abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221195620
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:40 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Je kunt toch zelf wel je filters aanzetten op alles in nederland onder de 5 ton?
Tja als je heel Nederland neem ja. Neem de provincie Utrecht, kom ik op 422 woningen < 5 ton. Kan dat met geen mogelijkheid "ruime" noemen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 10:46:52 #92
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221195633
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:43 schreef Gia het volgende:
Een deel van de huurwoningen wordt verkocht een ander deel gaat naar asielzoekers
Dit is natuurlijk behoorlijk flauw en onjuist.
Zou leuk zijn als we het op een normale en respectvolle manier over dit onderwerp konden hebben.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 10:48:12 #93
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221195646
quote:

[..]
Ah, oke gelukkig. :@

Ik heb het in elk geval over de groep die een voorstander is van bouwen. Ik vraag me dan altijd af hoeveel er gebouwd moet worden zodat het probleem dan opgelost of deels opgelost word. Verder merk ik ook dat er behoorlijke groepen mensen zijn die nogal wat eisen stellen aan een woning.

Wat ook wel zou helpen voor de doorstroming is het of makkelijker maken van mantelzorg units plaatsen óf investeren in zorg (terug brengen bejaarden tehuizen).
Daarnaast moeten die woningen die deze mensen dan achter laten, opgeknapt en gemoderniseerd worden. Niet elke koper heeft het geld of de capaciteit om een woning waar al 30 jaar niets aan is gedaan, op te knappen.

Zo zijn wij onlangs bij een woning gaan kijken die te koop stond voor bijna 9 ton, maar daar is echt al 40 jaar niks aan gedaan. Perceel van iets meer dan 2 duizend vierkante meter, maar waar bijvoorbeeld een schuur op staat van 800 vierkante meter met een asbest dak. Alles in de woning zelf is enorm verouderd en niet energiezuinig waardoor je enorm veel moet vervangen, renoveren etc. Kapitaalvernietiging is het. Dat huis raken ze aan de straatstenen niet kwijt.

Het probleem raakt gewoon vele andere situaties en hindernissen. Ik weet de oplossing ook niet hoor.. Maar zou het ook wel weer zonde vinden als ze gigantisch veel grond volbouwen.
Ik kan je het precieze antwoord niet geven.. Dat ligt er maar net aan wat je als 'oplossing' ziet.

mbt die eisen : ja, daar hebben mensen misschien wel even pech in.

Dat huis voor 9 ton is echt iets voor een investeerder die waarde ziet in het renoveren ofwel nieuwe woningen bouwen.
Huurwoningen bijvoorbeeld als beleggingsobject..
Lachen joh.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 10:48:20 #94
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221195648
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:46 schreef blomke het volgende:

[..]
Tja als je heel Nederland neem ja. Neem de provincie Utrecht, kom ik op 422 woningen < 5 ton. Kan dat met geen mogelijkheid "ruime" noemen.
Waarom zou je niet heel Nederland nemen dan?
Ben sowieso voorstander om ook studenten te helpen aan een woning, zeker in een stad zoals Utrecht. Maar dat is een ander verhaal.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_221195652
quote:

Zo zijn wij onlangs bij een woning gaan kijken die te koop stond voor bijna 9 ton, maar daar is echt al 40 jaar niks aan gedaan. Perceel van iets meer dan 2 duizend vierkante meter, maar waar bijvoorbeeld een schuur op staat van 800 vierkante meter met een asbest dak. Alles in de woning zelf is enorm verouderd en niet energiezuinig waardoor je enorm veel moet vervangen, renoveren etc. Kapitaalvernietiging is het. Dat huis raken ze aan de straatstenen niet kwijt.

Het probleem raakt gewoon vele andere situaties en hindernissen. Ik weet de oplossing ook niet hoor.. Maar zou het ook wel weer zonde vinden als ze gigantisch veel grond volbouwen.
Linkje misschien??
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 10:50:23 #96
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221195661
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:48 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Ik kan je het precieze antwoord niet geven.. Dat ligt er maar net aan wat je als 'oplossing' ziet.

mbt die eisen : ja, daar hebben mensen misschien wel even pech in.

Dat huis voor 9 ton is echt iets voor een investeerder die waarde ziet in het renoveren ofwel nieuwe woningen bouwen.
Huurwoningen bijvoorbeeld als beleggingsobject..
Snap ik. Ik weet bijvoorbeeld niet hoeveel te kort er is.
Precies, dat vind ik ook. Je kunt niet altijd in een VT-woning wonen of een karakteristieke jaren 30 woning met tuin en 5 slaapkamers en dat voor een habbekrats.

Ja, en dat kan daar dus niet, midden in een dorp. Bestemmingsplan laat het niet toe. Maar dit kan vast geen uitzondering zijn, ik wil maar zeggen dat ook niet elk huis verkoopbaar is aan de doorsnee mens binnen de prijsklasse.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 10:51:01 #97
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221195662
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:48 schreef blomke het volgende:

[..]
Linkje misschien??
Heb je interesse?
Moet je wel naar brabant komen :D
pi_221195687
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:48 schreef Moeraskat het volgende:
Waarom zou je niet heel Nederland nemen dan?
Omdat er ook zoiets bestaat als sociale gebondenheid en je werklocatie.

quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:48 schreef Moeraskat het volgende:Ben sowieso voorstander om ook studenten te helpen aan een woning, zeker in een stad zoals Utrecht. Maar dat is een ander verhaal.
Dat is precies het zelfde verhaal. Die zoeken ook in een bekrompen markt.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 10:53:20 #99
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221195727
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:52 schreef blomke het volgende:

[..]
Omdat er ook zoiets bestaat als sociale gebondenheid en je werklocatie.
[..]
Dat is precies het zelfde verhaal. Die zoeken ook in een bekrompen markt.
Snap ik hoor. Maar als je écht niks kan vinden, dan zou je toch je zoekgebied uit moeten breiden. Of ben je het daar niet mee eens?
pi_221195731
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:51 schreef Moeraskat het volgende:
Moet je wel naar brabant komen :D
Dus niet. Maar niettemin vind ik opjecten/panden waar "iets mee is" wel interessant (soort zoekt soort)
  dinsdag 30 juni 2026 @ 10:54:19 #101
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221195757
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:53 schreef blomke het volgende:

[..]
Dus niet. Maar niettemin vind ik opjecten/panden waar "iets mee is" wel interessant (soort zoekt soort)
Zie DM :)
  dinsdag 30 juni 2026 @ 10:54:41 #102
3542 Gia
User under construction
pi_221195766
quote:

[..]
Ah, oke gelukkig. :@

Ik heb het in elk geval over de groep die een voorstander is van bouwen. Ik vraag me dan altijd af hoeveel er gebouwd moet worden zodat het probleem dan opgelost of deels opgelost word. Verder merk ik ook dat er behoorlijke groepen mensen zijn die nogal wat eisen stellen aan een woning.

Wat ook wel zou helpen voor de doorstroming is het of makkelijker maken van mantelzorg units plaatsen óf investeren in zorg (terug brengen bejaarden tehuizen).
Eens. Er wonen nog zoveel mensen in veel te grote gezinswoningen, met zijn tweetjes, maar soms ook alleen. Omdat ze daar al sinds hun trouwen woonden. Verhuizen naar een appartement brengt vaak juist een hoger maandlast met zich mee, dus waarom zouden ze?
Mijn schoonouders zitten in een kast van een huis, met een waarde van zo'n 7 ton, minimaal. Met een garage, grote tuin, alles begane grond en ook gelijkvloers (slaapkamer, 2de badkamer). Zij hebben gekeken naar nieuwbouwappartementen, maar dat is vergelijkbaar in prijs, en dan zit je op de 3de verdieping met een balkonnetje en een gezamenlijke parkeergarage.
quote:
Daarnaast moeten die woningen die deze mensen dan achter laten, opgeknapt en gemoderniseerd worden. Niet elke koper heeft het geld of de capaciteit om een woning waar al 30 jaar niets aan is gedaan, op te knappen.

Dat gaat vanzelf zakken als ze het niet kwijt kunnen en dan kun je uitrekenen of het de investering waard is. Wij hebben ons huis gekocht voor 240 en er ongeveer een ton in geïnvesteerd. Het is nu getaxeerd voor 465, maar het is ook wat de gek ervoor geeft in deze huizenmarkt.
quote:
Denk dat bejaardenhuizen terug best wel een van de oplossingen is, maar dan wel in zo'n vorm zoals vroeger. Zorgwoningen met intern zorg aanwezig, gezamenlijk eten in 'de huiskamer', of op je kamer.
En ja, veel mensen willen liever niet naar een bejaardenhuis, maar er zijn ook mensen die dat wel zouden willen, maar niet kunnen, omdat ze wegbezuinigd zijn en dus nu maar in hun veel te grote gezinswoning blijven zitten, in hun eentje.
pi_221195790
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:53 schreef Moeraskat het volgende:
Snap ik hoor. Maar als je écht niks kan vinden, dan zou je toch je zoekgebied uit moeten breiden. Of ben je het daar niet mee eens?
Uit eigen ervaring: laat ik het "onwenselijk" noemen, om "uit je sociale context te stappen" of dagelijks > 1 naar je werk te moeten reizen.

Aan de andere kant: als het gaat om werk zoeken, zou je inderdaad je zoek gebied moeten verruimen (maar dat is een andere discussie).
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:00:34 #104
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221195839
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Uit eigen ervaring: laat ik het "onwenselijk" noemen, om "uit je sociale context te stappen" of dagelijks > 1 naar je werk te moeten reizen.

Aan de andere kant: als het gaat om werk zoeken, zou je inderdaad je zoek gebied moeten verruimen (maar dat is een andere discussie).
En er is nog wel een verschil in wat haalbaar is en wat niet. Ik rij bijvoorbeeld 25 kilometer (enkel) naar mijn werk toe. Voor mij is dat prima te doen in combinatie met m'n gezin (baby op komst). Maar ik rij elektrisch en heb een goede baan. Met de huidige benzineprijzen zou het voor mij misschien ook minder aantrekkelijk zijn, dat is situatie afhankelijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Eens. Er wonen nog zoveel mensen in veel te grote gezinswoningen, met zijn tweetjes, maar soms ook alleen. Omdat ze daar al sinds hun trouwen woonden. Verhuizen naar een appartement brengt vaak juist een hoger maandlast met zich mee, dus waarom zouden ze?
Mijn schoonouders zitten in een kast van een huis, met een waarde van zo'n 7 ton, minimaal. Met een garage, grote tuin, alles begane grond en ook gelijkvloers (slaapkamer, 2de badkamer). Zij hebben gekeken naar nieuwbouwappartementen, maar dat is vergelijkbaar in prijs, en dan zit je op de 3de verdieping met een balkonnetje en een gezamenlijke parkeergarage.
[..]
Dat gaat vanzelf zakken als ze het niet kwijt kunnen en dan kun je uitrekenen of het de investering waard is. Wij hebben ons huis gekocht voor 240 en er ongeveer een ton in geïnvesteerd. Het is nu getaxeerd voor 465, maar het is ook wat de gek ervoor geeft in deze huizenmarkt.
[..]
Denk dat bejaardenhuizen terug best wel een van de oplossingen is, maar dan wel in zo'n vorm zoals vroeger. Zorgwoningen met intern zorg aanwezig, gezamenlijk eten in 'de huiskamer', of op je kamer.
En ja, veel mensen willen liever niet naar een bejaardenhuis, maar er zijn ook mensen die dat wel zouden willen, maar niet kunnen, omdat ze wegbezuinigd zijn en dus nu maar in hun veel te grote gezinswoning blijven zitten, in hun eentje.
Die situatie hebben wij ook gehad. Mijn ouders woonden al 50 jaar in een huis met 7 slaapkamers etc. Alle kinderen het huis uit. Dat huis zat al meerdere generaties in de familie. Ze bleven zitten voor het vrije uitzicht, uit gewoonte, de tuin en ook emotionele waarde. Een van mijn zussen heeft het huis gekocht en mijn ouders zitten nu in een mantelzorgunit in de tuin. Maar dat kan ook niet overal.
Zij woont daar nu met haar gezin, dus nu is het ook wel weer passend.

M.b.t bejaardentehuizen. Ja inderdaad in een vorm zoals vroeger. Zodat je ook gelijk de eenzaamheid kunt aanpakken.
pi_221195880
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:15 schreef blomke het volgende:

[..]
99% mee eens. Hoe zit het met de eigen verantwoordelijkheid om jezelf te voorzien van inkomen en huisvesting?
Natuurlijk is er eigen verantwoordelijkheid maar als een groep structureel buiten de boot valt en de overheid dat probleem nog groter maakt door ingrepen kan je moeilijk eiģen verantwoordelijkheid verwachten.

Er was al te weinig ruimte op de huurmarkt en door ingrijpen van de overheid is er nog minder ruimte. En dan vervolgens mensen op hun verantwoordelijkheid aanspreken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221195883
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:00 schreef Moeraskat het volgende:

Die situatie hebben wij ook gehad. Mijn ouders woonden al 50 jaar in een huis met 7 slaapkamers etc. Alle kinderen het huis uit. Dat huis zat al meerdere generaties in de familie. Ze bleven zitten voor het vrije uitzicht, uit gewoonte, de tuin en ook emotionele waarde. Een van mijn zussen heeft het huis gekocht en mijn ouders zitten nu in een mantelzorgunit in de tuin. Maar dat kan ook niet overal.
Zij woont daar nu met haar gezin, dus nu is het ook wel weer passend.
Dat is dus wel 100% ideaal. Helaas heeft niet iedereen die mogelijkheden; wij niet bijv.
pi_221195886
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Natuurlijk is er eigen verantwoordelijkheid maar als een groep structureel buiten de boot valt en de overheid dat probleem nog groter maakt door ingrepen kan je moeilijk eiģen verantwoordelijkheid verwachten.

Mee eens; maar hoe groot is die groep en kan je die nader specificeren?
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:09:20 #108
3542 Gia
User under construction
pi_221195891
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:46 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk behoorlijk flauw en onjuist.
Zou leuk zijn als we het op een normale en respectvolle manier over dit onderwerp konden hebben.
Kijk eens naar de feiten! Hier, naast ons huis, is 4 jaar geleden nieuwbouw opgeleverd. Van de 10 gezinswoningen, is er 1 naar een autochtoon Nederlands gezin gegaan. De rest is 5x moslim, 2x pools en 2x Sinti.
En dit soort samenstellingen zie je overal.

Ik zou wel een overzicht willen zien in de verdeling van toegewezen sociale huurwoningen naar religie of afkomst van de laatste 5 jaren. Maar helaas houdt het CBS vrijwel niets meer bij op grond van religie.

Ik vermoed dat het niet veel anders is als bij ons in dit blok.

De tendens is gewoon dat de Nederlander makkelijker kan kopen en dus minder dringend een sociale huurwoning nodig heeft.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:10:37 #109
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221195894
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:07 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat is dus wel 100% ideaal. Helaas heeft niet iedereen die mogelijkheden; wij niet bijv.
Klopt, en het mag ook niet overal. Wij zoeken ook zoiets i.v.m. schoonouders. Maar het is echt lastig. Vaak is het perceel wel groot maar het bestaande huis net te klein voor ons en de kinderen, of mantelzorg zit dan op je lip, wat je ook niet per sé wil.

Dus ja, ik snap het zeker. Het is lastig maar er komt voor ons misschien ook een punt dat we concessies moeten gaan doen. Nu hebben wij het geluk dat we allebei goed verdienen maar ook die luxe heeft niet iedereen.

Indien wij gewoon voor ons gezin een huis zochten, dan hadden we al 10x kunnen verhuizen, het zijn bij ons de woonwensen die het lastig maken en daar zijn we ons ook van bewust.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:11:57 #110
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221195903
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:09 schreef Gia het volgende:

[..]
Kijk eens naar de feiten! Hier, naast ons huis, is 4 jaar geleden nieuwbouw opgeleverd. Van de 10 gezinswoningen, is er 1 naar een autochtoon Nederlands gezin gegaan. De rest is 5x moslim, 2x pools en 2x Sinti.
En dit soort samenstellingen zie je overal.

Ik zou wel een overzicht willen zien in de verdeling van toegewezen sociale huurwoningen naar religie of afkomst van de laatste 5 jaren. Maar helaas houdt het CBS vrijwel niets meer bij op grond van religie.

Ik vermoed dat het niet veel anders is als bij ons in dit blok.

De tendens is gewoon dat de Nederlander makkelijker kan kopen en dus minder dringend een sociale huurwoning nodig heeft.
Ik denk echt dat dit regio afhankelijk is hoor. Want ik heb die ervaring hier echt niet. Maar wil niet zeggen dat het in jouw omgeving anders is natuurlijk.
Klopt, maar wel leegstand. Kijk maar eens op zichtopondermijning.nl

Edit: in 2018-2019 heb ik een nieuwbouw huurwoning gehad voor een aantal jaren. Totaal nieuwe wijk. De mensen die behoren tot de bevolkingsgroepen die jij opnoemt zijn echt op 1 hand te tellen. :@
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:16:02 #111
3542 Gia
User under construction
pi_221195922
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:07 schreef blomke het volgende:

[..]
Wij ook niet. En ook mijn schoonbroer en zussen hebben of geen kinderen, of al de deur uit, of kunnen dat niet betalen. Ook daar is dus een hele bovenverdieping die gewoon leeg staat. 4 grote slaapkamers en een complete badkamer, ongebruikt. Mijn schoonouders zijn 86.

Mijn moeder woonde in een sociale huur appartement met zorg, wat hun erg aansprak, maar goed, daar komen ze niet voor in aanmerking. Ze moeten dan zoiets kopen. Maar die zijn zo duur, dat blijven zitten aantrekkelijker is. En begrijpelijk.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:17:21 #112
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221195929
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Wij ook niet. En ook mijn schoonbroer en zussen hebben of geen kinderen, of al de deur uit, of kunnen dat niet betalen. Ook daar is dus een hele bovenverdieping die gewoon leeg staat. 4 grote slaapkamers en een complete badkamer, ongebruikt. Mijn schoonouders zijn 86.

Mijn moeder woonde in een sociale huur appartement met zorg, wat hun erg aansprak, maar goed, daar komen ze niet voor in aanmerking. Ze moeten dan zoiets kopen. Maar die zijn zo duur, dat blijven zitten aantrekkelijker is. En begrijpelijk.
Optie tot splitsen kan ook niet in hun geval? Mijn collega uit Delft heeft dat onlangs gedaan met zijn woning.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:18:54 #113
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221195956
In dat soort gevallen en wanneer het huurhuizen betreffen zou huizenruil ook makkelijker gemaakt moeten kunnen worden. Vind ik. Hoe zien jullie dat?
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:19:23 #114
3542 Gia
User under construction
pi_221195958
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:17 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Optie tot splitsen kan ook niet in hun geval? Mijn collega uit Delft heeft dat onlangs gedaan met zijn woning.
Denk niet dat de gemeente daarin meegaat in die wijk. Is echt een wijk met alleen maar vrijstaande villa's of tweekappers. Beetje elite buurtje. Splitsen zou afbreuk doen aan het imago van die wijk, vermoed ik.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:20:27 #115
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221195965
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:19 schreef Gia het volgende:

[..]
Denk niet dat de gemeente daarin meegaat in die wijk. Is echt een wijk met alleen maar vrijstaande villa's of tweekappers. Beetje elite buurtje. Splitsen zou afbreuk doen aan het imago van die wijk, vermoed ik.
Oh ja, dat is een grote kans inderdaad...
Maar de woning zou dus niet zoveel opleveren zodat zij een passend appartement of een bungalow kunnen krijgen?

Bezopen eigenlijk hé. :{
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:22:58 #116
3542 Gia
User under construction
pi_221195979
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:18 schreef Moeraskat het volgende:
In dat soort gevallen en wanneer het huurhuizen betreffen zou huizenruil ook makkelijker gemaakt moeten kunnen worden. Vind ik. Hoe zien jullie dat?
Zeker bij huurhuizen. Kijk altijd op tv naar 'huizenruilers', is een goed programma en zou makkelijker moeten zijn, overal. Hier in de omgeving bestaat wel 'voorrang bij van groot naar kleiner', voor sommige woningen. Mensen die een gezinswoning achterlaten hebben dan voorrang op een appartement, bijvoorbeeld. Op zich een goed initiatief, maar weer een beetje gemeen t.o.v. de starter die dan niet dat appartement krijgt, terwijl die al veel langer staat ingeschreven, maar ook niet in aanmerking komt voor die gezinswoning, want minimale gezinsgrootte 3.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:24:04 #117
3542 Gia
User under construction
pi_221195986
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:20 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Oh ja, dat is een grote kans inderdaad...
Maar de woning zou dus niet zoveel opleveren zodat zij een passend appartement of een bungalow kunnen krijgen?

Bezopen eigenlijk hé. :{
Ja hoor, ze kunnen prima een appartement kopen voor hetzelfde geld. Maar dan leveren ze de tuin, het vrijstaand wonen, de garage en de uitstekende buurt in. Waarom zou je dat doen?
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:28:37 #118
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221196026
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Zeker bij huurhuizen. Kijk altijd op tv naar 'huizenruilers', is een goed programma en zou makkelijker moeten zijn, overal. Hier in de omgeving bestaat wel 'voorrang bij van groot naar kleiner', voor sommige woningen. Mensen die een gezinswoning achterlaten hebben dan voorrang op een appartement, bijvoorbeeld. Op zich een goed initiatief, maar weer een beetje gemeen t.o.v. de starter die dan niet dat appartement krijgt, terwijl die al veel langer staat ingeschreven, maar ook niet in aanmerking komt voor die gezinswoning, want minimale gezinsgrootte 3.
Lekker krom weer. Waarom niet gewoon voorrang op passende woonruimte, of het nu groter, kleiner of gelijkvloers is ..

Ook lekker fijn naar de mensen die met 2 zijn, wel kinderen wilden maar ze niet kunnen krijgen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja hoor, ze kunnen prima een appartement kopen voor hetzelfde geld. Maar dan leveren ze de tuin, het vrijstaand wonen, de garage en de uitstekende buurt in. Waarom zou je dat doen?
Zeker op die leeftijd wil je dat niet meer nee.
Of ze moeten naar de andere kant van het land verhuizen, maar ook op die leeftijd is dat niet per sé ideaal. Tenzij je daar niks om geeft.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:34:52 #119
3542 Gia
User under construction
pi_221196068
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:28 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Lekker krom weer. Waarom niet gewoon voorrang op passende woonruimte, of het nu groter, kleiner of gelijkvloers is ..

Ook lekker fijn naar de mensen die met 2 zijn, wel kinderen wilden maar ze niet kunnen krijgen.
Zo wordt het ook genoemd: Passend toewijzen. Maar als je een alleenstaande man van 32 bent, dan kom je niet in aanmerking voor woningen die 'passend' worden toegewezen tot 27 jaar. En je komt niet in aanmerking voor gezinswoningen, uiteraard niet voor seniorenwoningen. Tegenwoordig zie je ook al minimale leeftijd 45 jaar. Er is gewoon heel weinig voor die leeftijdsgroep. Ze moeten maar kopen. Maar dat lukt niet echt in je eentje, tenzij je een topsalaris hebt of heeeel veeeel spaargeld.
quote:
Zeker op die leeftijd wil je dat niet meer nee.
Of ze moeten naar de andere kant van het land verhuizen, maar ook op die leeftijd is dat niet per sé ideaal. Tenzij je daar niks om geeft.
Er zouden wat meer vrijstaande senioren bungalows gebouwd moeten worden, koop. Dan willen er best wel mensen voor hetzelfde geld, kleiner gaan wonen.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:00:57 #120
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221196180
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 10:50 schreef Moeraskat het volgende:
Ja, en dat kan daar dus niet, midden in een dorp.
Alles kan, je kunt ook een kerncentrale onder een basisschool bouwen.
Of het handig is en of het beleid het toe laat is wat anders.

Het is tijd dat we radicaal anders gaan denken over wonen, economie, en duurzaamheid. en dan niet meteen roepen dat kan niet vanwege x of y, fuck het bestemmingsplan.

Modulaire pre-fab woningen zijn hierin (mogelijk) de toekomst , kunnen voor een veel lagere prijs gebouwd worden en veel sneller.
Lachen joh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')