abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221217466
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Daadwerkelijk de meest debiele oorlog in de geschiedenis. :') Als hooggeplaatsten nou eens verplicht aan het front moesten staan, was de oorlog nooit begonnen.

Als Rusland een kleine nuke gooit, gaat de NAVO echt geen atoombom terugsturen joh. :+
Klopt, maar je kunt wel een heftigere reactie verwachten van verschillende landen, inclusief Russische bondgenoten.
Niet voor niets zet Rusland niet vol in met nukes en zware bommen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221217472
Wappie uurtje is weer begonnen.
pi_221217473
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:23 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Eens. Hoe meer sancties, hoe sneller de oorlog voorbij is :9 Ik zou gewoon 2000 sanctiepakketten doen ofzo. of 4000.
[..]
Klopt, maar de oorlog is nog gaande
[..]
Dat klopt feitelijk niet. Er zijn een oneindig aantal oplossingen te bedenken.
1. Sancties tegen warmongers zijn prima. Niets mis mee. Dus ja: 4000 pakketten mag ook.
2. De oorlog is nog gaande en kan/kon alleen door Poetin worden beëindigd en wel door zich uit alle door Rusland bezette gebieden in het soevereine land Oekraïne terug te trekken.
3. Je bedenkt maar een eind weg. Poetin is de oorzaak van deze ellende. Er is geen enkele reden om aan deze paranoïde en door ressentimenten geregeerde dwingeland toe te geven. Hij is de veroorzaker. Hij leeft in een niet meer bestaand roemrijk verleden waarbij omringende landen onderdeel of vazalstaten van Rusland dienen te zijn. Die tijden zijn voorbij. Hij dient zich uit Oekraïne terug te trekken.
Nog beter zou zijn als Poetin wordt afgezet. Het valt dan ook te hopen dat men in de Doema en in het leger wakker wordt. En dat daarna deze (zoveelste) zinloze oorlog door Rusland wordt stopgezet en dat men zich terugtrekt. Daarna kan er nog altijd over NAVO- en/of EU-lidmaatschappen gesproken worden. Maar wat mij betreft krijgt Rusland daarin niet het laatste woord.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 2 juli 2026 @ 19:37:26 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221217480
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:36 schreef RotatoR het volgende:
Wappie uurtje is weer begonnen.
lekker laten wapperen.

Tijd dan Moskou eens zonder stroom komt te zitten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 2 juli 2026 @ 19:37:36 #105
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221217482
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zelensky heeft niets te willen.
In oorlogstijd houd je geen verkiezingen.
Ik hoopte dat mijn sarcasme duidelijk was maar okee
Blaf me vol
pi_221217485
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat niet.
En dat is ook niet de insteek van de sancties.
[..]
Natuurlijk wel. Komt ook meerdere malen direct uit Kallas' mond. De oorlogskas van Rusland beperken.
quote:
Oh, komt vanzelf.

En de sancties hebben in ieder geval effect op jou. Dat is dan ook weer mooi meegenomen.
[..]
Op mij hebben ze weinig effect. :9
quote:
Noem eens eentje.
vredesakkoord, langdurige uitputtingsoorlog waarbij de militairen zo goed als op zijn, wapenstilstand, Oekraïense militaire overwinning, Russische militaire overwinning, regimewissel in Oekraïne, regimewissel in Rusland, bufferzones opgesteld etc etc.

Oplossingen op papier zijn oneindig _O_ Dat er "slechts 1 oplossing" is is welwillend liegen
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221217490
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:37 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Ik hoopte dat mijn sarcasme duidelijk was maar okee
Hier weet je het maar nooit.
pi_221217498
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:25 schreef Wantie het volgende:
In oorlogstijd houd je geen verkiezingen.
Met een meerderheid in de politiek kan je dat gewoon bewerkstelligen hoor.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221217509
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, het leeftijdsbereik waarin Poetin ze vermoordt is groter dan dat.

En het interesseert de gemiddelde Rus ook niet, dus Poetin kan gewoon doorgaan.
18-45 dan?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221217514
twitter

Oekraïne is effectief bezig. Dit is onhoudbaar voor rusland.
pi_221217528
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar je kunt wel een heftigere reactie verwachten van verschillende landen, inclusief Russische bondgenoten.
Niet voor niets zet Rusland niet vol in met nukes en zware bommen...
Lijkt me niet. China en DPRK hebben er baat bij dat Rusland niet verliest. Op de voorgrond zal er uiteraard wat gezegd van worden, maar er is werkelijk geen land dat atoombommen terug zal vuren als die in Oekraïne gebruikt gaan worden.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221217582
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Daadwerkelijk de meest debiele oorlog in de geschiedenis. :')
[...]
Nagenoeg alle oorlogen zijn zinloos.
De geschiedenisboeken staan er vol mee.

Om het nog enigszins recent te houden: de waanideeën van ene Hitler waren ook niet bepaald van een hoog intelligent niveau. De afgrijselijke gevolgen zijn bekend.

quote:
Als hooggeplaatsten nou eens verplicht aan het front moesten staan, was de oorlog nooit begonnen.
[...]
Ook dat geldt voor nagenoeg alle oorlogen. Zeker in de moderne tijd.
Dus ook daarin maakt deze 'meest debiele oorlog ooit' geen uitzondering.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221217587
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 18:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Stapt uit de cirkel en bekijkt het van een afstandje

Tientallen zoniet honderden oppositieleden, critici etc gedood.

[ afbeelding ]

Grozny totaal vernietigd en tienduizendne burgers gedood

[ afbeelding ]

Heeft samen met Assad in Syrie duizenden burgers gedood

[ afbeelding ]

En natuurlijk met Wagner over de hele wereld terreur gezaaid

[ afbeelding ]

En al jaren met wagner nu het afrika korps hele dorpen afbrandend en uitmoordend om hun diamanthandel etc te "beschermen"

[ x ]

[ afbeelding ]

Tussendoor vonden ze uiteraard de tijd om nog een bloedbad aan te richten in meerdere Georgische steden.

---

Uitgezoomed, iedereen die denkt dat we Putin moeten relativeren is een harteloze psychopatische klootzak.
Een treffende bevestiging van mijn punt, inclusief de bijbehorende emoties en de eenzijdige weergave van de feiten.

Zet daar eens de misdaden en leed tegenover die het Westen, samen met zijn proxy's en huurlingenlegers, de afgelopen decennia alleen al in de rest van de wereld heeft begaan. Wat Rusland doet of heeft gedaan, valt daarbij in het niet. Waarom zou je dan die kant kiezen als het je daadwerkelijk om misdaden gaat? Beide kampen maken zich schuldig aan propaganda en een eenzijdige weergave van de feiten. Jij laat je daarin meeslepen en voor het karretje spannen van politici, i.p.v. uit die vicieuze cirkel te stappen en in te zien dat beide kanten verkeerd bezig zijn en dat de oorlog en het uitlokken daarvan (om strategische belangen) moeten stoppen.
pi_221217697
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:43 schreef

Mikeytt het volgende:

[..]
Lijkt me niet. China en DPRK hebben er baat bij dat Rusland niet verliest. Op de voorgrond zal er uiteraard wat gezegd van worden, maar er is werkelijk geen land dat atoombommen terug zal vuren als die in Oekraïne gebruikt gaan worden.
China heeft geen baat bij dat Rusland wint.
China heeft baat bij een langdurige oorlog die Rusland verzwakt en afhankelijk maakt van China.

Op het moment dat Rusland met nucleaire wapens gooit wordt de huidige steun van China aan Rusland onhoudbaar.

Je hebt gelijk dat niemand kernbommen op Rusland gaat gooien als tegenreactie.
Maar dat hoeft ook niet.
Rusland kan nu alle sancties ontlopen dankzij landen die zaken blijven doen met Rusland.
Maar dat verandert als Rusland kernwapens gaat gebruiken.
pi_221217714
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:39 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Met een meerderheid in de politiek kan je dat gewoon bewerkstelligen hoor.
Nope.
pi_221217719
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:41 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
18-45 dan?
Nee, eerder 16-55.
pi_221217723
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:37 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Komt ook meerdere malen direct uit Kallas' mond. De oorlogskas van Rusland beperken.
[..]
Op mij hebben ze weinig effect. :9
[..]
vredesakkoord, langdurige uitputtingsoorlog waarbij de militairen zo goed als op zijn, wapenstilstand, Oekraïense militaire overwinning, Russische militaire overwinning, regimewissel in Oekraïne, regimewissel in Rusland, bufferzones opgesteld etc etc.

Oplossingen op papier zijn oneindig _O_ Dat er "slechts 1 oplossing" is is welwillend liegen
Het zijn niet echt realistische oplossingen.
pi_221217725
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Hoeveel kanonnenvoer hebben beiden landen nog? Misschien dat ze kunnen stoppen als alle mannen in leeftijdsgroep 18-35 uitgemoord zijn.

Dat lijkt nu het doel iig.
Door tot de laatste Rus en laatste Oekrainer, precies hoe Poetin het wil. Het zal hem een worst wezen, hij is over een aantal jaar waarschijnlijk toch dood.
pi_221217753
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope.
Jawel hoor. Doen alsof er praktisch letterlijk geen enkele mogelijkheid is, is feitelijk onjuist.

> Het parlement mag er gewoon voor kiezen om de staat van beleg tijdelijk op te heffen voor verkiezingen
> Er kan een noodwet worden aangenomen
> Onwettige verkiezingen kunnen worden gehouden
> De grondwet kan aangepast worden met 2/3de meerderheid
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221217758
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, eerder 16-55.
prima, dan is de oorlog voorbij als alle mannen in die leeftijdgroep uitgemoord zijn.

Daar lijkt het nu wel naartoe te gaan gezien Oekraïne geen leiderschap met moreel besef heeft.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221217761
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het zijn niet echt realistische oplossingen.
Hoe realistisch is "Rusland moet zich gewoon zonder enige concessie terugtrekken"? Na zoveel jaar oorlog en zoveel doden lijkt me dat ook geen realistisch scenario :9
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  donderdag 2 juli 2026 @ 20:32:03 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221217805
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Hoe realistisch is "Rusland moet zich gewoon zonder enige concessie terugtrekken"? Na zoveel jaar oorlog en zoveel doden lijkt me dat ook geen realistisch scenario :9
Jij wil ze belonen voor hun moordlustige invasie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221217816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Jij wil ze belonen voor hun moordlustige invasie.
Waaruit blijkt dat? :9
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221217840
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:33 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat? :9
Uit alles.
pi_221217857
twitter

twitter

Rusland grapte in 2022 nog dat Europa te maken zou krijgen met brandstoftekorten.

En nu hebben de Russen die zelf...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')