abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2026 @ 17:13:49 #251
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221317117
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:12 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
"Ja maar Breivik..!"
"Ja maar Tarrant..!"

En er compleet voorbijgaan dat het in het niets valt vergeleken met de lange lijst van islamitische terreuraanslagen.

Deze mensen geloven echt nog steeds dat we in vrede met de moslims kunnen leven. :')
De meeste moslims zijn zo fundamentalistisch niet. We hebben hier meer last van antillianen waar ik woon.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 12 juli 2026 @ 17:13:55 #252
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221317118
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:33 schreef Akkerdjie het volgende:
Het Dublinakkoord is ook juridisch bindend. Niemand houdt hier zich aan, en er is geen enkele consequentie. Dit bindend naleven zou het hele probleem in een keer verhelpen.
Die bindendheid van verdragen en handvesten is een farce.
Het is dan ook allemaal onwil. We hebben dit gezeik al jaren; niks is veranderd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 12 juli 2026 @ 17:20:25 #253
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221317186
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het is dan ook allemaal onwil. We hebben dit gezeik al jaren; niks is veranderd.
Verdienmodel van rechtse politiek. Links heeft hier niets te winnen. Rechts heeft baat bij deze problemen om stemmen te winnen/behouden. Daarom lossen ze niks op en dat is niet alleen in Nederland zo. Zo simpel is het.
  zondag 12 juli 2026 @ 17:28:06 #254
3542 Gia
User under construction
pi_221317291
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2026 11:55 schreef William_Papadin het volgende:
Er zijn dus echt mensen die willen dat elke gemeente deze overlastgevers gaat krijgen zodat we ongebreideld nog jarenlang 1000 mensen per week kunnen laten overkomen.

Koekoek.
Gemeenten? Hoorde op tv al spreken over 'wijken'. "In die wijk is al opvang, dus moet andere wijk can die stad worden". Weet niet meer over welke stad het ging.
Maar straks dus in elke stad, inbelke wijk een azc.
pi_221317296
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Verdienmodel van rechtse politiek. Links heeft hier niets te winnen. Rechts heeft baat bij deze problemen om stemmen te winnen/behouden. Daarom lossen ze niks op en dat is niet alleen in Nederland zo. Zo simpel is het.
Dat vind ik dan ook weer te simpel want links heeft ook geen oplossing.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-grimmiger-a4932297
  zondag 12 juli 2026 @ 17:45:07 #256
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221317474
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

lol. Er heeft voor zover ik weet nooit een links persoon op die post gezeten. Het was VVD, CDA, PVV en LPF.
Het is zaak het Europees te regelen, maar zie dat maar voor elkaar te krijgen met al die populisten.

Edit: of wel, van 2007 tot 2010 iemand van PvdA
  zondag 12 juli 2026 @ 17:45:53 #257
13309 nostra
ask why
pi_221317483
quote:
9s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tijd voor de begeleider om z'n dosis weer wat te verhogen denk ik.
Of verlagen... Then again, ik zou niet zonder @torentje kunnen af en toe.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221317506
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
lol. Er heeft voor zover ik weet nooit een links persoon op die post gezeten. Het was VVD, CDA, PVV en LPF.
Het is zaak het Europees te regelen, maar zie dat maar voor elkaar te krijgen met al die populisten.
Nou de spreidingswet is volgens mij een links voorstel geweest. Elke gemeente 5 raddraaiers opnemen ofso, lijkt mij wel belangrijk dat die groep (want begreep uit het NRC-artikel dat het gaat om stuk of 200 raddraaiers die elkaar opzoeken) uit elkaar wordt getrokken.
pi_221317533
quote:

[..]

Jetten heeft voor de verkiezingen meermaals beloofd om overlastgevers keihard aan te pakken en uit te zetten. Nu is het zaak dat hij die belofte gaat waarmaken.
  zondag 12 juli 2026 @ 17:53:13 #260
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221317536
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou de spreidingswet is volgens mij een links voorstel geweest. Elke gemeente 5 raddraaiers opnemen ofso, lijkt mij wel belangrijk dat die groep (want begreep uit het NRC-artikel dat het gaat om stuk of 200 raddraaiers die elkaar opzoeken) uit elkaar wordt getrokken.
Blijkbaar was er een meerderheid voor de spreidingswet. Ik kan het artikel niet lezen want zit achter een betaalmuur.
pi_221317540
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Haha, het Dublin-akkoord is vervangen door het migratiepact. Ik vind het ook erg laf van nederlanders die zich daar telkens achter verschuilen. Het gaat om europese solidariteit dmv eerlijke verdeling. Je kunt niet van Italie verwachten dat zij alle shit maar regelen. Net zo min dat Ter Apel alle zooi maar regelt.

Edit: Daarom ben ik van mening dat weigergemeentes met een dubbel aantal asielzoekers moeten worden opgezadeld.
Tja, je had het over bindendheid. Die was bindend en werd niet gehandhaaft, net als veel andere bindende wetten binnen de EU. Bindend slecht onuitvoerbaar beleid blijft slecht onuitvoerbaar beleid. Dat zul je ook gaan zien met het migratiepact, die in de kern niet eens zoveel anders is dan het Dublinakkoord. Dat lost het onderliggende probleem ook niet op en zorgt weer weer andere problemen waar niets tegen gedaan kan worden. Daarbij is het nogal naïef om te denken dat een verdrag wat decennia niet is gehandhaafd nu wel opeens werkbaar is. En ondertussen moet nederland zich aan ander bindend onuitvoerbaar beleid houden. Politiek in een notendop.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_221317566
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:52 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Jetten heeft voor de verkiezingen meermaals beloofd om overlastgevers keihard aan te pakken en uit te zetten. Nu is het zaak dat hij die belofte gaat waarmaken.
Uit artikelen (die altijd achter betaalmuren staan als er weer eens een goed artikel instaat, bah) blijkt dat er een behoorlijke groep de boel expres loopt te stagneren.

quote:
Minister Mona Keijzer (BBB) beloofde in 2025 de groep van tweehonderd terug te brengen naar honderd door groepjes van zes te verdelen over de 330 ándere opvanglocaties in Nederland. Velema: „Dan haal je ze uit de anonimiteit, je kent ze bij naam.” In februari 2026 werd daarmee begonnen en daarna stopte het weer. „Waarom het niet lukt hen beter te spreiden is giswerk.”
  zondag 12 juli 2026 @ 17:59:38 #263
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221317570
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:53 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Tja, je had het over bindendheid. Die was bindend en werd niet gehandhaaft, net als veel andere bindende wetten binnen de EU. Bindend slecht onuitvoerbaar beleid blijft slecht onuitvoerbaar beleid. Dat zul je ook gaan zien met het migratiepact, die in de kern niet eens zoveel anders is dan het Dublinakkoord. Dat lost het onderliggende probleem ook niet op en zorgt weer weer andere problemen waar niets tegen gedaan kan worden. Daarbij is het nogal naïef om te denken dat een verdrag wat decennia niet is gehandhaafd nu wel opeens werkbaar is. En ondertussen moet nederland zich aan ander bindend onuitvoerbaar beleid houden. Politiek in een notendop.
Het Dublin-akkoord was ondeugdelijk. Ik geef Italië groot gelijk dat ze een deel lieten doorlopen Europa in.
pi_221317593
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Uit artikelen (die altijd achter betaalmuren staan als er weer eens een goed artikel instaat, bah) blijkt dat er een behoorlijke groep de boel expres loopt te stagneren.
[..]

Dit is nog van voor het migratiepact. Er ligt nu een juridische basis om ze op te sluiten en uit te zetten naar terugkeerhubs. Dat lijkt me beter dan 330 locaties te verzieken.
pi_221317596
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:04 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dit is nog van voor het migratiepact. Er ligt nu een juridische basis om ze op te sluiten en uit te zetten naar terugkeerhubs. Dat lijkt me beter dan 330 locaties te verzieken.
Ja, klopt, moeten ze wel bewijsbare strafbare feiten hebben gepleegd.
pi_221317605
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, klopt, moeten ze wel bewijsbare strafbare feiten hebben gepleegd.
Of als ze geen aanspraak maken op een asielstatus. Er wordt steeds gezegd dat dit veiligelanders zijn dus die zouden meteen uitgezet moeten kunnen worden. Daarvoor zijn de nieuwe regels juist bedoeld.
pi_221317614
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het Dublin-akkoord was ondeugdelijk. Ik geef Italië groot gelijk dat ze een deel lieten doorlopen Europa in.
Dat gaat nu ook gewoon gebeuren, als landen de boel gaan afkopen. Er zijnvrijwel geen landen die zeggen: doe mij maar wat asielzoekers, op Frankrijk na en Duitsland nog een beetje. En dan zit je met dezelfde problematiek als eerst: Italië etc die de boel weer laat doorlopen. En weer een bindend verdrag geflopt. Zolang er mensensmokkelaars hun gang kunnen blijven gaan omdat de EU hier niets mee doet met bijvoorbeeld quota of een selectiever beleid kun je blijven huilen over hoe onmenselijk alles is. Het begint al met onmenselijkheid door mensensmokkelaars of orgaanverkoop en ik weet niet wat nog meer. Heb zoveel verhalen gehoord van asielzoekers uit eerste hand ondertussen dat ik er misselijk van wordt. Tot die tijd is de EU en de overheid medeplichtig aan alles vanwege het niet stellen van grenzen. De troep wordt niet gefilterd, en de echte asielzoekers, en de rest van de bevolking zijn de dupe.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_221317616
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:07 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Of als ze geen aanspraak maken op een asielstatus. Er wordt steeds gezegd dat dit veiligelanders zijn dus die zouden meteen uitgezet moeten kunnen worden. Daarvoor zijn de nieuwe regels juist bedoeld.
Klopt ook.

quote:
In 2017 is met toenmalig staatssecretaris Mark Harbers (VVD) afgesproken dat er versnelde afdoening zou komen voor deze groep jongens. In 2023, onder bewind van Eric van der Burg (VVD) werd die afspraak pas concreet. Velema: „De groep zou voorrang krijgen in de aanmeldprocedure. Voorrang is een luxeproduct, elke asielzoeker wil dat, maar zij juist niet. Zij hebben voordeel bij de traagheid van ons systeem met een wachtperiode, een eerste gesprek, weer wachten, tweede gesprek. Zo overwinteren zij in Nederland.” De jongens zouden worden opgevangen in procesbeschikbaarheidslocaties om versneld uitgezet te worden. Dat gebeurde niet.
pi_221317713
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Wat lul je? Je berichten worden steeds onzinniger, als dat uberhaupt nog mogelijk is :')
Welk begrip uit mijn post ken jij dan niet? Van een religieuze leider zoals jou mag men toch verwachten dat die het Nederlands goed kan spreken, schrijven en lezen.
pi_221317758
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:32 schreef torentje het volgende:
Van een religieuze leider zoals jou
Dit soort gelul :')
Ik ben niet eens religieus, laat staan een leider van wat dan ook.
pi_221317778
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:43 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dit soort gelul :')
Ik ben niet eens religieus, laat staan een leider van wat dan ook.
Beeld van user PurifieR op de digitale snelweg:

zondag 12 juli 2026 @ 19:00:15 #272
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221317829
quote:

[..]

quote:
jonge mannen uit het asielzoekerscentrum. Zij mengen zich onder de wachtenden en dat leidt tot handgemeen, opstootjes, diefstal en steekpartijen. Velema: „We zien een aanzuigende werking. Jongens uit andere opvanglocaties komen een weekendje Ter Apel doen.”
Ja, misschien moeten we eens af van het idee dat iedereen van die groep gewoon vrij rond moet kunnen huppelen. De screening van nieuwkomers duurt 2 jaar, er is geen toezicht op wie in welk centrum verblijft, een deel misdraagt zich structureel, maar iedereen kan doen waar ie zin in heeft.

Dat zou nog werken als er bij overtredingen ook echt ingegrepen werd, maar dat doen we ook niet of niet genoeg want als er al iets gebeurt dan staat zo'n etter binnen een paar uur weer buiten met zijn dure schoenen en op onze kosten gebleekte tandjes.

"Een dagje Ter Apel" voor dit soort weggooiers. Te gek voor woorden.
pi_221317834
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Ja, misschien moeten we eens af van het idee dat iedereen van die groep gewoon vrij rond moet kunnen huppelen. De screening van nieuwkomers duurt 2 jaar, er is geen toezicht op wie in welk centrum verblijft, een deel misdraagt zich structureel, maar iedereen kan doen waar ie zin in heeft.

Dat zou nog werken als er bij overtredingen ook echt ingegrepen werd, maar dat doen we ook niet of niet genoeg want als er al iets gebeurt dan staat zo'n etter binnen een paar uur weer buiten met zijn dure schoenen en op onze kosten gebleekte tandjes.

"Een dagje Ter Apel" voor dit soort weggooiers. Te gek voor woorden.
Precies en zo'n groep verpest het voor de rest die wel recht zou kunnen hebben op asiel.
pi_221317847
We willen kennelijk nog heel veel Lisa-situaties in dit land. Ik vind dat gek. En dat ook nog ten koste van échte vluchtelingen. Benoemen mag niet, want 'iS rAcIsMuH!!!1'.

:')
  zondag 12 juli 2026 @ 19:12:04 #275
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221317901
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:01 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Precies en zo'n groep verpest het voor de rest die wel recht zou kunnen hebben op asiel.
Ja, dat is ook misselijkmakend. Dat je daar zit met je gezin en zo'n pestjong jat je telefoon, zit aan je dochter of verkoopt je drinken voor een woekerprijs, drinken dat je nodig hebt omdat je in de zon zit doordat het centrum zelf vol zit met dat soort eikeltjes.

En dan in het centrum zelf mag je je deur barricaderen om te voorkomen dat er alsnog iets gebeurt, loop je in enkeldiepe stront in de sanitaire gelegenheid omdat die groep als een stel varkens leeft. Behalve in de Ramadan, want dan zijn ze ineens vroom en intimideren ze iedereen die overdag durft te eten.

En dan krijg je een woning, zien je buren liever een Nederlander die al 12 jaar op de wachtlijst staat en verderop in de straat woont een Syrische terrorist die ze nog niet hebben kunnen screenen of die zijn dochter omwikkeld met plakband verzuipt.

Prettige wedstrijd!
  zondag 12 juli 2026 @ 19:13:11 #276
64288 Bensel
Ladderzat
pi_221317922
quote:
13s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:01 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Schandalig voor zo’n welvarend land als Nederland.
Zo welvarend dat we onze stroomvoorziening niet meer kunnen garanderen, net als onze watervoorziening, mensen in toenemende mate analfabeet zijn, zorg onbetaalbaar wordt, er niet genoeg huizen gebouwd kunnen worden , de gemiddelde vrije sector huur 3x minimumloon vereist, het leger ineffectief is geworden, de politie onderbemand en te weinig geld heeft, de benzineprijs het hoogste van allemaal is en meer mensen dan ooit in de laatste 70 jaar afhankelijk zijn van de voedselbank, het aantal daklozen sterk is gestegen, etc.

Met dank aan d66. laten we de hele top van d66 eens naar Ter Apel sturen om daar te helpen voor een maand. Wedden da er dan heel snel een oplossing is?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_221317956
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dat is ook misselijkmakend. Dat je daar zit met je gezin en zo'n pestjong jat je telefoon, zit aan je dochter of verkoopt je drinken voor een woekerprijs, drinken dat je nodig hebt omdat je in de zon zit doordat het centrum zelf vol zit met dat soort eikeltjes.

En dan in het centrum zelf mag je je deur barricaderen om te voorkomen dat er alsnog iets gebeurt, loop je in enkeldiepe stront in de sanitaire gelegenheid omdat die groep als een stel varkens leeft. Behalve in de Ramadan, want dan zijn ze ineens vroom en intimideren ze iedereen die overdag durft te eten.

En dan krijg je een woning, zien je buren liever een Nederlander die al 12 jaar op de wachtlijst staat en verderop in de straat woont een Syrische terrorist die ze nog niet hebben screenen of die zijn dochter omwikkeld met plakband verzuipt.

Prettige wedstrijd!
Haha, dat is dan ook wel weer enorm gechargeerd, maar goed, jij kunt de NRC wel lezen, begrijp ik. Wat vind je van het verhaal van het jonge stel dat uit Sierra Leone naar de UK vluchtte?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ders-denken-a4931727
  zondag 12 juli 2026 @ 19:19:20 #278
13309 nostra
ask why
pi_221317983
Klinkt wel als een Fok uitje, dagje Ter Apel. Misschien samen met die yourubert.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221317996
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:19 schreef nostra het volgende:
Klinkt wel als een Fok uitje, dagje Ter Apel. Misschien samen met die yourubert.
Of Raptorix, die weet er ook wel raad mee.. _O-
  zondag 12 juli 2026 @ 19:23:35 #280
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221318000
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Haha, dat is dan ook wel weer enorm gechargeerd, maar goed, jij kunt de NRC wel lezen, begrijp ik. Wat vind je van het verhaal van het jonge stel dat uit Sierra Leone naar de UK vluchtte?

Oh een hoop verschillende dingen. Reden voor vlucht lijkt me grond genoeg en deze mensen willen bijdragen en gun ik aan ook best een goed bestaan hier (VK in dit geval). Alleen zit er ook de factor aan dat ze die veiligheid a) ook dichter bij huis hadden kunnen vinden en b) dat er dus een behoorlijk mensensmokkel-traject aan vooraf is gegaan. Maar veel liever hen dan zo'n veiligelander natuurlijk.

Wat me ook opvalt is het streven om de immigranten hun opvang terug te laten betalen als ze ertoe in staat zijn. Daarmee tref je dus juist die groep die het redt en de rest die niet kan of wil (87% volgens het artikel) blijft buiten schot.
  zondag 12 juli 2026 @ 19:25:02 #281
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221318011
Er zou misschien ook nog draagvlak zijn geweest voor zo'n stel zonder die rotzooitrappers die plekken innemen en de publieke opinie slopen.
pi_221318012
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Hopelijk zo snel mogelijk weer naar huis, vooral ook omdat ze een kind hebben.
pi_221318019
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh een hoop verschillende dingen. Reden voor vlucht lijkt me grond genoeg en deze mensen willen bijdragen en gun ik aan ook best een goed bestaan hier (VK in dit geval). Alleen zit er ook de factor aan dat ze die veiligheid a) ook dichter bij huis hadden kunnen vinden en b) dat er dus een behoorlijk mensensmokkel-traject aan vooraf is gegaan. Maar veel liever hen dan zo'n veiligelander natuurlijk.

Wat me ook opvalt is het streven om de immigranten hun opvang terug te laten betalen als ze ertoe in staat zijn. Daarmee tref je dus juist die groep die het redt en de rest die niet kan of wil (87% volgens het artikel) blijft buiten schot.
Ja, ik heb ook het vorige artikel over hen gelezen en hun tocht door al die landen, daaruit bleek toch dat ze overal weg gekeken werden en kennelijk de VK als ultieme droom zagen en daarvoor zelfs zo'n enge overtocht in een rubberbootje voor over hadden.
  zondag 12 juli 2026 @ 19:26:58 #284
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221318023
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, ik heb ook het vorige artikel over hen gelezen en hun tocht door al die landen, daaruit bleek toch dat ze overal weg gekeken werden en kennelijk de VK als ultieme droom zagen en daarvoor zelfs zo'n enge overtocht in een rubberbootje voor over hadden.
En ik geef ze trouwens geen ongelijk. Zou ik zelf ook doen. Mensen nemen zoveel ruimte als ze krijgen en in dit geval vind ik dat niet zo erg.
pi_221318065
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Beeld van user PurifieR op de digitale snelweg:

[ afbeelding ]
Nah, zo oud ben ik ook weer niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')