Het stelt geen reet voor in vergelijking met 'dagjesaids'.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat je uberhaupt de woorden 'zonder enig bewijs' uit je toetsenbord kan krijgen. Godsallemachtig.
Dit was te zwaar voor Matje.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:58 schreef franklop het volgende:
Kon het niet goed volgen van verjaardag, maar begon Van der Poel al vanachter, of gewoon wat minder dan verwacht? Zag hem lossen, maar leek er nog wel tempo in te hebben
In de bergen moet ik het nog zienquote:Op zondag 5 juli 2026 17:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Rev slaat een tweede slag tov Lipowitz
In een sport waarin letterlijk koersen verkocht worden, zelfs nationale truien, vind je een ploegmaat een keer laten winnen koersvervalsing?quote:Op zondag 5 juli 2026 17:48 schreef golfer het volgende:
Slechte act van Pogacar. Zou het leuk vinden als de wedstrijdleiding hem daarvoor bestraft vanwege koersvervalsing.
Ik ook, maar het biedt wel mooi wat Hopium voor Vive le Velo!quote:
quote:Op zondag 5 juli 2026 17:59 schreef wimderon het volgende:
Jenno dacht wel mee te kunnen zitten in het groepje dat ging sprinten om de zege, maar met een 108e plaats op 12 minuten is dat net niet gelukt.
Dat kan ook. Maar vond het zo gek eruit zien, leek alsof hij weer aansluiting zochtquote:
De etappetopics worden op deze manier ernstig vervelendquote:Op zondag 5 juli 2026 17:59 schreef Marcoss het volgende:
Het wordt een lange Tour als dit topic op dag 2 al dit soort meltdowns voorbij komen
Dit soort etappes zijn hoe dan ook leuker om te zien dan compleet vlak dan wel zware bergetappesquote:Op zondag 5 juli 2026 17:50 schreef RipCity het volgende:
Vinden jullie dit leuker dan eerste week sprints?
Dagjesmensed.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
De etappetopics worden op deze manier ernstig vervelend
Bij die beelden ging het volgens mij niet meer steil omhoog. Dus dan kan de zware plaat er weer op.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat kan ook. Maar vond het zo gek eruit zien, leek alsof hij weer aansluiting zocht
Dat bedoelde ik ook een betje toen het gisteren ging over een "record vijfde tourzege". Armstrong had er 7.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als het wielrennen dood is vanwege doping en bedrog, nogmaals... dan is het wielrennen dood geboren.
Zelfs Olympische titels!quote:Op zondag 5 juli 2026 17:59 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
In een sport waarin letterlijk koersen verkocht worden, zelfs nationale truien, vind je een ploegmaat een keer laten winnen koersvervalsing?
Ik vrees dat je dan echt de verkeerde sport volgt
Staat er gewoon toch?quote:Op zondag 5 juli 2026 18:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom is Skjelmose uit de uitslag verdwenen?
Mwoa...zou ik de programma's van beide heren toch eens naast elkaar leggen.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik moet hem gewoon niet, bovendien rijdt Pogacar heel het jaar grote koersen en de Deen zie je amper.
Maar we hebben de kasteeltjes nogquote:Op zondag 5 juli 2026 18:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
De etappetopics worden op deze manier ernstig vervelend
Die wielrennen misschien wel boeiender vinden dan de vaste klaagbaak hier?quote:
Volgens mij ging hij gewoon op eigen tempo omhoog. En dan maar hopen dat er een of ander wonder gebeurd en het stilvalt en je jezelf terug naar voren kunt glibberen.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat kan ook. Maar vond het zo gek eruit zien, leek alsof hij weer aansluiting zocht
Kon prima aanhalen tijdens de eerste 2 rondjes zonder tempowisselingen, bij de derde ging de kop los en werd het hem te zwaar.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:58 schreef franklop het volgende:
Kon het niet goed volgen van verjaardag, maar begon Van der Poel al vanachter, of gewoon wat minder dan verwacht? Zag hem lossen, maar leek er nog wel tempo in te hebben
Stond in eerste instantie er wel op, nu niet meer. Maar zal straks wel in orde komen.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niet gewoon een fietswissel of iets dergelijks?
Dit soort inspanningen is Pogi altijd beter in geweest. Vorig jaar lag de focus daar echt op bij Visma en kwam hij in de Tour in week 1 in de buurt, maar dit jaar lijkt de focus weer naar de langere beklimmingen te gaan.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:06 schreef TheVulture het volgende:
Vingegaard oogt toch wel minder dan Pogacar, sowieso lijkt UAE het sterkste collectief
Toen Armstrong rondreed was het wielrennen ook al ruim 100 jaar geleden geboren.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook een betje toen het gisteren ging over een "record vijfde tourzege". Armstrong had er 7.
Maakt het niet beter toch? Beetje zwartgalligheid en cynische is leuk maar het moet niet heel het subforum beheersen.quote:
Een sektarische club met chronisch klagende ouderlingen.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:11 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Maakt het niet beter toch? Beetje zwartgalligheid en cynische is leuk maar het moet niet heel het subforum beheersen.
Ja. Daarom is het dus onzin om Armstrong 7 Tourzeges te ontnemen en Anquetil, Hinault, Merckxsz en Indurain hun 5 niet.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:11 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Toen Armstrong rondreed was het wielrennen ook al ruim 100 jaar geleden geboren.
Van renners die de trein nemen (Garin c.s.), en renners die tegenstanders KO slaan (Trousselier, Ch. Pélissier), en supporters die kopspijkers op de weg strooien (-tig keer), tot verboden middelen nemen en koersen verkopen... het is er al vanaf de eerste wielerjaren.
Froomequote:Op zondag 5 juli 2026 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Daarom is het dus onzin om Armstrong 7 Tourzeges te ontnemen en Anquetil, Hinault, Merckxsz en Indurain hun 5 niet.
Zou er ooit iemand echt clean de Tour gewonnen hebben?
Ik vind het proberen te handhaven in een professionele sport, waaronder dopingbestrijding en dopingcontrole, prima.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Daarom is het dus onzin om Armstrong 7 Tourzeges te ontnemen en Anquetil, Hinault, Merckxsz en Indurain hun 5 niet.
Zou er ooit iemand echt clean de Tour gewonnen hebben?
Ongeveer 21 keer?quote:Op zondag 5 juli 2026 18:18 schreef Bill_Hillie het volgende:
Gaan we nu elke dag dat doping-gelul krijgen hier als een UAE-er een etappe wint
Sport isdood, dan.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vind het proberen te handhaven in een professionele sport, waaronder dopingbestrijding en dopingcontrole, prima.
Sean Kelly reed vroeger renners de hekken in en werd hooguit teruggesteld.
Nu vlieg je uit de ronde en krijg je een geldboete + schorsing.
Sporten moderniseren en regels veranderen mee.
Bij voetbal wordt de ene overtreding in het strafschopgebied opgemerkt door arbitrage/VAR, en de andere niet.
Als je zoals jij gaat redeneren dat moeten we gewoon stoppen met professionele sporten an sich. Dan moet Engeland - Argentiniė van 1986 ongeldig worden verklaard, en het hele WK worden overgespeeld met dezelfde spelers, inclusief urnen en doodskisten. Zelfde geldt voor de WK-finale van 1966.
Je zou dan natuurlijk wel met enig recht kunnen zeggen: "voetbal is dood".
Sport is net zo springlevend als het leven zelf.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sport isdood, dan.
Je moet er gewoon niet mee beginnen als je er moeite mee hebt dat er van alles oneerlijk verloopt.
Welke sport dan? Snelpunniken? Voetbal en wielrennen in ieder geval niet namelijkquote:Op zondag 5 juli 2026 18:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Sport is net zo springlevend als het leven zelf.
100 Zwitserse Frank boetequote:Op zondag 5 juli 2026 18:29 schreef Pistolero het volgende:
Gaat de UCI trouwens nog wat doen aan Pogacar die zijn handen niet aan het stuur houdt?
Ik reageer voor de verandering toch maar ff serieus.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke sport dan? Snelpunniken? Voetbal en wielrennen in ieder geval niet namelijk
Kiek hem goan!quote:Op zondag 5 juli 2026 18:28 schreef TAmaru het volgende:
Wat een overwinning. TRANEN. Het is echt best lang geleden dat ik nog eens gehuild heb. Maar dit was een van de mooiste koersen van de afgelopen jaren. Schitterend. UAEGODEN
Levenslang schorsen, mag ik hopen.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:29 schreef Pistolero het volgende:
Gaat de UCI trouwens nog wat doen aan Pogacar die zijn handen niet aan het stuur houdt?
Jawel!quote:Op zondag 5 juli 2026 10:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Pogi en Del Toro 1 en 2 moet ook nog een keer gebeuren. Om een echte Ricco/Piepoli te recreėren
De politie-invallen bij Cees Priem en consorten waren destijds wel vermakelijk.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed. Bedrog of niet, gewoon lekker Tour kijken, geen zin in 1998 of 2006 taferelen.
Ik geef een nier voor een inval bij UAEquote:Op zondag 5 juli 2026 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed. Bedrog of niet, gewoon lekker Tour kijken, geen zin in 1998 of 2006 taferelen.
Die kappers die de TVM-ploeg wilden knippen!quote:Op zondag 5 juli 2026 18:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De politie-invallen bij Cees Priem en consorten waren destijds wel vermakelijk.
Het was hem eerst ook niet af te lezen of hij nu goed was vandaag of niet. Maar toen hij bijna in de remmen moest knijpen om niet zelf te winnen terwijl Jonas en Remco met een van pijn vertrokken gezicht in het wiel zaten, werd wel duidelijk dat hij nog heel veel over had.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wel bijzonder dat Pogacar niet aanviel als ie zoveel beter is.
quote:
Is toch prachtig spektakel dit? Ik vond 1998 en 2006 ook prachtig spektakel trouwens. Maar UAE is schoon, daar durf ik mijn handen wel voor in het vuur te steken.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
De chaos in de dagen in aanloop naar de Tour 2006 was ook wel bizarquote:Op zondag 5 juli 2026 18:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De politie-invallen bij Cees Priem en consorten waren destijds wel vermakelijk.
Toch is dat misschien vervelender dan direct voor het vuurpeloton.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:39 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zo makkelijk mag hij er niet vanaf komen.
Dat lijkt mij bijzonder onverstandigquote:Op zondag 5 juli 2026 18:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is toch prachtig spektakel dit? Ik vond 1998 en 2006 ook prachtig spektakel trouwens. Maar UAE is schoon, daar durf ik mijn handen wel voor in het vuur te steken.
Anders de wonderbaarlijke wederopstanding van Floyd Landis wel.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De chaos in de dagen in aanloop naar de Tour 2006 was ook wel bizar
Die was die dag echt op de brommerquote:Op zondag 5 juli 2026 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Anders de wonderbaarlijke wederopstanding van Floyd Landis wel.
En Floyds ploeggenoot en onze latere bondscoach, Koos Moerenhout, wist overal van.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, die ook, maar allerlei toppers die in de laatste dagen voor de start opeens van de startlijst werden geschrapt, was ook wel bijzonderquote:Op zondag 5 juli 2026 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat het kwam door al die biertjes die hij de avond ervoor naar binnen had gekletst.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die was die dag echt op de brommerDat was een heerlijke etappe.
1977 was ook een knettergek jaar.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, die ook, maar allerlei toppers die in de laatste dagen voor de start opeens van de startlijst werden geschrapt, was ook wel bijzonder
In principe is de ploeg van UAE sterk genoeg om te controleren. Al verwacht ik ook dat het voor de kopgroep zal zijn.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Etappe van morgen is lastiger te controleren. Dit zal voor de vluchters zijn.
quote:Despite Landis having this entire TDF vacated for doping, among some modern riders and fans when a GC rider attacks and finishes a seemingly impossible solo breakaway, as Chris Froome did in Stage 19 of the 2018 Giro, it is referred to as "Doing a Landis".
Visma zal de trui wel weg willen geven, dan is het aan UAE ja.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:53 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
In principe is de ploeg van UAE sterk genoeg om te controleren. Al verwacht ik ook dat het voor de kopgroep zal zijn.
We krijgen niet eens meer de mogelijkheid om een stok in zijn wiel te smijten. ALLES wordt ons afgenomen.quote:De Franse autoriteiten hebben besloten dat het deel van de derde etappe op Frans grondgebied zonder publiek moet plaatsvinden. Dat heeft de prefectuur van de Pyrénées-Orientales zondagavond bekend via AFP. Bosbranden op zeventig kilometer van finishplaats Les Angles zijn de oorzaak van deze beslissing. Ook de reclamekaravaan zal het laatste deel van de etappe niet afleggen.
Op 70!!!km en dan geen publiek? Ik vind dat nogal een afstand.quote:Op zondag 5 juli 2026 19:10 schreef Pistolero het volgende:
[..]
We krijgen niet eens meer de mogelijkheid om een stok in zijn wiel te smijten. ALLES wordt ons afgenomen.
Ik ruik (brand en) een complot.quote:Op zondag 5 juli 2026 19:10 schreef Pistolero het volgende:
[..]
We krijgen niet eens meer de mogelijkheid om een stok in zijn wiel te smijten. ALLES wordt ons afgenomen.
De organisatie is natuurlijk doodsbang voor de verschroeiende aanval van Pogacar en Del Toro morgen. Die hele slotklim gaat compleet in vlammen op.quote:Op zondag 5 juli 2026 19:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Op 70!!!km en dan geen publiek? Ik vind dat nogal een afstand.
De wereld zal wel een stukje beter worden als shithole Los Angeles eindelijk eens definitief in vlammen op gaat. Niks van waarde zal verloren gaan.quote:Op zondag 5 juli 2026 19:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ruik (brand en) een complot.
Bosbranden.
Los Angeles.
Les Angles.
Hier is meer aan de hand.
Dat denk ik ook, dat hij zo overtuigd is van zijn kunnen en dat hij daarom Del Toro de overwinning gaf. Pogi controleert deze editie van A tot Z. Dat daardoor de spanning totaal weg is, vind ik jammer.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:39 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het was hem eerst ook niet af te lezen of hij nu goed was vandaag of niet. Maar toen hij bijna in de remmen moest knijpen om niet zelf te winnen terwijl Jonas en Remco met een van pijn vertrokken gezicht in het wiel zaten, werd wel duidelijk dat hij nog heel veel over had.
Aan de ene kant vraag ik me af of hij niet zelf had moeten demarreren en zo 20, 30 seconden had kunnen pakken op de concurrentie. Aan de andere kant denk ik dat hij zoveel zelfvertrouwen heeft en zo goed is, dat die secondjes hem eigenlijk niet meer interesseren.
“Als ze wat langzamer waren gegaan had ik misschien kunnen winnen’”quote:Op zondag 5 juli 2026 19:58 schreef The_Undertone het volgende:
Remco die na 8 jaar nog steeds niet doorheeft hoe hij zich moet positioneren... Nu, die derde plaats lijkt me, zonder pech/tegenslag, wel een mogelijkheid. Ik ben UAE-moe, halen alle spankracht weg. Of dat al dan niet op legale manier gebeurt, maakt mij zelfs niets uit.
Ja, die uitleg was wel weer textbook-R.EVquote:Op zondag 5 juli 2026 20:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
“Als ze wat langzamer waren gegaan had ik misschien kunnen winnen’”
Dan moet hij bergop toch wel flink verbeterd zijn om Seixas, Del Toro en Lipowitz allemaal achter zich te houdenquote:Op zondag 5 juli 2026 19:58 schreef The_Undertone het volgende:
Remco die na 8 jaar nog steeds niet doorheeft hoe hij zich moet positioneren... Nu, die derde plaats lijkt me, zonder pech/tegenslag, wel een mogelijkheid. Ik ben UAE-moe, halen alle spankracht weg. Of dat al dan niet op legale manier gebeurt, maakt mij zelfs niets uit.
2 jaar geleden zette hij absurde klimtijden neer die enkel door Vingegaard en Pogacar nog gedynamiteerd werden. Er is echt recency bias om van hem een soort Levi Leipheimer-achtige klimmer te maken.quote:Op zondag 5 juli 2026 20:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan moet hij bergop toch wel flink verbeterd zijn om Seixas, Del Toro en Lipowitz allemaal achter zich te houden
Ze gaan bijna 2x zo hard sindsdienquote:Op zondag 5 juli 2026 20:17 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
2 jaar geleden zette hij absurde klimtijden neer die enkel door Vingegaard en Pogacar nog gedynamiteerd werden. Er is echt recency bias om van hem een soort Levi Leipheimer-achtige klimmer te maken.
Morgen wel de beste kans van de week om ons volledig voor lul te zetten.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Etappe van morgen is lastiger te controleren. Dit zal voor de vluchters zijn.
Met de wattages van 2 jaar geleden haal je tegenwoordig amper de top-10. De sprongen die gemaakt worden zijn ultiem lachwekkend.quote:Op zondag 5 juli 2026 20:17 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
2 jaar geleden zette hij absurde klimtijden neer die enkel door Vingegaard en Pogacar nog gedynamiteerd werden. Er is echt recency bias om van hem een soort Levi Leipheimer-achtige klimmer te maken.
In het echte hooggebergte heeft hij het niveau van 2024 toch ook niet meer benaderd? Het was daarna allemaal niet veel.. Nu was vorig jaar z’n voorbereiding op de Tour heel slecht en dit jaar lijkt alles wel goed te zijn gegaan, dus misschien dat hij die stap opnieuw kan zetten, maar ik zou hem niet zomaar op P3 zettenquote:Op zondag 5 juli 2026 20:43 schreef The_Undertone het volgende:
OK, Evenepoel kan er geen zak van dan.
Vermoeihond ja, al vind ik het ook niet de meest betrouwbare ploeg.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:18 schreef Bill_Hillie het volgende:
Gaan we nu elke dag dat doping-gelul krijgen hier als een UAE-er een etappe wint
Zouden de Deentjes (met vast ook Trine) echt alle goede dingen zijn vergeten die Wout voor Jonas heeft gedaan?quote:Op zondag 5 juli 2026 22:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
WOUT is er toch een beetje bij!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |