Dat hebben ze allemaal wel gemeen vind ik. Max zeurt ook vaker over dit soort dingen, maar toen hij kampioen werd met het safety car gebeuren, maakte hem dat ook niet uit. Ja een oude koe, maar het gaat hier niet om die specifieke situatie, maar om het stukje menselijke psychologie.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
Wat mij stoort is dat Russell de andere coureurs wijst op om de regels te volgen en hij prat gaat op veiligheid, maar als er hij zelf niet aanhoudt. Dan mag het allemaal. Het is gewoon schijnheilig.
Die Russell is nota bene voorzitter van de coureurs, iets met het goede voorbeeld geven.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vind ik wel wat te makkelijk, er zijn natuurlijk genoeg gevaarlijke situaties op de baan die ontstaan voordat er een vlag gezwaaid wordt, daar kan je je als coureur niet achter verschuilen.
Moet je ook de snelste tijd afnemen van diegene die geel veroorzaakt, want anders gaat dat gebruikt worden om te voorkomen dat anderen hun tijd kunnen verbeteren.quote:Op zondag 28 juni 2026 11:47 schreef Zorro het volgende:
Dit is zo simpel op te lossen door wat ik eerder verkeerd had gewoon standaard te maken: Rijd je door een gele sector, ongeacht enkel of dubbel, dan telt je ronde tijd niet. Dan is er geen enkele reden meer om je gas niet gewoon los te laten.
Maar ja, dan zwaaien ze pas geel als Russell voorbij is, nog gevaarlijker
Zoals in Monaco door Checoquote:Op zondag 28 juni 2026 12:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Moet je ook de snelste tijd afnemen van diegene die geel veroorzaakt, want anders faat dat gebruikt worden om te voorkomen dat anderen hun tijd kunnen verbeteren.
Ja dat was nog wel mijn twijfel hierbij ja.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Moet je ook de snelste tijd afnemen van diegene die geel veroorzaakt, want anders faat dat gebruikt worden om te voorkomen dat anderen hun tijd kunnen verbeteren.
Hij heeft zich aan de regels gehouden.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
Wat mij stoort is dat Russell de andere coureurs wijst op om de regels te volgen en hij prat gaat op veiligheid, maar als er hij zelf niet aanhoudt. Dan mag het allemaal. Het is gewoon schijnheilig.
Je probeert het weer om te draaien. Jij beweerde dat de wedstrijdleiding daar niet over gaat maar de marshall. Dat is dus niet zo. De wedstrijdleiding heeft het volledige overzicht en bepaalt dat. En dat deden ze ontzettend traag gisteren terwijl de noodzaak tot een gele vlag zonneklaar was.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een marshal is degene die de vlaggen zwaait, waarom zou die niet mogen kiezen voor dubbel geel?
Daar ben ik ook boos op.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij heeft zich aan de regels gehouden.
Vandaar dat men beter de boosheid richting de FIA/marshals kan richten. Russell deed niks verkeerd. Hoe graag men hier dat ook wil doen geloven.
Als een ander beslist over een situatie die geldt in jouw gebied gaat daar logischerwijs tijd overheen. Daarom is het vreemd dat een marshal dat zelf niet beslist. Naar mijn mening, althans.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je probeert het weer om te draaien. Jij beweerde dat de wedstrijdleiding daar niet over gaat maar de marshall. Dat is dus niet zo. De wedstrijdleiding heeft het volledige overzicht en bepaalt dat. En dat deden ze ontzettend traag gisteren terwijl de noodzaak tot een gele vlag zonneklaar was.
Dat begon met op Bottas helm te slaan nadat ze gezamelijk eraf gingen.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:48 schreef TweedeKlum het volgende:
Dat Russell moreel failliet is al jaren een feit.
Dat weet ik, want je lult het altijd precies die kant op die jou uitkomt. Er zitten in race control meer dan tien mensen op twintig of meer schermen te turen en die zien in een snelle bocht een coureur het grind in schieten. Er hangt in een split second geel. Dat gaat geen tijd overheen. Vervolgens is nog een seconde later duidelijk dat de coureur stil staat. Daar hoeft echt niet over vergaderd te worden, dat ziet een blinde nog bij wijze van spreken. Alles kan echt in 3 seconden tijd besloten worden. Ik vind het extreem reden tot zorg wanneer bij elk incident er 15-20 seconden overheen moet gaan voordat besloten kan worden of een situatie ernstig genoeg is voor dubbel geel en dat we tot die tijd met 250 per uur langs de situatie blijven scheuren. Draai het dan om: in eerste instantie dubbel geel en pas als vast staat dat er geen gevaar is enkel geel.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als een ander beslist over een situatie die geldt in jouw gebied gaat daar logischerwijs tijd overheen. Daarom is het vreemd dat een marshal dat zelf niet beslist. Naar mijn mening, althans.
Russell houdt zich toch net wel aan de regels? Aan achterlijke regels door 96 meter eerder van het gas te gaan en uiteindelijk een hele tientje van een seconde te verliezen voldeed hij aan de onbegrijpelijke veiligheidsregel.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
Volgens mij realiseert ook 90% van de reageerders hier zich dat het om de wedstrijdleiding ging. Russell wordt er alleen bij gehaald omdat hij ervan profiteert. En ik er ook van overtuigd ben dat als het om Verstappen was gegaan de ophef op met name het Britse eiland van een heel andere orde was geweest.quote:
Staat ook wel veel druk op, heb je eindelijk een winnende auto, is er een jochie in z'n 2e F1 jaar die gewoon sneller is.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:48 schreef TweedeKlum het volgende:
Dat Russell moreel failliet is al jaren een feit.
Dan had ik ook terecht gevonden dat de tijd van Max was afgepakt.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Volgens mij realiseert ook 90% van de reageerders hier zich dat het om de wedstrijdleiding ging. Russell wordt er alleen bij gehaald omdat hij ervan profiteert. En ik er ook van overtuigd ben dat als het om Verstappen was gegaan de ophef op met name het Britse eiland van een heel andere orde was geweest.
De Daniel Ricciardo 2018 treatment.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Staat ook wel veel druk op, heb je eindelijk een winnende auto, is er een jochie in z'n 2e F1 jaar die gewoon sneller is.
Dan komt "the spirit of the rules" op tafel, maar ja de spirit komt en gaat wanneer het uitkomt.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Volgens mij realiseert ook 90% van de reageerders hier zich dat het om de wedstrijdleiding ging. Russell wordt er alleen bij gehaald omdat hij ervan profiteert. En ik er ook van overtuigd ben dat als het om Verstappen was gegaan de ophef op met name het Britse eiland van een heel andere orde was geweest.
Omdat dit niet door een baco bepaald wordt.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een marshal is degene die de vlaggen zwaait, waarom zou die niet mogen kiezen voor dubbel geel?
Yup, Antonelli heeft zoveel meer talent, dat moet erg zeer doen bij Russell.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Staat ook wel veel druk op, heb je eindelijk een winnende auto, is er een jochie in z'n 2e F1 jaar die gewoon sneller is.
Dit klopt gewoon.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij heeft zich aan de regels gehouden.
Vandaar dat men beter de boosheid richting de FIA/marshals kan richten. Russell deed niks verkeerd. Hoe graag men hier dat ook wil doen geloven.
Nou nee, ik geef gewoon mijn mening. Als je de beslissingen centraliseert dan gaat er tijd overheen. Dat is in elk geval wat ik zou kunnen indenken. Je kan niet alles 100% controleren. Maar goed we weten allemaal niet exact hoe het er aan toe gaat in ruimte van de race control.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat weet ik, want je lult het altijd precies die kant op die jou uitkomt.
quote:Er zitten in race control meer dan tien mensen op twintig of meer schermen te turen en die zien in een snelle bocht een coureur het grind in schieten. Er hangt in een split second geel. Dat gaat geen tijd overheen. Vervolgens is nog een seconde later duidelijk dat de coureur stil staat. Daar hoeft echt niet over vergaderd te worden, dat ziet een blinde nog bij wijze van spreken. Alles kan echt in 3 seconden tijd besloten worden. Ik vind het extreem reden tot zorg wanneer bij elk incident er 15-20 seconden overheen moet gaan voordat besloten kan worden of een situatie ernstig genoeg is voor dubbel geel en dat we tot die tijd met 250 per uur langs de situatie blijven scheuren. Draai het dan om: in eerste instantie dubbel geel en pas als vast staat dat er geen gevaar is enkel geel.
Maar het zou helemaal niet nodig zijn. De capaciteit van de wedstrijdleiding en de moderne technieken maken het al decennia mogelijk om dit gewoon veel sneller af te wikkelen.
Hier hebben we het over F1quote:
Jammer, hopelijk zitten er naast die mensen ook nog wel F1-fans daar.quote:Op zondag 28 juni 2026 13:27 schreef yvonne het volgende:
Er werd flink boe geroepen toen George voorbij kwam.
Wat een onzin. Nee, ik ben niet in de ruimte geweest. Dat is ook niet nodig om te weten dat er meerdere mensen constant naar de schermen van 1 of 2 bochten turen. Auto eraf in het grind, op het knopje drukken en roepen dubbel geel. Meer is het niet. Alleen probeert jij er meer van te maken omdat je niet wilt toegeven dat het sneller had gemoeten en Russell dus geen pole had moeten hebben. Zo eenvoudig is het.quote:Op zondag 28 juni 2026 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nou nee, ik geef gewoon mijn mening. Als je de beslissingen centraliseert dan gaat er tijd overheen. Dat is in elk geval wat ik zou kunnen indenken. Je kan niet alles 100% controleren. Maar goed we weten allemaal niet exact hoe het er aan toe gaat in ruimte van de race control.
[..]
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veelquote:Op zondag 28 juni 2026 13:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, hopelijk zitten er naast die mensen ook nog wel F1-fans daar.
Door jou toch niet hè hopelijkquote:Op zondag 28 juni 2026 13:27 schreef yvonne het volgende:
Dat hoeft niet....quote:Op zondag 28 juni 2026 13:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Yup, Antonelli heeft zoveel meer talent, dat moet erg zeer doen bij Russell.
Ze kunnen wat leren van de Nederlanders nu in de VSquote:Op zondag 28 juni 2026 13:27 schreef yvonne het volgende:
Stiekem is het toch ook wel leuk dat er eentje is waar we allemaal op haten, iedere club/ sport heeft toch een Wout Weghorst, George Russell, Luis Suarez, Lance Armstrong nodig.quote:Op zondag 28 juni 2026 13:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, hopelijk zitten er naast die mensen ook nog wel F1-fans daar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hell To The Liars
Veel plezierquote:
Deze keer ligt het niet aan jouquote:Op zondag 28 juni 2026 13:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laten we duimen dat Max dit jaar wel die tribune haalt
Een uitdagiging is het zeker, maar George heeft niet die verfijning die Kimi heeft en dat zal hij ook niet meer krijgen.quote:Op zondag 28 juni 2026 13:33 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat hoeft niet....
Hij kan het ook zien als een uitdaging om zelf beter te worden en controleert elke bocht die Kimi doet tegenover hoe hij die neemt.
quote:Op zondag 28 juni 2026 13:34 schreef Droopie het volgende:
[..]
Stiekem is het toch ook wel leuk dat er eentje is waar we allemaal op haten, iedere club/ sport heeft toch een Wout Weghorst, George Russell, Luis Suarez, Lance Armstrong nodig.
Nu zien we Lewis Hamilton en Sebastian Vettel niet meer winnen/ racen, blijken het verdomd aardige jongens te zijn.. nou nou het kan verkeren allemaal heIk heb ook zeker sporters waar ik 'tegen' ben, maar ik zou geen boe roepen, dan ben ik gewoon stilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga je daar alsnog met je pa erheen?quote:Op zondag 28 juni 2026 13:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit op Zandvoort net voorbij de startgrid
Ik ben dit keer sjaak afhaak voor vandaag. @Nattekat doet live verlsag van de gp van Zandvoort.quote:
quote:Op zondag 28 juni 2026 13:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben dit keer sjaak afhaak voor vandaag. @:Nattekat doet live verlsag van de gp van Zandvoort.
Zelfde kwaliteit als mijn verslag van onweerquote:Op zondag 28 juni 2026 13:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben dit keer sjaak afhaak voor vandaag. @:Nattekat doet live verlsag van de gp van Zandvoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |