Ja, ik weet natuurlijk de details niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:01 schreef Troel het volgende:
maar hey, de eerste stap is gezet. Aanvraag gedaan dat hij gewoon 1 dag kan komen (en dan moet ie wel tussendoor naar huis vanwege de hond, dus hij kan niet in 1 stuk doorwerken helaas).
En als dat niet kan, dan moeten ze intern op zoek naar een andere hulp.
Overigens kan je die 13 honden helaas niet vragen even te stoffen ofzo.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:29 schreef oh-oh het volgende:
Als ik het zo lees ben ik echt blij dat ik 13 honden heb en niet twee kinderen of zo.
En nee ik kan niet tegen viezigheid in huis maar dat kost me toch echt niet zoveel tijd.
Hebben ze vanuit het WMO geen aftekenlijst zodat je hem erop kan wijzen dat die taken moeten worden uitgevoerd?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij komt via de WMO en een nieuwe is ook niet zo een twee drie gevonden en we zitten nu al met de handen in het haar omdat het huis gewoon niet schoon is.
Die nieuwe kan ik leren swifferen met die lamme achterpoten, je moet in mogelijkheden denken, niet in beperkingen!quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Overigens kan je die 13 honden helaas niet vragen even te stoffen ofzo.
😂 Ohja. En daarna een dweiltje eronder binden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Die nieuwe kan ik leren swifferen met die lamme achterpoten, je moet in mogelijkheden denken, niet in beperkingen!
Ja, maar daar krijgt hij stressssss van... En helaas doe ik niet aan invallers, want teveel stress voor mij.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:46 schreef Elleska het volgende:
[..]
Hebben ze vanuit het WMO geen aftekenlijst zodat je hem erop kan wijzen dat die taken moeten worden uitgevoerd?
En komt er misschien een vakantie invaller die je kan inpalmen als het beter bevalt? Zo kwam ik aan mijn vaste adressen toen ik dat werk als student deed. Ben toen in de zomer gestart en mocht bij alle invaladressen blijven.
Ik werd vaak hulp of poets genoemd, beide prima want ze waren allemaal super dankbaar. Helaas was het fysiek te zwaar anders zou ik dat zo weer gaan doen.
Thuis ben ik overigens helemaal niet zo'n goede huisvrouw want ik zie altijd nog 101 andere taken en opruimwerk wat moet worden gedaan, daar heb ik bij een ander geen last van. Dat er de afgelopen 8 jaar minimaal 1 kind thuis was helpt denk ik ook niet. Nog 5 weken en dan heb ik onder schooltijd een leeg huis
Dat is dan zijn probleem. Nu heb jij er stress van.quote:
De dove helpt de blinde dus?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar daar krijgt hij stressssss van... En helaas doe ik niet aan invallers, want teveel stress voor mij.
Ik had deze hulp al voor het ongeluk. Vervanger van iemand die echt goed en razendsnel was, maar helaas moest stoppen. Ik heb door de jaren heen al tal van hulpen versleten omdat er dan weer geen contract is met die thuishulporganisatie. En een paar die echt goed waren die stopten.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
De dove helpt de blinde dus?![]()
Jij hebt je ongeluk gehad dus je moet hulp hebben, toch?
Waarom dan zo’n incapabele dude? Dat schiet niet echt op.
Of ben ik te kortzichtig?
Inderdaad bij de organisatie aangeven, lijst laten afwerken en als hij weigert via organisatie iemand anders laten komen. Hier is ook al eens iemand komen kijken hoe persoon het werk deed, en corrigeerde dan ookquote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:48 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou het iig bij de thuishulporganisatie aangeven Troel, dat jullie geen goede match zijn en of ze als er iemand anders beschikbaar komt, hem willen wisselen. En vraag ook via hen of ze hem een lijstje kunnen geven met wat hij per keer hoort te doen omdat hij daar vanuit jou niets mee doet. Hij komt welliswaar via de WMO maar dat wil niet zeggen dat hij dan broddelwerk af kan leveren. Hij krijgt waarschijnlijk meer betaald dan menig reguliere schoonmaakhulp. Als je niet klaagt denkt zijn werkgever dat hij goed werk levert.
Juist als ze voor een organisatie werken moeten ze aan bepaalde eisen voldoen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:48 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou het iig bij de thuishulporganisatie aangeven Troel, dat jullie geen goede match zijn en of ze als er iemand anders beschikbaar komt, hem willen wisselen. En vraag ook via hen of ze hem een lijstje kunnen geven met wat hij per keer hoort te doen omdat hij daar vanuit jou niets mee doet. Hij komt welliswaar via de WMO maar dat wil niet zeggen dat hij dan broddelwerk af kan leveren. Hij krijgt waarschijnlijk meer betaald dan menig reguliere schoonmaakhulp. Als je niet klaagt denkt zijn werkgever dat hij goed werk levert.
Noujda, dat laatste dus.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Juist als ze voor een organisatie werken moeten ze aan bepaalde eisen voldoen.
Maar ja als hij niet meer komt en er komt niemand anders heb je ook niks aan op te strepen staan.
Ze moeten leveren als aanvraag vanuit Wmo is, en anders moet Wmo andere organisatie inschakelenquote:
Alle organisaties hier hebben meer aanvragen dan mensen beschikbaar...quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ze moeten leveren als aanvraag vanuit Wmo is, en anders moet Wmo andere organisatie inschakelen
Gelukkig dat het 'alleen' de radiator zelf is! In ons geval was het knullig werk van degene die de radiator had geplaatst, hij had een knik gemaakt in de leiding die de grond in ging en die is dus gaan scheuren. Ik hield er toen ook rekening mee dat we de schade zelfs moesten betalen (of verhalen op die 'vakman') omdat deze natuurlijk voorkomen had kunnen worden. Omdat het allemaal gevolgschade was, is die schade echter wel volledig vergoedquote:Op maandag 13 juli 2026 08:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Tis echt alleen de radiator zelf die lekt, Schanu.
Das wel kut, een lekke leiding onder de vloer
Denk zomaar dat de verzekering er hier niets mee zal doen. Achterstallig onderhoud, dankzij ex![]()
Ooh, heerlijk al die zakken weg! Geeft en ruimte op zolder en in je hoofd. Althans, zo werkt een rauspartij bij mij, opgeruimd hoofd
Awwwwwwquote:Op maandag 13 juli 2026 10:05 schreef exode het volgende:
Nou, dit wordt ons nieuwe gezinslid:
[ afbeelding ]
Het is het teefje geworden, nu nog een naam.![]()
2 augustus gaan we haar ophalen en we zijn nu heel Zooplus etc aan het leegkopen.
Er is een groot verschil tussen rommelig en vies.quote:Op maandag 13 juli 2026 10:34 schreef hilliebillie het volgende:
Wat een knappie exode!![]()
Mush is het dan achterstallig onderhoud door ex? Toen was het huis van samen toch?
Rommel, ik hou er van. Ik kan niet goed tegen alles netjes opgeruimd. Maar weet daar ik daar vrij alleen in ben![]()
Het enige waardoor ik het probeer netjes te houden is dat ik het zo stom vind als er bezoek komt en het een rommeltje is.
De kinderen mogen van mij ook prima wat rommel hebben als ze het maar opgeruimd hebben voordat de schoonmaakster komt. Want ik wil niet hebben dat zij eerst nog alles aan de kant moet leggen voor ze er bij kan.
Man houdt overigens niet van rommel. Dus dat is ooit wel lastig.
En ook al doe ik m’n best zullen mensen het waarschijnlijk nog steeds wat rommelig vinden bij me thuis
Ik begin wel aardig te landen hier. Het is ok, maar ik vind het ook lastig.quote:Op maandag 13 juli 2026 08:43 schreef Schanu het volgende:
Hoe voelt het nu op je nieuwe plekje Nijna, begin je al wat te landen daar?
Balen van de lekkage Mush, kan dat zo lang wachten om te laten herstellen? Hier jaren terug een lekkage bij de verwarmingsbuis onder de vloer gehad, daardoor moest - naast de verwarmingsbuis - de hele vloer vervangen worden. Gelukkig was het verzekeringswerk, maar ellendig was het wel.
Ik heb laatst de zolder opgeruimd, vrouwlief is bij vlagen actief op Vinted dus ik mocht nooit kleding en dergelijke wegdoen omdat zij het wilde verkopen. Maar ondertussen lag er zoveel dat ik alles in grote vuilniszakken heb gedaan en in een kledingbak heb gedeponeerd. 30 zakken in totaal, dus ga maar na hoeveel extra ruimte we weer hebben in onze zolderberging
Klopt!quote:Op maandag 13 juli 2026 10:24 schreef oh-oh het volgende:
De fokker heeft gekozen?
Gefeliciteerd![]()
Ben heel benieuwd wat de naam wordt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Hij moet straks ook wel inleveren... hangt ook af van de keuzes die hij maakt. Als hij persé daar wil blijven wonen dan wordt het krapper als straks alles verdeeld is.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:22 schreef hilliebillie het volgende:
Fijn dat je begint te landen nijna!
Wel lastig idd dat het tegenvalt met de uitgaven ten opzichte van wat er binnen komt, zeker omdat je ziet dat je ex wel gewoon door kan gaan.. terwijl hij eerst mopperde toch, dat hij vond dat hij zoveel spaargeld moest in gaan leveren.
Hopelijk komt er snel een middenweg, zodat hij bij jou niet van je spaargeld af gaat.
Qua kleding opruimen. Ik bracht hier eerst naar de kringloop of kledingbank wat nog goed was en wat niet goed was gooide ik in de kledingbak.
Nu las ik afgelopen week op Facebook dat de kledingbank ook blij wordt van alle niet meer draagbare kleding. Omdat ze deze verkopen tegen kiloprijzen en daar weer ondergoed van kopen.
Bij de kledingbank hier krijgen mensen met een laag inkomen e.d. een abonnement en kunnen ze elke maand een x aantal kledingstukken uitzoeken. Dat vind ik uiteindelijk een prettiger doel als wanneer ik het naar de kringloop breng. Maar nu weet ik dus dat niet meer draagbaar daar ook naar toe kan.
(En ik breng nog steeds wel eens wat naar de kringloop, want die zit hier in het dorp en is alle dagen open. De kledingbank zit een paar dorpen verder en heeft beperkte openingstijden, en als dat ooit een tijdje niet uit komt breng ik het toch naar de kringloop zodat het weg is)
quote:Op maandag 13 juli 2026 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Hier is net de inspectie voor de keuken geweest.
Morgen de definiteve aankoop,
En rond 15:00 komt de eerste visite uit NL
Fijn van de keuken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En loop jezelf niet voorbij voor bezoek.Zet ze gewoon aan het werk. Gezellig samen een klus doen is ook tijd samen. En voor hen iets 'anders dan anders'.
We hebben een tijdmachine gekocht naar de jaren 90. Eigenlijk net als toen we ons huidige huis kochten... Dus dat is op korte termijn achteruitgang. Maar komt in de loop der jaren wel goed.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Dat klinkt als een aardig klusproiject @:Hupje!
Gaan jullie er veel op vooruit uiteindelijk, en verhuis je ver?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |