abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221276755
quote:
Vooral mensen met warmtepomp gaan mogelijk fors meer betalen bij nieuwe nettarieven

Huishoudens met een warmtepomp gaan op een winteravond misschien dubbel zoveel betalen voor hun stroomverbruik. Dat is volgens de Vereniging Warmtepompen het gevolg van het voorstel dat Netbeheer Nederland bij toezichthouder ACM heeft ingediend voor het verhogen van de nettarieven.

Dat zegt de de brancheorganisatie voor warmtepompen op basis van een onderzoek van adviesbureau Common Futures.

Het voorstel van Netbeheer Nederland voor nieuwe variabele tarieven moet de problemen op het stroomnet helpen tegengaan. Als de ACM het goedkeurt, stijgen de tarieven voor netbeheer en komen er verschillen in wat je betaalt per tijdsvak. Onder meer tijdens piekuren tussen 16.00 en 23.00 uur betaal je meer voor elektriciteit. Als het je lukt om buiten die piekuren te blijven, betaal je minder.

Gemiddeld 135 euro meer
Een gemiddeld huishouden gaat volgens het onderzoek van Common Futures vanaf 2029, met een gasgestookte cv-ketel, 135 euro meer betalen. Als gevolg van andere nieuwe regelgeving de komende jaren, komt hier nog bijna 160 euro bovenop. Maar als mensen een volledig elektrische warmtepomp hebben, wordt de energierekening in totaal 505 euro per jaar hoger.

Het grootste deel daarvan, 355 euro, is het gevolg van de tijdsafhankelijke nettarieven. Volgens de Vereniging Warmtepompen toont de analyse aan dat mensen met een warmtepomp hierdoor onevenredig hard worden getroffen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-betalen-bij-nieuwe
Gaat lekker met de energietransitie. De brave burger wordt weer genaaid omdat de mooie beloftes van de klimaatdrammers totale fictie blijkt te zijn.
pi_221276762
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:55 schreef RotatoR het volgende:
omdat de mooie beloftes van de klimaatdrammers totale fictie blijkt te zijn.
Zoals altijd. Waarom zou je nog meedoen met die onzin?
pi_221276773
Één ding weet je zeker zodra je braaf doet wat de overheid van je vraagt, je poepertje gaat kei- en keihard opengezet worden.
  woensdag 8 juli 2026 @ 17:59:55 #4
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221276785
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221276904
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
De mensen met een full-electric warmtepomp weten prima hoe ze hoge energiekosten kunnen vermijden.

Dit soort plannen resulteert er uiteindelijk alleen maar in dat men steeds minder afhankelijk wordt van die netbeheerders met hun gouden paleizen.
pi_221276924
Als je een warmtepomp hebt, heb je waarschijnlijk ook vloerverwarming. Waarom zou je dan juist tijdens de dure uren gaan verwarmen?

Bij ons is dat in ieder geval niet nodig. We verwarmen overdag als de zonnepanelen nog wat opleveren en tijdens de goedkope stroomuren. Door de vloerverwarming blijft het huis lang genoeg op temperatuur.

Afgelopen winter ook gedaan met dynamisch tarief en bevalt prima.
Voorheen Post ID 101472
  woensdag 8 juli 2026 @ 18:30:02 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221276930
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
De mensen met een full-electric warmtepomp weten prima hoe ze hoge energiekosten kunnen vermijden.

Dit soort plannen resulteert er uiteindelijk alleen maar in dat men steeds minder afhankelijk wordt van die netbeheerders met hun gouden paleizen.
Hoe ga je dat vermijden met de winterdag?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221276934
quote:
Dat is volgens de Vereniging Warmtepompen
Hoog WC-Eend gehalte natuurlijk. RTL doet er ook verder niet moeilijk over en doet maar een copy-paste.

Ik heb het onderzoek even geskimd en het is inderdaad zo dat huishoudens met een warmtepomp flink meer gaan betalen. Maar iedereen gaat meer betalen, uiteindelijk bespaar je met zo'n warmtepomp nog steeds wel zo'n 500 per jaar. Dat is minder dan de 700 ballen die je nu per jaar bespaart. Volgens het rapport althans. Hoe betrouwbaar dat verder is kan ik niet zomaar beoordelen.

Een hybride warmtepomp is ook geen slechte optie, zo lijkt het.
pi_221276942
Oh nee, had iemand dit maar kunnen zien aankomen :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_221276944
Dit is vooral het gevolg van kortzichtig handelen, we moesten en zouden van het gas af maar niemand dacht er even bij na dat we dan ook het elektriciteitsnetwerk flink moeten upgraden, en ook flink meer elektriciteit moeten opwekken.

Paniekvoetbal bijt je altijd in de reet.
pi_221276951
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoog WC-Eend gehalte natuurlijk. RTL doet er ook verder niet moeilijk over en doet maar een copy-paste.

Ik heb het onderzoek even geskimd en het is inderdaad zo dat huishoudens met een warmtepomp flink meer gaan betalen. Maar iedereen gaat meer betalen, uiteindelijk bespaar je met zo'n warmtepomp nog steeds wel zo'n 500 per jaar. Dat is minder dan de 700 ballen die je nu per jaar bespaart. Volgens het rapport althans. Hoe betrouwbaar dat verder is kan ik niet zomaar beoordelen.

Leuk die besparing maar dat is een sigaar uit eigen doos omdat D66 onder de kabinetten Rutte de energiebelasting op aardgas meer dan verdubbeld heeft zodat men naar een warmtepomp zou overstappen.
pi_221276960
quote:
volgens de Vereniging Warmtepompen
_O-
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  woensdag 8 juli 2026 @ 18:36:14 #13
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221276966
Linksom of rechtsom wordt je gewoon gepakt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 8 juli 2026 @ 18:37:19 #14
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221276971
Nog meer houtstook _O_
pi_221276981
Als je zuinig stookt in een en niet elke dag gaat douchen (900-950m3 gas per jaar in een huishouden van 4 in een goed geisoleerde woning met wat bijstook van hout) is het dus niet meer de moeite waard om een warmtepomp te nemen (die aanschaf ga je er in de levensduur waarschijnlijk niet uithalen, en je gokt volledig op electriciteit, wat nogal linke soep blijkt met de huidige stand van zaken).
Bij gemiddeld tot hoog gasverbruik is het voordeel met de plannen voor de warmtepomp zowat gehalveerd. Hybride pompen zijn dubbelfucked.

Het betalen van de verzwaring (meer dan 200 miljard euro) van het net gaat beginnen. Arme mensen die niet mee kunnen vewegen gaan zich blauw betalen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_221276993
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
Dit is vooral het gevolg van kortzichtig handelen, we moesten en zouden van het gas af maar niemand dacht er even bij na dat we dan ook het elektriciteitsnetwerk flink moeten upgraden, en ook flink meer elektriciteit moeten opwekken.

Dat mogen we vooral toenmalige Klimaatminister Jetten aanrekenen.
  woensdag 8 juli 2026 @ 18:43:04 #17
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_221276995
Dan druk ik een goedkope pelletkachel in mn woning.
pi_221277023
quote:

Dat heb ik nooit begrepen. Ze begrijpen toch dat energie opwekken ook capaciteit op je netwerk kost?

De terugverdientijd van mn thuisbatterij wordt er in elk geval wel beter op :P
pi_221277091
quote:

[..]

Dat ligt nogal aan hoeveel gas je verbruikt. In mijn geval zou het voordeel 100-350 euro per jaar netto of zo zijn, en dat is het gunstige geval dat ik niet allerlei leidingen en radiatoren moet vervangen en de meterkast moet verzwaren (oeps! Dat kan hier en daar niet eens meer!). Dat voordeel is met het huidige 450-550 euro netto per jaar zijn. En dan zou ik moeten stoppen met houtstook, anders zou het negatief uitvallen.

Voor een gemiddelde tussenwoning is het voordeel ook al zowat gehalveerd met de nieuwe plannen. Hybride is zelfs nog slechter, omdat j dan dubbele netlasten betaalt en op den duur meer en meer voor gas gaat betalen icm bijmengingsregels vanuit de EU.

Ik voorzie in ieder geval weer een run op houtkachels.
pi_221277096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 19:02 schreef Akkerdjie het volgende:
Dat ligt nogal aan hoeveel gas je verbruikt. In mijn geval zou het voordeel 100-350 euro per jaar netto of zo zijn, en dat is het gunstige geval dat ik niet allerlei leidingen en radiatoren moet vervangen en de meterkast moet verzwaren (oeps! Dat kan hier en daar niet eens meer!). Dat voordeel is met het huidige 450-550 euro netto per jaar zijn. En dan zou ik moeten stoppen met houtstook, anders zou het negatief uitvallen.

Voor een gemiddelde tussenwoning is het voordeel ook al zowat gehalveerd met de nieuwe plannen.

Ik voorzie in ieder geval weer een run op houtkachels.
Geen gas, overcapaciteit op zonnepanelen. Nouja, we gaan het allemaal wel zien.

Als salderen weg is en dit plan er straks door is wordt het voor veel mensen echt belachelijk veel duurder.
pi_221277106
quote:

Toen die energietransitie toentertijd werd aangekondigd was dit gevolg het EERSTE waar (internet) experts voor waarschuwden. Elke ras debiel in de comments van een nieuws artikel met 2 werkende hersencellen zag dit aankomen.

Maar nee, we moesten en zouden van het gas af :')
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 8 juli 2026 @ 19:06:57 #22
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221277108
Regeren is vooruit zien.
- vmi voor intimi -
pi_221277116
Hier past een welgemeend

Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_221277126
Misschien terug naar de kolen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_221277206
quote:
Gemiddeld 135 euro meer
Een gemiddeld huishouden gaat volgens het onderzoek van Common Futures vanaf 2029, met een gasgestookte cv-ketel, 135 euro meer betalen. Als gevolg van andere nieuwe regelgeving de komende jaren, komt hier nog bijna 160 euro bovenop. Maar als mensen een volledig elektrische warmtepomp hebben, wordt de energierekening in totaal 505 euro per jaar hoger.
Oftewel iemand met een warmtepomp zou ¤210 per jaar meer betalen dan mensen die nog met een CV stoken tegen die tijd. Dat is de besparing die je in een hele maand kunt behalen, oftewel het zal allemaal wel meevallen.

Als je zonnepanelen hebt kun je waarschijnlijk doordat je een warmtepomp hebt wel een (groot) deel compenseren doordat salderen weg valt en je meer eigen energie verbruikt.
pi_221277347
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 19:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Oftewel iemand met een warmtepomp zou ¤210 per jaar meer betalen dan mensen die nog met een CV stoken tegen die tijd. Dat is de besparing die je in een hele maand kunt behalen, oftewel het zal allemaal wel meevallen.

Als je zonnepanelen hebt kun je waarschijnlijk doordat je een warmtepomp hebt wel een (groot) deel compenseren doordat salderen weg valt en je meer eigen energie verbruikt.
Niet helemaal denk ik. Opwekking van energie is in de winter vaak laag, terwijl dat het moment is dat je verwarmt. Als ik naar mijn eigen warmtepomp kijk is dat zo’n 10 á 15kWh per dag, warm water (douchen etc) meegerekend. Dat wek je in de winter toch een stuk minder snel op.
  woensdag 8 juli 2026 @ 19:38:00 #27
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221277349
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:29 schreef Estate2 het volgende:
Als je een warmtepomp hebt, heb je waarschijnlijk ook vloerverwarming. Waarom zou je dan juist tijdens de dure uren gaan verwarmen?

Bij ons is dat in ieder geval niet nodig. We verwarmen overdag als de zonnepanelen nog wat opleveren en tijdens de goedkope stroomuren. Door de vloerverwarming blijft het huis lang genoeg op temperatuur.

Afgelopen winter ook gedaan met dynamisch tarief en bevalt prima.
Dat is wellicht bij nieuwbouwwoningen zo, of als je net een huis gekocht hebt en dat met de verbouwing installeert.

Ik ken genoeg mensen hier in het dorp die gedurende de tijd een warmtepomp geïnstalleerd hebben, maar geen vloerverwarming hebben.
Omdat je dan de hele woonkamer leeg moet maken en de vloer openbreken en vervolgens de vloerverwarming installeren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221277382
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 19:37 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Niet helemaal denk ik. Opwekking van energie is in de winter vaak laag, terwijl dat het moment is dat je verwarmt. Als ik naar mijn eigen warmtepomp kijk is dat zo’n 10 á 15kWh per dag, warm water (douchen etc) meegerekend. Dat wek je in de winter toch een stuk minder snel op.
Je kunt je eigen verbruik van de warmtepomp wat verhogen door in de maanden maart, april, mei, okt, nov wat te spelen met de settings van je warmtepomp. Mijn warmtepomp werkt op een stooklijn en in april, mei en oktober zet ik die wat harder aan tussen 11 -17u en (automatisch) uit buiten dat tijdslot.

Legionella run (als je dat hebt) en warm water kun je ook vooral verwarmen op de momenten dat je opwek hebt.
  woensdag 8 juli 2026 @ 19:52:20 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221277403
quote:

[..]

Wat kost zo'n warmtepomp?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 juli 2026 @ 19:56:19 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221277427
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat heb ik nooit begrepen. Ze begrijpen toch dat energie opwekken ook capaciteit op je netwerk kost?

De terugverdientijd van mn thuisbatterij wordt er in elk geval wel beter op :P
Let maar op. Straks komt er ook een manier hoe ze de thuisbatterij kunnen belasten en beboeten. Zijn ze nu een of andere rotsmoes voor aan het verzinnen in hun kantoortjes.

De consument mag namelijk never nooit niet voordeel hebben tov bedrijven in dit land.
1947-2016
  woensdag 8 juli 2026 @ 19:57:07 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221277433
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:42 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat mogen we vooral toenmalige Klimaatminister Jetten aanrekenen.
Zoals altijd.

D66 is je vriendje.
Not!
1947-2016
  woensdag 8 juli 2026 @ 19:57:52 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221277436
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:58 schreef DrRobotnik het volgende:
Één ding weet je zeker zodra je braaf doet wat de overheid van je vraagt, je poepertje gaat kei- en keihard opengezet worden.
Dit ja.
1947-2016
pi_221277445
_O- _O- _O- _O-

_O_ _O_
-nee-
pi_221277450
Geen last van met nieuwbouw, maar goh goh goh wie had dit nu verwacht?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 8 juli 2026 @ 20:01:36 #35
13148 Shogo
Psycho...
pi_221277452
Dit zagen alleen de mensen die braaf warmtepompen hebben genomen niet aankomen. _O-
pi_221277592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Thuis accu doet wonderen om op de goedkope uren af te nemen en op dure uren te verbruiken.

En gewoon zorgen dat je überhaupt niet veel verbruikt natuurlijk. Je moet geen 14kW warmtepomp in een tochtige hut zetten. Maar zorgen dat de boel geïsoleerd is.
quote:

[..]
Met een hybride warmtepomp betaal je je scheel aan vastrecht en onderhoud voor het gasgestookte deel. Financiëel is hybride in de meeste gevallen een slechte keuze.
  woensdag 8 juli 2026 @ 21:08:00 #37
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221278047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dieselaggregaat?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221278067
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 19:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Let maar op. Straks komt er ook een manier hoe ze de thuisbatterij kunnen belasten en beboeten. Zijn ze nu een of andere rotsmoes voor aan het verzinnen in hun kantoortjes.

De consument mag namelijk never nooit niet voordeel hebben tov bedrijven in dit land.
Het probleem is dat wanneer iedereen tegelijk stroom gaat dumpen op het net omdat dat meer oplevert vanwege de markt dit de congestie plaatselijk erger kan maken. Ik hoor dat dit ook mogelijk gereguleerd gaat worden op den duur, zeker als het aantal batterijen explosief toeneemt. Want dan krijg je toch weer dat als iedereen tegelijkertijd hetzelfde doet dat dit weer problemen kan veroorzaken, zoals met zonnepanelen het geval was. (Al heeft de accu ook een enigszins aftoppende functie van congestie als het voor eigen gebruik gebruikt wordt)
pi_221278384
  woensdag 8 juli 2026 @ 21:38:17 #40
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221278440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:20 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Thuis accu doet wonderen om op de goedkope uren af te nemen en op dure uren te verbruiken.

En gewoon zorgen dat je überhaupt niet veel verbruikt natuurlijk. Je moet geen 14kW warmtepomp in een tochtige hut zetten. Maar zorgen dat de boel geïsoleerd is.
[..]
Met een hybride warmtepomp betaal je je scheel aan vastrecht en onderhoud voor het gasgestookte deel. Financiëel is hybride in de meeste gevallen een slechte keuze.
Daar haal je in de winter toch geen lage prijzen mee? Beetje schuiven met stuivers op een hoge prijs.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 21:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dieselaggregaat?
Diesel is ook niet goedkoop :'(
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221278450
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 21:10 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Het probleem is dat wanneer iedereen tegelijk stroom gaat dumpen op het net omdat dat meer oplevert vanwege de markt dit de congestie plaatselijk erger kan maken. Ik hoor dat dit ook mogelijk gereguleerd gaat worden op den duur, zeker als het aantal batterijen explosief toeneemt. Want dan krijg je toch weer dat als iedereen tegelijkertijd hetzelfde doet dat dit weer problemen kan veroorzaken, zoals met zonnepanelen het geval was. (Al heeft de accu ook een enigszins aftoppende functie van congestie als het voor eigen gebruik gebruikt wordt)
Maar is handelen straks uberhaupt nog wel rendabel, als salderen stopt.

Er komen ook meer elektrische auto's en warmtepompen dus het totale verbruik gaat zeker weten stijgen.
  woensdag 8 juli 2026 @ 21:39:39 #42
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221278854
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 21:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar is handelen straks uberhaupt nog wel rendabel, als salderen stopt.

Er komen ook meer elektrische auto's en warmtepompen dus het totale verbruik gaat zeker weten stijgen.
Zolang het verschil tussen de tarieven groot genoeg is lijkt me wel.

Ik vraag me af hoeveel mensen hun zonnepanelen uitschakelen als salderen stopt. Dat maakt ook verschil op ‘t net.

Maargoed, woningen zijn natuurlijk maar een deel, zeker als je datacenters neer gaat gooien die op hetzelfde net zitten en groeiende zijn.
  woensdag 8 juli 2026 @ 22:43:24 #44
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221279038
Niet zeiken maar blij zijn dat je nog überhaupt elektriciteit hebt in de avonduren. Persoonlijk zou ik eerst de verplichting tot het aanbieden van een modelcontract afschaffen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 8 juli 2026 @ 23:37:29 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221279344
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 21:10 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
De energieboeren kunnen ook de centrales minder laten draaien.. .maarja, levert geen geld op he
1947-2016
pi_221279347
Meer mensen van het gas af > stroom gaat duurder worden, goh
pi_221279376
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:38 schreef Poepz0r het volgende:
Meer mensen van het gas af > stroom gaat duurder worden, goh
Dus, dikke houtkachel uit 2024, triple glas, airco’s en zonnepanelen. Plus de gas aansluiting laten liggen en nieuwe cv. Wie maakt me wat?
pi_221279472
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dus, dikke houtkachel uit 2024, triple glas, airco’s en zonnepanelen. Plus de gas aansluiting laten liggen en nieuwe cv. Wie maakt me wat?
Solidariteitsbijdrage om de energietransitie te financieren en om mensen met een laag energielabel tegemoet te komen in hun hogere maandlasten.
pi_221279544
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 00:18 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Solidariteitsbijdrage om de energietransitie te financieren en om mensen met een laag energielabel tegemoet te komen in hun hogere maandlasten.
Nee, niks van dat.

Ik vlieg al 17 jaar niet, ga op vakantie in eigen regio. Help waar ik kan om allerlei minderheden te helpen, maar nee.
Klaar is klaar. Komt maar uit die luie stoel voor die xxl tv.

20 kilo overgewicht en een uitkering… dat gaan we vanaf 2027 ff anders oplossen dit land.
Dan krijg je:
1 teveel vreten binnen en 2 je beweegt te weinig.

En als je niet kan bewegen, wat mogelijk is, dan moet je minder vreten.

En als nummer 1 en 2 niet werken dan verrek maar van de kou in de winter, van dat rillen val je ook af.
pi_221279547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 21:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Daar haal je in de winter toch geen lage prijzen mee? Beetje schuiven met stuivers op een hoge prijs.
[..]
Diesel is ook niet goedkoop :'(
In de winter gaat hier gewoon de houtkachel aan, lekker hyge.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')