Tja weet je? Het onderwerp is op zich wel interessant. En daar mag zeker over gesproken worden.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit. Één topic, so be it. Maar bij meerdere zou er bij de mods weleens een belletje moeten gaan rinkelen.
op zich kan het onderwerp wel prima. En het is zeker niet onmogelijk dat dit iemand zal meemaken.quote:
Ik heb het wel eens van nabij meegemaakt. Een vriendin van mij kreeg van haar echtgenoot te horen, een paar jaar nadat hij twee kinderen bij haar had verwekt, dat hij eigenlijk vrouw was. Er volgde een echtscheiding, maar het contact bleef in stand vanwege die kinderen. Voor hen was het ook een heel traject om te moeten accepteren dat hun vader geleidelijk veranderde in een “vrouw”.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
op zich kan het onderwerp wel prima. En het is zeker niet onmogelijk dat dit iemand zal meemaken.
Dan heb je echt een klap van de molen gehad.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:42 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens van nabij meegemaakt. Een vriendin van mij kreeg van haar echtgenoot te horen, een paar jaar nadat hij twee kinderen bij haar had verwekt, dat hij eigenlijk vrouw was. Er volgde een echtscheiding, maar het contact bleef in stand vanwege die kinderen. Voor hen was het ook een heel traject om te moeten accepteren dat hun vader geleidelijk veranderde in een “vrouw”.
Naar het oud-Hollands vertaald:quote:Op maandag 29 juni 2026 20:03 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Zou jij het accepteren als jouw partner uit de kast zou komen als transgender? Dus als je een vriend hebt dat hij zegt dat hij graag een vrouw wil worden of als je een vriendin hebt dat hij graag een man wil worden.
Ontkenning he? Normaal willen zijn. Hopen dat het over gaat..quote:Op maandag 29 juni 2026 22:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan heb je echt een klap van de molen gehad.
Ik bedoel in de pubertijd enzo kan ik dat nog inzien maar na 2 kinderen?
Ik kan het me niet voorstellen maar het zal voorkomen.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ontkenning he? Normaal willen zijn. Hopen dat het over gaat..
Ik begrijp het wel.
Zeker x-jaar geleden. Nu is het wat meer genormaliseerd.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen maar het zal voorkomen.
Zie je vrij vaak, in de hoop dat de vrouw zich baby trapped voelt en daardoor zal blijven.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:42 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens van nabij meegemaakt. Een vriendin van mij kreeg van haar echtgenoot te horen, een paar jaar nadat hij twee kinderen bij haar had verwekt, dat hij eigenlijk vrouw was. Er volgde een echtscheiding, maar het contact bleef in stand vanwege die kinderen. Voor hen was het ook een heel traject om te moeten accepteren dat hun vader geleidelijk veranderde in een “vrouw”.
Ja, heb je daar cijfers van? Dat er veel vrouwen zijn waarvan de man ineens transgender blijkt en in transitie gaat nadat ze kinderen hebben?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 05:35 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Zie je vrij vaak, in de hoop dat de vrouw zich baby trapped voelt en daardoor zal blijven.
Klinkt wel alsof ie er bewust mee heeft gewacht tot dat de kinderen er waren. Dan voel je je als vrouw ook wel in het ootje genomenquote:Op maandag 29 juni 2026 22:42 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik zei hem dat hij het niet serieus wilde en dat bleek ook niet zo te zijn.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:03 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Zou jij het accepteren als jouw partner uit de kast zou komen als transgender? Dus als je een vriend hebt dat hij zegt dat hij graag een vrouw wil worden of als je een vriendin hebt dat hij graag een man wil worden.
Lees ik nu dat je partner in transitie is gegaan? Of dat het is afgeblazen na feedback van jouw kant?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:20 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik zei hem dat hij het niet serieus wilde en dat bleek ook niet zo te zijn.
Ik zei hem dat hij het niet serieus wilde en dat bleek ook niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:53 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Lees ik nu dat je partner in transitie is gegaan? Of dat het is afgeblazen na feedback van jouw kant?
Bedankt. Die "ook niet" gaf bij mij even een ??? Maar de opmerking "ik zei hem dat hij niet serieus wilde" blijft nog steeds interessant. Hoe zouden zulke gesprekken dan gegaan zijn?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zei hem dat hij het niet serieus wilde en dat bleek ook niet zo te zijn.
Het ‘ook’ verraadt dat zijn partner het niet serieus bleek te willen. Zou je ‘ook’ weglaten, dan blijft alleen de interpretatie dat hij het wél serieus wilde over.
‘Dat’ moet je hier dus eigenlijk lezen als ‘dat hij het serieus wilde’.
Eens dat de tweede ‘niet’ beter weggelaten had kunnen worden.
Dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:37 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Klinkt wel alsof ie er bewust mee heeft gewacht tot dat de kinderen er waren. Dan voel je je als vrouw ook wel in het ootje genomen
Een sekspartner. Niet mijn vaste.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:53 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Lees ik nu dat je partner in transitie is gegaan? Of dat het is afgeblazen na feedback van jouw kant?
Wel zielig voor die twee kinderen.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:42 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Op zich, in principe blijft het een vrouw, alleen dan de zeer masculiene variant. Ik zou er zelf niet mee overweg kunnen, ik wil inderdaad ook gewoon een vrouw die er als een vrouw uitziet.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:38 schreef Cupfighter het volgende:
Accepteren wel maar geen relatie simpelweg omdat ik hetero ben
Zeker, daarom is het belangrijk dat transgenders een samenleving krijgen waar ze niet bang hoeven zijn om daar tijdig voor uit te komen. Dan krijg je ook niet dat ze onder druk van hun omgeving eerst de schijn ophouden en kindertjes maken, en later toch blijkt dat ze het niet meer volhouden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:46 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Wel zielig voor die twee kinderen.
Als die ouder gewoon nog een ouder is voor die kinderen dan maakt dat vrij weinig uit. Kinderen vinden zo een dingen meestal geen ramp. Het blijft hun vader/moeder.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:46 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Wel zielig voor die twee kinderen.
Je bent dus bi als ik het goed begrijp? Zit er voor jou nog verschil in?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:27 schreef Horzula het volgende:
[..]
Een sekspartner. Niet mijn vaste.
Was een vriend van mij tot hij met me brak.
Omgekeerd heb ik ook gedate met een tiener(?) die vrouw wilde worden (eind jaren '90) en iemand die al in transitie was (maar niet operatief).
Ik kan mij wel indenken dat het rouwgevoelens kan veroorzaken bij de kinderen, aangezien ze in een keer geen vader meer hebben. Verder is het een gigantische verandering. Voor sommige kinderen is een andere route lopen naar school al een probleem, laat staan dat hun vader of moeder in een keer wil transitioneren.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als die ouder gewoon nog een ouder is voor die kinderen dan maakt dat vrij weinig uit. Kinderen vinden zo een dingen meestal geen ramp. Het blijft hun vader/moeder.
Veel is afhankelijk van hoe de andere partner over de trans spreekt en hoe de opvoeding eerst was. Als die doordrenkt is met haat en afschuw dan zal het stroever gaan maar dan krijg je ook loyaliteitsconflicten.
Nee ik denk het niet. Een kind geeft daar niet zoveel om want het karakter van de ouder blijft hetzelfde. Ze vinden papa of mama niet leuk omdat die er uitzien als een papa of mama. Ze vinden hun ouders leuk in welke vorm dan ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:52 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik kan mij wel indenken dat het rouwgevoelens kan veroorzaken bij de kinderen, aangezien ze in een keer geen vader meer hebben.
Ik ook, voor de rest is het haar keus, vriendschap zou best kunnen maar een relatie nietquote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:48 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Op zich, in principe blijft het een vrouw, alleen dan de zeer masculiene variant. Ik zou er zelf niet mee overweg kunnen, ik wil inderdaad ook gewoon een vrouw die er als een vrouw uitziet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |