abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 30 juni 2026 @ 17:07:02 #51
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_221198112
Ontopic: mijn huidige vrouw? ja. Sowieso blijft ze gewoon een vrouw. Stel er zou een penis gekleid worden, nee, daar zou ik waarschijnlijk vanaf blijven, maar liefde kan gekke dingen doen.
Op voorhand zou ik niet daten met een trans, simpelweg omdat ik daar totaal niet op val.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_221198176
Geen zin om me uitgebreid te mengen in deze discussie, maar:

Ik zou absoluut met mijn echtgenoot samen blijven als deze in transitie zou (willen) gaan. Het verandert niets aan wie die is, blíjft mijn lievelingsmens.

En deze zelfde echgenoot zegt: "Absoluut zouden wij samen blijven. Duizend procent."

Dus dat zijn weer twee extra stemmen voor "no way dat we uit elkaar zouden gaan" :)
Mon 'en!
  dinsdag 30 juni 2026 @ 17:37:36 #53
33189 RM-rf
1/998001
pi_221198262
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 20:03 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Zou jij het accepteren als jouw partner uit de kast zou komen als transgender? Dus als je een vriend hebt dat hij zegt dat hij graag een vrouw wil worden of als je een vriendin hebt dat hij graag een man wil worden.
Wat bedoel je precies met "accepteren" ...?

Als je in een stabiele, langdurige relatie zit (met een écht reëel persoon), betekent dat eigenlijk ook dat je zult moeten 'accepteren' dat er bepaalde zaken aan je partner zijn, die jij niet zomaar kunt controleren.
Dat is een beetje eigen aan het hebben van een gelijkwaardige relatie... Dat je het hebt met een écht mens, geen fantasiefiguur of rubberen pop.

Als je met "accepteren" bedoelt of je iets zomaar kunt veranderen, bv door heel hard te roepen dat je het ergens niet mee eens bent wat deze doet of zegt, of hoe deze zijn/haar leven invult; Dan is dat weinig 'werkzaam', omdat je niet zomaar persoonlijke keuzes van je bestaande partner achteraf kunt veranderen, en je niet in het dagelijks leven met je partner kunt omgaan, waarbij je voortdurend deze voorschrijft wat die te doen heeft.

Natuurlijk, tenzij je gelooft in een relatie waarin de ene partner de ander zulke dingen gewoon kan voorschrijven.

Om op je specifieke voorbeeld terug te komen:

Als iemand in een langdurige relatie zit, met een partner die uiteindelijk uitkomt met bv een gender-identiteits-probleem, is dat niet iets dat vanuit het niets ontstaat en "zomaar" van de ene op de andere dag dan hun partner meld van gender te willen veranderen.

Als dit dus voorkomt, is dat domweg omdat die mensen er zelf al langer mee omgaan en de kans is groot dat ook hun partner dat ofwel niet direkt als grond voor een relatie-einde ziet of ook er al langer bewust van is... of anders al véél eerder om zulke reden en verschillen van inzicht de relatie niet doorzet cq beeindigt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 30 juni 2026 @ 18:56:52 #54
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221198642
Nee, dat stellen wij niet op prijs.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  dinsdag 30 juni 2026 @ 19:15:14 #55
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_221198803
Ik zie niet in hoeverre dit een relatie zou veranderen, puur op de feiten zoals gesteld.
Het is nog steeds dezelfde persoon. Dus geen probleem.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_221198892
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 16:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee ik denk het niet. Een kind geeft daar niet zoveel om want het karakter van de ouder blijft hetzelfde. Ze vinden papa of mama niet leuk omdat die er uitzien als een papa of mama. Ze vinden hun ouders leuk in welke vorm dan ook.
Die rouwgevoelens zijn eerder te verwachten bij een partner.
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 16:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee ik denk het niet. Een kind geeft daar niet zoveel om want het karakter van de ouder blijft hetzelfde. Ze vinden papa of mama niet leuk omdat die er uitzien als een papa of mama. Ze vinden hun ouders leuk in welke vorm dan ook.
Die rouwgevoelens zijn eerder te verwachten bij een partner.
Niet een kind wil dat papa in een jurk op het schoolplein staat. Transitie na het hebben van kinderen is ontzettend egoïstisch
-XOXO-
pi_221198926
Lol de janny’s in dit topic :')
-XOXO-
pi_221198971
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 16:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als die ouder gewoon nog een ouder is voor die kinderen dan maakt dat vrij weinig uit. Kinderen vinden zo een dingen meestal geen ramp. Het blijft hun vader/moeder.
Veel is afhankelijk van hoe de andere partner over de trans spreekt en hoe de opvoeding eerst was. Als die doordrenkt is met haat en afschuw dan zal het stroever gaan maar dan krijg je ook loyaliteitsconflicten.
Klopt.

Maar behalve beide ouders zijn er ook andere mensen in de omgeving van die kinderen. Buren, klasgenoten, familie, etc. Die reageren ook allemaal op zo’n verandering.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 19:43:35 #59
33189 RM-rf
1/998001
pi_221199199
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 19:30 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Klopt.

Maar behalve beide ouders zijn er ook andere mensen in de omgeving van die kinderen. Buren, klasgenoten, familie, etc. Die reageren ook allemaal op zo’n verandering.
Zo is het leven nu eenmaal… Van alles wat je doet, hebben je familieleden, buren en andere mensen in je omgeving wel hun mening.

En zullen dat uitspreken, al dan niet gewoon openlijk en soms achter je rug.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 30 juni 2026 @ 20:19:25 #60
545 dop
:copyright: dop
pi_221199562
Een partner en geliefde is een optelsom van voldoende dingen om het samen leuk te hebben.
Voor de 1 zal ze sexualiteit sex en aantrekking doorslaggevend zijn.
Voor de ander is dat misschien helemaal niet het belangrijkste om samen te zijn en blijven.
Tussen partners kunnen door de jaren heen heel veel dingen veranderen waar door je relatie soms sterker wordt en in weer andere gevallen je uit elkaar groeit.
Geen idee hoe dat zou zijn als mijn partner zichzelf transgender voelt, maar ik vermoed dat dit nooit helemaal uit de lucht zal komen vallen.
Is dat wel zo dan is de kans natuurlijk veel groter dat het ook een breekpunt is/wordt. In mijn relatie zijn geen signalen die kant uit dus ik denk ook dat ik er dan ook niet verder mee zou kunnen.
Er zijn wel zijn zoveel dingen die een relatie kunnen breken of maken, het is altijd in zekere zin een zoektocht naar elkaars wensen en verlangens.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221200367
Alleen als er een eeuwenlang durende hall pass bij inbegrepen zit.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 21:23:53 #62
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_221200402
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 17:20 schreef bloempjuh het volgende:
Geen zin om me uitgebreid te mengen in deze discussie, maar:

Ik zou absoluut met mijn echtgenoot samen blijven als deze in transitie zou (willen) gaan. Het verandert niets aan wie die is, blíjft mijn lievelingsmens.

En deze zelfde echgenoot zegt: "Absoluut zouden wij samen blijven. Duizend procent."

Dus dat zijn weer twee extra stemmen voor "no way dat we uit elkaar zouden gaan" :)
Ben je biseksueel?
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
  dinsdag 30 juni 2026 @ 21:24:53 #63
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_221200406
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 17:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies met "accepteren" ...?

Als je in een stabiele, langdurige relatie zit (met een écht reëel persoon), betekent dat eigenlijk ook dat je zult moeten 'accepteren' dat er bepaalde zaken aan je partner zijn, die jij niet zomaar kunt controleren.
Dat is een beetje eigen aan het hebben van een gelijkwaardige relatie... Dat je het hebt met een écht mens, geen fantasiefiguur of rubberen pop.

Als je met "accepteren" bedoelt of je iets zomaar kunt veranderen, bv door heel hard te roepen dat je het ergens niet mee eens bent wat deze doet of zegt, of hoe deze zijn/haar leven invult; Dan is dat weinig 'werkzaam', omdat je niet zomaar persoonlijke keuzes van je bestaande partner achteraf kunt veranderen, en je niet in het dagelijks leven met je partner kunt omgaan, waarbij je voortdurend deze voorschrijft wat die te doen heeft.

Natuurlijk, tenzij je gelooft in een relatie waarin de ene partner de ander zulke dingen gewoon kan voorschrijven.

Om op je specifieke voorbeeld terug te komen:

Als iemand in een langdurige relatie zit, met een partner die uiteindelijk uitkomt met bv een gender-identiteits-probleem, is dat niet iets dat vanuit het niets ontstaat en "zomaar" van de ene op de andere dag dan hun partner meld van gender te willen veranderen.

Als dit dus voorkomt, is dat domweg omdat die mensen er zelf al langer mee omgaan en de kans is groot dat ook hun partner dat ofwel niet direkt als grond voor een relatie-einde ziet of ook er al langer bewust van is... of anders al véél eerder om zulke reden en verschillen van inzicht de relatie niet doorzet cq beeindigt.
Accepteren in de zin van: zou je samen blijven met je partner?
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
pi_221200617
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 21:23 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Ben je biseksueel?
Ik houd onvoorwaardelijk van mijn echtgenoot. Compleet onvoorwaardelijk. Tot de dood ons scheidt en waarschijnlijk nog 100 jaar daarna.
Mon 'en!
  dinsdag 30 juni 2026 @ 22:20:18 #65
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221200808
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 20:03 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Zou jij het accepteren als jouw partner uit de kast zou komen als transgender? Dus als je een vriend hebt dat hij zegt dat hij graag een vrouw wil worden of als je een vriendin hebt dat hij graag een man wil worden.
Vrienden en kennissen geen probleem.
Op relatiegebied word namaak niet geaccepteerd.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 23:18:37 #66
33189 RM-rf
1/998001
pi_221201291
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 21:24 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Accepteren in de zin van: zou je samen blijven met je partner?
Dat weet je natuurlijk niet...

natuurlijk kan er best een grote kans zijn dat een relatie daardoor breekt... enkel, is dat afhankelijk van wat gecompliceerdere zaken dan enkel "eventjes" het misschien niet eens zijn met een bepaaldemanier hoe mijn partner over zichzelf denkt...

Vergelijk het bv ermee of je een relatie zou verbreken omdat je partner psychische problemen heeft... of een zware ziekte, die uiteindelijk je levensgenot enorm zou hinderen...
uitsluiten dat uiteindelijk onder zulk een stress de relatie verbroken wordt, kun je niet, maar het is ok wel erg zwak als je gelijk al bij het erste teken alles opgeeft.

heb jij ooit een echte langdurige stabiele relatie gehad?
pi_221201575
Het is helemaal niet aan mij om dat te accepteren. Het is dan de realiteit.

Her body, her choice.

Het zou uiteraard wel einde relatie betekenen.
  woensdag 1 juli 2026 @ 00:02:53 #68
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221201762
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 19:30 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Klopt.

De enige inbreng in je persoonlijke relatiekeuzes die er toe doen zijn die van jezelf.
pi_221201933
Accepteren? Het is wat het is, maar zou m’n partner niet meer zijn.
...hier om je mars te breken.
pi_221205369
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 00:47 schreef EvilSkittle het volgende:
Accepteren? Het is wat het is, maar zou m’n partner niet meer zijn.
Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken maar ik vraag me dan wel af, in hoeverre is het dan echte liefde als je al direct zo stellig zegt dat het 'm niet gaat worden. Zoals meerdere mensen hier aangeven, de persoon verandert niet.
  woensdag 1 juli 2026 @ 15:24:09 #72
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221205617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 14:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken maar ik vraag me dan wel af, in hoeverre is het dan echte liefde als je al direct zo stellig zegt dat het 'm niet gaat worden. Zoals meerdere mensen hier aangeven, de persoon verandert niet.
Die vallen primair meer op een uiterlijk. Karaktertrekken zijn dan waarschijnlijk secundair. En je kunt ook liefde voelen voor een uiterlijk en afkeer van karakter of andersom natuurlijk.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221205622
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 15:24 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Die vallen primair meer op een uiterlijk. Karaktertrekken zijn dan waarschijnlijk secundair. En je kunt ook liefde voelen voor een uiterlijk en afkeer van karakter of andersom natuurlijk.
Dat kan, alleen lijkt me een relatie lastig als dat zo is.
  woensdag 1 juli 2026 @ 15:30:20 #74
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221205645
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 15:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat kan, alleen lijkt me een relatie lastig als dat zo is.
Mij ook, maar er zijn zelfs mensen die voor beide onderdelen afkeer voelen, maar toch een relatie hebben. Om eenzaamheid te voorkomen bv. Ik vind het altijd wel lief als mensen bij elkaar blijven in een dergelijk traject.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221205655
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 14:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als het puur om persoonlijkheid ging dan zou iedereen biseksueel zijn.
...hier om je mars te breken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')