abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221169373
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk bangmakerij pur sang. Ik gaf het in een ander topic ook al aan, in een grote miljoenenstad als Parijs zullen tientallen mensen per dag overlijden. Het kan best zijn dat er op een dag 109 mensen zijn overleden, maar dit zonder enig bewijs ophangen aan de warmte is een drogredeneringen. Causaliteit zal men toch echt moeten aantonen.
Weet je, je kunt keer op keer op keer alle 'noodkreten', signalen en waarschuwingen bagatelliseren. Voor elk bericht kun je wel weer iets verzinnen om het af te zwakken.

Maar ook jij zult -als je onbevooroordeeld kijkt- in jezelf toch concluderen dat er inderdaad de laatste 10-20 jaar steeds meer en steeds vaker extremen optreden? Extreme warmte in de zomer, extreme 'warmte' in de winter, extreme stormen, etc.

En ja, voor alles kun je zeggen, ja dat gebeurde in 1976 ook en in 1984 hadden we ook een heel zachte winter.

Maar met de frequentie en de mate waarin records nu sneuvelen kan zelfs de grootste klimaatscepticus toch niet meer ontkennen dat we aan een fucked-up trend bezig zijn?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_221169726
Dat downplayen Is ook een stukje identiteitspolitiek natuurlijk.
  zondag 28 juni 2026 @ 06:44:28 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221171026
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:09 schreef Perox het volgende:
Als het goed is ken je je hond en dan weet je of hij er tegen kan.
Ik snap dat je dat denkt, maar dieren kunnen streng voor zichzelf zijn qua pijn.
Als je een tuin hebt, zou ik hem gewoon in de tuin laten.

Anders alleen snel behoefte laten doen op grasveld, en dan meteen weer naar binnen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 28 juni 2026 @ 06:45:28 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221171027
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:25 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Komt zij ook fok?
Als ze op fok! zit dan is het vast zo´n nerdje met bril, en 50 cavia´s als huisdier.
  zondag 28 juni 2026 @ 06:46:46 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221171029
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 23:57 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik tel alweer de dagen af tot September. Schijt aan de zomer. Kutseizoen. Elke keer weer.
Ook geen airco?
Dat model wat ik wil hebben is pas weer in Augustus leverbaar. Eerste wat ik ga kopen die maand.
pi_221171297
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 00:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Chagrijnigste vent van Fok strikes again.
Een hekel hebben aan de zomer maakt me niet 'chagrijnig'. Kneus.
  zondag 28 juni 2026 @ 09:22:00 #57
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221171540
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:05 schreef Elan het volgende:
Alsof dit iets nieuws is :')

Zo'n 70.000 mensen vonden de dood als gevolg van de Europese hittegolf van 2003

https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_hittegolf_van_2003

[ afbeelding ]
Maar dat was toen toch ook nieuws? Waarom zou het nu dan geen nieuws zijn?

En dat het wel vaker gebeurd is, soms zelfs heftiger, dat maakt toch niet opeens dat het daarom nu niet uitgelicht mag worden?
Krekker is de bom!
pi_221171597
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 09:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En dat het wel vaker gebeurd is, soms zelfs heftiger, dat maakt toch niet opeens dat het daarom nu niet uitgelicht mag worden?
volgens wordt er bedoeld dat het geen nieuw fenomeen zou zijn.

Kan best zo zijn, maar het wordt wel heftiger, warmer, langer, komt vaker voor etc. Dat zijn gewoon feiten.
pi_221171704
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 09:07 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Een hekel hebben aan de zomer maakt me niet 'chagrijnig'. Kneus.
Nee, je bent sowieso een chagrijnige vent, en dit is meer een onderdeel daarvan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221171718
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 09:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nee, je bent sowieso een chagrijnige vent, en dit is meer een onderdeel daarvan.
:O
pi_221171720
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:34 schreef Chivaz het volgende:
Het word de hoogste tijd dat airco in je huis even vanzelfsprekend is als verwarming.
Ik begrijp oprecht niet waarom er in Europa zo’n fanatieke tegenstand is tegen het concept airco in je huis.
Met Europa bedoel je wrs. de EU. Die zjn voor de warmtepomp :{
Als je dan toch een installert, combineer die dan met een airco, zelde principe maar dan pomp je de warmte in omgekeerde richting.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 28 juni 2026 @ 10:12:35 #62
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_221171827
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Doden vanwege warm weer zijn in 99% ouderen en mensen met enorm slechte gezondheid die sowieso op korte termijn zouden overlijden. Niet dat dat niet tragisch is, maar het zet het wel in perspectief.
Dat is een misconceptie, op een gegeven moment als je teveel opwarmt kan je lichaam er gewoon niet mee omgaan, je 'gaat even liggen' en je wordt niet meer wakker.

Ik weet wel zeker dat veel mensen zich niet bewust zijn hoe gevaarlijk het werkelijk is. (Uit ervaring van directe omgeving overigens)
pi_221171847
quote:
6s.gif Op zondag 28 juni 2026 10:12 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Dat is een misconceptie, op een gegeven moment als je teveel opwarmt kan je lichaam er gewoon niet mee omgaan, je 'gaat even liggen' en je wordt niet meer wakker.

Ik weet wel zeker dat veel mensen zich niet bewust zijn hoe gevaarlijk het werkelijk is. (Uit ervaring van directe omgeving overigens)
Wat een onzin. Wat jij omschrijft is onderkoeling, niet oververhitting. 90% is bejaard, de rest heeft al dan niet onbekend onderliggend lijden zoals hartproblemen. Of doet achterlijke dingen zoals hardlopen in de volle zon, drank en drugs etc
blablablabla
pi_221171863
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 09:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Sure, maar is elk jaar in principe, en met een sterk vergrijzende bevolking is het allemaal ook weer niet zo wereldschokkend als sommige mensen doen voorkomen.
blablablabla
  zondag 28 juni 2026 @ 10:40:39 #65
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_221171951
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 10:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat een onzin. Wat jij omschrijft is onderkoeling, niet oververhitting. 90% is bejaard, de rest heeft al dan niet onbekend onderliggend lijden zoals hartproblemen. Of doet achterlijke dingen zoals hardlopen in de volle zon, drank en drugs etc
Kan je zo nazoeken, verder zit je er gewoon naast.
  zondag 28 juni 2026 @ 11:03:40 #66
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221172161
Maar airconditioning is extreemrechts volgens de Fransen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 28 juni 2026 @ 11:14:10 #67
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221172338
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 23:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:')
Ooit de foto's gezien van verbrande pootjes?

Ik droeg mijn honden tot ik aan het park was. No way dat die de straat aanraakten met die kwetsbare kussentjes.
Oké, bijzonder. Doe je dat ook als het vriest?
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 09:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Vreemd, jij verdoet je tijd hier min of meer met oneliners posten, waarvan het overgrote merendeel ad hominem. Maar anderen zijn het probleem? Ik heb hele grote en onoverbrugbare meningsverschillen met de user @PurifieR op een aantal onderwerpen, maar hij heeft nuttigere bijdrages dan jij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221172423
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2026 11:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oké, bijzonder. Doe je dat ook als het vriest?
[..]
Vreemd, jij verdoet je tijd hier min of meer met oneliners posten, waarvan het overgrote merendeel ad hominem. Maar anderen zijn het probleem? Ik heb hele grote en onoverbrugbare meningsverschillen met de user @:PurifieR op een aantal onderwerpen, maar hij heeft nuttigere bijdrages dan jij.
Waarvan akte.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 28 juni 2026 @ 11:20:46 #69
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221172455
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Doden vanwege warm weer zijn in 99% ouderen en mensen met enorm slechte gezondheid die sowieso op korte termijn zouden overlijden. Niet dat dat niet tragisch is, maar het zet het wel in perspectief.
Dor hout.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 28 juni 2026 @ 11:32:27 #70
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221172509
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 06:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik snap dat je dat denkt, maar dieren kunnen streng voor zichzelf zijn qua pijn.
Als je een tuin hebt, zou ik hem gewoon in de tuin laten.

Anders alleen snel behoefte laten doen op grasveld, en dan meteen weer naar binnen.
Als ik speciaal op de grasstrook loop en mijn hond gaat alsnog op het tegelpad ernaast lopen dan concludeer ik dat hij er goed tegen kan.

Verder wel mee eens hoor je moet er goed op letten want honden gaan heel ver om de baas te plezieren.
pi_221172562
quote:
6s.gif Op zondag 28 juni 2026 10:40 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Kan je zo nazoeken, verder zit je er gewoon naast.

quote:
De cijfers lopen uiteen
Dat hitte niet altijd officieel wordt geregistreerd als onderliggende doodsoorzaak, verklaart mede waarom de cijfers in wetenschappelijke studies en rapporten rond oversterfte uiteenlopen. Zo telt Wereldgezondheidsorganisatie WHO jaarlijks 175.000 hittedoden in Europa, terwijl een grote studie in Nature uitkwam op ruim 47.000 dodelijke slachtoffers.

Onderzoekers van het Imperial College Londen schatten het aantal hittedoden tijdens een Europese hittegolf in 2025 op 2.300. Dat gold voor twaalf grote steden in een week tijd.

In Spanje is al een voorlopige analyse gedaan van de slachtoffers van deze hittegolf. Het Spaanse ministerie van Gezondheid schat dat tussen zondag en woensdag 212 mensen overleden door de hitte. Bijna alle slachtoffers waren ouder dan 65 jaar.

De exacte aantallen zullen altijd onzeker blijven, ook omdat het gaat om verschillende rekenmodellen, data en de vraag welke landen zijn onderzocht, legt Klompmaker uit. Maar volgens hem zou het ook niet om exacte getallen moeten gaan. "Alle studies laten zien: bij hitte is er een verhoogd risico op sterfte. Die boodschap is het belangrijkst."
https://www.nu.nl/klimaat(...)%2Fwww.google.com%2F
Ze kunnen het al niet eens worden over de cijfers...
Dat zoals jij schrijft gezonde mensen in een soort hittecoma vallen en nooit meer wakker worden omdat ze hun hitte niet kwijt kunnen doordat het 3 graden warmer is dan normaal is pure bangmakerij. Daar komen hele andere temperaturen bij kijken. .

quote:
Het in Iran gelegen vliegveld Qeshm Dayrestan International Airport, gelegen aan de ingang van de Perzische Golf en in de buurt van de stad Bandar Abbas, registreerde gisteren een gevoelstemperatuur van maar liefst 81 graden, bij een dauwpuntstemperatuur van 36 graden. Die 81 graden gevoelstemperatuur zou een evenaring van het wereldrecord betekenen, de gemeten dauwpuntstemperatuur zelfs een wereldrecord. Tegen dit type hitte is de mens niet meer bestand. Dit is wat ze dodelijke hitte noemen.
Dit is dodelijke hitte, niet deze temperaturen. Tenzij je nogmaals bejaard bent met al dan niet onderliggend lijden of achterlijke fratsen gaat uithalen, zoals in de volle zon sporten, niet of amper drinken etc
blablablabla
pi_221172771
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is niet de categorie waar ik het over heb. Ik heb het over de categorie die onnodige risico's neemt.
Ik zie ook mensen die in deze hitte nog gaan hardlopen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221172933
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:39 schreef Hyaenidae het volgende:
Het is niet voor niks code rood. Je kunt je kerngezond voelen, buiten lopen bij 40 graden alsof er niets aan de hand is en dan toch 1x in elkaar zakken en nooit meer opstaan. Vergelijkbaar met een CO vergiftiging. Levensgevaarlijk.
En dan heb je toch mensen die nu buiten komen en het compleet negeren, ze spelen een soort Russische roulette.
Ook nog gewoon lekker hardlopen in de volle zon :+
  zondag 28 juni 2026 @ 12:47:01 #74
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_221173008
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 12:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik zie ook mensen die in deze hitte nog gaan hardlopen.
Jaaaa om te trainen voor een marathon natuurlijk, iets waar 93% van de mensen die hem lopen atletisch/genetisch gezien totaal niet geschikt voor zijn! :D
  zondag 28 juni 2026 @ 13:16:30 #75
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221173258
quote:
88s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:01 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Normaal 7 per dag.

Ik vertrouw ambulancepersoneel wel.
In groter Parijs wonen een slordige 11 miljoen mensen
7 per dag normaal? Dat is 2555 per jaar
Dat is 1 op de 4306
Wow, dat is nog eens een levensverwachting!
Of jij weet gewoon niet waar je het over hebt…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')