Dat betekent voor Jetten slechts dat er heel veel rente betaald moet wordenquote:Op maandag 29 juni 2026 13:02 schreef Richestorags het volgende:
Slavernij is meer dan 150 jaar geleden afgeschaft
Ze willen niets horen, maar geld zien. En een hooguit wat knorrende blanke belastingbetaler gaat gewoon betalen.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:02 schreef Richestorags het volgende:
Slavernij is meer dan 150 jaar geleden afgeschaft, door een continent dat vooruitstrevend is op het gebied van mensenrechten. In het Midden-Oosten en Afrika gingen en gaan ze er nog vrolijk mee door.
Wat willen de mensen nou nog horen behalve wat er al is gezegd? Is het niet tijd om een keer verder met zijn allen te gaan in plaats van te blijven hangen in een verleden waar jij geen onderdeel van hebt uitgemaakt? Het perverse van de huidige samenleving is dat elk groepje, elk clubje dat zich als een slachtoffer opstelt dit slachtofferschap krijgt. Er zit geen visie achter, geen doel, daarom blijft het bij dit soort vaagheden. Het enige doel lijkt aandacht, validatie voor het zelfverkozen slachtofferschap en centen uit de subsidiepot te zijn.
Niemand wordt hier echt beter van.
Van de Kaagbaan naar de Jettenbaan.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ook een leuke aanleiding voor Jetten om nog wat vaker naar tropische oorden te kunnen reizen, waarschijnlijk.
Wat een non-issue dit. Veruit, maar dan ook echt veruit het grootste deel van de samenleving heeft er geen moer (meer) mee te maken. esajasje wil money/geld/doekoes/pecunia zien over de dode ruggen van hun verre vooruders.quote:"op een structurele en effectieve manier te kunnen werken aan heling en herstel". Dat zou moeten gebeuren via een integrale aanpak waarin overheid en samenleving gezamenlijk optrekken.
Je vergeet er nog een: gaslighting.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:08 schreef RotatoR het volgende:
Sinds de start van dit kabinet zijn Jetten en de D66 bewindslieden alleen maar bezig geweest met deugthema's en virtue signalen. Kunnen we nu eindelijk eens de echte problemen gaan oplossen.
Sarcastisch mag ik hopen?quote:Op maandag 29 juni 2026 13:08 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat deze mensen eindelijk krijgen waar ze recht op hebben. Achterstallig loon, rente en compensatie voor de manier waarop ze behandeld zijn.
Het is toch te bizar voor woorden dat met name uitkeringtrekkers zich op de maandagmiddag afvragen of dit wel een juiste besteding van belastinggeld is.
Een baan?quote:Op maandag 29 juni 2026 13:08 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat deze mensen eindelijk krijgen waar ze recht op hebben.
Voor progressieve mensen zijn dit de echte problemen. Je moet de autochtone bevolkingen van Europa natuurlijk wel melken zolang ze er nog zijn en een beetje kapitaal hebben.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:08 schreef RotatoR het volgende:
Sinds de start van dit kabinet zijn Jetten en de D66 bewindslieden alleen maar bezig geweest met deugthema's en virtue signalen. Kunnen we nu eindelijk eens de echte problemen gaan oplossen.
Blijkbaar zijn deze mensen allemaal 150+ jaar oud, en is het hun individuele arbeid geweest die onbetaald is gebleven.quote:
En dan bezoekt hij even een zorgcentrum, een museum en een ziekenhuis en dan kan hij er mooi de stempel "werkbezoek" op plakken.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ook een leuke aanleiding voor Jetten om nog wat vaker naar tropische oorden te kunnen reizen, waarschijnlijk.
Hij is echt nog slechter in die functie als rutte en schoof.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En dan bezoekt hij even een zorgcentrum, een museum en een ziekenhuis en dan kan hij er mooi de stempel "werkbezoek" op plakken.
Een enkele reis terug naar Afrika?quote:Op maandag 29 juni 2026 13:08 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat deze mensen eindelijk krijgen waar ze recht op hebben.
En wordt die weer door een kwal of een insect gestoken en moet die weer even bijkomen. Ondertussen wat TikTok filmpjes in zijn zwembroek en 's avonds een leuk cocktailfotootje met zijn lover.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En dan bezoekt hij even een zorgcentrum, een museum en een ziekenhuis en dan kan hij er mooi de stempel "werkbezoek" op plakken.
Ja dat klopt, de tweede grote fout die ze maakt.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, maar Sophie Straat vond het nodig om over wit te beginnen.
Steek die aalgladde kop nog dieper in die zwarte holen. Bah, wat een enge kruiperd is het ookquote:
Nounounou Matsje, rustaaaaghquote:Op maandag 29 juni 2026 13:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Steek die aalgladde kop nog dieper in die zwarte holen. Bah, wat een enge kruiperd is het ook
En zo'n VVD kijkt toe en doet niks...quote:Op maandag 29 juni 2026 13:08 schreef RotatoR het volgende:
Och, die krijgen de dossiers waarmee ze stoer kunnen blijven veinzen zich hard te maken voor vrede en tegen misdaad (ministerposten defensie en veiligheid), mogen daarnaast weer wat verder de sociale zekerheden slopen, en die vinden dan alles verder wel prima.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En zo'n VVD kijkt toe en doet niks...
Oh, dat kan makkelijk. Schrik niet.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij is echt nog slechter in die functie als rutte en schoof.
The fuck zeg.
Dacht echt dat het niet slechter kon.
'Ja, we hebben 200 miljoen gehad, maar nee, dat is niet genoeg.'quote:Na de excuses zou er een vervolg komen in de vorm van beleid en concrete acties om de doorwerking van de slavernij aan te pakken, stelt Esajas. "We zien dat er drie jaar later geen urgentie meer lijkt te zijn." Die is volgens hem onder het vorige kabinet verdwenen. "Er is veel onduidelijkheid over wat er nou daadwerkelijk wel en niet is gebeurd. Er zou 200 miljoen euro worden uitgetrokken voor beleidsintensivering en een bewustwordingsfonds. Dat fonds is er maar er zijn vragen over hoe dat functioneert."
Ik denk dat dit AI is.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:35 schreef Zoddie het volgende:
[ afbeelding ]
Ook echt bijna alleen maar jonge blanke meiden
Ow tering....quote:Op maandag 29 juni 2026 13:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Oh, dat kan makkelijk. Schrik niet.
Halsema, Zita Pels, Rutger Groot Wassink, Lahlah.
Wat ben ik blij dat ik niet ook maar enigszins in de buurt van die stad woon. Wat een horror.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Oh, dat kan makkelijk. Schrik niet.
Halsema, Zita Pels, Rutger Groot Wassink, Lahlah.
Ja, skydiven met een aambeeld ipv parachute of zo.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jetten ga lekker iets anders doen.
En de Romeinse, Franse, Spaanse, en ach de Noormannen ook nog...quote:Op maandag 29 juni 2026 18:50 schreef Tengano het volgende:
Dan verwacht ik dit jaar toch ook nog wel even te cashen want die spaanse overlevering zit mij nog steeds niet lekker
Sterker nog, die mensen werden zelf uitgebuit. Als ik mijn opa hoorde praten hoe hij vroeger behandeld werd door de Groninger kleiboeren..kei en keihard werken. En de hond kreeg nog eerder en beter te vreten dan hij.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Geld eisen over de ruggen van de voorouders hun eventuele leed. Hoe misselijk kan je zijn.
Als hun voorouders geen slavenhandelaren waren dat kan ook nog.
Mijn grootouders van begin 1900 zijn opgegroeid in arbeiders gezinnen die waren al blij als ze brood op de plank hadden en hadden echt geen slaven.
En voor de enkele mensen die wel voorouders hadden die slaven hadden die mogen hier ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden.
Dit is gewoon ziek.
Ja dat dus.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Sterker nog, die mensen werden zelf uitgebuit. Als ik mijn opa hoorde praten hoe hij vroeger behandeld werd door de Groninger kleiboeren..kei en keihard werken. En de hond kreeg nog eerder en beter te vreten dan hij.
Misschien ook maar gaan janken om schadevergoeding.
Arbeiders die in Jeneverflessen soms kregen uitbetaald in Schiedam en omstreken. De veenkoloniën.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ja dat dus.
En ook veel blanke mensen die in de steengroeves en mijnen en zo hun lichamen kapot moesten werken, minihuisjes met kinderen in bedstee etc.
Het was een bizarre tijd voor iedereen, behalve de rijken.
Klopt.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Arbeiders die in Jeneverflessen soms kregen uitbetaald in Schiedam en omstreken. De veenkoloniën.
De levensomstandigheden rond 1850-1900 waren echt heel penibel in Nederlandse grote steden en het platteland.
quote:Na de excuses zou er een vervolg komen in de vorm van beleid en concrete acties om de doorwerking van de slavernij aan te pakken, stelt Esajas. "We zien dat er drie jaar later geen urgentie meer lijkt te zijn." Die is volgens hem onder het vorige kabinet verdwenen. "Er is veel onduidelijkheid over wat er nou daadwerkelijk wel en niet is gebeurd. Er zou 200 miljoen euro worden uitgetrokken voor beleidsintensivering en een bewustwordingsfonds. Dat fonds is er maar er zijn vragen over hoe dat functioneert."
Da's niet leuk want dan komt ex-neonazi, potenrammer en hoerenloper harvest niet meer aan zijn trekken.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen: zorgen dat alle slavernij mondiaal wordt afgeschaft. Waaronder seksslavernij in Nederland.
De afschaffing van eerst de slavenhandel en later de slavernij, is eerst en vooral doorgevoerd door het Verenigd Koninkrijk. Na Napoleon had Nederland niet zo veel keuze, aangezien de koloniën door de Britten waren ingenomen. Datzelfde heeft het Verenigd Koninkrijk bij veel meer landen afgedwongen.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:02 schreef Richestorags het volgende:
Slavernij is meer dan 150 jaar geleden afgeschaft, door een continent dat vooruitstrevend is op het gebied van mensenrechten. In het Midden-Oosten en Afrika gingen en gaan ze er nog vrolijk mee door.
Wat willen de mensen nou nog horen behalve wat er al is gezegd? Is het niet tijd om een keer verder met zijn allen te gaan in plaats van te blijven hangen in een verleden waar jij geen onderdeel van hebt uitgemaakt? Het perverse van de huidige samenleving is dat elk groepje, elk clubje dat zich als een slachtoffer opstelt dit slachtofferschap krijgt. Er zit geen visie achter, geen doel, daarom blijft het bij dit soort vaagheden. Het enige doel lijkt aandacht, validatie voor het zelfverkozen slachtofferschap en centen uit de subsidiepot te zijn.
Niemand wordt hier echt beter van.
Het is ook voorspeld, zelfs al dat het om geld zou gaan.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:44 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit viel te voorspellen. Als je eenmaal excuses gaat maken willen mensen meer zien. Dit stukje trouwens ook:
[..]_!!!
Natuurlijk is er geen urgentie. Die bespottelijke poppenkast in 2020 was al te gênant voor woorden waar politici ook maar even aan meededen onder druk van de media en activisten nadat heel het land in hysterie was vanwege een drugscrimineel in de VS, die was overleden na een overdosis en een iets te lange nekrem van de Amerikaanse politie.
En mensen die dit voor het eerst lezen denken dan misschien van: 'Huh, maar wat heeft dit dan met Nederland te maken?' Het antwoord is hier natuurlijk 'niets'. Zij het echter niet dat grote delen van progressief links in het Westen dit aangrepen als een emblematisch voorbeeld van het zogenaamde systematische racisme in het Westen omdat de drugscrimineel in kwestie een donkere huidskleur had.
Een bespottelijke leugen, waardoor we nu nog altijd met de naweeën zitten van die hysterie en in reclames, programma's en onder andere marketing een grote oververtegenwoordiging zien van niet-blanke mensen in verhouding met de daadwerkelijke demografische samenstelling van veel landen. Want schijnbaar is dat een oplossing tegen vermeend racisme of zo.
Dit soort groepen moet men nul geld meer geven, hun wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid iets van hun leven te maken en stoppen te jammeren over het slachtofferschap dat er niet is.
En als het deze mensen niet bevalt, oké, dan gaat men toch terug naar Suriname of een ander herkomstland? Men hoeft hier uiteraard niet te blijven als men dat niet wil. Het gedram voor allerlei extra privileges op basis van de huiskleur en afkomst vanwege een geveinsd slachtofferschap mag nu wel eens afgelopen zijn.
Partijen als PN en D66 hebben stromingen die helemaal ok zijn met een voorschot van 40.000 euro. Beware...quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:40 schreef Gia het volgende:
Enkele bekende standpunten en bedragen:
Individuele uitkeringen: Sommige individuele activisten (zoals voorman Regillio Vaarnold) hebben specifiek geëist dat de overheid een direct voorschot van ¤ 40.000 per persoon betaalt aan iedere nazaat.
Voorschot ook!
Structurele fondsen: In plaats van individuele geldbedragen pleiten andere organisaties en adviescolleges voor grootschalige investeringen in gemeenschappen, zoals het Fonds voor het slavernijverleden.
Overheidsbeleid: De Nederlandse overheid heeft tot nu toe geen individuele financiële compensatie toegekend. In plaats daarvan is er een slavernijverleden regeling in het leven geroepen van ruim ¤ 200 miljoen die specifiek is bedoeld voor bewustwording, herdenking en sociaal-maatschappelijke projecten.
Wat denk je van de zuidelijke Nederlanden die eeuwen als Europese koloniën zijn behandeld.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Sterker nog, die mensen werden zelf uitgebuit. Als ik mijn opa hoorde praten hoe hij vroeger behandeld werd door de Groninger kleiboeren..kei en keihard werken. En de hond kreeg nog eerder en beter te vreten dan hij.
Misschien ook maar gaan janken om schadevergoeding.
Samen 46 van de 150 zetels in de tweede kamer en pakweg 20 van de 75 in de eerste kamer. Denk dat we daar niet veel van te vrezen hebben.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Partijen als PN en D66 hebben stromingen die helemaal ok zijn met een voorschot van 40.000 euro. Beware...
quote:Onderzoek naar armoede op de Molukken
16% van de bewoners op de Molukken lijdt aan armoede. Indonesië-breed bedraagt het percentage 9%.
Waarom is de armoede op de Molukken zo hoog?
En wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Jetten kan alleen helemaal niks, ook niet samen met PN. Hij kan beloven wat hij wil, maar kan niet leveren, want heeft een fikse meerderheid tegen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
Jetten die is er maar druk mee met al die excuus projekten en straks gaan daar ettelijk miljarden naar de nabestaanden van de Molukkers ook
de vroegere asiel migranten uit de Molukken, degene die daar gebleven zijn die wonen daar in bittere armoede
https://titane.nl/onderzoek-naar-armoede-op-de-molukken/
https://www.facebook.com/(...)ts/1854652524618836/
[..]
kloptquote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Jetten kan alleen helemaal niks, ook niet samen met PN. Hij kan beloven wat hij wil, maar kan niet leveren, want heeft een fikse meerderheid tegen.
Punt is dat die nazaten hier bij elke nieuwe premier op terug blijven komen. Want Jetten heeft het beloofd. Die houden nooit op met zaniken. Moet gewoon een keer een duidelijke NEE komen. Ze hebben een land gekregen, ze hebben een museum gekregen en er is geld gegaan naar bewustwording. Er zijn (onnodige) excuses gemaakt. Het is KLAAR.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
maar praten en speechen en beloven dat er een vervolg komt , dat vind ie leuk
dit is een komma en geen punt zegt ie dan voor ie weggaat
men kan dan toch zien dat ie erg sociaal en woke is
Ja dat zou ik ook doen, en voor die coalitie is het een manier om lekker woke te doenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Punt is dat die nazaten hier bij elke nieuwe premier op terug blijven komen. Want Jetten heeft het beloofd. Die houden nooit op met zaniken. Moet gewoon een keer een duidelijke NEE komen. Ze hebben een land gekregen, ze hebben een museum gekregen en er is geld gegaan naar bewustwording. Er zijn (onnodige) excuses gemaakt. Het is KLAAR.
ja natuurlijk, als ik nazaat van een slaaf was, dan ging ik ook naar die besprekingen , ze hebben toch niets anders te doenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:34 schreef HSG het volgende:
Excuses interesseren ze niet. Ze willen alleen maar geld zien.
Dan eis ik geld van de Italianen want Romeinse rijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja natuurlijk, als ik nazaat van een slaaf was, dan ging ik ook naar die besprekingen , ze hebben toch niets anders te doen
je weet nooit wat het oplevert als benadeelde zijnde
Hoeveel zou ik nog kunnen krijgen van de Duitsers voor de fiets die ze 'geleend' hebben van mijn opa?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan eis ik geld van de Italianen want Romeinse rijk.
Het Romeinse rijk bestaat al heel lang niet meer. Je kunt fluiten naar je centjes.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan eis ik geld van de Italianen want Romeinse rijk.
Op termijn wellicht wel. Het zijn ook niet alleen deze partijen. Denk en PvdD hebben die stromingen ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Samen 46 van de 150 zetels in de tweede kamer en pakweg 20 van de 75 in de eerste kamer. Denk dat we daar niet veel van te vrezen hebben.
Maar goed, hij kan ze een lolly voorhouden door te zeggen dat hij het op de agenda zet.
Stromingen, maar niet de hele partijen dus. Krijgen bij hoofdelijke stemming dus nooit de meerderheid.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op termijn wellicht wel. Het zijn ook niet alleen deze partijen. Denk en PvdD hebben die stromingen ook.
En met ruilhandel zou ik CDA en VVD hier ook niet vertrouwen.
Ik zou er niet gerust op zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Stromingen, maar niet de hele partijen dus. Krijgen bij hoofdelijke stemming dus nooit de meerderheid.
Nee hoor, ook in de Oost haalde we de miljoen bij lange na niet. Kwantitatief was Nederland onbeduidend in de geschiedenis van de slavernij, net zoals de slavernij onbeduidend was in de geschiedenis van Nederland.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens waarom weer al die Engelse termen?
Zelf snap ik het excuus en het museum maar waarom is dat allemaal zo gefocust op Afrika en niet breder getrokken. In de Oost hadden we ook miljoenen slaven.
Europa is het continent dat oorlog gevoerd heeft om het af te schaffen.
Je moet natuurlijk afvragen of je iets krijgt. Zolang je wit bent en geen mens van kleur krijg je niks omdat je de uitvinder bent van alle ellende in de werled.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoeveel zou ik nog kunnen krijgen van de Duitsers voor de fiets die ze 'geleend' hebben van mijn opa?
De slavernij in Nederland ook niet meer.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:08 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Het Romeinse rijk bestaat al heel lang niet meer. Je kunt fluiten naar je centjes.
Nou ja, het is een keuze natuurlijk. Bij mij is en blijft het gewoon Blank, ik weiger 'wit' te gebruiken. Als iedereen dat nou deed.quote:
Omdat ze allerlei uitspraken en ideeën jatten van sociologen uit de VS. Wat natuurlijk overduidelijk onzinnig is, want de vergelijking tussen de maatschappijen, en de geschiedenis, gaan totaal mank. Maar ja, het komt ze erg goed uit om dat te doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens waarom weer al die Engelse termen?
Zelf snap ik het excuus en het museum maar waarom is dat allemaal zo gefocust op Afrika en niet breder getrokken. In de Oost hadden we ook miljoenen slaven.
Europa is het continent dat oorlog gevoerd heeft om het af te schaffen.
Jetten denkt dat dit een juiste invulling is van een MP , beetje lachen , toespraken over non issues, met de chauffeur weer naar huis \ en morgen met het regeringsvliegtuig naar de USAquote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:14 schreef hb64 het volgende:
Gaat de premier nu zetels kopen bij deze groep beroepsslachtoffers?
Waar gaat hij dat geld vandaan Jatten?
Het is tijd voor nieuwe verkiezingen!
Probeer je hier te insinueren dat zwarten niet werken?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja natuurlijk, als ik nazaat van een slaaf was, dan ging ik ook naar die besprekingen , ze hebben toch niets anders te doen
je weet nooit wat het oplevert als benadeelde zijnde
Weet je dat zeker? Ik zie PRO, PvdD, Volt, DENK en Christenunie hier ook wel in meegaan. Als ze CDA en VVD dan aan boord krijgen in ruil voor wat anders, dan hebben ze al een meerderheid toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Jetten kan alleen helemaal niks, ook niet samen met PN. Hij kan beloven wat hij wil, maar kan niet leveren, want heeft een fikse meerderheid tegen.
nee dat heeft niets met jetten te makenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Probeer je hier te insinueren dat zwarten niet werken?
Die krijg je sowieso niet mee waar het vergoeding aan nazaten persoonlijk betreft. CDA vindt niet dat de huidige generatie Nederlanders verantwoordelijk gehouden kunnen worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:08 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Ik zie PRO, PvdD, Volt, DENK en Christenunie hier ook wel in meegaan. Als ze CDA en VVD dan aan boord krijgen in ruil voor wat anders, dan hebben ze al een meerderheid toch?
Jetten houd niet van problemen, dat kan zijn stelsel niet aanquote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jetten maakt zich druk om vanalles behalve echte problemen aanpakken.
Stelselmatig wegkijken lukt wel aardig. Misschien moet ie maar weer gaan duiken op de Antillen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jetten houd niet van problemen, dat kan zijn stelsel niet aan
quote:Jetten bij slavernijherdenking: 'Deze energie gaat niet meer weg'
In het Amsterdamse Oosterpark is de nationale herdenking van het slavernijverleden. Er zijn toespraken van onder anderen premier Jetten en burgemeester Halsema en er worden kransen gelegd voor de slachtoffers van de slavernij in Suriname, Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint-Eustatius en Sint-Maarten.
Ook elders in het land zijn vandaag Ketikoti-vieringen, ter ere van het afschaffen van de slavernij in het Koninkrijk der Nederlanden. Dat gebeurde vandaag 163 jaar geleden, op 1 juli 1863.
Premier Jetten zei trots zijn op het feit dat er op veel plekken in het koninkrijk inmiddels herdenkingen zijn van de slavernij, die hij "een schandvlek in de geschiedenis" noemde. "Die energie gaat niet meer weg. Het is een onstuitbare en onomkeerbare beweging."
Wel benadrukte hij dat er meer moet gebeuren. Hij verwees daarbij naar de excuses die drie jaar geleden werden uitgesproken door toenmalig premier Rutte. Die noemde de excuses "geen punt, maar een komma". Maar de toen ontstane hoop en verwachtingen zijn sindsdien volgens Jetten niet waargemaakt.
"Discriminatie en racisme zijn in Nederland nog altijd structureel aanwezig en diepgeworteld", zei de premier. "Alleen daarom al is er echt meer actie nodig na de komma." Jetten herhaalde daarmee de belofte die hij afgelopen weekend deed bij een gesprek met vertegenwoordigers van de zwarte gemeenschap.
Volgens Jetten is het niet alleen aan politici en bestuurders, maar aan alle inwoners van het koninkrijk om zich uit te spreken als ze zien dat iemand wordt gediscrimineerd. "Want elke keer dat we ons niet uitspreken, is een gemiste kans om racisme en discriminatie een halt toe te roepen", zei hij. "Op 1 juli herdenken we, de andere 364 dagen handelen we."
Jetten heeft in zijn toespraak ook alle overheidsinstanties uitgenodigd om voortaan elk jaar op 1 juli de vlag te hijsen ter ere van Ketikoti. "Om 1 juli nog steviger te verankeren, als een werkelijk nationale herdenking en viering." De vlag wordt op het ministerie van Algemene Zaken al gehesen, zei hij.
https://nos.nl/artikel/26(...)e-gaat-niet-meer-weg
Hoezo, hij heeft er toch over op sociale media gepost?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jetten maakt zich druk om vanalles behalve echte problemen aanpakken.
Het is goed met die vent. Als ik me elke keer moet uitspreken wanneer moslims racistisch zijn tegenover Blanken kan ik aan de gang blijven.quote:Want elke keer dat we ons niet uitspreken, is een gemiste kans om racisme en discriminatie een halt toe te roepen
De mooi booi is vooral bezig met zelfpromotie via social media. Veel geblaat weinig inhoud.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jetten denkt dat dit een juiste invulling is van een MP , beetje lachen , toespraken over non issues, met de chauffeur weer naar huis \ en morgen met het regeringsvliegtuig naar de USA
"Rechtse Rob"quote:
Hij vind gewoon leuk om te doen en de verkiezingsbeloften die issie helemaal vergeten nu , want meneer is zo druk met excuses maken aan allerlei immigrantenquote:Op woensdag 1 juli 2026 19:10 schreef hb64 het volgende:
[..]
De mooi booi is vooral bezig met zelfpromotie via social media. Veel geblaat weinig inhoud.
Extra mooi voor hem is dat z'n promotieshow op kosten van de belastingbetaler is.
Hij heeft nog niet zo door dat de verkiezingstijd al voorbij is.
Rob J. is vooral bezig met cliëntelisme. Cliëntelisme is politieke 'klantenbinding': een systeem van persoonlijke gunsten om politieke steun te verwerven of te behouden. Zo kan een invloedrijk persoon geld, goederen of een baan voor iemand regelen in ruil voor politieke steun en een stem bij de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij vind gewoon leuk om te doen en de verkiezingsbeloften die issie helemaal vergeten nu , want meneer is zo druk met excuses maken aan allerlei immigranten
het scoort wel op links , een nationale feestdag maken van keti koti en een rouwdag toen de Molukkers in Nederland aankwamen, straks nog een juichdag voor de statushouders erbijquote:Op woensdag 1 juli 2026 19:52 schreef hb64 het volgende:
[..]
Rob J. is vooral bezig met cliëntelisme. Cliëntelisme is politieke 'klantenbinding': een systeem van persoonlijke gunsten om politieke steun te verwerven of te behouden. Zo kan een invloedrijk persoon geld, goederen of een baan voor iemand regelen in ruil voor politieke steun en een stem bij de volgende verkiezingen.
De rekening van al die gunsten komt terecht bij de moderne slaven; de belastingbetalers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |