Jij gaat maar even lekker je schoenen en sokken uit doen, en dan ga je maar eens lekker een ommetje maken op de stoep.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste mensen lopen met een hond op de stoep of het gras, niet de snelweg. En honden zullen toch uitgelaten moeten worden, ook tijdens warm weer.
Ga maar eens op je blote voeten een blokje om doen dan. Niet te doen? Dan ook niet voor je hond.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste mensen lopen met een hond op de stoep of het gras, niet de snelweg. En honden zullen toch uitgelaten moeten worden, ook tijdens warm weer.
Langdurige benauwdheid en felle zon is gewoon dodelijk voor jong en vooral voor oud. Bizar dat je dat hier loopt te minimaliseren.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zullen lang niet elke dag mensen overlijden aan hitte, dus het is tevens de vraag waar dat aantal (7) vandaan komt. Net zoals het onduidelijk is of deze vermeende 109 mensen zijn overleden aan hitte of hier andere zaken een rol speelde.
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ga maar eens op je blote voeten een blokje om doen dan. Niet te doen? Dan ook niet voor je hond.
Bespottelijke vergelijkingen. De voet van de mens is per definitie stukken gevoeliger. Wij kunnen ook heel snel problemen met bevriezing krijgen. Moeten we dus ook honden maar niet maar uitlaten als het gevroren heeft? Dieren kunnen hier simpelweg veel beter mee omgaan.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij gaat maar even lekker je schoenen en sokken uit doen, en dan ga je maar eens lekker een ommetje maken op de stoep.
Dat doe ik niet, ik geef simpelweg aan dat er geen enkel bewijs dat de mensen overleden daadwerkelijk zijn overleden aan hitte of dat er andere factoren een rol hebben gespeeld.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Langdurige benauwdheid en felle zon is gewoon dodelijk voor jong en vooral voor oud. Bizar dat je dat hier loopt te minimaliseren.
Stoeptegels kunnen meer dan 50 graden worden man. Daar kunnen honden brandblaren van op lopen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:50 schreef HowardRoark het volgende:
Dieren kunnen hier simpelweg veel beter mee omgaan.
Lees jij wel goed?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik geef simpelweg aan dat er geen enkel bewijs dat de mensen overleden daadwerkelijk zijn overleden aan hitte of dat er andere factoren een rol hebben gespeeld.
Nee, ik heb een 22 jarige dochter,quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus @:vogeltjesdans heeft een 23 -jarige zoon?
Als het goed is ken je je hond en dan weet je of hij er tegen kan. Ik ben gewoon gegaan maar wel route aangepast. En dus korter. Hij heeft bij mij geen last van zijn pootjes maar moet hem wel in de gaten houden qua warmte. Na de warme wandeling mag ie bij de ventilator liggen. Vindt ie lekker.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Stoeptegels kunnen meer dan 50 graden worden man. Daar kunnen honden brandblaren van op lopen.
Honden kunnen net als varkens ook niet zweten, en komen hun warmte moeilijker kwijt dan mensen. Als je daar in de hitte mee gaat wandelen kan er oververhitting optreden. Vooral bij honden met van die platte neuzen, zoals Bulldogs.
Maar dit gaat niet over alle overlijdens, maar over de hoeveelheid overlijdens die de Samu ziet. Dat zijn er normaal 7, en nu 109.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk bangmakerij pur sang. Ik gaf het in een ander topic ook al aan, in een grote miljoenenstad als Parijs zullen tientallen mensen per dag overlijden. Het kan best zijn dat er op een dag 109 mensen zijn overleden, maar dit zonder enig bewijs ophangen aan de warmte is een drogredeneringen. Causaliteit zal men toch echt moeten aantonen.
Hij heeft zijn mening al klaar en leest/interpreteert elk nieuwsbericht in dat betreffende frame.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Lees jij wel goed?
De hittegolf begint in de hoofdstad af te nemen, maar blijft de gezondheidszorg zwaar onder druk zetten. Terwijl de temperatuur in Parijs opliep tot bijna 39 °C, overleden vrijdag 26 juni binnen een periode van 24 uur 109 mensen, tegenover gemiddeld zeven personen in dezelfde periode van het jaar, vernam franceinfo van de Samu.
Sterfgevallen door de hitte in ziekenhuizen zijn niet opgenomen in deze cijfers. De balans omvat uitsluitend overlijdens die door de Samu werden vastgesteld tijdens interventies op de openbare weg of bij mensen thuis. In dezelfde periode registreerde de Samu ook 3.400 oproepen naar de hulpdiensten, 30 hartstilstanden en een maximale lichaamstemperatuur van 43,7 °C bij een patiënte met ernstige hyperthermie.
Ook al zou niet elk (waarvan het vermoeden dat hitte de oorzaak van overlijden is) geval te bewijzen, is het verschil wel erg groot.
Dat vind ik ook. Moet net zo normaal worden als verwarming in de winter.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:34 schreef Chivaz het volgende:
Het word de hoogste tijd dat airco in je huis even vanzelfsprekend is als verwarming.
Ik begrijp oprecht niet waarom er in Europa zo’n fanatieke tegenstand is tegen het concept airco in je huis.
Zeker niet als deze koelt en warmt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:34 schreef Chivaz het volgende:
Het word de hoogste tijd dat airco in je huis even vanzelfsprekend is als verwarming.
Ik begrijp oprecht niet waarom er in Europa zo’n fanatieke tegenstand is tegen het concept airco in je huis.
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Bespottelijke vergelijkingen. De voet van de mens is per definitie stukken gevoeliger. Wij kunnen ook heel snel problemen met bevriezing krijgen. Moeten we dus ook honden maar niet maar uitlaten als het gevroren heeft? Dieren kunnen hier simpelweg veel beter mee omgaan.
Het zal simpelweg heel veel energie verbruiken. Misschien zijn ze bang dat het stroomnet verder overbelast gaat worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:34 schreef Chivaz het volgende:
Ik tel alweer de dagen af tot September. Schijt aan de zomer. Kutseizoen. Elke keer weer.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:56 schreef YoopY het volgende:
Eindelijk zomer en wat doen ze? Massaal dood vallen. Tssk
Ik trek me geen zier aan van de klimaatwappies die daar op tegen zijn. Veel plezier met stikken van de hitte, mijn huis gaat stevig gekoeld worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:34 schreef Chivaz het volgende:
Chagrijnigste vent van Fok strikes again.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:57 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik tel alweer de dagen af tot September. Schijt aan de zomer. Kutseizoen. Elke keer weer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |