Nee hoor, ook in de Oost haalde we de miljoen bij lange na niet. Kwantitatief was Nederland onbeduidend in de geschiedenis van de slavernij, net zoals de slavernij onbeduidend was in de geschiedenis van Nederland.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens waarom weer al die Engelse termen?
Zelf snap ik het excuus en het museum maar waarom is dat allemaal zo gefocust op Afrika en niet breder getrokken. In de Oost hadden we ook miljoenen slaven.
Europa is het continent dat oorlog gevoerd heeft om het af te schaffen.
Je moet natuurlijk afvragen of je iets krijgt. Zolang je wit bent en geen mens van kleur krijg je niks omdat je de uitvinder bent van alle ellende in de werled.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoeveel zou ik nog kunnen krijgen van de Duitsers voor de fiets die ze 'geleend' hebben van mijn opa?
De slavernij in Nederland ook niet meer.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:08 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Het Romeinse rijk bestaat al heel lang niet meer. Je kunt fluiten naar je centjes.
Nou ja, het is een keuze natuurlijk. Bij mij is en blijft het gewoon Blank, ik weiger 'wit' te gebruiken. Als iedereen dat nou deed.quote:
Omdat ze allerlei uitspraken en ideeën jatten van sociologen uit de VS. Wat natuurlijk overduidelijk onzinnig is, want de vergelijking tussen de maatschappijen, en de geschiedenis, gaan totaal mank. Maar ja, het komt ze erg goed uit om dat te doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens waarom weer al die Engelse termen?
Zelf snap ik het excuus en het museum maar waarom is dat allemaal zo gefocust op Afrika en niet breder getrokken. In de Oost hadden we ook miljoenen slaven.
Europa is het continent dat oorlog gevoerd heeft om het af te schaffen.
Jetten denkt dat dit een juiste invulling is van een MP , beetje lachen , toespraken over non issues, met de chauffeur weer naar huis \ en morgen met het regeringsvliegtuig naar de USAquote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:14 schreef hb64 het volgende:
Gaat de premier nu zetels kopen bij deze groep beroepsslachtoffers?
Waar gaat hij dat geld vandaan Jatten?
Het is tijd voor nieuwe verkiezingen!
Probeer je hier te insinueren dat zwarten niet werken?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja natuurlijk, als ik nazaat van een slaaf was, dan ging ik ook naar die besprekingen , ze hebben toch niets anders te doen
je weet nooit wat het oplevert als benadeelde zijnde
Weet je dat zeker? Ik zie PRO, PvdD, Volt, DENK en Christenunie hier ook wel in meegaan. Als ze CDA en VVD dan aan boord krijgen in ruil voor wat anders, dan hebben ze al een meerderheid toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Jetten kan alleen helemaal niks, ook niet samen met PN. Hij kan beloven wat hij wil, maar kan niet leveren, want heeft een fikse meerderheid tegen.
nee dat heeft niets met jetten te makenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Probeer je hier te insinueren dat zwarten niet werken?
Die krijg je sowieso niet mee waar het vergoeding aan nazaten persoonlijk betreft. CDA vindt niet dat de huidige generatie Nederlanders verantwoordelijk gehouden kunnen worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:08 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Ik zie PRO, PvdD, Volt, DENK en Christenunie hier ook wel in meegaan. Als ze CDA en VVD dan aan boord krijgen in ruil voor wat anders, dan hebben ze al een meerderheid toch?
Jetten houd niet van problemen, dat kan zijn stelsel niet aanquote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jetten maakt zich druk om vanalles behalve echte problemen aanpakken.
Stelselmatig wegkijken lukt wel aardig. Misschien moet ie maar weer gaan duiken op de Antillen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jetten houd niet van problemen, dat kan zijn stelsel niet aan
quote:Jetten bij slavernijherdenking: 'Deze energie gaat niet meer weg'
In het Amsterdamse Oosterpark is de nationale herdenking van het slavernijverleden. Er zijn toespraken van onder anderen premier Jetten en burgemeester Halsema en er worden kransen gelegd voor de slachtoffers van de slavernij in Suriname, Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint-Eustatius en Sint-Maarten.
Ook elders in het land zijn vandaag Ketikoti-vieringen, ter ere van het afschaffen van de slavernij in het Koninkrijk der Nederlanden. Dat gebeurde vandaag 163 jaar geleden, op 1 juli 1863.
Premier Jetten zei trots zijn op het feit dat er op veel plekken in het koninkrijk inmiddels herdenkingen zijn van de slavernij, die hij "een schandvlek in de geschiedenis" noemde. "Die energie gaat niet meer weg. Het is een onstuitbare en onomkeerbare beweging."
Wel benadrukte hij dat er meer moet gebeuren. Hij verwees daarbij naar de excuses die drie jaar geleden werden uitgesproken door toenmalig premier Rutte. Die noemde de excuses "geen punt, maar een komma". Maar de toen ontstane hoop en verwachtingen zijn sindsdien volgens Jetten niet waargemaakt.
"Discriminatie en racisme zijn in Nederland nog altijd structureel aanwezig en diepgeworteld", zei de premier. "Alleen daarom al is er echt meer actie nodig na de komma." Jetten herhaalde daarmee de belofte die hij afgelopen weekend deed bij een gesprek met vertegenwoordigers van de zwarte gemeenschap.
Volgens Jetten is het niet alleen aan politici en bestuurders, maar aan alle inwoners van het koninkrijk om zich uit te spreken als ze zien dat iemand wordt gediscrimineerd. "Want elke keer dat we ons niet uitspreken, is een gemiste kans om racisme en discriminatie een halt toe te roepen", zei hij. "Op 1 juli herdenken we, de andere 364 dagen handelen we."
Jetten heeft in zijn toespraak ook alle overheidsinstanties uitgenodigd om voortaan elk jaar op 1 juli de vlag te hijsen ter ere van Ketikoti. "Om 1 juli nog steviger te verankeren, als een werkelijk nationale herdenking en viering." De vlag wordt op het ministerie van Algemene Zaken al gehesen, zei hij.
https://nos.nl/artikel/26(...)e-gaat-niet-meer-weg
Hoezo, hij heeft er toch over op sociale media gepost?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jetten maakt zich druk om vanalles behalve echte problemen aanpakken.
Het is goed met die vent. Als ik me elke keer moet uitspreken wanneer moslims racistisch zijn tegenover Blanken kan ik aan de gang blijven.quote:Want elke keer dat we ons niet uitspreken, is een gemiste kans om racisme en discriminatie een halt toe te roepen
De mooi booi is vooral bezig met zelfpromotie via social media. Veel geblaat weinig inhoud.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jetten denkt dat dit een juiste invulling is van een MP , beetje lachen , toespraken over non issues, met de chauffeur weer naar huis \ en morgen met het regeringsvliegtuig naar de USA
"Rechtse Rob"quote:
Hij vind gewoon leuk om te doen en de verkiezingsbeloften die issie helemaal vergeten nu , want meneer is zo druk met excuses maken aan allerlei immigrantenquote:Op woensdag 1 juli 2026 19:10 schreef hb64 het volgende:
[..]
De mooi booi is vooral bezig met zelfpromotie via social media. Veel geblaat weinig inhoud.
Extra mooi voor hem is dat z'n promotieshow op kosten van de belastingbetaler is.
Hij heeft nog niet zo door dat de verkiezingstijd al voorbij is.
Rob J. is vooral bezig met cliëntelisme. Cliëntelisme is politieke 'klantenbinding': een systeem van persoonlijke gunsten om politieke steun te verwerven of te behouden. Zo kan een invloedrijk persoon geld, goederen of een baan voor iemand regelen in ruil voor politieke steun en een stem bij de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij vind gewoon leuk om te doen en de verkiezingsbeloften die issie helemaal vergeten nu , want meneer is zo druk met excuses maken aan allerlei immigranten
het scoort wel op links , een nationale feestdag maken van keti koti en een rouwdag toen de Molukkers in Nederland aankwamen, straks nog een juichdag voor de statushouders erbijquote:Op woensdag 1 juli 2026 19:52 schreef hb64 het volgende:
[..]
Rob J. is vooral bezig met cliëntelisme. Cliëntelisme is politieke 'klantenbinding': een systeem van persoonlijke gunsten om politieke steun te verwerven of te behouden. Zo kan een invloedrijk persoon geld, goederen of een baan voor iemand regelen in ruil voor politieke steun en een stem bij de volgende verkiezingen.
De rekening van al die gunsten komt terecht bij de moderne slaven; de belastingbetalers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |