quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Háár salmorejo
ja het is weer eens zo verdit wordt vermoedelijk weken lang amper eten en moed verzamelen
Wil je haar bisabuelas recept?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik ga morgen ook salmoreno maken, voor de kantoorlunch maandag.
Ja hoor, spread the lovequote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wil je haar bisabuelas recept?
Vale.quote:
Het worden tomaten uit een pot en die rondleiding sla ik voor nu ook over maar de rest kan ikquote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vale.
Zorg voor goede overrijpe tomaten. Ze had zelf geen goede tomaten kunnen vinden dus ik had meegenomen. Ze had al een plan B gemaakt, want Hollanders en hun tomaten
Maar ze werden goedgekeurd, ik had spaanse biologische tomaten en die heb ik tien dagen vergeten gecontroleerd laten rijpen (hier in het noorden worden tomaten nogal onrijp verkocht, tot zowel haar als mijn grote ergernis).
Snijd de tomaten en knijp ze met je handen een beetje tot prut.
Neem brood, minstens een dag oud. Pistolet, stokbrood, zoiets. Scheur in stukjes, week onder de kraan en knijp uit. Bij de tomaat in de kom. Uurtje in koelkast.
Dat plus veel olijfolie plus azijn plus veel knoflook in de keukenmachine tot glad (ik gebruik een staafmixer "Oh daar cancel ik je niet voor hoor, deed mijn moeder ook altijd"), minstens een uur in de koelkast want nu te warm.
Ik kan de rondleiding door haar tuin in die tijd ook aanraden, al maakt dat het recept misschien wat onpraktisch.
Serveren met ruimschoots hard gekookt ei en ham of spek.
Nu wil ik het ook!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik ga morgen ook salmoreno maken, voor de kantoorlunch maandag.
Wat zou dat uurtje extra op moeten leveren naast het koelen van het eindproduct? Het voelt wat... loos.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Neem brood, minstens een dag oud. Pistolet, stokbrood, zoiets. Scheur in stukjes, week onder de kraan en knijp uit. Bij de tomaat in de kom. Uurtje in koelkast.
Precies dat koelen. Het wordt te warm in de food processor.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat zou dat uurtje extra op moeten leveren naast het koelen van het eindproduct? Het voelt wat... loos.
Ik experimenteer dit jaar voor het eerst met 1 of 2 dieven per plant uit laten groeien. Met name bij de 2 in pot (die ik dus niet per ongeluk heb verzopen in de kas) gaat dat briljant, 2 en 3 enorm dikke stammen met ieder een hoop trossen met tomaten al. Nog weinig rijp, maar wel allerlei licht aan het kleuren. Doe ik volgend jaar weer.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:55 schreef gcjoel het volgende:
Helaas wel karige trossen dit jaar want 3 weken weg in juni is veel energie naar uitlopers en weinig tomaten.
Wil dat buiten ook een keer gaan doen maar dan moet ik ze ruimer zetten. In de kas is er te weinig ruimte en ben ik bang voor te weinig lucht tussen de planten en daardoor dan phytophoraquote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik experimenteer dit jaar voor het eerst met 1 of 2 dieven per plant uit laten groeien. Met name bij de 2 in pot (die ik dus niet per ongeluk heb verzopen in de kas) gaat dat briljant, 2 en 3 enorm dikke stammen met ieder een hoop trossen met tomaten al. Nog weinig rijp, maar wel allerlei licht aan het kleuren. Doe ik volgend jaar weer.
Nou ik kan lekker heftig gaan menstruerenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij bent geen menstruerende vrouw blijkbaar.
Zo'n fonteintje is kut (pun intended) maar je leert je behelpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |