Wat bedoel je precies met "accepteren" ...?quote:Op maandag 29 juni 2026 20:03 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Zou jij het accepteren als jouw partner uit de kast zou komen als transgender? Dus als je een vriend hebt dat hij zegt dat hij graag een vrouw wil worden of als je een vriendin hebt dat hij graag een man wil worden.
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee ik denk het niet. Een kind geeft daar niet zoveel om want het karakter van de ouder blijft hetzelfde. Ze vinden papa of mama niet leuk omdat die er uitzien als een papa of mama. Ze vinden hun ouders leuk in welke vorm dan ook.
Die rouwgevoelens zijn eerder te verwachten bij een partner.
Niet een kind wil dat papa in een jurk op het schoolplein staat. Transitie na het hebben van kinderen is ontzettend egoïstischquote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee ik denk het niet. Een kind geeft daar niet zoveel om want het karakter van de ouder blijft hetzelfde. Ze vinden papa of mama niet leuk omdat die er uitzien als een papa of mama. Ze vinden hun ouders leuk in welke vorm dan ook.
Die rouwgevoelens zijn eerder te verwachten bij een partner.
Klopt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als die ouder gewoon nog een ouder is voor die kinderen dan maakt dat vrij weinig uit. Kinderen vinden zo een dingen meestal geen ramp. Het blijft hun vader/moeder.
Veel is afhankelijk van hoe de andere partner over de trans spreekt en hoe de opvoeding eerst was. Als die doordrenkt is met haat en afschuw dan zal het stroever gaan maar dan krijg je ook loyaliteitsconflicten.
Zo is het leven nu eenmaal… Van alles wat je doet, hebben je familieleden, buren en andere mensen in je omgeving wel hun mening.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:30 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Klopt.
Maar behalve beide ouders zijn er ook andere mensen in de omgeving van die kinderen. Buren, klasgenoten, familie, etc. Die reageren ook allemaal op zo’n verandering.
Ben je biseksueel?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:20 schreef bloempjuh het volgende:
Geen zin om me uitgebreid te mengen in deze discussie, maar:
Ik zou absoluut met mijn echtgenoot samen blijven als deze in transitie zou (willen) gaan. Het verandert niets aan wie die is, blíjft mijn lievelingsmens.
En deze zelfde echgenoot zegt: "Absoluut zouden wij samen blijven. Duizend procent."
Dus dat zijn weer twee extra stemmen voor "no way dat we uit elkaar zouden gaan"
Accepteren in de zin van: zou je samen blijven met je partner?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met "accepteren" ...?
Als je in een stabiele, langdurige relatie zit (met een écht reëel persoon), betekent dat eigenlijk ook dat je zult moeten 'accepteren' dat er bepaalde zaken aan je partner zijn, die jij niet zomaar kunt controleren.
Dat is een beetje eigen aan het hebben van een gelijkwaardige relatie... Dat je het hebt met een écht mens, geen fantasiefiguur of rubberen pop.
Als je met "accepteren" bedoelt of je iets zomaar kunt veranderen, bv door heel hard te roepen dat je het ergens niet mee eens bent wat deze doet of zegt, of hoe deze zijn/haar leven invult; Dan is dat weinig 'werkzaam', omdat je niet zomaar persoonlijke keuzes van je bestaande partner achteraf kunt veranderen, en je niet in het dagelijks leven met je partner kunt omgaan, waarbij je voortdurend deze voorschrijft wat die te doen heeft.
Natuurlijk, tenzij je gelooft in een relatie waarin de ene partner de ander zulke dingen gewoon kan voorschrijven.
Om op je specifieke voorbeeld terug te komen:
Als iemand in een langdurige relatie zit, met een partner die uiteindelijk uitkomt met bv een gender-identiteits-probleem, is dat niet iets dat vanuit het niets ontstaat en "zomaar" van de ene op de andere dag dan hun partner meld van gender te willen veranderen.
Als dit dus voorkomt, is dat domweg omdat die mensen er zelf al langer mee omgaan en de kans is groot dat ook hun partner dat ofwel niet direkt als grond voor een relatie-einde ziet of ook er al langer bewust van is... of anders al véél eerder om zulke reden en verschillen van inzicht de relatie niet doorzet cq beeindigt.
Ik houd onvoorwaardelijk van mijn echtgenoot. Compleet onvoorwaardelijk. Tot de dood ons scheidt en waarschijnlijk nog 100 jaar daarna.quote:
Vrienden en kennissen geen probleem.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:03 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Zou jij het accepteren als jouw partner uit de kast zou komen als transgender? Dus als je een vriend hebt dat hij zegt dat hij graag een vrouw wil worden of als je een vriendin hebt dat hij graag een man wil worden.
Dat weet je natuurlijk niet...quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:24 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Accepteren in de zin van: zou je samen blijven met je partner?
De enige inbreng in je persoonlijke relatiekeuzes die er toe doen zijn die van jezelf.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:30 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Klopt.
Maar behalve beide ouders zijn er ook andere mensen in de omgeving van die kinderen. Buren, klasgenoten, familie, etc. Die reageren ook allemaal op zo’n verandering.
Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken maar ik vraag me dan wel af, in hoeverre is het dan echte liefde als je al direct zo stellig zegt dat het 'm niet gaat worden. Zoals meerdere mensen hier aangeven, de persoon verandert niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 00:47 schreef EvilSkittle het volgende:
Accepteren? Het is wat het is, maar zou m’n partner niet meer zijn.
Die vallen primair meer op een uiterlijk. Karaktertrekken zijn dan waarschijnlijk secundair. En je kunt ook liefde voelen voor een uiterlijk en afkeer van karakter of andersom natuurlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken maar ik vraag me dan wel af, in hoeverre is het dan echte liefde als je al direct zo stellig zegt dat het 'm niet gaat worden. Zoals meerdere mensen hier aangeven, de persoon verandert niet.
Dat kan, alleen lijkt me een relatie lastig als dat zo is.quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:24 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Die vallen primair meer op een uiterlijk. Karaktertrekken zijn dan waarschijnlijk secundair. En je kunt ook liefde voelen voor een uiterlijk en afkeer van karakter of andersom natuurlijk.
Mij ook, maar er zijn zelfs mensen die voor beide onderdelen afkeer voelen, maar toch een relatie hebben. Om eenzaamheid te voorkomen bv. Ik vind het altijd wel lief als mensen bij elkaar blijven in een dergelijk traject.quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat kan, alleen lijkt me een relatie lastig als dat zo is.
Als het puur om persoonlijkheid ging dan zou iedereen biseksueel zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken maar ik vraag me dan wel af, in hoeverre is het dan echte liefde als je al direct zo stellig zegt dat het 'm niet gaat worden. Zoals meerdere mensen hier aangeven, de persoon verandert niet.
Ja dat klinkt natuurlijk ontzettend nobel "Je valt toch op de persoon?!" maar dat is natuurlijk tamelijk kortzichtig. Je valt op het totaalplaatje waar de persoonlijkheid onderdeel van uitmaakt en in veruit de meeste relaties seks en seksuele aantrekkingskracht ook. Prachtig dat er voorbeelden zijn van geweldige, goed werkende a-seksuele relaties maar dat is niet de norm ofzo.quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat kan, alleen lijkt me een relatie lastig als dat zo is.
Ik val niet op vrouwen en een seksloze broer-zus relatie hoef ik ook niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Transitie hoeft niet 100 procent te zijn hè.quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:31 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja dat klinkt natuurlijk ontzettend nobel "Je valt toch op de persoon?!" maar dat is natuurlijk tamelijk kortzichtig. Je valt op het totaalplaatje waar de persoonlijkheid onderdeel van uitmaakt en in veruit de meeste relaties seks en seksuele aantrekkingskracht ook. Prachtig dat er voorbeelden zijn van geweldige, goed werkende a-seksuele relaties maar dat is niet de norm ofzo.
'Vroeger hadden we heerlijke vaginale seks, tegenwoordig neukt zij ik bedoel hij mij in mijn bips maar het blijft toch dezelfde persoon hè'
Natuurlijk verandert de persoon wel. Hormonen doen wat met je hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens maar ik heb een ijzeren principe dat het hoe en wat in andermans relatie niet mijn bemoeienis is.quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:31 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja dat klinkt natuurlijk ontzettend nobel "Je valt toch op de persoon?!" maar dat is natuurlijk tamelijk kortzichtig. Je valt op het totaalplaatje waar de persoonlijkheid onderdeel van uitmaakt en in veruit de meeste relaties seks en seksuele aantrekkingskracht ook. Prachtig dat er voorbeelden zijn van geweldige, goed werkende a-seksuele relaties maar dat is niet de norm ofzo.
'Vroeger hadden we heerlijke vaginale seks, tegenwoordig neukt zij ik bedoel hij mij in mijn bips maar het blijft toch dezelfde persoon hè'
Ik val niet specifiek op (mensen in) rolstoelen. Als mijn echtgenoot (die van 'tot de dood u scheidt' enzo) morgen een ongeluk krijgt en in een rolstoel belandt, is dat geen reden om mijn huwelijk ('tot de dood u scheidt', weet je wel..) te verbreken. Zelfde als echtgenoot wil gaan lijnen, een neuscorrectie laat doen of geslachtsorganen wil veranderen. Het blíjft mijn echtgenoot, van wie ik onvoorwaardelijk, zielsveel houd.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk verandert de persoon wel. Hormonen doen wat met je hoor.
Daarnaast val je op iemand vanwege het totaalplaatje. Uiterlijk speelt daarbij ook een rol. Voor de een meer dan voor de ander, maar toch. Stel b.v. je houdt van stevige vrouwen en jouw vrouw besluit ineens enorm te gaan lijnen en is op een gegeven moment van een BMI van 30 naar 20 gegaan, dan is zij misschien ook niet meer jouw type.
Kan en mag allemaal.
Ik vind ziekte/invaliditeit wel even wat anders.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:38 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik val niet specifiek op (mensen in) rolstoelen. Als mijn echtgenoot (die van 'tot de dood u scheidt' enzo) morgen een ongeluk krijgt en in een rolstoel belandt, is dat geen reden om mijn huwelijk ('tot de dood u scheidt', weet je wel..) te verbreken. Zelfde als echtgenoot wil gaan lijnen, een neuscorrectie laat doen of geslachtsorganen wil veranderen. Het blíjft mijn echtgenoot, van wie ik onvoorwaardelijk, zielsveel houd.
Lekker wekelijks testosteron shotjes. Denk dat bijna elke man meteen gegeten en gedronken heeft als een vrouw daar aan begint.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk verandert de persoon wel. Hormonen doen wat met je hoor.
Je weet dat vrouwen van nature ook testosteron hebben?quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lekker wekelijks testosteron shotjes. Denk dat bijna elke man meteen gegeten en gedronken heeft als een vrouw daar aan begint.
En dat vind je op de testosteron trekken van mannen lijken? Oprechte vraag.quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je weet dat vrouwen van nature ook testosteron hebben?
Jouw opmerking gaat puur over testosteron-shotjes.quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En dat vind je op de testosteron trekken van mannen lijken? Oprechte vraag.![]()
Als ik wat docu’s heb bekeken van vrouwen in transitie, dan komt dit altijd naar voren. Opgefokt, zelfs voor de mensen in transitie zelf wennen.
Geen idee of dat net de uitzonderingen zijn.
Eerlijk: al is het 10%. Ik kan er dan vast nog wel vrienden mee blijven, maar een relatie? Absoluut niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Transitie hoeft niet 100 procent te zijn hè.
Je hebt geen idee.quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jouw opmerking gaat puur over testosteron-shotjes.
Ik denk dat er best mannen zijn die blij zijn met de toevoeging van testosteron bij hun vrouw, omdat het ook kan leiden tot het terugkomen van het libido, of een vrouw die beter in haar vel zit.
Het is niet zo generiek dat voor een vrouw testosteron suppleren slecht is en mannen meteen gegeten en gedronken hebben als ze daaraan beginnen.
Het gaat bij een transitie natuurlijk om veel meer dan alleen testosteron en het is groter dan alleen het toevoegen daarvan.
Ja, maar daarmee verandert je seksuele voorkeur toch niet?quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:41 schreef bloempjuh het volgende:
Okee, voor alle "ik zou scheiden"-roepers.
Laten we er even vanuit gaan dat iemand die in transitie gaat nu letterlijk niet lekker in hun vel zit. Zou je niet ontzettend blíj zijn, voor je geliefde, dat ze door transitie gelukkig(er) zouden zijn?
Ik kan niet in jouw hoofd kijken. Maar als mijn echtgenoot gelukkiger zou zijn in een veranderd lijf, zou dat mij ook blij(er) maken.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar daarmee verandert je seksuele voorkeur toch niet?
Blij. Maar blij betekent niet opgewonden.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:43 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik kan niet in jouw hoofd kijken. Maar als mijn echtgenoot gelukkiger zou zijn in een veranderd lijf, zou dat mij ook blij(er) maken.
Nou ja, dus dit.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar daarmee verandert je seksuele voorkeur toch niet?
Dat heb ik helemaal niet gezegd toch? Waarom neem je dat zomaar aan?quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:41 schreef bloempjuh het volgende:
Okee, voor alle "ik zou scheiden"-roepers.
Laten we er even vanuit gaan dat iemand die in transitie gaat nu letterlijk niet lekker in hun vel zit. Zou je niet ontzettend blíj zijn, voor je geliefde, dat ze door transitie gelukkig(er) zouden zijn?
Ik heb zeker wel een idee.quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je hebt geen idee.
De testosteron die transmannen nemen is niet vergelijkbaar met minimale dosering die post menoposale vrouwen krijgen voorgeschreven.
Wat bedoel je dan precies met 'vindt dat hij een vrouw is'? Gaat het dan om het dragen van vrouwenkleding, makeup etc? Want je geeft aan dat je van mening bent dat het niet mogelijk is om van geslacht te veranderen dus dat zou het dan imo niet kunnen zijn, het is immers niet mogelijk dus hij blijft man.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:58 schreef DoubleDip het volgende:
Nee. Ik ben hetero en ik word niet ineens lesbisch omdat hij vindt dat hij een vrouw is. Dus dat is einde relatie. Sowieso kun je niet van geslacht veranderen dus dat houdt gewoon op dan.
En dan kun je ook niet ineens lesbisch worden 😉quote:Op woensdag 1 juli 2026 21:10 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan precies met 'vindt dat hij een vrouw is'? Gaat het dan om het dragen van vrouwenkleding, makeup etc? Want je geeft aan dat je van mening bent dat het niet mogelijk is om van geslacht te veranderen dus dat zou het dan imo niet kunnen zijn, het is immers niet mogelijk dus hij blijft man.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |