Dat is niet waar.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Boomers kregen huizen dankzij allerlei regelingen zo ongeveer voor niks.
Nee, door gen X.quote:De hele opvoeding van de huidige generaties is ook gedaan door boomers.
Daarom ga je ook met de trein.quote:Met de bus van Groningen naar Rotterdam is ook geen feest.
En Gen X is opgevoed door boomers. Mobiele telefoons waren er toen ook helemaal niet. Ben het er verder wel mee eens dat er veel aan te merken is op de jeugd, maar dat is ergens begonnen en niet uit de lucht komen vallen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Boomers hadden een hypotheek tegen 15% rente. Wij moesten onze eigen groente verbouwen, aten weinig vlees en kregen alleen chips en frisdrank in het weekend, omdat daar geen geld voor was.
Een auto en telefoon kregen we pas toen ik 12 jaar oud was.
Tegenwoordig heeft elk gezin 2 auto's, elk kind een smartphone, elke dag cola en chips, etc.
[..]
Nee, door gen X.
[..]
Daarom ga je ook met de trein.
Verder wel een typische gen Z reactie.
Verwend tot op het bot.
Tja, misschien ff googlen als je het niet helemaal snapt: De Babyboomers (of 'boomers') zijn de demografische generatie geboren in de periode direct na de Tweede Wereldoorlog. In de westerse wereld worden de geboortejaren meestal gedefinieerd van 1946 tot 1964.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Boomers kregen huizen dankzij allerlei regelingen zo ongeveer voor niks. De hele opvoeding van de huidige generaties is ook gedaan door boomers.
Die mensen hadden de Premie A-regeling e.d.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:55 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Tja, misschien ff googlen als je het niet helemaal snapt: De Babyboomers (of 'boomers') zijn de demografische generatie geboren in de periode direct na de Tweede Wereldoorlog. In de westerse wereld worden de geboortejaren meestal gedefinieerd van 1946 tot 1964.
Klopt, maar is niet de generatie voor wiens kinderen het openbaar vervoer gratis wordt gemaakt.quote:
Vaste telefoons wel.quote:Mobiele telefoons waren er toen ook helemaal niet.
Niet bij de boomers.quote:Ben het er verder wel mee eens dat er veel aan te merken is op de jeugd, maar dat is ergens begonnen en niet uit de lucht komen vallen.
Dus openbaar vervoer niet gratis voor kinderen.quote:Prima met de trein, maar geen idee waarom dat tegen een verlieslatende prijs zou moeten gebeuren.
Dat was generatie X, niet de boomers.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die mensen hadden de Premie A-regeling e.d.
Boomers zijn toch t/m bouwjaar 1964? Althans dat lees ik hier in dit topic.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat was generatie X, niet de boomers.
Het is vooral de generatie van 1964 tot 1975 die premie A woningen kochten.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Boomers zijn toch t/m bouwjaar 1964? Althans dat lees ik hier in dit topic.
Gelukkig is dat niet aan jou, noch aan d66.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:23 schreef Harvest89 het volgende:
Iedereen zou gewoon verplicht donor moeten zijn.
Nee, want ze betalen nu ook, maar hebben een korting van 34%.quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:27 schreef sp3c het volgende:
Bejaarden moeten ook weer betalen voor het gebruik van het openbaar vervoer was een betere titel geweest
jawel, was een betere geweest, nu lijkt het alsof ze meer moeten betalen dan iedeereenquote:Op donderdag 9 juli 2026 08:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, want ze betalen nu ook, maar hebben een korting van 34%.
quote:Op donderdag 9 juli 2026 01:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarvoor moeten kinderen tot 12 dan met OV?
Misschien vanwege een sportvereniging of hobby aan de andere kant van de stad (of in het dorp verderop), op bezoek bij familie en vrienden, op pad naar een museum of andere bezienswaardigheid, etc? Er is genoeg te bedenken toch?quote:Op donderdag 9 juli 2026 01:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou, wat anders? Reisje naar de Efteling met de trein heeft al dikke korting bij de NS.
Waar is deze “korting” dan wel goed voor?
Het CBS en andere onderzoeken. Het is ook niet bepaald een geheim.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Als ik om mij heen kijk is het een mix. Rijke boomers maar ook zeer vermogende jongeren.
Ik denk dat je nu statistiek en anekdotes door elkaar aan het halen bent.quote:Een zaak is zeker. Als je als boomer een fabrieksarbeider bent geweest en altijd gehuurd hebt dan valt die rijkdom tegen. En als je afhankelijk moet gaan worden van het sociaal stelsel ben je steeds slechter af als je alles gaat afbreken. En de boven modale boomer heeft al die jaren dan ook gewerkt en gespaard. Sparen waar we de mond vol van hebben maar je door rancane plots te veel zou hebben en dat is niet eerlijk.
Klopt dat er niet in staat meer ten op zichte van wat. Maar jouw aangedragen tt doet het voorkomen alsof ze niet niet betalen. En dat klopt nog minder.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
jawel, was een betere geweest, nu lijkt het alsof ze meer moeten betalen dan iedeereen
Gras is groen, niet alles wat groen is is gras!quote:Op donderdag 9 juli 2026 01:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik heb weliswaar nog een auto. Zelf rij ik sinds twee jaar niet meer(64 jaar), maar mijn partner wel. Maar als we het bezit van een auto al rijk gaan noemen dan valt mij niets meer te binnen.
Maar als je die wilt helpen kun je toch ook inkomensafhankelijke regelingen instellen? Zo doen we dat immers ook bij alle andere subgroepen die je maar kan bedenken.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Gras is groen, niet alles wat groen is is gras!
Ik zeg toch helemaal nergens dat je rijk bent als je een auto bezit. Maar rijke boomers bezitten een auto en gaan niet met de bus. Dus alleen arme boomers gaan met de bus. En die worden geraakt door deze onzinnige maatregel om basisschoolkinderen gratis OV te geven. Die doen vrijwel alles op de fiets of ouders brengen ze.
Nee hoor, ik ben van 63. Bestond niet meer toen wij gingen kopen. Wel een hypotheekrente van 12%.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die mensen hadden de Premie A-regeling e.d.
klopt iig beterquote:Op donderdag 9 juli 2026 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt dat er niet in staat meer ten op zichte van wat. Maar jouw aangedragen tt doet het voorkomen alsof ze niet niet betalen. En dat klopt nog minder.
Vreemd, ben van 62 en ook een Premie B woning in 1990 in een wijk vol met Premie A woningen. Lijkt dat Premie A eerder is afgeschaft.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben van 63. Bestond niet meer toen wij gingen kopen. Wel een hypotheekrente van 12%.
Ik ben van 68 en heb nog een premie a woning gehad. In jouw stad.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben van 63. Bestond niet meer toen wij gingen kopen. Wel een hypotheekrente van 12%.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |