Hoezo grote concessies? Er werd concessies gezegdquote:Op donderdag 2 juli 2026 20:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Welke grote concessies heeft Hitler gedaan?
Ieder weldenkend mens weet dat dat zou gebeuren. Zie wat er nu al met o.a. de kinderen gebeurd. Maar goed, daarvoor ontbreekt het je aan hersencapaciteit.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb geen glazen bol, dus dit is niet te bevestigen.
[..]
Dank
Nou vooruit, geef ff wat voorbeelden. Hij zal vast een keer een kopje koffie hebben moeten overslaan,maar daar ging het niet over.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoezo grote concessies? Er werd concessies gezegd
Internet staat nog aan.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Om 21 uur sluit de begeleiding hopelijk je internet weer af?
Met je onpasselijke smiley ook iedere keer bij dit onderwerp.
Leuk geprobeerd, maar daar trap ik niet in.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit vat de hele discussie wel samen eigenlijk. Loyaliteit aan een ander land is landverraad.
Mijn enige loyaliteit ligt bij Nederland, niet bij een buitenlandse staat als Oekraïne of Rusland
Grootmachten trekken zich wel vaker terug, met name vanwege de economische kosten, Vietnam, Afghanistan zijn dergelijke precedenten. It's the economy, stupidquote:Op donderdag 2 juli 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoe realistisch is "Rusland moet zich gewoon zonder enige concessie terugtrekken"? Na zoveel jaar oorlog en zoveel doden lijkt me dat ook geen realistisch scenario
kloptquote:Op donderdag 2 juli 2026 20:58 schreef Toby56 het volgende:
Tsja, dat krijg je als je een achterlijke oorlog superslecht voorbereid begint.
Best een tijd tolereren van autonome regimes in bezette gebieden bijvoorbeeld. (frankrijk)quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nou vooruit, geef ff wat voorbeelden. Hij zal vast een keer een kopje koffie hebben moeten overslaan,maar daar ging het niet over.
Dus dan kan Poetin ook concessies doen.quote:
De teloorgang van FOK! samengevat in één account. Het is steeds minder aantrekkelijk door figuren als jou om nog wat in topics te posten.quote:
Ook in Vietnam en Afghanistan was er geen sprake van terugtrekking zonder concessiesquote:Op donderdag 2 juli 2026 21:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Grootmachten trekken zich wel vaker terug, met name vanwege de economische kosten, Vietnam, Afghanistan zijn dergelijke precedenten. It's the economy, stupid
Jij bent degene die telkens op de man speelt. Vind ik niet erg hoor, maar wel ongezellig.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De teloorgang van FOK! samengevat in één account. Het is steeds minder aantrekkelijk door figuren als jou om nog wat in topics te posten.
Met je getroll
Je hebt er dus geen weet vanquote:Op donderdag 2 juli 2026 21:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Best een tijd tolereren van autonome regimes in bezette gebieden bijvoorbeeld. (frankrijk)
Dan reageer fatsoenlijk ipv met je kutsmiley bij serieuze onderwerpen, om te beginnen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jij bent degene die telkens op de man speelt. Vind ik niet erg hoor, maar wel ongezellig.
Na een staakt het vuren mogen de russen zich zonder beschoten te worden terugtrekken, die concessie zal nog wel haalbaar zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ook in Vietnam en Afghanistan was er geen sprake van terugtrekking zonder concessies
Een concessie is gewoon iets opgeven onder druk van de tegenstander. Dat Vichy een opzettelijke bezettingsstrategie was is niet relevant in de vraag of er geen concessies werden gedaan.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je hebt er dus geen weet van
Vichy was juist wat Duitsland wilde.
Geen strafvervolging voor de Russische regering en geen herstelbetalingen zou ik ook nog mee kunnen leven.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:10 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Na een staakt het vuren mogen de russen zich zonder beschoten te worden terugtrekken, die concessie zal nog wel haalbaar zijn.
Het is niet zo moeilijk om ook westerse oorlogsmisdaden of tekortkomingen te veroordelen. Dat zou ik dan ook met alle liefde doen. Daarbij als we gaan vergelijken (op uitzonderingen in bepaalde landen na) wat voor verantwoordingen mensen daar in het westen over hebben moeten leggen tegenover Putin die er al decennia zit en dus 4 jaar geleden weer is begonnen met mensen op grote schaal uitmoorden tsja...quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:53 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Een treffende bevestiging van mijn punt, inclusief de bijbehorende emoties en de eenzijdige weergave van de feiten.
Zet daar eens de misdaden en leed tegenover die het Westen, samen met zijn proxy's en huurlingenlegers, de afgelopen decennia alleen al in de rest van de wereld heeft begaan. Wat Rusland doet of heeft gedaan, valt daarbij in het niet. Waarom zou je dan die kant kiezen als het je daadwerkelijk om misdaden gaat? Beide kampen maken zich schuldig aan propaganda en een eenzijdige weergave van de feiten. Jij laat je daarin meeslepen en voor het karretje spannen van politici, i.p.v. uit die vicieuze cirkel te stappen en in te zien dat beide kanten verkeerd bezig zijn en dat de oorlog en het uitlokken daarvan (om strategische belangen) moeten stoppen.
Volgens je eigen omschrijving was het geen concessie.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een concessie is gewoon iets opgeven onder druk van de tegenstander. Dat Vichy een opzettelijke bezettingsstrategie was is niet relevant in de vraag of er geen concessies werden gedaan.
Dat is een mogelijke concessie, dus hup, naar de onderhandelingstafelquote:Op donderdag 2 juli 2026 21:10 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Na een staakt het vuren mogen de russen zich zonder beschoten te worden terugtrekken, die concessie zal nog wel haalbaar zijn.
Lijkt me veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is een mogelijke concessie, dus hup, naar de onderhandelingstafel
Jawel. Het gaat niet om wat Hitler wilde, maar om wat hij moest toegeven door omstandigheden. Overname was duur en belastend, dus dan moet je concessies doen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens je eigen omschrijving was het geen concessie.
Klopt. Eerst nog minstens 15 jaar oorlog onder dezelfde leiders.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Lijkt me veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg.
Minstens, zie de oorlog met NK die nooit officieel is beeindigdquote:Op donderdag 2 juli 2026 21:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt. Eerst nog minstens 15 jaar oorlog onder dezelfde leiders.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt. Eerst nog minstens 15 jaar oorlog onder dezelfde leiders.
Welke concessie deed Hitler dan? Hij kon Frankrijk (vasteland) zelf bezetten, maar het Vichy gebeuren was veel voordeliger voor hem. Dat is geen concessie, dat is gewoon gebruik maken van nog betere opties.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jawel. Het gaat niet om wat Hitler wilde, maar om wat hij moest toegeven door omstandigheden. Overname was duur en belastend, dus dan moet je concessies doen.
2 miljoen, waarvan 600.000 Oekraïners en de rest dus Russenquote:Op donderdag 2 juli 2026 20:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Klopt, jammer.Had liever een oorlog van 5 dagen inderdaad dan meerdere jaren met meer dan een half miljoen mensenlevens die in het niets zijn opgegaan.
Nee hoor. De hoogste schattingen van westerse inlichtingendiensten komen op 550.000 totaalquote:Op donderdag 2 juli 2026 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
2 miljoen, waarvan 600.000 Oekraïners en de rest dus Russen
Ik had liever helemaal geen oorlog.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Klopt, jammer.Had liever een oorlog van 5 dagen inderdaad dan meerdere jaren met meer dan een half miljoen mensenlevens die in het niets zijn opgegaan.
Poetin zit duidelijk in het nauw.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:25 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Dodental opgelopen tot 25, met alleen al in 1 appartementenblok nog 8 vermisten waar naar wordt gezocht.
Hiermee is het 1 van de dodelijkste nachten in Kyiv tot nu toe geweest.
Nieuwe beelden van 1 van de fatale raketinslagen op een appartementengebouw.
[ x ]
https://www.nu.nl/spannin(...)e-gaan-opvoeren.htmlquote:Op donderdag 2 juli 2026 21:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee hoor. De hoogste schattingen van westerse inlichtingendiensten komen op 550.000 totaal
quote:. Door de Verenigde Staten gesteunde vredesinspanningen om de oorlog te beëindigen, leveren al maanden niets op. De Oekraïense president Volodymyr Zelensky zei donderdag wel dat een hoge Oekraïense defensiefunctionaris de afgelopen twee dagen heeft overlegd met Jared Kushner, de schoonzoon van de Amerikaanse president Donald Trump. Of daar iets uit is gekomen, is niet bekend.
De oorlog duurt inmiddels al langer dan de Eerste Wereldoorlog en uit nieuw onderzoek blijkt dat er meer slachtoffers zijn gevallen dan bij de Slag om Stalingrad, de grootste en dodelijkste stadsslag in de geschiedenis. Een nieuwe studie schat het totale aantal slachtoffers op meer dan twee miljoen.
Uit onderzoek van het Center for Strategic and International Studies (CSIS) blijkt dat er naar schatting 1,4 miljoen slachtoffers zijn gevallen aan Russische zijde. Het gaat dan om gedode, gewonde en vermiste soldaten. Dat komt neer op ongeveer 1 procent van de totale Russische bevolking. Naar schatting zijn er aan Oekraïense zijde tussen de 525.000 en 625.000 slachtoffers, onder wie 125.000 tot 150.000 doden.
"Deze cijfers zijn verbijsterend", zeggen de auteurs van de studie. "Het aantal Russische doden in Oekraïne is meer dan vier keer zo groot als het totale aantal Amerikaanse doden in alle oorlogen sinds de Tweede Wereldoorlog, en meer dan negen keer zo groot als het totale aantal Sovjetdoden en Russische doden in alle oorlogen sinds de Tweede Wereldoorlog."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik vrees dat Edward Duister niet bestaat.quote:Op donderdag 2 juli 2026 23:24 schreef TwenteFC het volgende:
[..]pro rusland volk zijn ook stuk voor stuk allemaal de grootste wereldvreemde incestueuze mongolen die je kan vinden.
[ x ]
Daarom mag ik hem ook wél uitschelden, anders is het TOS.quote:Op donderdag 2 juli 2026 23:26 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Ik vrees dat Edward Duister niet bestaat.
?quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lees de tekst er zijn er ook 10 omgekomen puur omdat de gast die jij adoreert in je handtekening alles wat leeft en mooi is wil vernietigen, fucking harteloze debiel dat je bent.
Men vergeet dat Europeanen zoals hitler en napoleon het ook hebben verloren. Niemand wint van Rusland.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoe realistisch is "Rusland moet zich gewoon zonder enige concessie terugtrekken"? Na zoveel jaar oorlog en zoveel doden lijkt me dat ook geen realistisch scenario
Een post voor in de geschiedenisboeken!quote:Op donderdag 2 juli 2026 18:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Stapt uit de cirkel en bekijkt het van een afstandje
Tientallen zoniet honderden oppositieleden, critici etc gedood.
[ afbeelding ]
Grozny totaal vernietigd en tienduizendne burgers gedood
[ afbeelding ]
Heeft samen met Assad in Syrie duizenden burgers gedood
[ afbeelding ]
En natuurlijk met Wagner over de hele wereld terreur gezaaid
[ afbeelding ]
En al jaren met wagner nu het afrika korps hele dorpen afbrandend en uitmoordend om hun diamanthandel etc te "beschermen"
[ x ]
[ afbeelding ]
Tussendoor vonden ze uiteraard de tijd om nog een bloedbad aan te richten in meerdere Georgische steden.
---
Uitgezoomed, iedereen die denkt dat we Putin moeten relativeren is een harteloze psychopatische klootzak.
Ja daar zijn we niet zo goed in hierquote:Op donderdag 2 juli 2026 19:37 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Ik hoopte dat mijn sarcasme duidelijk was maar okee
php gaat wéér de grootste moeite hebben deze grafiek te interpreterenquote:Op donderdag 2 juli 2026 19:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Oekraïne is effectief bezig. Dit is onhoudbaar voor rusland.
Poetin is zijn land naar de afgrond aan het helpen, en over een x-aantal jaar bestaat de treurnis dat nu Rusland heet helemaal niet meer in zijn vorm zoals we dat nu kennen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 00:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Ik herken Poetins goede werk als het gaat om de opbouw van het post soviet Rusland op economisch en geopolitiek gebied. Rusland is dankzij Poetin terug op het wereldtoneel. Mede door Poetin raakt verliest het westen haar hegemoniale positie.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daar lijkt het nu wel naartoe te gaan gezien Oekraïne geen leiderschap met moreel besef heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |