abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221166111
https://www.franceinfo.fr(...)periode_8082638.html

quote:
Hittegolf: de Samu (Dienst voor Dringende Medische Hulp) registreerde vrijdag 109 doden in Parijs, tegenover gewoonlijk zeven in dezelfde periode

Deze sterfgevallen, vastgesteld tijdens interventies aan huis of op de openbare weg, omvatten volgens de Parijse hulpdiensten niet de overlijdens in ziekenhuizen die verband houden met de extreme hitte.

De hittegolf begint in de hoofdstad af te nemen, maar blijft de gezondheidszorg zwaar onder druk zetten. Terwijl de temperatuur in Parijs opliep tot bijna 39 °C, overleden vrijdag 26 juni binnen een periode van 24 uur 109 mensen, tegenover gemiddeld zeven personen in dezelfde periode van het jaar, vernam franceinfo van de Samu.

Sterfgevallen door de hitte in ziekenhuizen zijn niet opgenomen in deze cijfers. De balans omvat uitsluitend overlijdens die door de Samu werden vastgesteld tijdens interventies op de openbare weg of bij mensen thuis. In dezelfde periode registreerde de Samu ook 3.400 oproepen naar de hulpdiensten, 30 hartstilstanden en een maximale lichaamstemperatuur van 43,7 °C bij een patiënte met ernstige hyperthermie.
Zorgwekkend dekt de lading niet eens meer :X Ziekenhuisdoden niet eens meegeteld....

In 2014 openbaarden ze deze kaart, waarin ze lieten zien welke horrorscenario's in 2050 te wachten stonden... Dit is nu in 2026 al ruimschoots gehaald -O-

🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221166136
Het is niet voor niks code rood. Je kunt je kerngezond voelen, buiten lopen bij 40 graden alsof er niets aan de hand is en dan toch 1x in elkaar zakken en nooit meer opstaan. Vergelijkbaar met een CO vergiftiging. Levensgevaarlijk.
En dan heb je toch mensen die nu buiten komen en het compleet negeren, ze spelen een soort Russische roulette.
pindazakje
pi_221166156
Doden vanwege warm weer zijn in 99% ouderen en mensen met enorm slechte gezondheid die sowieso op korte termijn zouden overlijden. Niet dat dat niet tragisch is, maar het zet het wel in perspectief.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 27 juni 2026 @ 18:46:32 #4
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221166179
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:39 schreef Hyaenidae het volgende:
Het is niet voor niks code rood. Je kunt je kerngezond voelen, buiten lopen bij 40 graden alsof er niets aan de hand is en dan toch 1x in elkaar zakken en nooit meer opstaan. Vergelijkbaar met een CO vergiftiging. Levensgevaarlijk.
En dan heb je toch mensen die nu buiten komen en het compleet negeren, ze spelen een soort Russische roulette.
Je kunt vaak duizend keer waarschuwen maar er blijven altijd idioten die alle waarschuwingen in de wind zullen slaan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221166253
Eindelijk zomer en wat doen ze? Massaal dood vallen. Tssk
pi_221166257
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Doden vanwege warm weer zijn in 99% ouderen en mensen met enorm slechte gezondheid die sowieso op korte termijn zouden overlijden. Niet dat dat niet tragisch is, maar het zet het wel in perspectief.
Nou... In Frankrijk al meerdere peuters doodgegaan inmiddels en meerdere jongvolwassenen
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221166269
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je kunt vaak duizend keer waarschuwen maar er blijven altijd idioten die alle waarschuwingen in de wind zullen slaan.
Veel mensen hebben geen keus. Zeker ouderen, die vallen neer in eigen huis
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221166279
Dit is natuurlijk bangmakerij pur sang. Ik gaf het in een ander topic ook al aan, in een grote miljoenenstad als Parijs zullen tientallen mensen per dag overlijden. Het kan best zijn dat er op een dag 109 mensen zijn overleden, maar dit zonder enig bewijs ophangen aan de warmte is een drogredeneringen. Causaliteit zal men toch echt moeten aantonen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221166290
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk bangmakerij pur sang. Ik gaf het in een ander topic ook al aan, in een grote miljoenenstad als Parijs zullen tientallen mensen per dag overlijden. Het kan best zijn dat er op een dag 109 mensen zijn overleden, maar dit zonder enig bewijs ophangen aan de warmte is een drogredeneringen. Causaliteit zal men toch echt moeten aantonen.
Normaal 7 per dag.

Ik vertrouw ambulancepersoneel wel.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:02:15 #10
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221166294
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:39 schreef Hyaenidae het volgende:
:')

Jij verwacht dat mensen bang binnen gaan zitten? Doe even normaal hoor.

Ook met hoge temperaturen kan je er als mens gewoon uit hoor. Ja, het is belangrijk om geen intensieve activiteiten te doen en genoeg te drinken, maar je kunt er prima even uit voor een ommetje met de hond of een bezoekje aan de supermarkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:04:50 #11
56749 BlaZ
pi_221166307
quote:
88s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Veel mensen hebben geen keus. Zeker ouderen, die vallen neer in eigen huis
Dat is niet de categorie waar ik het over heb. Ik heb het over de categorie die onnodige risico's neemt.
pi_221166310
Alsof dit iets nieuws is :')

Zo'n 70.000 mensen vonden de dood als gevolg van de Europese hittegolf van 2003

https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_hittegolf_van_2003

blablablabla
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:05:32 #13
56749 BlaZ
pi_221166314
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
Normaal gezien krijg je een statistische piek van mensen die net even wat eerder overlijden. Dat is normaal bij extreme hitte of kou.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:06:32 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221166318
Mensen die met dit weer ook naar buiten gaan 8)7

Dan vraag je er ook gewoon om.
pi_221166319
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ook met hoge temperaturen kan je er als mens gewoon uit hoor. Ja, het is belangrijk om geen intensieve activiteiten te doen en genoeg te drinken, maar je kunt er prima even uit voor een ommetje met de hond of een bezoekje aan de supermarkt.
Ja, ff de hond uitlaten met 43 graden... 8)7

In landen waar warm weer gebruikelijker is, is er niemand die om 2 uur smiddags even de hond gaat uitlaten.
Wachten tot de zon wat onder is, is veiliger.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221166327
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:06 schreef Tengano het volgende:
Mensen die met dit weer ook naar buiten gaan 8)7

Dan vraag je er ook gewoon om.
Nouja, het KNMI had ook het advies aangepast. Binnen blijven is niet per se beter. Zeker in steden waar het binnen appartementen vaak warmer is dan buiten.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221166334
Een piekdag bij een hittegolf vergelijken met een historisch gemiddelde.

Gek zeg dat dat hoger ligt.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:10:12 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221166342
quote:
88s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:01 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Normaal 7 per dag.

Ik vertrouw ambulancepersoneel wel.
Dat is nagenoeg onmogelijk voor zo een grote stad. Als we naar de statistieken van Parijs als metropool kijken, ligt dat zelfs op honderden per dag. Zie ook:

Bron
pi_221166375
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is nagenoeg onmogelijk voor zo een grote stad. Als we naar de statistieken van Parijs als metropool kijken, ligt dat zelfs op honderden per dag. Zie ook:

[ afbeelding ]

Bron
Zoals ik het lees zijn het normaal gesproken 7 hitte-gerelateerde doden en nu dus 109 hitte-gerelateerde doden.
pi_221166444
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Beetje zoals covid inderdaad.
pi_221166460
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron
Dat zijn alle doden, niet de hitte-doden.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221166497
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:05 schreef Elan het volgende:
Alsof dit iets nieuws is :')

Zo'n 70.000 mensen vonden de dood als gevolg van de Europese hittegolf van 2003

https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_hittegolf_van_2003

[ afbeelding ]
Toen was ik hoogzwanger.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:36:32 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221166529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:14 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Zoals ik het lees zijn het normaal gesproken 7 hitte-gerelateerde doden en nu dus 109 hitte-gerelateerde doden.
Er zullen lang niet elke dag mensen overlijden aan hitte, dus het is tevens de vraag waar dat aantal (7) vandaan komt. Net zoals het onduidelijk is of deze vermeende 109 mensen zijn overleden aan hitte of hier andere zaken een rol speelde.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:42:49 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221166570
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Een ommetje met de hond.....dierenbeul. Die arme dieren lopen op heet asfalt/steen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:44:16 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221166583
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Een ommetje met de hond.....dierenbeul. Die arme dieren lopen op heet asfalt.
De meeste mensen lopen met een hond op de stoep of het gras, niet de snelweg. En honden zullen toch uitgelaten moeten worden, ook tijdens warm weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')