WOUT van Aert met een fan.quote:Vive le vélo is een Vlaams televisieprogramma dat sinds 2005 elk jaar uitgezonden wordt tijdens de Ronde van Frankrijk. Het programma biedt een mix van analyses, interviews, reportages en sfeerverslagen vanuit verschillende locaties langs het parcours van de Tour de France.
Presentator Karl Vannieuwkerke ontvangt dagelijks gasten van binnen en buiten de koers op een wisselde locatie. Maarten Vangramberen verzorgt de interviews aan de start en ontvangt de ritwinnaar. Sammy Neyrinck duikt voor zijn dagelijkse reportages achter de coulissen van de koers en tekent opmerkelijke verhalen op langs het Tourparcours.
Regelmatig terugkerende gasten: Sep Vanmarke, Jan Bakelants, Eddy Planckaert, Sven1, Sven2, Marijn de Vries, Jolien D'hoore, Stijn Steels, Bram Tankink, Laura Verdonschot, Dirk De Wolf, Bert De Backer en velen andere.
DE BINGO:quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Sammy.
Neyrinck.
Neyrinck.
Sammy.
Kutfilmpjes.
Sentimentele pianomuziek.
Voeteneind. Berm. Bank.
Herhaling. Hetzelfde. Telkens weer.
Over schoolkrantvraagjes, de kracht van herhaling en ongemakkelijke fistbumps.
Een exclusieve reportage voor WLR.
Manzambi is een klein beetje leuk.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het enige leuke aan Zwitserland was eindtoernooi-fenomeen Shaqiri en die is gestopt.
Ik heb nog een NAC shirt van Johan Vonlanthen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het enige leuke aan Zwitserland was eindtoernooi-fenomeen Shaqiri en die is gestopt.
De ziekelijke drang naar erkenning is mijn favoriete Vlaamse rubriek.quote:
Die ziekelijke drang hebben we in Nederland ook. Mijn favoriete rubriek is de NOS die grote sportprestaties laat horen met buitenlands commentaar. Zo graag het gevoel hebben dat je meetelt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De ziekelijke drang naar erkenning is mijn favoriete Vlaamse rubriek.
SAMMY is de uitvinder van de boks!quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ze hebben naar SAMMY gekeken.
En het onvermijdelijke 'Wat vond de buitenlandse pers van X?'-artikeltje de volgende dag.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:59 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Die ziekelijke drang hebben we in Nederland ook. Mijn favoriete rubriek is de NOS die grote sportprestaties laat horen met buitenlands commentaar. Zo graag het gevoel hebben dat je meetelt.
Iets met de precieze van een Zwitsers uurwerk of zo.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik probeer Tim Merlier te omschrijven.
Hij heeft de kracht van een bulldozer.
De rest ben ik even kwijt want toen was ik te druk bezig met hardop lachen.
Heb je VPN?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iemand enig idee hoe je live VLV kijkt zonder TV-abonnement?
VRT.max met een VPN.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op de VRT max website? Dan moet je wel (virtueel) in België zitten.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
quote:
quote:
Dan heb je toch een Belgisch nummer nodig om te bevestigen of hoeft dat niet?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op de VRT max website? Dan moet je wel (virtueel) in België zitten.
Die melding krijg je als het goed is alleen als je in het buitenland zit.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dan heb je toch een Belgisch nummer nodig om te bevestigen of hoeft dat niet?
Oef, mijn account is al jaren oud.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Kijk eens aanquote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die melding krijg je als het goed is alleen als je in het buitenland zit.
Nee, als je via VPN in België zit dan moet je niet te bevestigen met een nummer als het goed is.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat was jaren geleden wel zo (Zonder VPN), ik weet niet hoe het nu is.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hij heeft de fiets zelf gespoten!quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:10 schreef DiegoFuser het volgende:
De CEO van Ridley wordt dagelijks genoemd.
Karrel is aan het hallucineren?quote:
Ja ik welquote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:09 schreef Felagund het volgende:
Gaan jullie ook naar de Rode Duivels kijken?
VLV vanaf de Brienenoordbrug.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:13 schreef Szura het volgende:
Hopelijk verliezen ze en zien we straks een depressieve Karl
We moeten blij zijn als Karl zo niet is weggespoeldquote:
Noodweer, het bliksemt en het onwedert daar, er wordt ook veel regen verwacht. Dus ze hebben alles al ingepakt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:31 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Waarom niet?
Wat is dit voor beflikkering?
Godverdomme.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Noodweer, het bliksemt en het onwedert daar, er wordt ook veel regen verwacht. Dus ze hebben alles al ingepakt.
De vorige keer kon het gewoon vanuit de camper van Karrel!quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Noodweer, het bliksemt en het onwedert daar, er wordt ook veel regen verwacht. Dus ze hebben alles al ingepakt.
Karrel zag de bui al hangen natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:35 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
De vorige keer kon het gewoon vanuit de camper van Karrel!
Ik ben nu ziedend!
Ik voel me enorm bestolen. Ze hebben ons Karrel op standje Brienenoord ontnomen.quote:
Dat lijkt mij wel terecht, dat was fantastisch gisteren.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 23:10 schreef Dutch_view het volgende:
We gaan ze nu uitzenden? Een integraal optreden van Gunther?
Bluf, bluf.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 23:10 schreef Dutch_view het volgende:
We gaan ze nu uitzenden? Een integraal optreden van Gunther?
Ik kan dit bevestigen, geboren en getogen...quote:Op donderdag 9 juli 2026 21:15 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Kortrijk. Zelfde als Ramses.
En volgens mij komt ook user @:the_undertone daar vandaan.
We missen dit jaar wel Pat en zijn wijn in Vive le Velo.quote:COLUMN. Patrick Lefevere: “Wat ik dacht toen Evenepoel ‘boel’ veroorzaakte bij Red Bull? Dat het nog lang geduurd heeft”
Patrick Lefevere geeft in zijn column in Nieuwsblad iedere week zijn scherpe kijk op de koers. Deze week: de heisa over het kopmanschap bij Red Bull-BORA-hansgrohe tussen Remco Evenepoel en Florian Lipowitz.
“Wat ik dacht toen Remco Evenepoel ‘boel’ veroorzaakte bij Red Bull? Dat het nog lang geduurd heeft. Sorry, dit stond in de sterren geschreven. Ik heb zeven jaar met Remco gewerkt, dus neem het van mij aan: hij is het alfamannetje onder de alfamannen. Me, myself and I. Gedeeld kopmanschap? Niet in zijn hoofd. Als dat hard klinkt: toon mij een kopman – een echte kopman – die niét zo in elkaar zit.”
“Mag Remco, de derde van de Tour de France 2024, een lead-out verwachten van Florian Lipowitz, de derde van de Tour van 2025? Vragen staat natuurlijk vrij, maar of Lipowitz er moet op ingaan, is een andere kwestie. Het lijkt me sowieso niet het soort karwei dat goed bij zijn kwaliteiten past.”
“Remco legde de geweigerde lead-out in balans met de dertig kilometer kopwerk die hij voor Lipowitz had gedaan in de Ronde van Catalonië. Ik ken hem, dus ik weet dat hij dat soort rekeningen maakt in zijn hoofd. Of het ook fair is? In de koers geef je altijd om later terug te krijgen, maar in dit geval is het één het één en het ander het ander. Remco had dat niet zo expliciet moeten benoemen.”
“Het punt van de discussie is voor mij niet de lead-out, wel of Lipowitz in de jacht op Vingegaard voldoende inspanning leverde. Hij liet Remco daar wel heel veel kopwerk doen. De waarheid zit hem in de watts. Als de performance van Red Bull-BORA-hansgrohe de data van Lipowitz uitleest, weten ze of het van niet willen of niet kunnen was. Het is de eerste week van de Tour. Hitte of niet, toprenners kunnen dan nog trappen wat ze moeten trappen. Als Lipowitz een beetje marge heeft ingecalculeerd, heeft Remco recht van spreken.”
“Tegelijk denk ik: als je onze ploeg wilde verlaten voor zeker een beter loon en heel misschien een betere omkadering, dan hoort dit er ook wel een beetje bij. Bij ons was je altijd en overal de eerste en enige kopman. Bij Red Bull-BORA-hansgrohe niet. Die realiteit hoort bij het loonbriefje. Ik ben de eerste om het vlaggetje naast World Tour-teams te relativeren: het zijn allemaal internationale ‘bedrijven’, die mensen uit de hele wereld tewerkstellen. Maar een Duits team gaat een Duitser die derde eindigt in de Tour het jaar nadien natuurlijk geen tweede viool laten spelen.”
“De tijdlijn van de grote doorbraak van Lipowitz en het grote Red Bull-contract van Evenepoel is een beetje troebel, maar ik veronderstel dat er toch duidelijke afspraken zijn gemaakt. Indien niet: eigen schuld, dikke bult.”
“Red Bull-BORA-hansgrohe is ondertussen overgeschakeld op crisiscommunicatie: Evenepoel en Lipowitz hebben het uitgepraat. Zou best kunnen, want zo is Remco ook: een paar keer luid blaffen en dan zand erover. De échte oplossing is natuurlijk dat één van de twee kopmannen er een keer doorzakt. Ik wens het Remco niet toe en als ik zie hoe scherp hij staat, verwacht ik het ook niet. Probleem is dat er pas volgend weekend opnieuw een echte bergrit op het programma staat. Veel tijd om het helemaal uit te praten, maar ook veel tijd om onderhuids ongenoegen te laten etteren.”
Wel Bart Peetersquote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:13 schreef Van_Poppel het volgende:
Helaas geen Günther Neefs bij dit Muziekfeest op het Plein.
We krijgen wel gratis tips voor in bed, en dat om 21:15!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:13 schreef Van_Poppel het volgende:
Helaas geen Günther Neefs bij dit Muziekfeest op het Plein.
[insert kelder-waar-de-bewoners-vroeg-naar-bed-moeten grap ]quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
We krijgen wel gratis tips voor in bed, en dat om 21:15!
Dag Sinterklaas met mooi-weer-vandaag is wel cult.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:20 schreef DiegoFuser het volgende:
ADHD boomer Bart Peeters is een hele vermoeiende act. Die hadden we na Dag Sinterklaasje en de Droomshow helemaal moeten vergeten.
Chocoladezoenen happen en de derriedouch bij de Droomshow waren ook echt cult.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dag Sinterklaas met mooi-weer-vandaag is wel cult.
Alleen als het zonder gedoe isquote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:23 schreef AllesKaputt het volgende:
Zou U een tweedehands auto kopen van Philippe Gilbert?
Met een kofferbak vol TB500?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:23 schreef AllesKaputt het volgende:
Zou U een tweedehands auto kopen van Philippe Gilbert?
die nu voor een Ollander moet rijdenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De altijd ziedende Robbe Does.
Ik vrees dat ze nergens een mening over heeft.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jolien heeft geen mening over voetbal.
Goh.
Rustig!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh god. Nu al weer het gezeik over een drempel die 364 dagen per jaar voor veiligheid zorgt MAAR NEE VOOR DE KOERS IS DIT ONMOGELIJK
Oprotten.
Tot morgen maar weer.
Shari en Toon zijn in België alleen maar slachtofferquote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:29 schreef Szura het volgende:
‘Na die jaren’
Doping wordt even onder het tapijt geveegd
Ik word echt link van dat "Koers is alles en hier moet alles voor wijken" gelul.quote:
Doping eet je niet met mes en vork.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
Kan nog niet eten, maar misschien wel over twee weken in de Tour starten. Merkwaardige wezen die wielrenners.
Omarm de cringe!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh god. Nu al weer het gezeik over een drempel die 364 dagen per jaar voor veiligheid zorgt MAAR NEE VOOR DE KOERS IS DIT ONMOGELIJK
Oprotten.
Tot morgen maar weer.
Drempels en veiligheid in 1 zin. Toe maar.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Oprotten.
Tot morgen maar weer.
Je kan de obstakels ook ontwijken toch? Of in dit geval ook had moeten gebeuren weet ik niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik word echt link van dat "Koers is alles en hier moet alles voor wijken" gelul.
Twee keer zelfs, misschien!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Robbe heeft Seixas nog maar één keer gezien.
Is toch ook vast best lastig? Zeker in die kleinere plaatsen in de bergen. Daar loopt vaak maar 1 volwaardige weg doorheen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je kan de obstakels ook ontwijken toch? Of in dit geval ook had moeten gebeuren weet ik niet.
Bert maar ontslaan, weggegooid geld.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:33 schreef Zwansen het volgende:
Heeft Karrel al geduid waarom Merlier zonder de beste leadout ter wereld Bert van Lerberghe toch 2 etappes op rij wint?
Nee dit is gewoon waar je mee te maken hebt. Heeft iedereen. En als dit gevaarlijk blijkt te zijn, dan moet die parcoursbouwer een andere route nemen. Zo moeilijk is het allemaal niet toch.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je kan de obstakels ook ontwijken toch? Of in dit geval ook had moeten gebeuren weet ik niet.
Ja, dat zeg ik Hans.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon waar je mee te maken hebt. Heeft iedereen. En als dit gevaarlijk blijkt te zijn, dan moet die parcoursbouwer een andere route nemen. Zo moeilijk is het allemaal niet toch.
Karrel is het toonbeeld van uitdelen maar niet kunnen incasseren.quote:
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:35 schreef AllesKaputt het volgende:
[ afbeelding ]
Mart Smeets stond vandaag ook langs de route.
5 seconden!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
Kevin gaat nu op de shitlist bij Karl.
Ze zullen toch niet weer een keer bij QuickStep zitten? Ik denk dus Slocky.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:39 schreef DiegoFuser het volgende:
Wat denken we. Heeft Maarten straks ritwinnaar Merlier of moet hij het doen met Slocky??
Ik denk Merlier nu wel, die hoeft woensdag pas weer in actie te komen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:39 schreef DiegoFuser het volgende:
Wat denken we. Heeft Maarten straks ritwinnaar Merlier of moet hij het doen met Slocky??
Facetimen met van Lerberghequote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:39 schreef DiegoFuser het volgende:
Het ligt niet aan Philipsen natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:41 schreef Felagund het volgende:
Is het de schuld van Matje die te heftig aan gaat?
Ja het ligt aan Matje dat Philipsen achteruit sprintquote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:41 schreef DiegoFuser het volgende:
Van der Poel wordt voor de bus gegooid door Karrel
opheffen die Jolien.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:41 schreef DiegoFuser het volgende:
Jolien herhaalt nog even wat al twee keer uitgebreid in beeld is geweest.
Echt waanzin.
Inner Herbertquote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Karrel denkt aan de Ronde van Drenthe.
Iemand die met een shirt met Messi daar gaat zitten kan ik sowieso niet serieus nemenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:41 schreef DiegoFuser het volgende:
Van der Poel wordt voor de bus gegooid door Karrel
Zouden de Roodhooftjes inmiddels al spijt hebbenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat is de kracht van de sprinter Tim Merlier?
Jenning de Boo vindt dit geen leuke opmerking.quote:
Waar moeten ze spijt van hebben?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zouden de Roodhooftjes inmiddels al spijt hebben
Dat ze hem een paar jaar geleden geen gote zak geld hebben kunnen bieden.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Waar moeten ze spijt van hebben?
Dat valt ook niet te ontkennen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Christophe Roodhooft was wel duidelijk overigens. Die zei dat Philipsen gewoon slecht sprint.
Dat valt ook niet meer te ontkennenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Christophe Roodhooft was wel duidelijk overigens. Die zei dat Philipsen gewoon slecht sprint.
Wel door Karl,quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat valt ook niet te ontkennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |