abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221292521
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:01 schreef Troel het volgende:
maar hey, de eerste stap is gezet. Aanvraag gedaan dat hij gewoon 1 dag kan komen (en dan moet ie wel tussendoor naar huis vanwege de hond, dus hij kan niet in 1 stuk doorwerken helaas).

En als dat niet kan, dan moeten ze intern op zoek naar een andere hulp.
Ja, ik weet natuurlijk de details niet. :) Sowieso is het lastig als een hulp niet bevalt en je er wel echt 1 nodig hebt.
Hopelijk komt er snel een passende oplossing!
pi_221292528
Ik zou bij jullie allemaal zwart willen poetsen maar de reiskosten en reistijd komen er natuurlijk wel bij. :+
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2026 @ 12:50:57 #103
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221292786
Zwart is het hier wel, we willen het juist graag schoon :+
[b]troel (de ~ (v.), ~en)[/b]
[i]1 [inf.] vrouw of meisje[/i]
[i]2 trut[/i]
  vrijdag 10 juli 2026 @ 13:29:13 #104
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221293392
:D Als ik het zo lees ben ik echt blij dat ik 13 honden heb en niet twee kinderen of zo.
En nee ik kan niet tegen viezigheid in huis maar dat kost me toch echt niet zoveel tijd.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221293440
Ik heb ook 2 kinderen maar dat zijn mijn kinderen. :P
Die geef ik opdrachten of ze doen het wellicht zelf (afhankelijk wat het is).
pi_221293571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:29 schreef oh-oh het volgende:
:D Als ik het zo lees ben ik echt blij dat ik 13 honden heb en niet twee kinderen of zo.
En nee ik kan niet tegen viezigheid in huis maar dat kost me toch echt niet zoveel tijd.
Overigens kan je die 13 honden helaas niet vragen even te stoffen ofzo. :+
pi_221293708
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:00 schreef Troel het volgende:

[..]
Hij komt via de WMO en een nieuwe is ook niet zo een twee drie gevonden en we zitten nu al met de handen in het haar omdat het huis gewoon niet schoon is.
Hebben ze vanuit het WMO geen aftekenlijst zodat je hem erop kan wijzen dat die taken moeten worden uitgevoerd?
En komt er misschien een vakantie invaller die je kan inpalmen als het beter bevalt? Zo kwam ik aan mijn vaste adressen toen ik dat werk als student deed. Ben toen in de zomer gestart en mocht bij alle invaladressen blijven.

Ik werd vaak hulp of poets genoemd, beide prima want ze waren allemaal super dankbaar. Helaas was het fysiek te zwaar anders zou ik dat zo weer gaan doen.
Thuis ben ik overigens helemaal niet zo'n goede huisvrouw want ik zie altijd nog 101 andere taken en opruimwerk wat moet worden gedaan, daar heb ik bij een ander geen last van. Dat er de afgelopen 8 jaar minimaal 1 kind thuis was helpt denk ik ook niet. Nog 5 weken en dan heb ik onder schooltijd een leeg huis :o
  vrijdag 10 juli 2026 @ 13:50:02 #108
176471 oh-oh
pi_221293728
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:39 schreef vencodark het volgende:

[..]
Overigens kan je die 13 honden helaas niet vragen even te stoffen ofzo. :+
Die nieuwe kan ik leren swifferen met die lamme achterpoten, je moet in mogelijkheden denken, niet in beperkingen!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221293758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:50 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Die nieuwe kan ik leren swifferen met die lamme achterpoten, je moet in mogelijkheden denken, niet in beperkingen!
😂 Ohja. En daarna een dweiltje eronder binden.
Een glanzend resultaat!
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2026 @ 14:00:01 #110
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221293783
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:46 schreef Elleska het volgende:

[..]
Hebben ze vanuit het WMO geen aftekenlijst zodat je hem erop kan wijzen dat die taken moeten worden uitgevoerd?
En komt er misschien een vakantie invaller die je kan inpalmen als het beter bevalt? Zo kwam ik aan mijn vaste adressen toen ik dat werk als student deed. Ben toen in de zomer gestart en mocht bij alle invaladressen blijven.

Ik werd vaak hulp of poets genoemd, beide prima want ze waren allemaal super dankbaar. Helaas was het fysiek te zwaar anders zou ik dat zo weer gaan doen.
Thuis ben ik overigens helemaal niet zo'n goede huisvrouw want ik zie altijd nog 101 andere taken en opruimwerk wat moet worden gedaan, daar heb ik bij een ander geen last van. Dat er de afgelopen 8 jaar minimaal 1 kind thuis was helpt denk ik ook niet. Nog 5 weken en dan heb ik onder schooltijd een leeg huis :o
Ja, maar daar krijgt hij stressssss van... En helaas doe ik niet aan invallers, want teveel stress voor mij.
[i]2 trut[/i]
pi_221293852
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 14:00 schreef Troel het volgende:
Ja, maar daar krijgt hij stressssss van.
Dat is dan zijn probleem. Nu heb jij er stress van.
Hij kan gewoon zijn werk doen en kan daarna de deur achter zich dicht trekken.

Ik had destijds wat van die collega's. Mensen die dingen niet doen zoals gevraagd of zelfs weigeren om dingen te doen die gewoon op de takenlijst staan. Ik snap daar nog steeds niets van. Het is niet mijn huis, ik hoef er niet in te leven en trek na het werk de deur achter me dicht. Het is de client die er leeft en tot de volgende keer met de dingen blijft zitten als ik niet goed heb gedaan.
pi_221293853
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 14:00 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, maar daar krijgt hij stressssss van... En helaas doe ik niet aan invallers, want teveel stress voor mij.
De dove helpt de blinde dus? :@
Jij hebt je ongeluk gehad dus je moet hulp hebben, toch?
Waarom dan zo’n incapabele dude? Dat schiet niet echt op.
Of ben ik te kortzichtig?
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2026 @ 14:22:50 #113
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221293911
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 14:12 schreef vencodark het volgende:

[..]
De dove helpt de blinde dus? :@
Jij hebt je ongeluk gehad dus je moet hulp hebben, toch?
Waarom dan zo’n incapabele dude? Dat schiet niet echt op.
Of ben ik te kortzichtig?
Ik had deze hulp al voor het ongeluk. Vervanger van iemand die echt goed en razendsnel was, maar helaas moest stoppen. Ik heb door de jaren heen al tal van hulpen versleten omdat er dan weer geen contract is met die thuishulporganisatie. En een paar die echt goed waren die stopten.
[i]2 trut[/i]
pi_221294376
Ik zou het iig bij de thuishulporganisatie aangeven Troel, dat jullie geen goede match zijn en of ze als er iemand anders beschikbaar komt, hem willen wisselen. En vraag ook via hen of ze hem een lijstje kunnen geven met wat hij per keer hoort te doen omdat hij daar vanuit jou niets mee doet. Hij komt welliswaar via de WMO maar dat wil niet zeggen dat hij dan broddelwerk af kan leveren. Hij krijgt waarschijnlijk meer betaald dan menig reguliere schoonmaakhulp. Als je niet klaagt denkt zijn werkgever dat hij goed werk levert.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 10 juli 2026 @ 15:59:41 #115
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221294523
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 15:48 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou het iig bij de thuishulporganisatie aangeven Troel, dat jullie geen goede match zijn en of ze als er iemand anders beschikbaar komt, hem willen wisselen. En vraag ook via hen of ze hem een lijstje kunnen geven met wat hij per keer hoort te doen omdat hij daar vanuit jou niets mee doet. Hij komt welliswaar via de WMO maar dat wil niet zeggen dat hij dan broddelwerk af kan leveren. Hij krijgt waarschijnlijk meer betaald dan menig reguliere schoonmaakhulp. Als je niet klaagt denkt zijn werkgever dat hij goed werk levert.
Inderdaad bij de organisatie aangeven, lijst laten afwerken en als hij weigert via organisatie iemand anders laten komen. Hier is ook al eens iemand komen kijken hoe persoon het werk deed, en corrigeerde dan ook
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 10 juli 2026 @ 16:03:33 #116
176471 oh-oh
pi_221294546
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 15:48 schreef FlyingFish het volgende:
Juist als ze voor een organisatie werken moeten ze aan bepaalde eisen voldoen.
Maar ja als hij niet meer komt en er komt niemand anders heb je ook niks aan op te strepen staan.
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2026 @ 16:09:56 #117
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221294724
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 16:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Juist als ze voor een organisatie werken moeten ze aan bepaalde eisen voldoen.
Maar ja als hij niet meer komt en er komt niemand anders heb je ook niks aan op te strepen staan.
Noujda, dat laatste dus.
[i]2 trut[/i]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 10 juli 2026 @ 18:06:14 #118
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221295536
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 16:09 schreef Troel het volgende:

[..]
Noujda, dat laatste dus.
Ze moeten leveren als aanvraag vanuit Wmo is, en anders moet Wmo andere organisatie inschakelen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221295602
Allemaal waar maar snap de onrust van Troel wel dat ze niet opnieuw wil wisselen of de gok nemen dat de dude n.a.v. haar feedback niet meer wil of kan komen en er geen vervanging is.
pi_221297850
@Tink89 wat balen van de poets... hopelijk is het vooral dat ze het nu niet overziet en vindt ze daar tzt wel een modus in... het is zo balen als je een fijne hebt gevonden en ze dan niet meer komt.

@exode, wat een gedoe met de verbouwing! Wel fijn dat ze het gaan oplossen!
Hoe was het kinderfeestje? Hebben de knullen daadwerkelijk een jurk aan gehad? ;)

@Troel, pfff balen zo'n poets die de kantjes er vanaf loopt.

Wij hadden ooit een hele fijne poets, die zag wat er moet gebeurde en veel deed.
Ze ging iets anders doen, toen kregen we er een waar we minder voor betaalden, maar ze deed ook minder... We hebben de eerste nog terug gehad, maar die ging ineens een versnelling lager, want ze had pijntje hier, pijntje daar.
En degene die we daarna kregen was er vaker niet dan wel. Toen heb ik maar gezegd dat ze niet meer hoefde te komen, de onzekerheid of ze wel zou komen gaf me meer stress dan het zelf doen.
En nu heb ik een huis waar ik met 1x de stekker in het stopcontact steken, de hele toko kan stofzuigen *O* , het is nog steeds niet mijn hobby, maar wel wat beter te overzien hier.

Ik heb net weer 2 dozen leeggemaakt, er staan er nog steeds wat in de kamer, en ik weet niet goed waar ik het laten moet. Maar goed af en toe maar proberen wat op te ruimen.
Er staan bij mijn ouders ook nog 3 dozen... binnenkort maar eens ophalen.
Fake it till you make it...
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2026 @ 22:25:07 #121
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221298281
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 18:06 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ze moeten leveren als aanvraag vanuit Wmo is, en anders moet Wmo andere organisatie inschakelen
Alle organisaties hier hebben meer aanvragen dan mensen beschikbaar...
[i]2 trut[/i]
pi_221303450
Hier een keer een poets gehad die stonk zo hard naar zweet bij het poetsen, dat het huis na het schoonmaken niet fris rook, maar naar zweet meurde. Voor haar heel vervelend, maar daar werd ik niet blij van. (Daarbij nam ze ook wel eens haar kind mee om haar te helpen (kind was een jaar of 10) en dan was ze er maar de helft van de tijd, want haar kind hielp mee. Prima dat als je geen oppas hebt dat je dan je kind een keer mee brengt, maar niet op deze manier en ook niet wanneer het meer dan incidenteel is)
pi_221318939
Er staan van mij nog 2 onuitgepakte dozen in de schuur van 20 jaar geleden. Ik mis niks dus het zal wel :D

Na Maastricht maar offertes voor een nieuwe radiator opvragen. Had van de week weer een kouwe douche dus ketel bijgevuld. Niet veel later een hele plas water op de vloer in de woonkamer. Trok de bank weg en nu blijkt er een stuk geheel doorgeroest te zijn. Woning is van de jaren 70 en de radiator is ook zo oud. Niet heel vreemd dus dat ie het heeft begeven.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 12 juli 2026 @ 23:06:40 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221319354
Gaan jullie binnenkort naar Maastricht Mush?

Ik heb op zolder ook nog 2 dozen kleding staan. Die zijn 8 jaar geleden meeverhuist en kunnen ook gewoon weg.

We zijn druk bezig met kamer van oudste, die is nu een week weg op scoutingkamp. Maar wat een zooi komt er uit die kamer. :X Zelfs nog oude bobo's en hamertje tik :')
pi_221319858
Jup, over ruim een week, Kyara :)
Haha, herkenbaar! Bewaar die bobo's en hamertje tik. Leuk voor de kleinkinderen later ;)
Heb hier veel speelgoed bewaard, als in: zoon wilde het niet weg doen :') Miste laatst iets waar zoon vroeger mee speelde, wilde ik voor beeb hebben dus vroeg aan zoon, weet jij waar dat is? Ja, in een kist in mn kamer. Oké...wist niet dat er nog meer was buiten wat er in de schuur staat :D
If they say
  maandag 13 juli 2026 @ 08:22:55 #126
176471 oh-oh
pi_221319872
Call me crazy maar zo een lekkage zou ik nu oplossen. Alle buizen in je huis zijn even oud...
( Groucho Marx )
pi_221319930
Nope, alleen deze en die in zoons kamer, gelukkig. De rest is toen vervangen inclusief ketel die in de dakopbouw is geplaatst en de leidingen. Daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Die bij zoon zal ik wel meteen laten nakijken.
If they say
pi_221319931
Hoe voelt het nu op je nieuwe plekje Nijna, begin je al wat te landen daar?

Balen van de lekkage Mush, kan dat zo lang wachten om te laten herstellen? Hier jaren terug een lekkage bij de verwarmingsbuis onder de vloer gehad, daardoor moest - naast de verwarmingsbuis - de hele vloer vervangen worden. Gelukkig was het verzekeringswerk, maar ellendig was het wel.

Ik heb laatst de zolder opgeruimd, vrouwlief is bij vlagen actief op Vinted dus ik mocht nooit kleding en dergelijke wegdoen omdat zij het wilde verkopen. Maar ondertussen lag er zoveel dat ik alles in grote vuilniszakken heb gedaan en in een kledingbak heb gedeponeerd. 30 zakken in totaal, dus ga maar na hoeveel extra ruimte we weer hebben in onze zolderberging *O*
pi_221319939
Tis echt alleen de radiator zelf die lekt, Schanu.
Das wel kut, een lekke leiding onder de vloer :X
Denk zomaar dat de verzekering er hier niets mee zal doen. Achterstallig onderhoud, dankzij ex :')
Ooh, heerlijk al die zakken weg! Geeft en ruimte op zolder en in je hoofd. Althans, zo werkt een rauspartij bij mij, opgeruimd hoofd ;)
If they say
pi_221320013
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 08:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Tis echt alleen de radiator zelf die lekt, Schanu.
Das wel kut, een lekke leiding onder de vloer :X
Denk zomaar dat de verzekering er hier niets mee zal doen. Achterstallig onderhoud, dankzij ex :')
Ooh, heerlijk al die zakken weg! Geeft en ruimte op zolder en in je hoofd. Althans, zo werkt een rauspartij bij mij, opgeruimd hoofd ;)
Gelukkig dat het 'alleen' de radiator zelf is! In ons geval was het knullig werk van degene die de radiator had geplaatst, hij had een knik gemaakt in de leiding die de grond in ging en die is dus gaan scheuren. Ik hield er toen ook rekening mee dat we de schade zelfs moesten betalen (of verhalen op die 'vakman') omdat deze natuurlijk voorkomen had kunnen worden. Omdat het allemaal gevolgschade was, is die schade echter wel volledig vergoed *O* In jouw geval zal dat echter niet van toepassing zijn als alleen de radiator vervangen moet worden en er verder geen schade is.

Zo werkt het inderdaad ook bij mij haha, chaos om mij heen is chaos in mijn hoofd (al is het altijd wel chaos in mijn hoofd, maar dan nog een tandje erger). Zelfs als die chaos op zolder is waar ik zelden kom, ik weet dat het er ligt dus het moet opgeruimd worden ;)
pi_221320042
Das dan mazzel geweest dat de verzekering toch heeft uitgekeerd, @Schanu Op zich was het een verborgen gebrek en als je dat had moeten terug halen...
Herkenbaar dus ;) Zoon had gister een puinzooi gemaakt van de woonkamer én de keuken, als in, niks opruimen. Dan ontploft mijn toch al volle hoofd en ben ik in mn slaapkamer gaan zitten met de deur op slot tot alles weer in oude staat was. Ik trek dat écht niet :{
Hij heeft nergens last van. Ik kom ook niet meer in zijn kamer want zelfs met een polsstok is er niet meer doorheen te komen :') Maar, das niet mijn pakkie an.
If they say
pi_221320117
Wij hadden een hele kleine lekkage in de woonkamer. Heeft jaren geduurd voor we er achter kwamen waardoor het drukverlies in de ketel kwam... Laatst gevonden gelukkig. Nu alternatief opgelost. De volgende mag dit goed aanpakken. Is niet zo ingewikkeld, kost alleen wel de vloer.
pi_221320656
Nou, dit wordt ons nieuwe gezinslid:

Het is het teefje geworden, nu nog een naam. :D
2 augustus gaan we haar ophalen en we zijn nu heel Zooplus etc aan het leegkopen. O-)
  maandag 13 juli 2026 @ 10:24:20 #135
176471 oh-oh
pi_221320875
:D De fokker heeft gekozen?
Gefeliciteerd O+
Ben heel benieuwd wat de naam wordt!
( Groucho Marx )
pi_221320928
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:05 schreef exode het volgende:
[ afbeelding ]

2 augustus gaan we haar ophalen en we zijn nu heel Zooplus etc aan het leegkopen. O-)
Awwwwww O+
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  maandag 13 juli 2026 @ 10:32:52 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221320982
Aaah wat een cutie @exode O+
pi_221320996
Wat een knappie exode! O+

Mush is het dan achterstallig onderhoud door ex? Toen was het huis van samen toch?

Rommel, ik hou er van. Ik kan niet goed tegen alles netjes opgeruimd. Maar weet daar ik daar vrij alleen in ben :P
Het enige waardoor ik het probeer netjes te houden is dat ik het zo stom vind als er bezoek komt en het een rommeltje is.

De kinderen mogen van mij ook prima wat rommel hebben als ze het maar opgeruimd hebben voordat de schoonmaakster komt. Want ik wil niet hebben dat zij eerst nog alles aan de kant moet leggen voor ze er bij kan.

Man houdt overigens niet van rommel. Dus dat is ooit wel lastig.

En ook al doe ik m’n best zullen mensen het waarschijnlijk nog steeds wat rommelig vinden bij me thuis ;)
  maandag 13 juli 2026 @ 10:44:46 #139
176471 oh-oh
pi_221321092
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:34 schreef hilliebillie het volgende:
Wat een knappie exode! O+

Mush is het dan achterstallig onderhoud door ex? Toen was het huis van samen toch?

Rommel, ik hou er van. Ik kan niet goed tegen alles netjes opgeruimd. Maar weet daar ik daar vrij alleen in ben :P
Het enige waardoor ik het probeer netjes te houden is dat ik het zo stom vind als er bezoek komt en het een rommeltje is.

De kinderen mogen van mij ook prima wat rommel hebben als ze het maar opgeruimd hebben voordat de schoonmaakster komt. Want ik wil niet hebben dat zij eerst nog alles aan de kant moet leggen voor ze er bij kan.

Man houdt overigens niet van rommel. Dus dat is ooit wel lastig.

En ook al doe ik m’n best zullen mensen het waarschijnlijk nog steeds wat rommelig vinden bij me thuis ;)
Er is een groot verschil tussen rommelig en vies.
Ik kan ook niet tegen een heel netjes huis, en daarmee bedoel ik alles opgeruimd en uit het zicht.
Ik moet spullen om me heen hebben en als ik er een systeem in zie is het geen rommel.
Maar het moet niet vies zijn.
En idd, lekker makkelijk alles op de ex afschuiven, als het toen van beiden was :D
( Groucho Marx )
pi_221321111
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 08:43 schreef Schanu het volgende:
Hoe voelt het nu op je nieuwe plekje Nijna, begin je al wat te landen daar?

Balen van de lekkage Mush, kan dat zo lang wachten om te laten herstellen? Hier jaren terug een lekkage bij de verwarmingsbuis onder de vloer gehad, daardoor moest - naast de verwarmingsbuis - de hele vloer vervangen worden. Gelukkig was het verzekeringswerk, maar ellendig was het wel.

Ik heb laatst de zolder opgeruimd, vrouwlief is bij vlagen actief op Vinted dus ik mocht nooit kleding en dergelijke wegdoen omdat zij het wilde verkopen. Maar ondertussen lag er zoveel dat ik alles in grote vuilniszakken heb gedaan en in een kledingbak heb gedeponeerd. 30 zakken in totaal, dus ga maar na hoeveel extra ruimte we weer hebben in onze zolderberging *O*
Ik begin wel aardig te landen hier. Het is ok, maar ik vind het ook lastig.
Niet om ex, uit elkaar gaan is de enige goede keuze geweest ben ik nog steeds van overtuigd. Maar wel omdat ik op het moment echt ontzettend moet inleveren qua financiën. Hij kan bijna doorleven zoals we deden en ik ben ontzettend aan het interen op mijn spaargeld, omdat ik gewoon niet rond kan komen van de tijdelijke alimentatie die hij betaald.
Dat voelt heel scheef, maar dat mag mn advocaat verder uitzoeken.

Wat lekker al die zakken kleding opgeruimd! Heerlijk!

@exode, wat een dotje O+ ik ben benieuwd hoe ze gaat heten.

Team opgeruimd hier! En ik heb al gemerkt dat ik aan minstens 1 kind dat gen heb doorgegeven. De ander geeft er niet zoveel om :')
pi_221321221
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:24 schreef oh-oh het volgende:
:D De fokker heeft gekozen?
Gefeliciteerd O+
Ben heel benieuwd wat de naam wordt!
Klopt!
Ik ook, we vliegen nog alle kanten op met namen.
pi_221321252
Ik vind mezelf best een opruimer maar verloofde niet. Die zegt dat ik goed ben in dingen verschuiven.

Maar goed, er wordt hier wel geleefd, er staat altijd wel ergens een half gebouwd Lego bouwwerk, knutselspullen van Juul of dingen die terug naar zolder moeten.

B laat ook altijd alles slingeren, zijn schoenen, sokken, telefoon, een bord etc. En dan 'Maaaam! Waar liggen mijn schoenen?'

Wel hebben we allemaal geleerd de afgelopen maanden om veel dingen echt wel meteen op te ruimen of iig veilig weg te zetten, alvast voor de pup. Al blijven sokken een ding, want er ligt altijd wel ergens en sok in de woonkamer :?
pi_221321383
Fijn dat je begint te landen nijna!
Wel lastig idd dat het tegenvalt met de uitgaven ten opzichte van wat er binnen komt, zeker omdat je ziet dat je ex wel gewoon door kan gaan.. terwijl hij eerst mopperde toch, dat hij vond dat hij zoveel spaargeld moest in gaan leveren.

Hopelijk komt er snel een middenweg, zodat hij bij jou niet van je spaargeld af gaat.

Qua kleding opruimen. Ik bracht hier eerst naar de kringloop of kledingbank wat nog goed was en wat niet goed was gooide ik in de kledingbak.
Nu las ik afgelopen week op Facebook dat de kledingbank ook blij wordt van alle niet meer draagbare kleding. Omdat ze deze verkopen tegen kiloprijzen en daar weer ondergoed van kopen.

Bij de kledingbank hier krijgen mensen met een laag inkomen e.d. een abonnement en kunnen ze elke maand een x aantal kledingstukken uitzoeken. Dat vind ik uiteindelijk een prettiger doel als wanneer ik het naar de kringloop breng. Maar nu weet ik dus dat niet meer draagbaar daar ook naar toe kan.

(En ik breng nog steeds wel eens wat naar de kringloop, want die zit hier in het dorp en is alle dagen open. De kledingbank zit een paar dorpen verder en heeft beperkte openingstijden, en als dat ooit een tijdje niet uit komt breng ik het toch naar de kringloop zodat het weg is)
  maandag 13 juli 2026 @ 11:24:00 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221321423
Ik ben wel team rommelig maar nu staat op elke kamer zooi en dat vind ik wel lastig. Mijn man kan niet tegen rommel en is van het "opruimen". Alleen dat is meer verschuiven en dan kun je helemaal niks meer terugvinden :')

Als ik opruim kost het veel meer tijd omdat spullen dan een logische plaats moeten hebben. En soms liggen er san al andere spullen op die plek en moet dat eerst....
pi_221321478
Ik houd van netjes, maar ben daar niet zo goed in :@ In het nieuwe huis ga ik weer een poging wagen :P

Daar zullen we vast ook nog wat verrassingen tegenkomen, lekkages enzo. Er zijn in ieder geval 2 ruimtes waar de radiator niet aangesloten is. Maar waarom, geen idee (nog).
  maandag 13 juli 2026 @ 11:52:03 #146
176471 oh-oh
pi_221321875
Dat klinkt als een aardig klusproiject @Hupje!
Gaan jullie er veel op vooruit uiteindelijk, en verhuis je ver?

Hier is net de inspectie voor de keuken geweest.
Morgen de definiteve aankoop,
En rond 15:00 komt de eerste visite uit NL :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
( Groucho Marx )
pi_221321938
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 11:22 schreef hilliebillie het volgende:
Fijn dat je begint te landen nijna!
Wel lastig idd dat het tegenvalt met de uitgaven ten opzichte van wat er binnen komt, zeker omdat je ziet dat je ex wel gewoon door kan gaan.. terwijl hij eerst mopperde toch, dat hij vond dat hij zoveel spaargeld moest in gaan leveren.

Hopelijk komt er snel een middenweg, zodat hij bij jou niet van je spaargeld af gaat.

Qua kleding opruimen. Ik bracht hier eerst naar de kringloop of kledingbank wat nog goed was en wat niet goed was gooide ik in de kledingbak.
Nu las ik afgelopen week op Facebook dat de kledingbank ook blij wordt van alle niet meer draagbare kleding. Omdat ze deze verkopen tegen kiloprijzen en daar weer ondergoed van kopen.

Bij de kledingbank hier krijgen mensen met een laag inkomen e.d. een abonnement en kunnen ze elke maand een x aantal kledingstukken uitzoeken. Dat vind ik uiteindelijk een prettiger doel als wanneer ik het naar de kringloop breng. Maar nu weet ik dus dat niet meer draagbaar daar ook naar toe kan.

(En ik breng nog steeds wel eens wat naar de kringloop, want die zit hier in het dorp en is alle dagen open. De kledingbank zit een paar dorpen verder en heeft beperkte openingstijden, en als dat ooit een tijdje niet uit komt breng ik het toch naar de kringloop zodat het weg is)
Hij moet straks ook wel inleveren... hangt ook af van de keuzes die hij maakt. Als hij persé daar wil blijven wonen dan wordt het krapper als straks alles verdeeld is.
Maar goed, tot alles rond is zit ik wel. Gelukkig kan ik wat lenen van mijn ouders als het nodig is, dus ik hoef niet op water en brood.

@oh-oh dat moet je niet hebben, dat jij een burn out krijgt omdat je je in allerlei bochten moet wringen voor de visite! :* aftellen naar de nieuwe keuken *O*
pi_221322345
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 11:52 schreef oh-oh het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn van de keuken!
En loop jezelf niet voorbij voor bezoek. :* Zet ze gewoon aan het werk. Gezellig samen een klus doen is ook tijd samen. En voor hen iets 'anders dan anders'.
pi_221322394
quote:
Dat klinkt als een aardig klusproiject @:Hupje!
We hebben een tijdmachine gekocht naar de jaren 90. Eigenlijk net als toen we ons huidige huis kochten... Dus dat is op korte termijn achteruitgang. Maar komt in de loop der jaren wel goed.
We blijven in hetzelfde dorp. Wat er vooral fijn is, is dat ik straks een werkruimte aan huis heb, dus dan kan ik ook klanten/leerlingen thuis ontvangen voor begeleiding O+ En we krijgen iets meer tuin.
pi_221322750
Verwachten ze dan van alles van je oh oh of willen ze gewoon allemaal tegelijk komen?

B had vanochtend generale repetitie van zijn musical. Dat is in de aula van een middelbare school een dorp verderop. Heel dichtbij ons oude huis. Ik was met hem mee heen gefietst en was extra blij dat we daar niet meer wonen. Troosteloos was het. B herkende niets, niet zo gek hij was 3 toen we verhuisden.
  Redactie Frontpage maandag 13 juli 2026 @ 17:50:43 #151
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221324459
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:34 schreef hilliebillie het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:44 schreef oh-oh het volgende:

En idd, lekker makkelijk alles op de ex afschuiven, als het toen van beiden was :D
Dat ligt er toch helemaal aan hoe de huishoudelijke taken verdeeld zijn? Als Mush wel al haar taken deed, maar hij deed dit niet, dan is het wel door hem, ook al is het een gezamenlijk huis.

In de tijd dat ik getrouwd was, hadden we in ieder geval een aantal taken verdeeld omdat hij ze per se wilde doen. Het lekkende kraantje bij de wc, het tuinhekje wat bijna in elkaar zakte. AL die zaken zijn pas aangepakt toen ik weg was en toen stond het echt al 5 jaar op het to do lijstje (en zo heel veel stond daar niet op verder).
[i]2 trut[/i]
  Redactie Frontpage maandag 13 juli 2026 @ 17:52:27 #152
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221324469
quote:
Dat klinkt als een aardig klusproiject @:Hupje!

SPOILER
Mijn ervaring is dat mensen met een burnout inderdaad niet aan anderen denken. Want ze kunnen al nauwelijks aan zichzelf denken ;)
Dus voor jou zaak om je eigen grenzen heel goed te bewaken!
[i]2 trut[/i]
pi_221324818
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2026 17:50 schreef Troel het volgende:

[..]
[..]
Dat ligt er toch helemaal aan hoe de huishoudelijke taken verdeeld zijn? Als Mush wel al haar taken deed, maar hij deed dit niet, dan is het wel door hem, ook al is het een gezamenlijk huis.

In de tijd dat ik getrouwd was, hadden we in ieder geval een aantal taken verdeeld omdat hij ze per se wilde doen. Het lekkende kraantje bij de wc, het tuinhekje wat bijna in elkaar zakte. AL die zaken zijn pas aangepakt toen ik weg was en toen stond het echt al 5 jaar op het to do lijstje (en zo heel veel stond daar niet op verder).
Heel erg dit. Hij deed precies niks in huis.
Even zo en niet quoten, aub.
SPOILER
Dus, kom niet aanzetten met jullie waren beide eigenaar van de woning.

Aaaah, exode! Wat een droppie O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Mushanga71 op 13-07-2026 18:46:54 ]
If they say
pi_221324929
Bedoelde het niet negatief, maar ik zie dat ik het vrij kortaf had staan idd.

En projecteer het misschien te veel op mezelf. Als hier iets moet gebeuren en ik of man kan het niet zelf (of we hebben er geen tijd voor) dan bel ik zelf wel naar iemand die het kan maken.
  maandag 13 juli 2026 @ 19:02:01 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221325016
Ja hier ook Hillie. Maar de relatie van Mush was natuurlijk altijd al verre van gezond. Blijkt ook wel uit de spoiler. Fijn dat je van die lamzak af bent. Hopelijk ook snel officieel.
pi_221325018
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 18:49 schreef hilliebillie het volgende:

En projecteer het misschien te veel op mezelf. Als hier iets moet gebeuren en ik of man kan het niet zelf (of we hebben er geen tijd voor) dan bel ik zelf wel naar iemand die het kan maken.
Jij was niet de enige Hillie ;)
Kijk, zoals het bij jou gaat, zo zou het ook moeten gaan. Maar in een niet gelijkwaardige relatie trekt er één aan het kortste end en dat was ik. Het was me verboden om iemand anders in te schakelen.
En dan kan er gedacht worden, dan doe je het toch gewoon? Alst zo simpel was... :N
If they say
pi_221325033
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2026 19:02 schreef Kyara het volgende:
Ja hier ook Hillie. Maar de relatie van Mush was natuurlijk altijd al verre van gezond. Blijkt ook wel uit de spoiler. Fijn dat je van die lamzak af bent. Hopelijk ook snel officieel.
Dat idd.
Maar ook de scheiding verloopt uiteraard niet zoals zou moeten, helaas. Echt hoor, ik snap sommige opmerkingen echt wel en ik zou als ik niet in zo'n positie gezeten had ook gedacht, mens los het zelf op. Maar niet alles is standaard, zeg maar ;)
If they say
  maandag 13 juli 2026 @ 19:09:16 #158
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221325052
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 18:49 schreef hilliebillie het volgende:

Er zijn veel mensen die liever niet willen dat je iemand inschakelt. Kijk maar naar 'help, mijn man is klusser', maar zelf heb ik het ook wel. Bij ons moet er ook opgeruimd worden, maar ik heb ook liever niet dat iemand anders dat doet. Dus mijn man roept heel vaak dat hij wel gaat opruimen, maar ik wil dat echt liever zelf doen. En dan stel ik het weer uit. Is eigenlijk hetzelfde. Toch het gevoel van controle willen houden, denk ik. En misschien ook een kwestie van gekwetste trots (ik moet dit toch zelf kunnen?).
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221325200
Gekwetste trots...
Nog één, niet quoten.
SPOILER
If they say
pi_221325259
Trouwens, @livelink, ik heb dat ook hoor, doe het liever zelf want dan weet ik dat het goed gebeurt ;)
Maar van sommige dingen weet ik ook dat ik dat écht niet kan en ik geef dat ook gewoon toe en daar is niks mis mee. Vind ik dan.
If they say
  maandag 13 juli 2026 @ 19:35:35 #161
37150 livelink
pi_221325289
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 19:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Trouwens, @:livelink, ik heb dat ook hoor, doe het liever zelf want dan weet ik dat het goed gebeurt ;)
Maar van sommige dingen weet ik ook dat ik dat écht niet kan en ik geef dat ook gewoon toe en daar is niks mis mee. Vind ik dan.
Nee, als het gaat om klussen, besteed ik het ook graag uit tegenwoordig. Daar heeft mijn man ook geen problemen mee, gelukkig, maar ik vermoed dat hij zich behoorlijk ergert aan mij op dit punt. Mijn dochter heeft nu aangeboden te komen helpen en dat vind ik dan wel goed.
pi_221325419
Wat een leukerd Exode! Ik had verwacht dat jullie voor het mannetje zouden gaan omdat je daar enthousiaster over klonk. Waarom is het toch het vrouwtje geworden?

Klussen zijn mij man en ik beide niet van. Wel heel goedkoop, want ook nodig onderhoud stellen we uit :')
  maandag 13 juli 2026 @ 20:05:53 #163
37150 livelink
pi_221325487
Wij zitten net middenin een klus. Een timmerman heeft vrijdag onze verrotte kozijnen bijgewerkt en een nieuw raam geplaatst. En dan komt volgende week de schilder. Dat is ook zo'n klus die je altijd uitstelt, zelfs als je het niet zelf doet.
pi_221325496
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 19:53 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een leukerd Exode! Ik had verwacht dat jullie voor het mannetje zouden gaan omdat je daar enthousiaster over klonk. Waarom is het toch het vrouwtje geworden?

Klussen zijn mij man en ik beide niet van. Wel heel goedkoop, want ook nodig onderhoud stellen we uit :')
De fokker heeft gekozen, maar we zijn hartstikke blij.
Kregen net een filmpje dat ze zeiknat werd onder een tuinsproeier en zich daarna heel relaxt liet afdrogen. Zo ontzettend lief. :)

Steeds als wij klussen uitbesteden, gaat er iets mis dus ik ga zelf maar een kluscursus doen denk ik.
pi_221326932
Wat een schatje Exode O+ O+
  Redactie Frontpage maandag 13 juli 2026 @ 23:12:58 #166
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221326937
Wat een poepie O+
[i]2 trut[/i]
  Redactie Frontpage dinsdag 14 juli 2026 @ 06:28:35 #167
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221327242
Alles ok bij @amaranta ?
[i]2 trut[/i]
pi_221327448
Uuuh, kwam haar schoonmoeder niet bij haar in de straat wonen? :{
If they say
  Redactie Frontpage dinsdag 14 juli 2026 @ 10:24:55 #169
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221328252
Jep ;(
[i]2 trut[/i]
pi_221328880
:'(
If they say
pi_221330261
Nu mag ze niet meer op fok zeker
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Redactie Frontpage dinsdag 14 juli 2026 @ 16:23:48 #172
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221332515
Ik woon aan een deels onverharde weg waar je 60 mag rijden. Met dit weer stuift dat. Hoe harder je rijdt, hoe meer het stuift natuurlijk. Dus je probeert zoveel mogelijk rekening te houden als je ziet dat er mensen lopen, fietsen of zitten.
De eerste jaren dat we hier woonden ging dat eigenlijk wel prima, geen gedoe, maar dit jaar wordt er midden op de strata stilgestaan, met de handen gewapperd, noem maar op. Toppunt van vandaag: ik kom van de 80 km weg de korte dwarsstraat opgereden. Ik zal misschien 15 a 20 km per uur gereden hebben, want niet heel overzichtelijke kruising én veel fietsers, plus de overgang naar een veel slechtere weg. Meteen beginnen wat oude mannetjes op een bankje te wapperen met hun handen (die zitten er elke dag) bij de volgende afslag. Als ik nou 60 had gereden: groot gelijk. Maar deze trut zou zelfs nog vaart geminderd hebben als ze niet gewapperd hadden. Nu heb ik echt vol gas gegeven en ze een zanddouche gegeven. :@ Was er echt zo zo zo klaar mee. Vorige week stond er serieus iemand boos met een tak naar me te zwaaien midden op de weg terwijl ik stapvoets reed :')

En ik snap best dat ik niet de enige ben die hier rijdt (alle toeristen en hondenuitlaters rijden hier ook en ja er zijn er zat die gewoon 60 rijden), maar echt, zelfs als je stapvoets rijdt heb je een enorme zandstorm op dit moment.

/Einde rant
[i]2 trut[/i]
pi_221332564
Sorry, ik moest lachen :D
Wat je je natuurlijk ook kunt afvragen is, welke idioot gaat er met deze droogte langs een zandstuifweg op een bankje zitten :?
Dus. Ik geef je groot gelijk dat je even het gas hebt ingetrapt :Y
If they say
  Redactie Frontpage dinsdag 14 juli 2026 @ 16:38:08 #174
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221332628
Ik had last van een gevalletje reactance als ik google moet geloven :D
[i]2 trut[/i]
pi_221332697
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:38 schreef Troel het volgende:
Ik had last van een gevalletje reactance als ik google moet geloven :D
Moet gewoon een keer kunnen, hebben we allemaal wel es last van :D
If they say
pi_221333032
Haha go Troel! :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221333100
Nou, we hebben eindelijk bericht van school. Zoon start volgend jaar in 3 atheneum tto. ^O^ Als je bedenkt dat het advies 4 maanden geleden Nederlandstalige havo was, ben ik onwijs trots op hoe hard hij hiervoor gewerkt heeft.

[ Bericht 10% gewijzigd door Clubsoda op 14-07-2026 18:08:16 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221333132
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:16 schreef PoesDoos het volgende:
Haha go Troel! :D
Weer een name change? :D
If they say
  Redactie Frontpage dinsdag 14 juli 2026 @ 17:30:31 #179
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221333165
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:21 schreef Clubsoda het volgende:
Nou, we hebben eindelijk bericht van school. Zoon start volgend jaar in 3 atheneum tto. ^O^ Als je bedenkt dat het advies 4 maanden geleden Nederlandstalige havo was, ben ik onwijs trots op hoe hard hiervoor gewerkt heeft.
Daar zal hij zeker hard voor gewerkt hebben!
[i]2 trut[/i]
pi_221333267
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Weer een name change? :D
Het geld moet blijven rollen hiero! #SteunFOK!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221333467
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:30 schreef Troel het volgende:

[..]
Daar zal hij zeker hard voor gewerkt hebben!
Zeker! En ik ook :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:42:51 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221334380
Wat fijn @Clubsoda ! Mooie start van de vakantie voor jullie allebei.
  woensdag 15 juli 2026 @ 01:22:50 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221338707
Ik ben gevlucht naar de andere kant van de wereld
  Redactie Frontpage woensdag 15 juli 2026 @ 01:27:37 #184
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221338713
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 01:22 schreef amaranta het volgende:
Fijne vakantie ;)
[i]2 trut[/i]
pi_221339048
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 01:22 schreef amaranta het volgende:
Gelijk heb je :D
Geniet ervan!
If they say
pi_221339256
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:23 schreef Troel het volgende:
Ik woon aan een deels onverharde weg waar je 60 mag rijden. Met dit weer stuift dat. Hoe harder je rijdt, hoe meer het stuift natuurlijk. Dus je probeert zoveel mogelijk rekening te houden als je ziet dat er mensen lopen, fietsen of zitten.
De eerste jaren dat we hier woonden ging dat eigenlijk wel prima, geen gedoe, maar dit jaar wordt er midden op de strata stilgestaan, met de handen gewapperd, noem maar op. Toppunt van vandaag: ik kom van de 80 km weg de korte dwarsstraat opgereden. Ik zal misschien 15 a 20 km per uur gereden hebben, want niet heel overzichtelijke kruising én veel fietsers, plus de overgang naar een veel slechtere weg. Meteen beginnen wat oude mannetjes op een bankje te wapperen met hun handen (die zitten er elke dag) bij de volgende afslag. Als ik nou 60 had gereden: groot gelijk. Maar deze trut zou zelfs nog vaart geminderd hebben als ze niet gewapperd hadden. Nu heb ik echt vol gas gegeven en ze een zanddouche gegeven. :@ Was er echt zo zo zo klaar mee. Vorige week stond er serieus iemand boos met een tak naar me te zwaaien midden op de weg terwijl ik stapvoets reed :')

En ik snap best dat ik niet de enige ben die hier rijdt (alle toeristen en hondenuitlaters rijden hier ook en ja er zijn er zat die gewoon 60 rijden), maar echt, zelfs als je stapvoets rijdt heb je een enorme zandstorm op dit moment.

/Einde rant
_O- top actie.

Ivm lekkage logeert mn moeder een paar dagen hier. Met haar angstige jack russel met verlatingsangst... mijn hond wil alleen maar spelen maar beide dus kei druk en aan de riem... als dit 3 weken duurt kun je me wegdragen 😅
S. 2014
J. 2016
pi_221341846
Alle cliches zijn waar he, de tijd gaat echt veel te snel, onze kleine jongen, ons jochie heeft nu echt afscheid genomen van de basisschool. Een plein vol huilende ouders, kinderen en leerkrachten en onze nuchtere B die daar tussen stond.

Hij was de basisschool al een tijdje ontgroeid en dat zag je vandaag extra goed. Hij had duidelijk al afscheid genomen.

Hij heeft zijn juf die hij hij groep 2 en groep 5 en in groep 8 heeft gehad wel platgeknuffeld.

En ja deze moeder stond ook te janken. Vanavond nog een borrel met alle ouders en klasgenoten en dan is de rits van afscheidsdingen achter de rug.

B gaat morgen overigens wel 'gewoon' naar school. Hij gaat de meester helpen met opruimen etc. Kwam er zelf mee en de meester vond het supergezellig dus nou ja....misschien valt het hem toch nog wel wat zwaarder dan ie toont.
pi_221341881
Idd kleine kinderen worden groot

Olle gaat ook naar de middelbare school

Trotse tante
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221342419
Dat deed mijne toen ook, exode, na de afscheidsavond de volgende dag nog naar school om te helpen :Y Tis toch een lange periode geweest dus het doet de boys echt wel wat hoor.
Op naar het VO. Hopelijk komt B in een fijne klas met fijne mentoren.
If they say
pi_221342512
En jaaaa hoor, daar is ie weer, de boorman! :(
If they say
pi_221342597
Ik merk dat het bij B ook wel meehelpt dat al zijn vrienden naar dezelfde school gaan. Niet bij hem in de klas maar ze zien elkaar daar natuurlijk nog wel.

Hij vond het wel lastig om zijn (oude) juffen te zien huilen. Die heeft hij echt wel allemaal een dikke knuffel gegeven.
pi_221342614
Troel, ik moest toch even lachen om je verhaal maar ik snap je frustratie, ik vind het een mooie en terechte actie van je!

Gewoonmezelf, hopelijk is de lekkage bij je moeder snel opgelost en kan ze weer terug naar haar eigen huis, dit klinkt inderdaad niet als een lang houdbare situatie :X

Exode, nu dan officieel gefeliciteerd met jullie nieuwe pup, wat een knapperd is ze O+
Wat een afsluiting van een hoofdstuk dat B van de basisschool afgaat, ik begrijp dat je daar een traantje om hebt moeten laten. Gelukkig is hij toe aan de middelbare school, maar straks eerst lekker genieten van de vakantie en de pup O+

Pinnenmutske, wat leuk dat je neefje ook naar de middelbare school gaat, hopelijk gaat hij het er fijn vinden!

Wij gaan vrijdag op zaterdagnacht op vakantie en zo voelt het dus echt nog absoluut niet. Ondertussen wel de kleding van de meiden ingepakt, het begin is gemaakt. Normaliter staan de koffers al ruim een week voor vertrek klaar, dus de voorbereidingen lopen wat stroef :')
pi_221342921
Das idd een voordeel exode en ze zullen elkaar zeker zien in de pauzes, want pauzes zijn heel belangrijk op het VO ;)
Zit B meteen vast in de klas qua niveau?

Komt vast goed met inpakken, @Schanu :*

Ik zit in de tuin, met ventilator :D
If they say
pi_221343335
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 14:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Das idd een voordeel exode en ze zullen elkaar zeker zien in de pauzes, want pauzes zijn heel belangrijk op het VO ;)
Zit B meteen vast in de klas qua niveau?

Komt vast goed met inpakken, @:Schanu :*

Ik zit in de tuin, met ventilator :D
Yes, hij gaat naar VWO, 2 vrienden naar de Havo en 3 andere vrienden naar VMBO-tl.

Hij maakt zich daar overigens totaal niet druk om. Hij komt normaal gesproken bij 2 voetbalmaatjes in de klas en wellicht een meisje uit zijn huidige klas. Maar hij staat er heel relaxt in. Deze school heeft ook een apart gebouw voor de brugklas en ze doen het eerste jaar meerdere dingen gezamelijk zoals op kamp gaan.

Maar we gaan het zien, wie weet vindt hij VWO toch te zwaar en komt ie alsnog in de Havo bij zijn vrienden.

Jochie heeft echt een toptijd gehad, 8,5 jaar lang. Altijd met een lach naar school en met een lach weer thuis.

Hij zei nog 'Mam, ik ben blij dat jij niet moest huilen' Uhm nou.....
pi_221343538
Heeft hij nog geen kennis gemaakt met zijn nieuwe klas Exode? Omdat je het over ‘normaal gesproken’ hebt…

Ik was gisteren bij de eindmusical van groep 8 (mag als ouderraadslid komen, maar dit was de eerste keer dat ik kinderen echt kende en dus daadwerkelijk ging), wat ook gelijk het definitieve afscheid was. Volgend jaar staat mijn zoon daar ook bij, dat is ook al een apart idee.

Wij hebben vakantie *O* en vanaf zaterdag echt, dan gaan ze alle drie een week op kamp *O* iemand nog tips voor uitjes zonder kinderen in de buurt van Roermond?

Ben ik overigens de enige die de vakantie ongemerkt bomvol plant? Van de 3 dagen per week dat ik standaard vrij ben, zijn welgeteld nog 2 dagen leeg. En ook de vakantie zelf gaat nog druk worden met Apenheul, Hellendoorn, Walibi, Veluwe en waarschijnlijk ook nog Ouwehands of Burgers Zoo.
pi_221343574
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:05 schreef exode het volgende:
[ afbeelding ]

Oh wat een knapperdje O+
S. 2014
J. 2016
pi_221344040
FF, nope, wordt pas na de zomervakantie bekend gemaakt. Dit jaar voor het eerst op deze manier.
pi_221344079
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:44 schreef exode het volgende:
FF, nope, wordt pas na de zomervakantie bekend gemaakt. Dit jaar voor het eerst op deze manier.
Dat is bijzonder... Lijkt me toch wel prettig om een beetje te weten bij wie je in de klas komt.
pi_221344127
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:50 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat is bijzonder... Lijkt me toch wel prettig om een beetje te weten bij wie je in de klas komt.
Ze doen het dit jaar dus voor het eerst zo. De uitleg is dat ze merkten dat er voor het nieuwe schooljaar al groepjes en kliekjes gevormd werden en dat ze dat zo willen voorkomen. Iedereen dezelfde frisse start.

B maakt het geen drol uit, ik kan me voorstellen dat het voor andere kinderen misschien extra spannend is zo.
pi_221344222
Tja, voor beide is wat te zeggen. Weer een minpunt aan de mobiele telefoon/whats app, voor die tijd was er amper mogelijkheid om al kliekjes te vormen na de eerste kennismaking.

Zoon krijg na zijn zomerkamp zijn eerste mobiele telefoon, in de hoop dat hij dan wat sneller zelf afspreekt met vriendjes, hij is daarin heel afwachtend, laat vriendjes vooral naar hem toe komen. Hij is (op dit na) de laatste van zijn klas met telefoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')