Waarom moet een goed functionerende samenleving waar mensen zich vertrouwd met elkaar voelen doordat ze dezelfde taal spreken en dezelfde gewoontes hebben compleet afgebroken worden door de import van van alles en nog wat?quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja je zet jezelf buiten de samenleving als je maar een taal machtig bent , ondanks google translate
leuk als je heel goed Schubbekutterveens kan praten, maar daar red je het niet mee
Nee, maar ik ga geen Duits praten tegen een Duitse badgast omdat ie 't vertikt om Nederlands te proberen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als je niet in staat bent om snel te schakelen op Engels wel ja, je kunt niet verwachten van een spanjaard een Griek of een Bulgaar of een Pool dat ie Nederlands tegen je praat , we hebben vrij verkeer van personen en goederen binnen de EU
Nee, want ik pas me aan. Dat is het hele probleem van de nieuwkomers, die vertikken dat.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Je wijst de multiculturele samenleving af, en wil naar een ander land, zodat je zelf de oorzaak bent van datzelfde verschijnsel?
Apart ......
Omdat we in de EU zitten koekedoosquote:Op donderdag 9 juli 2026 11:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom moet een goed functionerende samenleving waar mensen zich vertrouwd met elkaar voelen doordat ze dezelfde taal spreken en dezelfde gewoontes hebben compleet afgebroken worden door de import van van alles en nog wat?
Ben benieuwd naar je emigratieplannen en -ervaringen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:40 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Nee, want ik pas me aan.
Als ik naar Marokko zou gaan, zou ik me aanpassen. Ik
Integratie en acceptatie willen we zien.
Ik praat sowieso niet tegen Duitsers voordat ze alle fietsen teruggebracht hebbenquote:Op donderdag 9 juli 2026 11:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, maar ik ga geen Duits praten tegen een Duitse badgast omdat ie 't vertikt om Nederlands te proberen.
Allemaal import Amsterdammers. Terugsturen naar het eigen land.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:52 schreef Mikeytt het volgende:
Lelystad gaat het hardst met 45% stijging in huizen. Mooi dat mensen naar zo'n mooie stad toe gaan.
Lelystad heeft enorm groei potentieel zeker als Lelystad airport opengaatquote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:52 schreef Mikeytt het volgende:
Lelystad gaat het hardst met 45% stijging in huizen. Mooi dat mensen naar zo'n mooie stad toe gaan.
Gij moet oe bakkes houwe (grapje).quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben daar opgegroeid, en ben vanwege het typische zachte Eindhovense (lees: horkerigheid) verhuisd.
Me je havo!quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gij moet oe bakkes houwe (grapje).
Ik kijk met gemengde gevoelens terug op de jaren die ik er heb doorgebracht. Lagere school was prima, maar later.. Het enige wat me nog met de stad bindt, is PSV!quote:
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Waarom moet dat? Ik kan me niet voorstellen dat Nederlanders dit zouden willen, maar misschien onderschat ik de 'weg met ons' mentaliteitquote:Op donderdag 9 juli 2026 11:38 schreef CarbonC het volgende:
Waarom moet een goed functionerende samenleving waar mensen zich vertrouwd met elkaar voelen doordat ze dezelfde taal spreken en dezelfde gewoontes hebben compleet afgebroken worden door de import van van alles en nog wat?
Ik heb er 21 jaar gewoond en woon al weer 30 jaar in Limburg (echt net een kilometer over de grens hoor). Maar blijf toch een Eindhovense. Altijd graag gekomen. Veel sociale contacten daar, klanten, cursus etc. Maar vooral de laatste drie jaar, vanaf corona zeg maar. vind ik het er zo anders geworden. Echt niet leuk meer.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik kijk met gemengde gevoelens terug op de jaren die ik er heb doorgebracht. Lagere school was prima, maar later.. Het enige wat me nog met de stad bindt, is PSV!
Er is niks mis met een multiculturele samenleving zolang mensen dezelfde waarden en normen hebben.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Je wijst de multiculturele samenleving af, en wil naar een ander land, zodat je daar zelf de oorzaak bent van datzelfde verschijnsel?
Apart ......
Al in de Middeleeuwen hadden inwoners van dit land verschillende waarden en normen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:01 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Er is niks mis met een multiculturele samenleving zolang mensen dezelfde waarden en normen hebben.
Maar daar gaat de laatste jaren nogal wat mis.
Dat ga je altijd houden. Zelfde als tokkies.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Al in de Middeleeuwen hadden inwoners van dit land verschillende waarden en normen.
Het kan werken vermoed ik, maar onze autoriteiten zijn niet bereid om de harde normen te handhaven. Of zelfs maar een immigratie beleid op poten zetten wat breed gedragen wordt.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:01 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Er is niks mis met een multiculturele samenleving zolang mensen dezelfde waarden en normen hebben.
Maar daar gaat de laatste jaren nogal wat mis.
Vooral rechts blijven stemmen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:19 schreef Horzula het volgende:
[..]
Het kan werken vermoed ik, maar onze autoriteiten zijn niet bereid om de harde normen te handhaven. Of zelfs maar een immigratie beleid op poten zetten wat breed gedragen wordt.
Nee hoor. Als je serieus denkt dat landen niet veranderen dan kun je net zo goed in the Shire gaan wonen. Lekker de hele dag een beetje tuinieren en over 200 jaar is alles nog hetzelfde. .quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:50 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De grijsgedraaide grammofoonplaat van iedereen die volgas door wil gaan met de omvolking want de economie moet voor altijd en tot in het oneindige blijven groeien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |