Dorp =/= stad.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja hoor in mijn dorp is gewoon net als 100 jaar terug
Arnol Kox. "Kan je Jezus zien? Kan je Jezus zien? Ja, jij kan Jezus zien." (enzovoort, urenlang)quote:Op woensdag 8 juli 2026 23:02 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ik kom er niet meer zo vaak. Als kind heb ik er wel goede herinneringen aan. Een hele gezeliige stripwinkel waarvan ik de naam ben vergeten en een aardige man in een rolstoel die je echt altijd tegenkwam in het centrum waar hij het evangelie verkondigde![]()
Dat is niet alleen in Eindhoven maar in elke grote stad.quote:Op woensdag 8 juli 2026 21:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Eindhoven is dat echt heel vervelend ja. Als je daar op een door-de-weekse dag 's avonds iets gaat eten is Engels echt de voertaal geworden. Je wordt ook standaard in het Engels aangesproken. Het lijkt wel of enkel de expats zich nog uit eten kunnen veroorloven daar. Heel irritant.
Vind de sfeer verder trouwens niet slecht, niet agressief of zo. Wat dat betreft hebben jullie wel de goede migranten gekregen. Maar het typische, zachte Eindhovense is er wel uit ja.
Ja, maar dat was vroeger niet zo en veel mensen ervaren dat niet als een vooruitgang.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:11 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat is niet alleen in Eindhoven maar in elke grote stad.
wil je alle migranten gaan doodschieten , net als in de USA ??quote:Op donderdag 9 juli 2026 06:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Niet in de mate waarin het nu gebeurd: vroeger was er eens in de zoveel tijd wat uitwisseling met buurtvolkeren, nu worden wereldwijd alle volkeren in recordtempo gemengd waardoor er uiteindelijk geen enkele diversiteit meer over is.
Binnen een land zijn er geen gedeelde normen en waarden meer: iedereen gaat zijn eigen gang, spreekt zijn eigen taal (met Engels als smeermiddel als het nodig is) en met het WK voetbal hangt iedereen een andere vlag op.
Niet mijn ideaalbeeld.
Ik ben daar opgegroeid, en ben vanwege het typische zachte Eindhovense (lees: horkerigheid) verhuisd.quote:Op woensdag 8 juli 2026 21:44 schreef LXIV het volgende:
Maar het typische, zachte Eindhovense is er wel uit ja.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wil je alle migranten gaan doodschieten , net als in de USA ??
Waarom zou die toevloed goed zijn?quote:Je gaat het niet stoppen de toevloed aan migranten is big business en ze gaan NIET terug echt niet , nooit.
Desnoods gaat PRO er met 1000 koppen soep dwars voor liggen
De grensbewaking van de EU gaat het niet kunnen stoppen dus verzet is zinloos, je kwaad maken ook , het gebeurt,
wat je ook wilt, dus aanpassen is de opdracht
Misschien is het ook wel goed voor de EU , deze toevloed van jonge mensen
Nederland met oude mensen??quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:34 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?
[..]
Waarom zou die toevloed goed zijn?
we zijn past in post 2 nu al de schuld geven aan buitenlanders?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:50 schreef Jahr00n het volgende:
De statushouders moeten toch ergens wonen. Ik snap het wel.
Zelfs Leeuwarden, in winkels moeten we regelmatig ineens omschakelen naar Engels als we in winkels iets aan het personeel vragen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:11 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat is niet alleen in Eindhoven maar in elke grote stad.
Is er iemand die dit een vooruitgang vindt?quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:01 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Zelfs Leeuwarden, in winkels moeten we regelmatig ineens omschakelen naar Engels als we in winkels iets aan het personeel vragen.
Op straat is ook steeds minder Nederlands te horen.
Een samenleving is meer dan thuiszorg, ouwe.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland met oude mensen??
dan hebben we geen privé thuiszorg meer he
De prive thuiszorg dat is de uitvinding van de VVD na het sluiten van de bejaardenhuizen door Stef Blok
Ik heb ze nog niet gehoord.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:01 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Is er iemand die dit een vooruitgang vindt?
Maar niet per se in Nederland toch?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:50 schreef Jahr00n het volgende:
De statushouders moeten toch ergens wonen.
Een wat boers randje valt niet te ontkennen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben daar opgegroeid, en ben vanwege het typische zachte Eindhovense (lees: horkerigheid) verhuisd.
Nog even en je wordt als boers weggezet als je Nederlands praat.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:20 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een wat boers randje valt niet te ontkennen.
Tijdens carnaval en Koningsdag komt dat opeens extra duidelijk naar boven.
ik spreek net zo makkelijk Engels als Nederlands , maakt mij niks uitquote:Op donderdag 9 juli 2026 11:01 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Is er iemand die dit een vooruitgang vindt?
Als je niet in staat bent om snel te schakelen op Engels wel ja, je kunt niet verwachten van een spanjaard een Griek of een Bulgaar of een Pool dat ie Nederlands tegen je praat , we hebben vrij verkeer van personen en goederen binnen de EUquote:Op donderdag 9 juli 2026 11:21 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nog even en je wordt als boers weggezet als je Nederlands praat.
quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als je niet in staat bent om snel te schakelen op Engels wel ja
ja je zet jezelf buiten de samenleving als je maar een taal machtig bent , ondanks google translatequote:
Nee, jouw grammatica is denderend.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja je zet jezelf buiten de samenleving als je maar een taal machtig bent , ondanks google translate
leuk als je heel goed Schubbekutterveens kan praten, maar daar red je het niet mee
Je wijst de multiculturele samenleving af, en wil naar een ander land, zodat je daar zelf de oorzaak bent van datzelfde verschijnsel?quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:21 schreef Koortsdroom het volgende:
Wat is het 'Heilige Land' als je weinig zin hebt in de multiculturele nachtmerrie samenleving?
Polen misschien? Zeg maar Israël 2.0 voor (cultuur)christelijke blanken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |