abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2026 @ 19:13:11 #276
64288 Bensel
Ladderzat
pi_221317922
quote:
13s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:01 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Schandalig voor zo’n welvarend land als Nederland.
Zo welvarend dat we onze stroomvoorziening niet meer kunnen garanderen, net als onze watervoorziening, mensen in toenemende mate analfabeet zijn, zorg onbetaalbaar wordt, er niet genoeg huizen gebouwd kunnen worden , de gemiddelde vrije sector huur 3x minimumloon vereist, het leger ineffectief is geworden, de politie onderbemand en te weinig geld heeft, de benzineprijs het hoogste van allemaal is en meer mensen dan ooit in de laatste 70 jaar afhankelijk zijn van de voedselbank, het aantal daklozen sterk is gestegen, etc.

Met dank aan d66. laten we de hele top van d66 eens naar Ter Apel sturen om daar te helpen voor een maand. Wedden da er dan heel snel een oplossing is?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_221317956
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dat is ook misselijkmakend. Dat je daar zit met je gezin en zo'n pestjong jat je telefoon, zit aan je dochter of verkoopt je drinken voor een woekerprijs, drinken dat je nodig hebt omdat je in de zon zit doordat het centrum zelf vol zit met dat soort eikeltjes.

En dan in het centrum zelf mag je je deur barricaderen om te voorkomen dat er alsnog iets gebeurt, loop je in enkeldiepe stront in de sanitaire gelegenheid omdat die groep als een stel varkens leeft. Behalve in de Ramadan, want dan zijn ze ineens vroom en intimideren ze iedereen die overdag durft te eten.

En dan krijg je een woning, zien je buren liever een Nederlander die al 12 jaar op de wachtlijst staat en verderop in de straat woont een Syrische terrorist die ze nog niet hebben screenen of die zijn dochter omwikkeld met plakband verzuipt.

Prettige wedstrijd!
Haha, dat is dan ook wel weer enorm gechargeerd, maar goed, jij kunt de NRC wel lezen, begrijp ik. Wat vind je van het verhaal van het jonge stel dat uit Sierra Leone naar de UK vluchtte?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ders-denken-a4931727
  zondag 12 juli 2026 @ 19:19:20 #278
13309 nostra
ask why
pi_221317983
Klinkt wel als een Fok uitje, dagje Ter Apel. Misschien samen met die yourubert.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221317996
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:19 schreef nostra het volgende:
Klinkt wel als een Fok uitje, dagje Ter Apel. Misschien samen met die yourubert.
Of Raptorix, die weet er ook wel raad mee.. _O-
  zondag 12 juli 2026 @ 19:23:35 #280
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221318000
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Haha, dat is dan ook wel weer enorm gechargeerd, maar goed, jij kunt de NRC wel lezen, begrijp ik. Wat vind je van het verhaal van het jonge stel dat uit Sierra Leone naar de UK vluchtte?

Oh een hoop verschillende dingen. Reden voor vlucht lijkt me grond genoeg en deze mensen willen bijdragen en gun ik aan ook best een goed bestaan hier (VK in dit geval). Alleen zit er ook de factor aan dat ze die veiligheid a) ook dichter bij huis hadden kunnen vinden en b) dat er dus een behoorlijk mensensmokkel-traject aan vooraf is gegaan. Maar veel liever hen dan zo'n veiligelander natuurlijk.

Wat me ook opvalt is het streven om de immigranten hun opvang terug te laten betalen als ze ertoe in staat zijn. Daarmee tref je dus juist die groep die het redt en de rest die niet kan of wil (87% volgens het artikel) blijft buiten schot.
  zondag 12 juli 2026 @ 19:25:02 #281
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221318011
Er zou misschien ook nog draagvlak zijn geweest voor zo'n stel zonder die rotzooitrappers die plekken innemen en de publieke opinie slopen.
pi_221318012
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Hopelijk zo snel mogelijk weer naar huis, vooral ook omdat ze een kind hebben.
pi_221318019
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh een hoop verschillende dingen. Reden voor vlucht lijkt me grond genoeg en deze mensen willen bijdragen en gun ik aan ook best een goed bestaan hier (VK in dit geval). Alleen zit er ook de factor aan dat ze die veiligheid a) ook dichter bij huis hadden kunnen vinden en b) dat er dus een behoorlijk mensensmokkel-traject aan vooraf is gegaan. Maar veel liever hen dan zo'n veiligelander natuurlijk.

Wat me ook opvalt is het streven om de immigranten hun opvang terug te laten betalen als ze ertoe in staat zijn. Daarmee tref je dus juist die groep die het redt en de rest die niet kan of wil (87% volgens het artikel) blijft buiten schot.
Ja, ik heb ook het vorige artikel over hen gelezen en hun tocht door al die landen, daaruit bleek toch dat ze overal weg gekeken werden en kennelijk de VK als ultieme droom zagen en daarvoor zelfs zo'n enge overtocht in een rubberbootje voor over hadden.
  zondag 12 juli 2026 @ 19:26:58 #284
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221318023
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, ik heb ook het vorige artikel over hen gelezen en hun tocht door al die landen, daaruit bleek toch dat ze overal weg gekeken werden en kennelijk de VK als ultieme droom zagen en daarvoor zelfs zo'n enge overtocht in een rubberbootje voor over hadden.
En ik geef ze trouwens geen ongelijk. Zou ik zelf ook doen. Mensen nemen zoveel ruimte als ze krijgen en in dit geval vind ik dat niet zo erg.
pi_221318065
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Beeld van user PurifieR op de digitale snelweg:

[ afbeelding ]
Nah, zo oud ben ik ook weer niet.
pi_221318167
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:43 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dit soort gelul :')
Ik ben niet eens religieus, laat staan een leider van wat dan ook.
En ik ben geen communist of wappie en ik heb altijd betasting betaalt. Nu weet jij dus hoe voelt als iemand aannames over je doet.
  zondag 12 juli 2026 @ 19:58:45 #287
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221318173
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dat is ook misselijkmakend. Dat je daar zit met je gezin en zo'n pestjong jat je telefoon, zit aan je dochter of verkoopt je drinken voor een woekerprijs, drinken dat je nodig hebt omdat je in de zon zit doordat het centrum zelf vol zit met dat soort eikeltjes.

En dan in het centrum zelf mag je je deur barricaderen om te voorkomen dat er alsnog iets gebeurt, loop je in enkeldiepe stront in de sanitaire gelegenheid omdat die groep als een stel varkens leeft. Behalve in de Ramadan, want dan zijn ze ineens vroom en intimideren ze iedereen die overdag durft te eten.

En dan krijg je een woning, zien je buren liever een Nederlander die al 12 jaar op de wachtlijst staat en verderop in de straat woont een Syrische terrorist die ze nog niet hebben kunnen screenen of die zijn dochter omwikkeld met plakband verzuipt.

Prettige wedstrijd!
Angstig leven heb jij zeg.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 12 juli 2026 @ 20:00:04 #288
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221318181
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:13 schreef Bensel het volgende:

[..]
Zo welvarend dat we onze stroomvoorziening niet meer kunnen garanderen, net als onze watervoorziening, mensen in toenemende mate analfabeet zijn, zorg onbetaalbaar wordt, er niet genoeg huizen gebouwd kunnen worden , de gemiddelde vrije sector huur 3x minimumloon vereist, het leger ineffectief is geworden, de politie onderbemand en te weinig geld heeft, de benzineprijs het hoogste van allemaal is en meer mensen dan ooit in de laatste 70 jaar afhankelijk zijn van de voedselbank, het aantal daklozen sterk is gestegen, etc.

Met dank aan d66. laten we de hele top van d66 eens naar Ter Apel sturen om daar te helpen voor een maand. Wedden da er dan heel snel een oplossing is?
Haha, maak daar maar VVD van. Die zitten immers het langst al aan de knoppen.
pi_221318288
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 20:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
“Visie is als een olifant die het zicht belemmert”, zei Mark Rutte in 2013 in een toespraak over de toekomst van Nederland. Een beetje CIO of CEO zou om zo’n uitspraak per direct worden ontslagen, maar Mark Rutte mocht blijven. En we hebben het resultaat gezien. Of het nou gaat over Zwarte Piet, corona, het klimaat en de energietransitie in Nederland, de toeslagenaffaire, de huizenmarkt, stikstof en boeren, de kloof tussen arm en rijk of de kwaliteit van de zorg, het onderwijs en de andere nutsvoorzieningen, de kabinetten Rutte lopen steevast achter de feiten aan. Tja, geen visie… Dat zal ons niet overkomen, toch?

:O
  zondag 12 juli 2026 @ 20:26:11 #290
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221318401
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 20:11 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
“Visie is als een olifant die het zicht belemmert”, zei Mark Rutte in 2013 in een toespraak over de toekomst van Nederland. Een beetje CIO of CEO zou om zo’n uitspraak per direct worden ontslagen, maar Mark Rutte mocht blijven. En we hebben het resultaat gezien. Of het nou gaat over Zwarte Piet, corona, het klimaat en de energietransitie in Nederland, de toeslagenaffaire, de huizenmarkt, stikstof en boeren, de kloof tussen arm en rijk of de kwaliteit van de zorg, het onderwijs en de andere nutsvoorzieningen, de kabinetten Rutte lopen steevast achter de feiten aan. Tja, geen visie… Dat zal ons niet overkomen, toch?

:O
Dit vat het wel zo'n beetje samen ja. :{
pi_221318426
Wel typisch hoor. Zo veel inhoudige posts, maar daar op in gaan kan natuurlijk niet want lekker 'VVD is kut!!!' roepen is veel fijner.
  zondag 12 juli 2026 @ 20:39:54 #292
64288 Bensel
Ladderzat
pi_221318498
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 20:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
de VVD is gewoon altijd de bitch van pimping D66 geweest. Die krijgen 1 of 2 puntjes om mee te pronken bij de achterban, de rest wordt gewoon hard bepaald door d66
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 12 juli 2026 @ 20:41:17 #293
13309 nostra
ask why
pi_221318506
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 20:39 schreef Bensel het volgende:

[..]
de VVD is gewoon altijd de bitch van pimping D66 geweest. Die krijgen 1 of 2 puntjes om mee te pronken bij de achterban, de rest wordt gewoon hard bepaald door d66
Huh? De VVD heeft dit akkoord zo ongeveer zelf mogen schrijven.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 12 juli 2026 @ 20:53:28 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221318599
Gefeliciteerd Den Haag met het zoveelste dossier waar jullie een puinhoop van hebben gemaakt.
pi_221319188
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja maar die mensen die zo links en idealistisch zijn, die weten toch ook dat als je die mensen gaat verspreiden, je criminelen in je buurt krijg?

Zij zelf dus ook.
De mensen die dat echt bepalen, wonen in wijken waar dat dus niet gebeurd. Zie de vogelwijk in Den Haag van de week.
pi_221319196
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
lol. Er heeft voor zover ik weet nooit een links persoon op die post gezeten. Het was VVD, CDA, PVV en LPF.
Het is zaak het Europees te regelen, maar zie dat maar voor elkaar te krijgen met al die populisten.

Edit: of wel, van 2007 tot 2010 iemand van PvdA
Onzin.

In Zweden heeft men de asielinstroom met 90% doen dalen sinds de top in 2015. Hun instroom is nog maar een fractie wat Nederland binnenhaalt.

Het kan wel. Je moet gewoon lef hebben en doorzetten.

Wijs niet naar Europa, die gaan geen fuck voor je doen.
pi_221319198
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gefeliciteerd Den Haag met het zoveelste dossier waar jullie een puinhoop van hebben gemaakt.
Bij de regenten horen ze dit al langer, en toch blijven ze op de troon zitten.

Wie doet ze wat?

Dat heet almacht.
  zondag 12 juli 2026 @ 22:28:16 #298
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221319207
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 22:24 schreef Homey het volgende:

[..]
Onzin.

In Zweden heeft men de asielinstroom met 90% doen dalen sinds de top in 2015. Hun instroom is nog maar een fractie wat Nederland binnenhaalt.

Het kan wel. Je moet gewoon lef hebben en doorzetten.

Wijs niet naar Europa, die gaan geen fuck voor je doen.
De geografische situatie van Zweden is wel een beetje anders dan Nederland he. Met je onzin.
  Moderator zondag 12 juli 2026 @ 22:31:29 #299
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221319222
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 22:25 schreef Homey het volgende:

[..]
Bij de regenten horen ze dit al langer, en toch blijven ze op de troon zitten.

Wie doet ze wat?

Dat heet almacht.
moet altijd aan dit plaatje denken:

- vmi voor intimi -
pi_221319230
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
lol. Er heeft voor zover ik weet nooit een links persoon op die post gezeten. Het was VVD, CDA, PVV en LPF.
Het is zaak het Europees te regelen, maar zie dat maar voor elkaar te krijgen met al die populisten.
Dus je bent voor het migratiepact van de EU?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')