Hoef je niet lesbisch te wordenquote:Op woensdag 1 juli 2026 21:14 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
En dan kun je ook niet ineens lesbisch worden 😉
Beide kan ook nog. Dan krijg je 'help, mijn vrouw is veranderd in Tijs van den Brink' 😬quote:Op woensdag 1 juli 2026 21:34 schreef Moonah het volgende:
Even de vraag uit dit topic naast die uit dit topic gelegd., als gedachtenspinsel.
Ik denk dat ik bekeren lastiger zou vinden dan een transitie.
Oeh, spannend!quote:Op woensdag 1 juli 2026 21:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Beide kan ook nog. Dan krijg je 'help, mijn vrouw is veranderd in Tijs van den Brink' 😬
Nadat ze jou had toegevoegd op sociale media?quote:Op woensdag 1 juli 2026 21:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Beide kan ook nog. Dan krijg je 'help, mijn vrouw is veranderd in Tijs van den Brink' 😬
Ik zit niet op de socials want ik zit in de Heere. En mijn naam is overigens Andries Knevel.quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nadat ze jou had toegevoegd op sociale media?
En ala hij gelukkiger wordt van rondneuken?quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:43 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik kan niet in jouw hoofd kijken. Maar als mijn echtgenoot gelukkiger zou zijn in een veranderd lijf, zou dat mij ook blij(er) maken.
Er zijn toch genoeg mensen die daarover afspraken maken?quote:Op woensdag 1 juli 2026 23:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En ala hij gelukkiger wordt van rondneuken?
Niet mijn punt. Mijn punt is dat ‘partner is gelukkiger’ niet betekent dat je dan dus maar mee moet buigen. Prima als je er ook ok mee bent, maar zo niet, dan is dat ook valide.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Er zijn toch genoeg mensen die daarover afspraken maken?
Als je partner eerlijk opbiecht daaraan behoefte te hebben en ook dan gezamenlijk afspraken over willen maken, kan ik me goed voorstellen dat je toch poogt daarover open te spreken, en niet bij voorbaat al gelijk de relatie te stoppen (als het verder wél een goede relatie is waarbinnen je je verder goed voelt).
Zelfs als je misschien dat niet zo zou uitkiezen, is het natuurlijk wel gewoon deel van een relatie hebben om gewoon ook samen over alles te kunnen praten.
Niemand zegt “dat jij gelijk moet buigen”, maar iemand geeft aan dat dat in haar relatie dat een zeer geldig argument is om iets te overwegen…quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet mijn punt. Mijn punt is dat ‘partner is gelukkiger’ niet betekent dat je dan dus maar mee moet buigen. Prima als je er ook ok mee bent, maar zo niet, dan is dat ook valide.
Dat bedoelde ik, ja.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Niemand zegt “dat jij gelijk moet buigen”, maar iemand geeft aan dat dat in haar relatie dat een zeer geldig argument is om iets te overwegen…
Ik weet niet of je een vaste relatie hebt, maar hoe vind jij het als je partner aangeeft dat jouw wensen of zaken die jij prettig vinden voor hem of haar geen enkele grond zijn iets te overwegen?
En dat geld nu juist exact hetzelfde voor jouw verwijzing naar de keuze voor sexuele exclusiviteit . Voor sommige mensen ook best kan werken als ze toestaan dat ze sexueel niet meer exclusief zijn in hun relatie…
Niemand stelt dat je dat gelijk fantastisch moet vinden of er zelf heel graag aan mee moet doen…. Maar in een relatie iig ook openstaan als je partner aangeeft bepaalde wensen of gevoelens te hebben en iig te kijken of dat ook kan passen, is ook een teken dat je bereid bent voor je partner er te zijn (“in goede en in slechte tijden”).
Lijkt me moeilijk. Ik val namelijk op vrouwen. Ik zou haar dan toch behoorlijk onaantrekkelijk gaan vinden denk ik.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:03 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Zou jij het accepteren als jouw partner uit de kast zou komen als transgender? Dus als je een vriend hebt dat hij zegt dat hij graag een vrouw wil worden of als je een vriendin hebt dat hij graag een man wil worden.
Ik ben getrouwd en heb nu een monogame relatie omdat het voor mijn vrouw onbespreekbaar is om een niet-monogame relatie te hebben. Er zijn nu eenmaal zaken waar mensen lastig over buigen en monogamie hoort daar voor veel mensen toe, maar dat geldt ook voor zaken als trans zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Niemand zegt “dat jij gelijk moet buigen”, maar iemand geeft aan dat dat in haar relatie dat een zeer geldig argument is om iets te overwegen…
Ik weet niet of je een vaste relatie hebt, maar hoe vind jij het als je partner aangeeft dat jouw wensen of zaken die jij prettig vinden voor hem of haar geen enkele grond zijn iets te overwegen?
En dat geld nu juist exact hetzelfde voor jouw verwijzing naar de keuze voor sexuele exclusiviteit . Voor sommige mensen ook best kan werken als ze toestaan dat ze sexueel niet meer exclusief zijn in hun relatie…
Niemand stelt dat je dat gelijk fantastisch moet vinden of er zelf heel graag aan mee moet doen…. Maar in een relatie iig ook openstaan als je partner aangeeft bepaalde wensen of gevoelens te hebben en iig te kijken of dat ook kan passen, is ook een teken dat je bereid bent voor je partner er te zijn (“in goede en in slechte tijden”).
Ook dat is makkelijk gezegd. Maar er zitten hele duidelijke consequenties aan. Zoals: geen kinderen kunnen krijgen op natuurlijke wijze en seks is wezenlijk anders.quote:Op donderdag 2 juli 2026 10:36 schreef TAmaru het volgende:
Omgekeerd vind ik het geen probleem, dus dat ik een vriendin krijg die geboren is als man.
Ik moet er niet aan denken. Dat is nog steeds een man namelijk.quote:Op donderdag 2 juli 2026 10:36 schreef TAmaru het volgende:
dus dat ik een vriendin krijg die geboren is als man.
Dit ook nog eens ja. Ik doe daar echt niet aan mee.quote:Op donderdag 2 juli 2026 10:33 schreef incel het volgende:
moet je iemands wanen in stand houden door dit te accepteren of zo?
Klopt, maar kinderen wil ik toch niet echt. De seks is wellicht anders. Het is misschien beter als ze nog een penis heeft dan. Dan is het voor haar ook leuker denk ik.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook dat is makkelijk gezegd. Maar er zitten hele duidelijke consequenties aan. Zoals: geen kinderen kunnen krijgen op natuurlijke wijze en seks is wezenlijk anders.
Ik vermoed dat de meesten geen of korte relaties hebben, dan wel een relatie met iemand die een fetisj heeft ter zake (al dan niet bewust), biseksueel is, enz.
Maar dan snap ik het.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:15 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt, maar kinderen wil ik toch niet echt. De seks is wellicht anders. Het is misschien beter als ze nog een penis heeft dan. Dan is het voor haar ook leuker denk ik.
Ik moet wel zeggen dat het ook een lichte fetisj is bij mij.
Er zijn hele mooie vrouwen met een penis hoor. Van die Thaise of Filipijnse ladyboys. Vrouwelijk, zacht, ontzettend geil ... nee niks mis mee.quote:
Voor mij blijft zoiets gewoon een man. En blijf ik er dus ver bij vandaan. Ik zie ze wel eens voorbij komen op tinder, en eerlijk gezegt voel ik er enkel kotsneigingen bij.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er zijn hele mooie vrouwen met een penis hoor. Van die Thaise of Filipijnse ladyboys. Vrouwelijk, zacht, ontzettend geil ... nee niks mis mee.
Ik vind het helemaal ok hoor.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er zijn hele mooie vrouwen met een penis hoor. Van die Thaise of Filipijnse ladyboys. Vrouwelijk, zacht, ontzettend geil ... nee niks mis mee.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar het is niet zo dat ik vind dat mijn vrouw na een transitie biologisch een man is geworden (want dat is niet zo, je kan je geslacht niet wijzigen), maar de veranderingen zullen zodanig zijn dat ik haar niet meer aantrekkelijk zal vinden.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:55 schreef Moonah het volgende:
Eigenlijk best hilarisch: anti-transers roepen toch altijd "HeT bLIJfT EEN VrOuW!!!". Maar als het erop aan zou komen, zou hun transman (v->m ) tóch afgekeurd worden omdat hij dan ineens géén vrouw meer zou zijn. Beetje inconsequent.
Hihi, als je vrouw ouder wordt mag ze haar pincet wel opzoeken!quote:Op donderdag 2 juli 2026 13:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan niet voor anderen spreken, maar het is niet zo dat ik vind dat mijn vrouw na een transitie biologisch een man is geworden (want dat is niet zo, je kan je geslacht niet wijzigen), maar de veranderingen zullen zodanig zijn dat ik haar niet meer aantrekkelijk zal vinden.
Vergis je niet: aantrekkelijkheid zit in kleine dingen die vaak niet eens geduid kunnen worden. Zoiets simpels als geur bijvoorbeeld speelt een flinke rol en het slikken van mannelijke hormonen om mannelijke trekken te krijgen heeft uiteraard invloed.
Baardgroei vind ik b.v. onaantrekkelijk bij een vrouw. Heel gek, maar het is zo.
Wat als je vrouw anders gaat ruiken door de overgang?quote:Een mastectomie vind ik ook niet aantrekkelijk. Dat maakt niemand tot een man, maar ik vind het geen aantrekkelijk vooruitzicht.
Nee hoor, ik snap best dat mensen er moeite mee kunnen hebben als hun partner van geslacht wil veranderen.quote:Waarom is het zo moeilijk te accepteren voor sommigen dat ze van hun partner houden zoals zij of hij is?
Ieder zijn ding hè. Ik houd wel van iets wat niet helemaal standaard isquote:Op donderdag 2 juli 2026 12:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Voor mij blijft zoiets gewoon een man. En blijf ik er dus ver bij vandaan. Ik zie ze wel eens voorbij komen op tinder, en eerlijk gezegt voel ik er enkel kotsneigingen bij.
Mijn vrouw is een stuk jonger dan ik, dus ik maak mij geen zorgen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:39 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hihi, als je vrouw ouder wordt mag ze haar pincet wel opzoeken!
[..]
Wat als je vrouw anders gaat ruiken door de overgang?
Wat als je vrouw onverhoopt ivm kanker haar borsten moet laten amputeren?
Vind je dat anders?
[..]
Nee hoor, ik snap best dat mensen er moeite mee kunnen hebben als hun partner van geslacht wil veranderen.
Wauw... Liefde door dik en dun.quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:36 schreef VEM2012 het volgende:
Als mijn vrouw anders gaat ruiken door de overgang en ik daardoor niet meer tot haar aangetrokken zou zijn, dan is dat een reden om de relatie te beëindigen.
Nah, die kans lijkt me (tzt) reëel gezien je zoveel jongere vrouw. Mits zij op dezelfde manier in jullie relatie staat als jij.quote:[knip] of impotent en vertrekt mijn vrouw dan
Het doel van een relatie is niet om de dood te behalen, het gaat om het hier en nu. Natuurlijk hoop je dat het leuk blijft, maar zo niet moet je elkaar niet lastig vallen met een moetje.quote:Op donderdag 2 juli 2026 18:23 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wauw... Liefde door dik en dun.
[..]
Nah, die kans lijkt me (tzt) reëel gezien je zoveel jongere vrouw. Mits zij op dezelfde manier in jullie relatie staat als jij.
Ik ben niet biseksueel, dat is het ding. Ik zou er simpelweg geen romantische of seksuele aantrekking meer tot voelen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:41 schreef bloempjuh het volgende:
Okee, voor alle "ik zou scheiden"-roepers.
Laten we er even vanuit gaan dat iemand die in transitie gaat nu letterlijk niet lekker in hun vel zit. Zou je niet ontzettend blíj zijn, voor je geliefde, dat ze door transitie gelukkig(er) zouden zijn?
Ben het met je eens. Ik zou niet met een man een relatie kunnen hebben of seks mee hebben, ben zo hetero als het maar kan. Of hij nou mooi is of niet.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Voor mij blijft zoiets gewoon een man. En blijf ik er dus ver bij vandaan. Ik zie ze wel eens voorbij komen op tinder, en eerlijk gezegt voel ik er enkel kotsneigingen bij.
Vooral als je bedenkt dat ze zo fel zijn op chromosomen, gonaden en andere fysieke realiteiten. Uiteindelijk interesseert ze dat helemaal geen bal. Het is simpelweg afkeuring. En dat mag. Haat dan weer niet. Blijven wel mensen hè.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:55 schreef Moonah het volgende:
Eigenlijk best hilarisch: anti-transers roepen toch altijd "HeT bLIJfT EEN VrOuW!!!". Maar als het erop aan zou komen, zou hun transman (v->m ) tóch afgekeurd worden omdat hij dan ineens géén vrouw meer zou zijn. Beetje inconsequent.
Leuk geprobeerd allemaal, maar feitelijk gewoonweg een enorme verdraaiing van wat gezegd is.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:47 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Vooral als je bedenkt dat ze zo fel zijn op chromosomen, gonaden en andere fysieke realiteiten. Uiteindelijk interesseert ze dat helemaal geen bal. Het is simpelweg afkeuring. En dat mag. Haat dan weer niet. Blijven wel mensen hè.
Als je een echte vrouw/man had, blijf je een echte vrouw/man hebben volgens die denkwijze. Want 'je kunt niet van geslacht' veranderen. Dat is geen verdraaien, maar een consequent uitvloeisel van die denkwijze.quote:Op donderdag 2 juli 2026 22:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd allemaal, maar feitelijk gewoonweg een enorme verdraaiing van wat gezegd is.
Ja dit. Ik ben hetero vrouw, als de man ineens vindt dat ie een vrouw is kap ik ermee, ben immers niet bi of lesbisch.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:31 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik ben niet biseksueel, dat is het ding. Ik zou er simpelweg geen romantische of seksuele aantrekking meer tot voelen.
Eigenlijk is een transman een verminkte vrouw. De vrouwelijkheid is verdwenen, maar je kunt geen man worden dus dat ben je dan ook niet.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:55 schreef Moonah het volgende:
Biologisch blijft ze een vrouw. Echter, uiterlijk gaat ze meer op een man lijken. En dus minder aantrekkelijk voor mannen die op meer vrouwelijke vrouwen vallen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 22:54 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Als je een echte vrouw/man had, blijf je een echte vrouw/man hebben volgens die denkwijze. Want 'je kunt niet van geslacht' veranderen. Dat is geen verdraaien, maar een consequent uitvloeisel van die denkwijze.
Aantrekkelijk of onaantrekkelijk verandert de redenering niet. Geslacht is niet veranderlijk of is wel veranderlijk. En als je consequent bent dan moet je de effecten van een transitie niet onderkennen. Transitie kan immers niet, want je geslacht is onveranderlijk.quote:Op donderdag 2 juli 2026 23:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Biologisch blijft ze een vrouw. Echter, uiterlijk gaat ze meer op een man lijken. En dus minder aantrekkelijk voor mannen die op meer vrouwelijke vrouwen vallen.
Kortom: er is geen tegenstelling.
Wat een lulkoek. Je kan niet van geslacht veranderen. Maar je kan wel je uiterlijk veranderen en daarmee heel erg gaan lijken op iemand van het andere geslacht.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 00:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Aantrekkelijk of onaantrekkelijk verandert de redenering niet. Geslacht is niet veranderlijk of is wel veranderlijk. En als je consequent bent dan moet je de effecten van een transitie niet onderkennen. Transitie kan immers niet, want je geslacht is onveranderlijk.
De crux is dat de ene persoon spreekt in specifieke zin en de ander in generieke zin bij de woorden 'geslacht' of 'man/vrouw'.
De inconsequentie gaat dus eigenlijk over de Babylonische spraakverwarring van deze woorden. Wordt geslacht nu specifiek gebruikt of generiek? Het kan nu eenmaal taalkundig in beide situaties gebruikt worden.
Dat klinkt best ronkend en neerbuigend as usual, maar je weet dondersgoed dat deze woorden op meerdere manieren gebruikt kunnen worden. Daarbij kun je het uitgangspunt ook weer omkeren. Als mensen vrouw/man zijn in hun brein (is ook fysiek) dan zou je kunnen stellen dat ze idd niet van geslacht kunnen veranderen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 00:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Je kan niet van geslacht veranderen. Maar je kan wel je uiterlijk veranderen en daarmee heel erg gaan lijken op iemand van het andere geslacht.
Een beetje als vroeger met kevers die omgebouwd werden tot een 356 speedster. Lijkt uiterlijk enorm. Maar het zal nooit een 356 speedster worden.
Misschien kun je beter definities overlaten aan de wetenschap en die hanteren nu eenmaal als norm grote/kleine gameten. Als je lichaam primair is ingericht op het produceren/dragen van grote gameten, dan ben je een vrouw en bij kleine gameten een man. Punt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:26 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat klinkt best ronkend en neerbuigend as usual, maar je weet dondersgoed dat deze woorden op meerdere manieren gebruikt kunnen worden. Daarbij kun je het uitgangspunt ook weer omkeren. Als mensen vrouw/man zijn in hun brein (is ook fysiek) dan zou je kunnen stellen dat ze idd niet van geslacht kunnen veranderen.
Verder verschillen we teveel van mening over dit onderwerp. Mensen kunnen van geslacht veranderen en doen dat op diverse onderdelen ook. Dat zijn de feiten. Ik zie niet in waarom 1 onderdeel van de fysiek daarbij belangrijker is dan de ander. Het totaal van fysiek, bewustzijn en interactie geeft invulling aan het woordje geslacht of man/vrouw. Dat is in overeenstemming met de realiteit. You do you, maar eens gaan we het niet worden.
Je lult maar een hoop raak. De wetenschap is hier duidelijk genoeg over.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 12:02 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik ben bekend met fysieke zaken. Die informatie is overbodig. Het komt nu neer op de invulling van de woorden man/vrouw en geslacht. Een gecategoriseerde eigenschap is niet de categorie in zichzelf.
Chromosomen of gameten kun je indelen naar ijgetgdd of tesgth, maar die zijn dan nog niet ijgetgdd of tesgth. Maar een onderdeel van die categorie. Daarbij is er ook een verschil tussen een geslacht hebben en een geslacht zijn. Komma.
Het is zeker raak. Bedankt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 12:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je lult maar een hoop raak. De wetenschap is hier duidelijk genoeg over.
Zo te lezen ben je een stuk bekender met spirituele en paranormale zaken, heb zelden iemand zoveel woorden zien gebruiken zonder daadwerkelijk iets te zeggenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 12:02 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik ben bekend met fysieke zaken. Die informatie is overbodig. Het komt nu neer op de invulling van de woorden man/vrouw en geslacht. Een gecategoriseerde eigenschap is niet de categorie in zichzelf.
Chromosomen of gameten kun je indelen naar ijgetgdd of tesgth, maar die zijn dan nog niet ijgetgdd of tesgth. Maar een onderdeel van die categorie. Daarbij is er ook een verschil tussen een geslacht hebben en een geslacht zijn. Komma.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |