abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:45:52 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221166596
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De meeste mensen lopen met een hond op de stoep of het gras, niet de snelweg. En honden zullen toch uitgelaten moeten worden, ook tijdens warm weer.
Jij gaat maar even lekker je schoenen en sokken uit doen, en dan ga je maar eens lekker een ommetje maken op de stoep.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221166601
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De meeste mensen lopen met een hond op de stoep of het gras, niet de snelweg. En honden zullen toch uitgelaten moeten worden, ook tijdens warm weer.
Ga maar eens op je blote voeten een blokje om doen dan. Niet te doen? Dan ook niet voor je hond.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:49:24 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221166621
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er zullen lang niet elke dag mensen overlijden aan hitte, dus het is tevens de vraag waar dat aantal (7) vandaan komt. Net zoals het onduidelijk is of deze vermeende 109 mensen zijn overleden aan hitte of hier andere zaken een rol speelde.
Langdurige benauwdheid en felle zon is gewoon dodelijk voor jong en vooral voor oud. Bizar dat je dat hier loopt te minimaliseren.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:50:47 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221166623
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ga maar eens op je blote voeten een blokje om doen dan. Niet te doen? Dan ook niet voor je hond.
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Jij gaat maar even lekker je schoenen en sokken uit doen, en dan ga je maar eens lekker een ommetje maken op de stoep.
Bespottelijke vergelijkingen. De voet van de mens is per definitie stukken gevoeliger. Wij kunnen ook heel snel problemen met bevriezing krijgen. Moeten we dus ook honden maar niet maar uitlaten als het gevroren heeft? Dieren kunnen hier simpelweg veel beter mee omgaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221166627
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:31 schreef -river- het volgende:

[..]
Toen was ik hoogzwanger.
Dus @vogeltjesdans heeft een 23 -jarige zoon?
pindazakje
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:52:22 #31
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221166633
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Langdurige benauwdheid en felle zon is gewoon dodelijk voor jong en vooral voor oud. Bizar dat je dat hier loopt te minimaliseren.
Dat doe ik niet, ik geef simpelweg aan dat er geen enkel bewijs dat de mensen overleden daadwerkelijk zijn overleden aan hitte of dat er andere factoren een rol hebben gespeeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:56:18 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221166665
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:50 schreef HowardRoark het volgende:
Dieren kunnen hier simpelweg veel beter mee omgaan.
Stoeptegels kunnen meer dan 50 graden worden man. Daar kunnen honden brandblaren van op lopen.
Honden kunnen net als varkens ook niet zweten, en komen hun warmte moeilijker kwijt dan mensen. Als je daar in de hitte mee gaat wandelen kan er oververhitting optreden. Vooral bij honden met van die platte neuzen, zoals Bulldogs.
pi_221166694
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doe ik niet, ik geef simpelweg aan dat er geen enkel bewijs dat de mensen overleden daadwerkelijk zijn overleden aan hitte of dat er andere factoren een rol hebben gespeeld.
Lees jij wel goed?

De hittegolf begint in de hoofdstad af te nemen, maar blijft de gezondheidszorg zwaar onder druk zetten. Terwijl de temperatuur in Parijs opliep tot bijna 39 °C, overleden vrijdag 26 juni binnen een periode van 24 uur 109 mensen, tegenover gemiddeld zeven personen in dezelfde periode van het jaar, vernam franceinfo van de Samu.

Sterfgevallen door de hitte in ziekenhuizen zijn niet opgenomen in deze cijfers. De balans omvat uitsluitend overlijdens die door de Samu werden vastgesteld tijdens interventies op de openbare weg of bij mensen thuis. In dezelfde periode registreerde de Samu ook 3.400 oproepen naar de hulpdiensten, 30 hartstilstanden en een maximale lichaamstemperatuur van 43,7 °C bij een patiënte met ernstige hyperthermie.

Ook al zou niet elk (waarvan het vermoeden dat hitte de oorzaak van overlijden is) geval te bewijzen, is het verschil wel erg groot.
pi_221166721
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:51 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dus @:vogeltjesdans heeft een 23 -jarige zoon?
Nee, ik heb een 22 jarige dochter,
pi_221166731
Waarom is dit horror? Voor de betrokkene is het een drama maar voor de mensheid een zegen. We zijn met teveel en moeder natuur corrigeert
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 20:09:33 #36
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221166759
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Stoeptegels kunnen meer dan 50 graden worden man. Daar kunnen honden brandblaren van op lopen.
Honden kunnen net als varkens ook niet zweten, en komen hun warmte moeilijker kwijt dan mensen. Als je daar in de hitte mee gaat wandelen kan er oververhitting optreden. Vooral bij honden met van die platte neuzen, zoals Bulldogs.
Als het goed is ken je je hond en dan weet je of hij er tegen kan. Ik ben gewoon gegaan maar wel route aangepast. En dus korter. Hij heeft bij mij geen last van zijn pootjes maar moet hem wel in de gaten houden qua warmte. Na de warme wandeling mag ie bij de ventilator liggen. Vindt ie lekker.
pi_221166856
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:04 schreef -river- het volgende:

[..]
Nee, ik heb een 22 jarige dochter,
Komt zij ook fok?
pindazakje
pi_221166861
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk bangmakerij pur sang. Ik gaf het in een ander topic ook al aan, in een grote miljoenenstad als Parijs zullen tientallen mensen per dag overlijden. Het kan best zijn dat er op een dag 109 mensen zijn overleden, maar dit zonder enig bewijs ophangen aan de warmte is een drogredeneringen. Causaliteit zal men toch echt moeten aantonen.
Maar dit gaat niet over alle overlijdens, maar over de hoeveelheid overlijdens die de Samu ziet. Dat zijn er normaal 7, en nu 109.

Maar uiteraard heeft de hitte daar niks mee van doen volgens vriend Howard. Is gewoon toeval dat dit gebeurt als het net 43 graden is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221166892
In Frankrijk zijn sinds het begin van de hittegolf al 74 mensen verdronken. Volgens de autoriteiten zoeken veel mensen vanwege het warme weer verkoeling in het water, maar gebeurt dat ook op plekken waar het gevaarlijk is om te zwemmen.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221166934
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Lees jij wel goed?

De hittegolf begint in de hoofdstad af te nemen, maar blijft de gezondheidszorg zwaar onder druk zetten. Terwijl de temperatuur in Parijs opliep tot bijna 39 °C, overleden vrijdag 26 juni binnen een periode van 24 uur 109 mensen, tegenover gemiddeld zeven personen in dezelfde periode van het jaar, vernam franceinfo van de Samu.

Sterfgevallen door de hitte in ziekenhuizen zijn niet opgenomen in deze cijfers. De balans omvat uitsluitend overlijdens die door de Samu werden vastgesteld tijdens interventies op de openbare weg of bij mensen thuis. In dezelfde periode registreerde de Samu ook 3.400 oproepen naar de hulpdiensten, 30 hartstilstanden en een maximale lichaamstemperatuur van 43,7 °C bij een patiënte met ernstige hyperthermie.

Ook al zou niet elk (waarvan het vermoeden dat hitte de oorzaak van overlijden is) geval te bewijzen, is het verschil wel erg groot.
Hij heeft zijn mening al klaar en leest/interpreteert elk nieuwsbericht in dat betreffende frame.

Veel ontkenners van door de mens veroorzaakte klimaatverandering vinden het ook vast allemaal wel meevallen of spreken zelfs nog van ''lekker weer".

Deze hittegolf an sich is ook nog niet het probleem. Het probleem is dat dit niet eens het 'nieuwe normaal' is, maar dat het de komende jaren alleen maar erger gaat worden.
pi_221166939
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:25 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Komt zij ook fok?
Nee *O*
pi_221166942
Het word de hoogste tijd dat airco in je huis even vanzelfsprekend is als verwarming.
Ik begrijp oprecht niet waarom er in Europa zo’n fanatieke tegenstand is tegen het concept airco in je huis.
pi_221166950
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:34 schreef Chivaz het volgende:
Het word de hoogste tijd dat airco in je huis even vanzelfsprekend is als verwarming.
Ik begrijp oprecht niet waarom er in Europa zo’n fanatieke tegenstand is tegen het concept airco in je huis.
Dat vind ik ook. Moet net zo normaal worden als verwarming in de winter.
pi_221166974
quote:
Zeker niet als deze koelt en warmt.
pi_221166977
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:33 schreef -river- het volgende:

[..]
Nee *O*
Wrom nie?
pindazakje
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 23:25:31 #46
441859 crew  Lenny77
pi_221168703
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Bespottelijke vergelijkingen. De voet van de mens is per definitie stukken gevoeliger. Wij kunnen ook heel snel problemen met bevriezing krijgen. Moeten we dus ook honden maar niet maar uitlaten als het gevroren heeft? Dieren kunnen hier simpelweg veel beter mee omgaan.
:')
Ooit de foto's gezien van verbrande pootjes?

Ik droeg mijn honden tot ik aan het park was. No way dat die de straat aanraakten met die kwetsbare kussentjes.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 27 juni 2026 @ 23:36:35 #47
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221168895
quote:
Het zal simpelweg heel veel energie verbruiken. Misschien zijn ze bang dat het stroomnet verder overbelast gaat worden.
pi_221169160
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:56 schreef YoopY het volgende:
Eindelijk zomer en wat doen ze? Massaal dood vallen. Tssk
Ik tel alweer de dagen af tot September. Schijt aan de zomer. Kutseizoen. Elke keer weer.
pi_221169168
quote:
Ik trek me geen zier aan van de klimaatwappies die daar op tegen zijn. Veel plezier met stikken van de hitte, mijn huis gaat stevig gekoeld worden.
pi_221169232
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 23:57 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik tel alweer de dagen af tot September. Schijt aan de zomer. Kutseizoen. Elke keer weer.
Chagrijnigste vent van Fok strikes again.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')