abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2026 @ 17:58:45 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221285142
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 21:36 schreef Chillegast het volgende:
Iemand die kritisch is op Israel ervan beschuldigen dat ie vindt dat Israel niet hoort te bestaan. Dan gaat er iets helemaal niet goed in die kokosnoot van je. Mafkees.
Schelden kan je wel maar formuleren niet zo goed.

Jij stelt dat een groot deel van de wereld het oneens is dat Israel de goede kant is in dit conflict, ik ga er dan vanuit dat jij daar ook bij hoort.
Van dit deel is het gros van mening dat Israel maar beter op kan houden met bestaan, als jij daar dan mee geconfronteerd wordt, heb je het niet zo bedoeld.
Dan moet je je eigen mening delen en niet die van het gros.
  Moderator donderdag 9 juli 2026 @ 18:03:52 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221285193
quote:
dat heeft met Israel en Gaza te maken denk je?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221285939
quote:
88s.gif Op donderdag 9 juli 2026 18:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat heeft met Israel en Gaza te maken denk je?
het wordt tijd voor aparte rubriek, nieuws uit het binnenland en eentje voor nieuws uit het buitenland. En dan heb je nog 2 soorten buitenland, één voor EU/Europa en eentje daarbuiten.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_221286066
Happy belated birthday gorgeous Ana, the world loves you!

Bekijk deze YouTube-video

Blocked by Netanyahu _O-
  donderdag 9 juli 2026 @ 20:25:40 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221286252
quote:
Kasparian is a vocal critic of Israel. Kasparian was accused of antisemitism in 2025 when she did an impersonation of Oracle founder Larry Ellison. In early 2026, she described Jeffrey Epstein’s network as a “pedophile ring/Israeli blackmail operation” and asked an Israeli interlocutor “Why are you monsters always slaughtering innocent children and shaking us down for money?”

In February 2026, Kasparian praised Tucker Carlson (whom she had interviewed in 2025) on Twitter for opposing a potential American war with Iran. In that same interview with Carlson, Kasparian spoke of Israel arming Azerbaijan with weapons in the 2020 Nagorno-Karabakh war, leading to the ethnic cleansing of over 120,000 Armenians from the region.

In response to a critic calling her defense of Carlson antisemitic, Kasparian replied, "Hey, bitch, the goyim are waking the fuck up. Deal with it." The term "goyim", a word for non-Jews in Hebrew, had by the 2020s been adapted by far-right commentators to promote antisemitic conspiracy theories. Several critics alleged Kasparian's comment was antisemitic. Kasparian denied her comment was antisemitic, writing, "I do not regret this comment." Kasparian further said that "Israel is evil, genocidal and has destroyed our country."

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221286301
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 20:09 schreef AFA2022 het volgende:

Blocked by Netanyahu _O-
Is dit de nieuwe Eva Braun in jouw ogen?
graag verwijderen
  Moderator donderdag 9 juli 2026 @ 20:36:50 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221286351
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 20:09 schreef AFA2022 het volgende:

Blocked by Netanyahu _O-
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221286362
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 20:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is dit de nieuwe Eva Braun in jouw ogen?
Ana is niet de partner of echtgenote van Bibi, dus die vergelijking gaat niet op.
pi_221286401
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:07 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, er is de keuze gemaakt om financiering vanuit Qatar niet tegen te houden in de hoop dat een hogere welvaart de neiging tot terreur zou doen afnemen. Waarom probeer je dit te verdraaien?
Dat vind je geloofwaardig?

Als het serieus zou gaan om een hogere welvaart voor de Palestijnen, dan hadden de Israëliërs wel hulpgoederen geboden (voedsel en medicijnen) en dan hadden ze de Palestijnen wel geholpen met het verbeteren van de infrastructuur.

Als je Hamas koffers met contanten geeft, weet je dat Hamas daar slechte dingen mee kan doen. Maar goed, dat was precies de bedoeling. Netanyahu heeft vijanden nodig, hij strijdt natuurlijk ook voor zijn eigen voortbestaan (en wil niet in de gevangenis belanden vanwege corruptie).
pi_221286441
Ik moet altijd een beetje lachen om DE jOdeN beZeTteN PaleStinA terwijl de Palestijnen Arabisch praten :)
graag verwijderen
  donderdag 9 juli 2026 @ 20:49:19 #36
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221286482
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 20:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als het serieus zou gaan om een hogere welvaart voor de Palestijnen, dan hadden de Israëliërs wel hulpgoederen geboden (voedsel en medicijnen) en dan hadden ze de Palestijnen wel geholpen met het verbeteren van de infrastructuur.

Als je Hamas koffers met contanten geeft, weet je dat Hamas daar slechte dingen mee kan doen. Maar goed, dat was precies de bedoeling. Netanyahu heeft vijanden nodig, hij strijdt natuurlijk ook voor zijn eigen voortbestaan (en wil niet in de gevangenis belanden vanwege corruptie).
Waarom zou Israël daar zelf actief mee helpen? Het is juist uitstekend als andere Arabische en Islamitische landen daar in investeren. Precies om de tweede reden gaat Israël natuurlijk geen eigen geld investeren in de Gazastrook.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221286524
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 20:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat een totale nonsens weer ook zeg :')

Israël heeft ontelbare Gazaanse kinderen gevaccineerd, dit doen ze omdat ze straks ook nog vijanden nodig hebben natuurlijk.
graag verwijderen
  donderdag 9 juli 2026 @ 20:55:35 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221286578
De afgelopen twee jaar was er veel gejammer in de media over alle vermeende journalisten die Israël zou 'bewust' zou hebben vermoord. Onder andere 'The Committee to Protect Journalists' (CPJ) was vaak bij deze claims betrokken. Ik haalde toen al meerdere keren aan dat de database van deze NGO nogal twijfelachtig was met naast allerlei mensen die overduidelijk gelinkt waren aan terreurgroeperingen ook zelfs mensen ver buiten Israël die hierin werden meegenomen.

Inmiddels heeft ook de CPJ maar eens aan alle kritiek gehoor gegeven en recent kenbaar gemaakt dat men alle namen die als 'journalist' staan vermeld, eens beter gaat bestuderen.

twitter

twitter
pi_221288914
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
Schelden kan je wel maar formuleren niet zo goed.

Jij stelt dat een groot deel van de wereld het oneens is dat Israel de goede kant is in dit conflict, ik ga er dan vanuit dat jij daar ook bij hoort.
Van dit deel is het gros van mening dat Israel maar beter op kan houden met bestaan, als jij daar dan mee geconfronteerd wordt, heb je het niet zo bedoeld.
Dan moet je je eigen mening delen en niet die van het gros.
Ik deel mijn mening. Dat jij dan maar even voor me invult dat ik vindt dat Israel geen bestaansrecht heeft tekent wel hoe achterlijk gepolariseerd er hier gediscussieerd wordt.

Ik vind het te zot voor woorden dat het in jouw hoofd kennelijk onmogelijk is dat je vindt dat Israel als land alle bestaansrecht heeft, maar dat je tegelijkertijd stevige kritiek kan hebben op de manier waarop de regering Netanyahu en het IDF tekeer gaan tegen de Palestijnse burgerbevolking.

Als je mij ervan beschuldigt dat ik zou vinden dat Israel niet mag bestaan, dan dicht je me antisemitische sympathieën toe. Zonder enige aanleiding. En ja, dat vind ik vrij ernstig. Eigenlijk vind ik de term mafkees dan nog vrij mild.
pi_221288951
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2026 20:55 schreef HowardRoark het volgende:
De afgelopen twee jaar was er veel gejammer in de media over alle vermeende journalisten die Israël zou 'bewust' zou hebben vermoord. Onder andere 'The Committee to Protect Journalists' (CPJ) was vaak bij deze claims betrokken. Ik haalde toen al meerdere keren aan dat de database van deze NGO nogal twijfelachtig was met naast allerlei mensen die overduidelijk gelinkt waren aan terreurgroeperingen ook zelfs mensen ver buiten Israël die hierin werden meegenomen.

Inmiddels heeft ook de CPJ maar eens aan alle kritiek gehoor gegeven en recent kenbaar gemaakt dat men alle namen die als 'journalist' staan vermeld, eens beter gaat bestuderen.

[ twitter ]

[ twitter ]
Hoe vaak ga je dit nog reposten? Aan het eind van het vorige topic is dit ook al een paar keer langsgekomen, o.a. door jou zelf.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 08:02:14 #41
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221290916
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 23:02 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Ik deel mijn mening. Dat jij dan maar even voor me invult dat ik vindt dat Israel geen bestaansrecht heeft tekent wel hoe achterlijk gepolariseerd er hier gediscussieerd wordt.

Ik vind het te zot voor woorden dat het in jouw hoofd kennelijk onmogelijk is dat je vindt dat Israel als land alle bestaansrecht heeft, maar dat je tegelijkertijd stevige kritiek kan hebben op de manier waarop de regering Netanyahu en het IDF tekeer gaan tegen de Palestijnse burgerbevolking.

Als je mij ervan beschuldigt dat ik zou vinden dat Israel niet mag bestaan, dan dicht je me antisemitische sympathieën toe. Zonder enige aanleiding. En ja, dat vind ik vrij ernstig. Eigenlijk vind ik de term mafkees dan nog vrij mild.
Tja, je stelt dus dat niet Israël maar schijnbaar de Palestijnen 'de goede kant' in deze oorlog zijn.

Dat is nogal een controversieel standpunt gezien de sentimenten in die samenleving. Waarom heb je het gevoel dat je beter voor de Palestijnen dan voor Israël kan zijn?

Daarnaast richt Israël zich niet bewust op de burgers, er komen onnodig veel burgers om het leven door de manier hoe de Palestijnen zelf vechten. Als de Palestijnen zich anders zouden opstellen tijdens oorlog en bijvoorbeeld een scheiding maken tussen burgers en strijders, dan zou dat tienduizenden burgerslachtoffers schelen.

Gezien dat de Palestijnen dit doelbewust niet doen, waarom zou je dan 'stevige kritiek' op Israël willen hebben?
pi_221291090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 23:05 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Hoe vaak ga je dit nog reposten? Aan het eind van het vorige topic is dit ook al een paar keer langsgekomen, o.a. door jou zelf.
Kan niet vaak genoeg gepost worden.
pi_221291483
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 11:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe denk jij dat Palestijnen zich voelen die eerst nog een huis hadden, maar nu in een tentenkamp wonen?
Precies zoals de Russen die nu in de rijen staan voor een benzinepomp. Net als de Russen ondersteunden Gazans Hamas op 7 oktober. Nu krijgen ze wat ze verdiend hebben. Je begint een oorlog, moet je niet gaan zeuren.
I carried the fire before I knew its name.
pi_221291625
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 08:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, je stelt dus dat niet Israël maar schijnbaar de Palestijnen 'de goede kant' in deze oorlog zijn.
Nee dat stel ik niet.
Kap eens met mensen een uitspraak aan te smeren die ze nooit gedaan hebben.
pi_221291695
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:04 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Nee dat stel ik niet.
Kap eens met mensen een uitspraak aan te smeren die ze nooit gedaan hebben.
Het is vrij simpel, Arabieren horen de facto helemaal niet thuis in Judea.

Klaar opgelost die hele kutzooi daar.
graag verwijderen
  vrijdag 10 juli 2026 @ 10:27:19 #46
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221291732
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het is vrij simpel, Arabieren horen de facto helemaal niet thuis in Judea.

Klaar opgelost die hele kutzooi daar.
juutjes lekker terug naar europa, florida of een ander shithole als argentinie waar ze oorspronkelijk vandaan komen :)

Jezus is een Palestijn
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221291749
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:27 schreef Edding345 het volgende:

[..]
juutjes lekker terug naar europa, florida of een ander shithole als argentinie waar ze oorspronkelijk vandaan komen :)

Jezus is een Palestijn
Jezus is een Jood.

De Arabieren hebben daar geen enkele donder te zoeken.
graag verwijderen
pi_221291750
Daarom is Free Palestina roepen voor domme mensen.
graag verwijderen
  vrijdag 10 juli 2026 @ 10:30:46 #49
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221291752
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Jezus is een Jood.

De Arabieren hebben daar geen enkele donder te zoeken.
ga dan terug naar europa met je oostblok europeze roots
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  vrijdag 10 juli 2026 @ 10:37:38 #50
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221291781
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:27 schreef Edding345 het volgende:

[..]

Jezus is een Palestijn
Joden kennen hun origine in dit gebied, daar ga je dus al.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:30 schreef Edding345 het volgende:

[..]
ga dan terug naar europa met je oostblok europeze roots
Joden hebben geen Oost-Europese roots. Ergens wonen en ergens roots hebben zijn twee verschillende dingen. Nederlanders die in Zuid-Korea wonen zijn niet etnisch Zuid-Koreaans en hebben daar geen roots, ze wonen er slechts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')