is meer en-en imho maar okquote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:29 schreef QuidProJoe het volgende:
Van de coureurs wordt niet zo zeer de vaardigheid getest, enkel het geduld
2014 all over again.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
Antonelli in de laatste ronde nog de snelste ronde van de race gereden. Dan weet je dat die Benz te goed is voor de rest
Dat zegt niemand.quote:
Daar was meer actie om de overwinning dan 2014-2020. periode. Daar had Mercedes een grote voorsprong met de motor.quote:
Hij had al aangegeven dat dit geen fijne race zou worden.quote:
Die start alleen al. Ai ai ai.quote:
Start was weer erbarmelijk ja. Als ie vanaf p3 had kunnen verdedigen had er meer ingezeten ws.quote:
Hoe nepper het racen hoe beter Antonelli en Hamilton lijken.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:33 schreef S95Sedan het volgende:
Ja luek, alleen is dat batterij gezeik nog steeds helemaal kut. Gaat nergens over.
Neh, die plek had ie toch verloren later in de race.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:34 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Start was weer erbarmelijk ja. Als ie vanaf p3 had kunnen verdedigen had er meer ingezeten ws.
quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze AI inzetten om de start te verbeteren
Maar daar gaat voorlopig niks aan veranderen en alle coureurs moeten daarmee dealen. Ik zie ondanks dat een leuk tumultueus seizoen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:33 schreef S95Sedan het volgende:
Ja luek, alleen is dat batterij gezeik nog steeds helemaal kut. Gaat nergens over.
Denk toch beter dan van 6 naar 4 terugklauwen en dan wegzakken maar we zullen het nooit weten.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Neh, die plek had ie toch verloren later in de race.
Heb je weinig aan, Verstappen is degene die de koppeling moet laten opkomenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie vooral auto's elkaar voorbij rijden met een paar honderd pk verschil...quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:35 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Maar daar gaat voorlopig niks aan veranderen en alle coureurs moeten daarmee dealen. Ik zie ondanks dat een leuk tumultueus seizoen.
Er zit iets niet goed in de procedure bij RBRquote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb je weinig aan, Verstappen is degene die de koppeling moet laten opkomen
Waarom zou ie? Hij kan ook gewoon stoppen en zich richten op Endurance racen. Hij wou wk worden en die doel heeft ie al in 2021 behaald.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:36 schreef RealistAtheist het volgende:
Het wordt tijd dat Verstappen zijn inmiddels misplaatste loyaliteit voor RB eens laat varen. Waarom blijf je daar toch hangen man? Je kan overal heen. Eerst al jaren gekut met die achterlijke renaultmotor daarna enkele succesvolle jaren met Honda. Maar je ziet aan alles nu dat RB echt niet binnen afzienbare tijd weer mee kan doen. Als hij bij RB blijft krijg je dus gewoon weer de renaultjaren. Terwijl Toto er alles aan doet om Verstappen binnen te halen.
Opgeteld heb je dus als veruit de beste coureur van het veld hooguit 3 jaar de beste auto gehad (2021 was Mercedes echt nog veel beter maar heeft Verstappen gewoon de RB beter gemaakt dan die eigenlijk was). Terwijl hij nu meer dan 10 jaar in de F1 zit? Ik snap dat echt niet hoor.
Het heeft alleen geen bal meer met racen te maken als je iemand voorbij gaat omdat diegene een boost al gebruikt heeft.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:35 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Maar daar gaat voorlopig niks aan veranderen en alle coureurs moeten daarmee dealen. Ik zie ondanks dat een leuk tumultueus seizoen.
MAIx?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik begrijp het op zich wel hoor. Wat is dan een beter alternatief? McLaren heeft een goed jaar gehad, maar is nu weer nergens te bekennen. Mercedes kan het alleen met een mega-voordeel. Ferrari... blijft Ferrari. RBR zit er toch best consistent op of in de buurt. Dan kan je beter een stabiel team hebben waar je aan en op kan bouwen. Eens, aan die stabiliteit is vorig jaar aardig gezaagd, maar om dan maar gelijk naar een andere grote onbekende over te stappen... Nee, ik snap het wel.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:36 schreef RealistAtheist het volgende:
Het wordt tijd dat Verstappen zijn inmiddels misplaatste loyaliteit voor RB eens laat varen. Waarom blijf je daar toch hangen man? Je kan overal heen. Eerst al jaren gekut met die achterlijke renaultmotor daarna enkele succesvolle jaren met Honda. Maar je ziet aan alles nu dat RB echt niet binnen afzienbare tijd weer mee kan doen. Als hij bij RB blijft krijg je dus gewoon weer de renaultjaren. Terwijl Toto er alles aan doet om Verstappen binnen te halen.
Opgeteld heb je dus als veruit de beste coureur van het veld hooguit 3 jaar de beste auto gehad (2021 was Mercedes echt nog veel beter maar heeft Verstappen gewoon de RB beter gemaakt dan die eigenlijk was). Terwijl hij nu meer dan 10 jaar in de F1 zit? Ik snap dat echt niet hoor.
Maar dan snap ik niet dat hij niet gewoon helemaal stopt en dan idd endurance gaat doen? Waarom mee blijven kloten in een minderwaardige shitauto als je zo'n goede coureur bent? Dat wil je als Verstappen zelf toch ook niet??quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Waarom zou ie? Hij kan ook gewoon stoppen en zich richten op Endurance racen. Hij wou wk worden en die doel heeft ie al in 2021 behaald.
Misplaatst? Zij hebben hem de kans gegeven en ze vechten al 10 jaar samen, dat gooi je niet zomaar weg.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:36 schreef RealistAtheist het volgende:
Hoogst haalbare voor hemquote:
Uitdaging is natuurlijk groter/anders nu dan dat je zoals 2023 alles wint omdat de auto dominant is. En momenteel kan Max ook ernaast GT3 rijden, dat zal bij een ander team misschien lastiger zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:40 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Maar dan snap ik niet dat hij niet gewoon helemaal stopt en dan idd endurance gaat doen? Waarom mee blijven kloten in een minderwaardige shitauto als je zo'n goede coureur bent? Dat wil je als Verstappen zelf toch ook niet??
Wie zijn er nog waar hij loyaal aan zou moeten zijn dan?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Misplaatst? Zij hebben hem de kans gegeven en ze vechten al 10 jaar samen, dat gooi je niet zomaar weg.
Zeker!quote:
Klopt, maar dan moet je wel een auto hebben waarmee je überhaupt kan strijden om de overwinning. We weten allemaal dat Verstappen niet de beste auto hoeft te hebben om te kunnen winnen. Maar als de auto zoveel slechter is dat zelfs Verstappen niet eens in de buurt van het podium kan komen (in de meeste races), dan moet je toch eens bij jezelf te rade gaan lijkt mij?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Uitdaging is natuurlijk groter/anders nu dan dat je zoals 2023 alles wint omdat de auto dominant is.
die auto was sinds Barcelona 2023 helemaal zo dominant niet meer, alleen liet Max het er soms wel zo uit zien. Perez kon er sinds dat weekend helemaal niets meer meequote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Uitdaging is natuurlijk groter/anders nu dan dat je zoals 2023 alles wint omdat de auto dominant is. En momenteel kan Max ook ernaast GT3 rijden, dat zal bij een ander team misschien lastiger zijn.
Bewijst ook dat Max die auto dingen kon laten doen die eigenlijk niet konden.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die auto was sinds Barcelona 2023 helemaal zo dominant niet meer, alleen liet Max het er soms wel zo uit zien. Perez kon er sinds dat weekend helemaal niets meer mee
Dit dus. Zeker sinds dr. Marko weg is is het wel klaar lijkt mij.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:44 schreef pmponer het volgende:
[..]
Wie zijn er nog waar hij loyaal aan zou moeten zijn dan?
Nee dit zit dieper. Als je Max over zijn toekomst hoort gaat het niet over RBR of de beste auto maar idd over de regelementen in PT setups.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:48 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dit dus. Zeker sinds dr. Marko weg is is het wel klaar lijkt mij.
Ik denk dat in de eerste paar rondes dat je redelijk veel jojo'ing ziet, en daarmee dat je ziet dat verschillende merken hun power inzetten op verschillende delen van het circuit. Op dat moment ziet het er kolderiek uit voor veel mensen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zeker!
En het laatste wat ik erover zeg: De coureurs vinden het ook niet geweldig, en alles wijst erop dat er zaken gaan veranderen in 2027. Maar tot die tijd zijn ze nog steeds druk aan het racen (met alle beperkingen) en zie ik niet in waarom het dan geen "racen" meer is, of dat het niet interessant/vermakelijk kan zijn.
Ik zal wel geen echte fan zijn
Nou het kon blijkbaar wel, want het gebeurde.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Bewijst ook dat Max die auto dingen kon laten doen die eigenlijk niet konden.
Dit versterkt alleen mijn vraag nog maar. Loyaal waarom? In 10 jaar tijd dan misschien maar 1 jaar de beste auto gehad. Voor de rest zelf er meer uitgehaald. Dat je in het begin loyaal bent omdat ze je als 16 jarig broekie een kans geven is logisch. Maar als je dan in 80 of 90% van de tijd een auto krijgt die niet goed genoeg is, terwijl andere aantoonbaar betere teams je ook willen hebben, dan snap ik dat echt niet meer hoor. En als Max tegen bijvoorbeeld Toto zou zeggen, joh ik wil ook GT3 racen. Denkt er dan echt iemand dat Toto gaat zeggen, nee Max dat wil ik niet hebben.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
"Helemaal niks" is een groot woord. Hier eens even alle finishing posities van Perez in seizoen 2023 na Spanje.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die auto was sinds Barcelona 2023 helemaal zo dominant niet meer, alleen liet Max het er soms wel zo uit zien. Perez kon er sinds dat weekend helemaal niets meer mee
Nee oke, dat speelt ook mee natuurlijk. Alleen met het gedoe van nu kan de coureur het verschil niet meer maken (of minder dan)quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max zit verweven met RBR DNA. Ik zie hem gewoon niet dat alles achterlaten voor een seizoen in een Mercedes of een Ferrari.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:53 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dit versterkt alleen mijn vraag nog maar. Loyaal waarom? In 10 jaar tijd dan misschien maar 1 jaar de beste auto gehad. Voor de rest zelf er meer uitgehaald. Dat je in het begin loyaal bent omdat ze je als 16 jarig broekie een kans geven is logisch. Maar als je dan in 80 of 90% van de tijd een auto krijgt die niet goed genoeg is, terwijl andere aantoonbaar betere teams je ook willen hebben, dan snap ik dat echt niet meer hoor. En als Max tegen bijvoorbeeld Toto zou zeggen, joh ik wil ook GT3 racen. Denkt er dan echt iemand dat Toto gaat zeggen, nee Max dat wil ik niet hebben.
geeft niet, ik denk niet dat je echt wat mist, op wat jojo-en na.quote:
Dan kan je wel zeggen dat max de GOAT is ook heeft ie het aantal wk's record niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als je die startposities kijkt dan is het wel matig. Had er wat meer ingezeten als hij continu in de top3 starte.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"Helemaal niks" is een groot woord. Hier eens even alle finishing posities van Perez in seizoen 2023 na Spanje.
[ afbeelding ]
Wat we hier wel zien is dat de Red Bull 1-2's minder makkelijk aan elkaar geregen werden, en de performance van Perez ook verminderde, maar helemaal weg was het niet.
Loyaal waarom? Omdat Max Verstappen denk ik het hele spel bij Red Bull kent, kan beïnvloeden, en daarmee wanneer dan ook de auto naar zijn hand toe kan zetten. Het is op zich vrij geniaal. Je ziet bij Hamilton en Ferrari dat het daar een jaar heeft gekost. De bear essentials bij Red Bull zijn ondanks de vertrekken van meerdere kopstukken toch goed in stand gebleven. Kijk naar vorig jaar en 2024. Ook toen werden er gewoon sterke auto's gebouwd en kon worden gestreden voor het kampioenschap. Vorige week kon hij weer meedoen om P1.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:53 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dit versterkt alleen mijn vraag nog maar. Loyaal waarom? In 10 jaar tijd dan misschien maar 1 jaar de beste auto gehad. Voor de rest zelf er meer uitgehaald. Dat je in het begin loyaal bent omdat ze je als 16 jarig broekie een kans geven is logisch. Maar als je dan in 80 of 90% van de tijd een auto krijgt die niet goed genoeg is, terwijl andere aantoonbaar betere teams je ook willen hebben, dan snap ik dat echt niet meer hoor. En als Max tegen bijvoorbeeld Toto zou zeggen, joh ik wil ook GT3 racen. Denkt er dan echt iemand dat Toto gaat zeggen, nee Max dat wil ik niet hebben.
Denk dat het bij Hamilton gewoon toeval is, Leclerc heeft meer moeite met deze auto's, dus lijkt het net of dit het werk van Hamilton is, maar daar geloof ik weinig van.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Loyaal waarom? Omdat Max Verstappen denk ik het hele spel bij Red Bull kent, kan beïnvloeden, en daarmee wanneer dan ook de auto naar zijn hand toe kan zetten. Het is op zich vrij geniaal. Je ziet bij Hamilton en Ferrari dat het daar een jaar heeft gekost. De bear essentials bij Red Bull zijn ondanks de vertrekken van meerdere kopstukken toch goed in stand gebleven. Kijk naar vorig jaar en 2024. Ook toen werden er gewoon sterke auto's gebouwd en kon worden gestreden voor het kampioenschap. Vorige week kon hij weer meedoen om P1.
Sterke constateringquote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe nepper het racen hoe beter Antonelli en Hamilton lijken.
Max is geweldig en van de absolute buitencategorie.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan kan je wel zeggen dat max de GOAT is ook heeft ie het aantal wk's record niet.
"Gewoon toeval" vind ik wel heel erg boud gesteld. Het kost Lewis een jaar om eindelijk eens lekker te gaan met de Ferrari (op een mega sprint op China in 2025 na), en om het dan op gewoon toeval te gooien vind ik Hamilton/Ferrari wel tekort doen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat het bij Hamilton gewoon toeval is, Leclerc heeft meer moeite met deze auto's, dus lijkt het net of dit het werk van Hamilton is, maar daar geloof ik weinig van.
Ik denk dat bijvoorbeeld een Toto Wolff ook prima bereid is om te zeggen. Jongens jullie luisteren naar hetgeen Max in te brengen heeft. De andere teambazen hebben ook wel door dat Max precies aanvoelt wat nodig is. Sterker nog, de laatste jaren bij Red Bull werd er onder Horner juist te weinig naar Max geluisterd toen hij zei dat de ontwikkeling de verkeerde kant op ging. Onder Mekies in de laatste seizoenshelft met de oude regels werd er wel weer naar Max geluisterd en de ontwikkelingen gingen ineens weer de goede kant op. Dat Max met de nieuwe regels afgewacht heeft welke kant het op ging snap ik. Maar nu duidelijk is dat RB het zeker niet goed voor elkaar heeft zou ik echt zeggen, zoek het maar uit en of gewoon stoppen. Of naar een ander team die wel mee kan strijden voor de overwinning.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Loyaal waarom? Omdat Max Verstappen denk ik het hele spel bij Red Bull kent, kan beïnvloeden, en daarmee wanneer dan ook de auto naar zijn hand toe kan zetten. Het is op zich vrij geniaal. Je ziet bij Hamilton en Ferrari dat het daar een jaar heeft gekost. De bear essentials bij Red Bull zijn ondanks de vertrekken van meerdere kopstukken toch goed in stand gebleven. Kijk naar vorig jaar en 2024. Ook toen werden er gewoon sterke auto's gebouwd en kon worden gestreden voor het kampioenschap. Vorige week kon hij weer meedoen om P1.
Ergens rond 14:00.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:48 schreef DX11 het volgende:
Ik kijk het normaal nooit maar hoe laat is die driver parade normaal? Morgen toch ff kijken of ze de lego autos heel laten.
Setup een beetje fine tweaken, dan kan het zo meevallen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Max gaf aan dat de banden snel opgaven. Dat wordt wat morgen.
Dat wil niet echt met maar 1 vrije training dit weekendquote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Setup een beetje fine tweaken, dan kan het zo meevallen.
Vorig jaar Brazilië werkte het prima. Toen hadden ze ook maar 1 vt.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat wil niet echt met maar 1 vrije training dit weekend
En deze baan is lastig voor Red Bull. Ik heb geen hoge verwachtingen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat wil niet echt met maar 1 vrije training dit weekend
De Lando fans zijn wel makkelijk te spottenquote:
Lekker fluorescerend.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De Lando fans zijn wel makkelijk te spotten
Leuk om te zien het Lando legioen.quote:
Het ligt in de grindbakquote:
"Max, dizz izz Toto..."quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
oto met een blik dat ie straks Max Verstappen gaat bellen voor een overstap naar Mercedes
2022 all over again.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:12 schreef golfer het volgende:
De Ferrari's zijn wel snel in de kwali, maar tijdens de echte race zijn ze meestal toch minder dan Mercedes.
Das irritant vroeg, niet op f1tv te zien dan zeker?quote:
youtube.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:14 schreef DX11 het volgende:
[..]
Das irritant vroeg, niet op f1tv te zien dan zeker?
@greysbonesquote:
Ja. Colapinto ging boing boing boing.quote:
Curlers aannemen als marshalsquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
Bij het curlen vegen ze harder dan hier
Halverwege de taak moeten ze eerst een teabreak nemenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Curlers aannemen als marshals
Duurt het alleen maar langerquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Halverwege de taak moeten ze eerst een teabreak nemen
Dat is de Engelsen wel toevertrouwdquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Duurt het alleen maar langer
Cadillac is nog beterquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
Stroll boos op Gasly die hem in de weg gereden zou hebben.
Alsof hij in dat hok opeens wel Q2 zou hebben gehaald
GP van Hongarije is do or die voor Aston Martin.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
Stroll boos op Gasly die hem in de weg gereden zou hebben.
Alsof hij in dat hok opeens wel Q2 zou hebben gehaald
Kamervragen zijn hier natuurlijk wel aan de orde!quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
Viaplay in mineur
“Dit is ongewoon wat we zien”
Alsof ze zich verantwoorden voor de prestaties van Verstappen
In welke kamer?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:40 schreef Perox het volgende:
[..]
Kamervragen zijn hier natuurlijk wel aan de orde!
De kamer, constaterende dat Hadjar een snellere tijd rijdt dan Max verstappen in zowel in Q1 als Q2, vraagt de minister om een onderzoek te starten en de uitkomsten schriftelijk te delen met de kamer, en gaat over tot de orde van de dag.quote:
De hele tijd al. Daar loopt het echt niet.quote:
quote:
Zoals meer coureurs.quote:
1 titel is all he gets.quote:
De Nico Rosberg en Jenson Button van zijn generatie.quote:
Alleen gaat hij nog door en stopt hij niet zoals Rosbergquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De Nico Rosberg en Jenson Button van zijn generatie.
en duidelijk niet de bestequote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
De voorspelbare top 10
Red Bull Ford prachtige motor.
Nou.. de Racing Bulls als enige non topteam consistent in Q3. Dat is een prima teken.quote:
dat komt omdat de rest terugzaktquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nou.. de Racing Bulls als enige non topteam consistent in Q3. Dat is een prima teken.
En de Racing Bulls zelf niet. Dus dan zal de motor ook niet zo slecht zijn. Aldus ook de FIA tests.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt omdat de rest terugzakt
ICE is goed, electrisch nietquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En de Racing Bulls zelf niet. Dus dan zal de motor ook niet zo slecht zijn. Aldus ook de FIA tests.
Oh well.
en ze hebben best een goed pakketquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En de Racing Bulls zelf niet. Dus dan zal de motor ook niet zo slecht zijn. Aldus ook de FIA tests.
Oh well.
En een motor is ook deel van het pakket.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en ze hebben best een goed pakket
Hele pakket lijkt daar sowieso beter te werken. Lawson en Lindblad hebben minder betrouwbaarheid issues. Al gaan de starts daar ook niet altijd even lekker.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nou.. de Racing Bulls als enige non topteam consistent in Q3. Dat is een prima teken.
Nou ja Hadjar is er snel mee. Maar misschien is die een andere weg ingeslagenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:02 schreef THEFXR het volgende:
Die kar van Max is me toch slecht afgesteld.
quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Hoe kijkt Chevy nu aan tegen de prestatie van Hadjar?
quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Goedzo Lewis
Goedzo Isack
Goedzo Kimi
Goedzo George
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:02 schreef THEFXR het volgende:
Die kar van Max is me toch slecht afgesteld.
Geen goedzo Maxquote:
Het is ook wel erg slechtquote:
Nou ja hij heeft nog een kansje. Wie weet!quote:
Dat was wel erg duidelijk jaquote:
neuh, paspoortcheck says noquote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat was wel erg duidelijk ja
Under investigationquote:
quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij kan er ook niets aan doen dat hij overal dwars ligt
Duidelijk teveel Britten in F1.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:05 schreef Monolith het volgende:
Wat een gelul over vier van de vijf Britten in de top tien bij viaplay. 3 rijden er ook bij de top 3 teams natuurlijk.
Forza Italiaquote:
quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Worden ze toch nog ergens wereldkampioen in
Max verliest in de laatste sector meer dan 2 tienden op Hadjarquote:
Die doet het stiekem best goedquote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
En kudos Hadjar, mooie kwalificatie.
Nou ja in de race is die structureel zwakker dan Max dus dat is een beetje te snel geconcludeerdquote:
4 tienden. Dat Hamilton de weg kent zou hem namelijk 2 tienden voorsprong op Leclerc op moeten leverenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Op Sky zijn ze heel hard op zoek naar de 2 tienden van Hamilton want langzamer zijn dan Leclerc is alweer heer snel iets geworden dat verklaring behoeft.
En jij hoort alleen maar dit.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Op Sky zijn ze heel hard op zoek naar de 2 tienden van Hamilton want langzamer zijn dan Leclerc is alweer heer snel iets geworden dat verklaring behoeft.
Kan gebeuren.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:17 schreef Peterselieman het volgende:
Duidelijk dat Max het dit weekend niet voor elkaar heeft
Had Max ook al van te voren aangeven. Dus het zou geen verrassing van moeten zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:17 schreef Peterselieman het volgende:
Duidelijk dat Max het dit weekend niet voor elkaar heeft
nee, maar zijn achterstand op Hadjar welquote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Had Max ook al van te voren aangeven. Dus het zou geen verrassing van moeten zijn.
Misschien iets teveel gewijzigd aan de afstelling tov de sprintrace.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, maar zijn achterstand op Hadjar wel
Nee die had die van tevoren niet aangekondigd inderdaadquote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hopelijk voor Max ten gunste van de deg tijdens de race.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien iets teveel gewijzigd aan de afstelling tov de sprintrace.
Iddquote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:48 schreef vul_maar_in het volgende:
Kut, kwali gemist... RBR gaat geen potjes breken hier he?
Waarschijnlijk op het laatste moment een hail Mary gedaan met de afstelling.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien nog wel beter.quote:
Hee kerelquote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:45 schreef _UserName_ het volgende:
Ik ben er wel soort van maar druk met werk. Slechts samenvattingen gezien, morgen wel live de race bij familie
Hee, ik weet het, ben er weinigquote:
quote:
Verbaast me niets. In de redenatie van Max eindigt hij sowieso op P8 wat er ook gebeurt en met een andere afstelling en starten vanuit de pits kan het misschien nog P6 wordenquote:
Inhaalrace zou wel leuk zijn. Van mij mag ie vanuit pits startenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Verbaast me niets. In de redenatie van Max eindigt hij sowieso op P8 wat er ook gebeurt en met een andere afstelling en starten vanuit de pits kan het misschien nog P6 worden
Hoe lang zit deze motor er trouwens in,...een paar races toch nog maar?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Verbaast me niets. In de redenatie van Max eindigt hij sowieso op P8 wat er ook gebeurt en met een andere afstelling en starten vanuit de pits kan het misschien nog P6 worden
Yup, sinds Barcelona, begin juni.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:56 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Hoe lang zit deze motor er trouwens in,...een paar races toch nog maar?
Begint wel echt triest te worden dat batterij geneuzel, niet eens hoe Mercedes er mee omgaat want die proberen gewoon alles om te maximaliseren, maar dat het gewoon überhaupt nodig is door die batterijenquote:Op zondag 5 juli 2026 08:52 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
It’s achieved through drivers Antonelli and George Russell bizarrely lifting off the throttle just before they cross the timing line on the start/finish straight.
It’s all about ensuring Mercedes' drivers maximise power on the run to the line and avoid being in the ramp down rate – where power normally needs to be reduced by 50kW every second to avoid a sudden drop-off - for the run to the timing line at Silverstone.
Mercedes had been planning the somewhat counterintuitive method of driving prior to the weekend, so it came more naturally to its drivers.
Te groot om het allemaal in deze post te plaatsen, verdere uitleg hier:
https://www.the-race.com/(...)rcedes-engine-trick/
Ja leuk is anders, wel knap dat Mercedes iedere keer weer een loophole vindt hoor.quote:Op zondag 5 juli 2026 09:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Begint wel echt triest te worden dat batterij geneuzel, niet eens hoe Mercedes er mee omgaat want die proberen gewoon alles om te maximaliseren, maar dat het gewoon überhaupt nodig is door die batterijen![]()
Nog een beetje extra achtergrond over het nieuwe lift trucje https://www.the-race.com/(...)f1-qualifying-trick/
Ze hadden dit wel aan kunnen zien komen, maar ja luisteren naar coureurs doen ze niet graag en als ze dan fout zitten is het niet makkelijk bij te sturen omdat je dan met het politieke gekonkel zit.quote:Op zondag 5 juli 2026 10:47 schreef Black-Death het volgende:
Wat is dit eigenlijk een kut sport geworden
Het is een klein voordeel dat ze erop terugkomen.quote:Op zondag 5 juli 2026 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hadden dit wel aan kunnen zien komen, maar ja luisteren naar coureurs doen ze niet graag en als ze dan fout zitten is het niet makkelijk bij te sturen omdat je dan met het politieke gekonkel zit.
Maar gisteren ook, als je ziet hoe makkelijk Antonelli Hamilton voorbij gaat, daar vind ik dan geen reet aan en van dat soort passeeracties waren er veel.
Klopt, maar ja dat soort acties had je ook in het DRS tijdperk en misschien ook nog wel daarvoor.quote:Op zondag 5 juli 2026 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hadden dit wel aan kunnen zien komen, maar ja luisteren naar coureurs doen ze niet graag en als ze dan fout zitten is het niet makkelijk bij te sturen omdat je dan met het politieke gekonkel zit.
Maar gisteren ook, als je ziet hoe makkelijk Antonelli Hamilton voorbij gaat, daar vind ik dan geen reet aan en van dat soort passeeracties waren er veel.
Dat is niet zo, je hebt nu soms 40kph verschil, die verschillen waren kleiner in de DRS tijd, niet dat ik dat ideaal vond, maar minder erg dan dit.quote:Op zondag 5 juli 2026 11:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, maar ja dat soort acties had je ook in het DRS tijdperk en misschien ook nog wel daarvoor.
Het leukste is naast elkaar de bocht door en dat zie je in de F2 dan weer veel
Maar weer met een compromis omdat Audi en Ferrari tegenstribbelden.quote:Op zondag 5 juli 2026 11:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het is een klein voordeel dat ze erop terugkomen.
Maar ja voordeel is je hebt meer gevechten. Je gaat het nooit perfect kunnen krijgen.quote:Op zondag 5 juli 2026 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is niet zo, je hebt nu soms 40kph verschil, die verschillen waren kleiner in de DRS tijd, niet dat ik dat ideaal vond, maar minder erg dan dit.
Beetje schone schijn gevechten, ik vind daar niet zo heel veel aan.quote:Op zondag 5 juli 2026 12:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar ja voordeel is je hebt meer gevechten. Je gaat het nooit perfect kunnen krijgen.
Het duurt een jaar langer voordat ze zover zijn, ja.quote:Op zondag 5 juli 2026 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar weer met een compromis omdat Audi en Ferrari tegenstribbelden.
Er is niet zoveel schijn aan, het gaat erom hoe de batterij wordt ingezet en daar komt een stukje strategisch denken bij kijken.quote:Op zondag 5 juli 2026 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Beetje schone schijn gevechten, ik vind daar niet zo heel veel aan.
Ja geweldig dat strategische denken, van je gas af gaan net voor start finish omdat dit een voordeel oplevertquote:Op zondag 5 juli 2026 12:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er is niet zoveel schijn aan, het gaat erom hoe de batterij wordt ingezet en daar komt een stukje strategisch denken bij kijken.
Ik zou er niet teveel op ingaan als ik jou was, het "gevechten" noemen geeft al de totale minachting voor de sport aan.quote:Op zondag 5 juli 2026 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja geweldig dat strategische denken, van je gas af gaan net voor start finish omdat dit een voordeel oplevert
Gedurfd wel.quote:
Een andere mening hebben mag toch wel?quote:Op zondag 5 juli 2026 13:06 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik zou er niet teveel op ingaan als ik jou was, het "gevechten" noemen geeft al de totale minachting voor de sport aan.
Wie zijn auto valt als eerste uit elkaar?quote:
Cadillac. Of hebben de teams ze niet zelf mogen bouwenquote:Op zondag 5 juli 2026 13:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wie zijn auto valt als eerste uit elkaar?
Mag je vinden natuurlijk, maar gelijk heb je niet.quote:Op zondag 5 juli 2026 13:37 schreef Radegast het volgende:
[..]
Een andere mening hebben mag toch wel?
Ik ben er ook niet kapot van, maar dit energiemanagement vind ik minder erg dan dat verschrikkelijke DRS.
Stroll.quote:Op zondag 5 juli 2026 13:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wie zijn auto valt als eerste uit elkaar?
Het gaat mij niet om gelijk hebben, maar okee..quote:Op zondag 5 juli 2026 14:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mag je vinden natuurlijk, maar gelijk heb je niet.
Goh, ook heel toevallig in de Mercedes kartsquote:
Niet helemaal denk ik, Mekies had al soort van doorgegeven dat de startprocedure vande RB een tikje te ingewikkeld is. Vandaar dat Hajar ook zei dat ie geen robot was.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb je weinig aan, Verstappen is degene die de koppeling moet laten opkomen
Schaamteloze pogingen iedere keer om zo dicht mogelijk tegen de rijders aan te schurken.quote:
Dit is minstens net zo erg. Want het maakt niet uit wat voor skill de andere coureur heeft, als hij de powerboost knop kan gebruiken en de ander niet, maakt hij geen kans. Krijg je van die neppe inhaalacties van waarbij ze toch niet verdedigen omdat dat totaal geen zin heeft.quote:Op zondag 5 juli 2026 13:37 schreef Radegast het volgende:
[..]
Een andere mening hebben mag toch wel?
Ik ben er ook niet kapot van, maar dit energiemanagement vind ik minder erg dan dat verschrikkelijke DRS.
Trumpiaanse praktijken idd.quote:Op zondag 5 juli 2026 14:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Schaamteloze pogingen iedere keer om zo dicht mogelijk tegen de rijders aan te schurken.
Blijf weg, het draait niet om jullie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |