Het is maar net hoe je het bekijkt, het is binnen de regels, maar veilig is het natuurlijk niet en daar zijn de regels voor, hij profiteert van een fout van de stewards.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nu doe je alsof het een voldongen feit is dat er door een fout alleen maar enkel geel van kracht was en geen dubbel geel.
Russell heeft dit perfect gemanaget. Genoeg gelift zodat hij gele sectoren op het scherm toverde, maar alsnog hard genoeg voor pole.
Nu je het zegt, was er niet een regel die zei dat als er geel is dat dan de rondetijd niet telt of zoiets?quote:Op zondag 28 juni 2026 08:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Russell deed zijn snelle ronde na Max, dus die had ook als enkel geel hing gewoon geen paarse sector moeten rijden.
Dat zou voor alle coureurs moeten gelden als iemand crasht en je bent bezig met je snelle ronde, dan afbreken.
Misschien, maar iig sneller dubbelgeel, Kimi doet wat er verwacht wordt in zo'n situatie en George niet, dus ik verwacht wel een getergde Kimi, die gaat winnen vandaag.quote:
Zonder twijfel. In ieder geval voor Sjors.quote:Op zondag 28 juni 2026 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien, maar iig sneller dubbelgeel, Kimi doet wat er verwacht wordt in zo'n situatie en George niet, dus ik verwacht wel een getergde Kimi, die gaat winnen vandaag.
Iedere coureur van een andere nationaliteit had hier natuurlijk gewoon straf voor gekregen.quote:Op zondag 28 juni 2026 08:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Eigenlijks was enkel geel volgens de FIA, terwijl dubbel geel had moeten zijn.
Maar ja, ze willen een Jules Bianchi 2.0 hebben ofzo.
Nee zeker niet. Het was enkel geel en bij enkel geel 2 tienden liften is voldoende ongeacht je nationaliteit. Dat precedent heeft de FIA reeds geschapen. Verontrustend, dat wel, maar een ander had hier ook zijn tijd mogen houden indien enkel geel en 2 tienden laten liggen.quote:Op zondag 28 juni 2026 10:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Iedere coureur van een andere nationaliteit had hier natuurlijk gewoon straf voor gekregen.
Alleen was dan Leiden in last in het VK. Stel je voor dat Verstappen pole had gepakt en mogen houden. Dan was het volgens de regels, maar geloof maar dat de Herberts en de Hillen schande hadden gesproken.quote:Op zondag 28 juni 2026 10:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee zeker niet. Het was enkel geel en bij enkel geel 2 tienden liften is voldoende ongeacht je nationaliteit. Dat precedent heeft de FIA reeds geschapen. Verontrustend, dat wel, maar een ander had hier ook zijn tijd mogen houden indien enkel geel en 2 tienden laten liggen.
Dit 100%quote:Op zondag 28 juni 2026 09:59 schreef TweedeKlum het volgende:
Ach ja, de regels zijn altijd anders voor Britten.
De stewards konden hier sowieso niks aan doenquote:Op zondag 28 juni 2026 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je het bekijkt, het is binnen de regels, maar veilig is het natuurlijk niet en daar zijn de regels voor, hij profiteert van een fout van de stewards.
Nou, nee, er werd van hem verwacht dat hij z'n ronde zou afbreken net als Antonelli, dat hij het niet deed is z'n goed recht, maar hij bracht daarmee wel de veiligheid in het geding, er is namelijk ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 28 juni 2026 11:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Bijzonder dat gepruts van de stewards op het bordje van Russel komt. Die doet precies wat van hem verwacht wordt in de situatie die hem gepresenteerd wordt: een enkele gele vlag.
Nou, bij Antonelli hing er wel dubbel geel, dus die situatie is niet vergelijkbaar imhoquote:Op zondag 28 juni 2026 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou, nee, er werd van hem verwacht dat hij z'n ronde zou afbreken net als Antonelli, dat hij het niet deed is z'n goed recht, maar hij bracht daarmee wel de veiligheid in het geding, er is namelijk ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Hij kan zijn ronde afbreken, maar hij zag op zijn stuurtje een delta -0.5. Oftewel hij denkt oh ik kan makkelijk twee tienden inleveren en gewoon mijn ronde afmaken.quote:Op zondag 28 juni 2026 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou, nee, er werd van hem verwacht dat hij z'n ronde zou afbreken net als Antonelli, dat hij het niet deed is z'n goed recht, maar hij bracht daarmee wel de veiligheid in het geding, er is namelijk ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Antonelli was eerder daar dan George dus dat kan niet. Eerder op deze pagina heb ik de video onboard van hemquote:Op zondag 28 juni 2026 11:57 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nou, bij Antonelli hing er wel dubbel geel, dus die situatie is niet vergelijkbaar imho
neequote:Op zondag 28 juni 2026 11:57 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nou, bij Antonelli hing er wel dubbel geel, dus die situatie is niet vergelijkbaar imho
ok my bad.quote:Op zondag 28 juni 2026 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Antonelli was eerder daar dan George dus dat kan niet. Eerder op deze pagina heb ik de video onboard van hem
Ja leuk, maar er hing maar 1 gele vlag dus dit werd niet van hem verwacht met de situatie die op de baan door de stewards gepresenteerd werd.quote:Op zondag 28 juni 2026 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Achteraf is dat makkelijk natuurlijk, maar hij wist op dat moment niet wat er aan de hand was en toen hij Verstappen passeerde was het alweer volgas, het had natuurlijk ook iets op de baan kunnen zijn waardoor hij er net zo hard bovenop knalt.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ja leuk, maar er hing maar 1 gele vlag dus dit werd niet van hem verwacht met de situatie die op de baan door de stewards gepresenteerd werd.
Natuurlijk klopt het van geen kant, maar Russel kun je weinig kwalijk nemen. Al doen we dat graag hier want het is een Brit enzo.
Ja maar dan kunnen we die hele gele vlag wel afschaffen en bij elke wissewasje de rode vlag erop gooien omdat we nooit weten wat er aan de hand is. Hij weet niet wat eer aan de hand is, wat de situatie is, en daarom hebben ze van die prachtige matrixborden rond het circuit hangen. Het verschil tussen een enkele gele vlag en dubbele gele vlag moge duidelijk zijn, er hing nu eenmaal een enkele gele vlag en heeft hij daar op die manier gehandeld zoals men in de hogere kamertjes van hem verwacht.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Achteraf is dat makkelijk natuurlijk, maar hij wist op dat moment niet wat er aan de hand was en toen hij Verstappen passeerde was het alweer volgas, het had natuurlijk ook iets op de baan kunnen zijn waardoor hij er net zo hard bovenop knalt.
Keurig de regels gevolgd, wat goed hè van Georgie, maar veilig is anders.
Dat vind ik wel wat te makkelijk, er zijn natuurlijk genoeg gevaarlijke situaties op de baan die ontstaan voordat er een vlag gezwaaid wordt, daar kan je je als coureur niet achter verschuilen.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:14 schreef pmponer het volgende:
Klopt maar als je altijd voor veiligheid kiest zal je niet winnen. Sowieso is dat, in mijn optiek, niet de verantwoording van de coureurs.
Nee, maar in tegenstelling tot wat jij gisteren beweerde de wedstrijdleiding wel.quote:Op zondag 28 juni 2026 11:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De stewards konden hier sowieso niks aan doen
Het is niet voor veiligheid kiezen, het is handelen naar de vlaggensituatie die op de baan is. Hier hebben de stewards/wedstrijdleiding.whatever gewoon een fout gemaakt, en die kan je gewoon echt niet bij Russel neerleggen. Hoe graag men dat ook wil.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:14 schreef pmponer het volgende:
Klopt maar als je altijd voor veiligheid kiest zal je niet winnen. Sowieso is dat, in mijn optiek, niet de verantwoording van de coureurs.
Het heeft onder andere een leven van 1 coureur gekost.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vind ik wel wat te makkelijk, er zijn natuurlijk genoeg gevaarlijke situaties op de baan die ontstaan voordat er een vlag gezwaaid wordt, daar kan je je als coureur niet achter verschuilen.
wie bedoel je?quote:Op zondag 28 juni 2026 12:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het heeft onder andere een leven van 1 coureur gekost.
Daar heb ik het nu niet over, ik heb het nu over het feit dat de stewards de schuld wordt gegeven terwijl die weinig grond hadden om hier degenen te pleasen die nu Russell van alles verwijten.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nee, maar in tegenstelling tot wat jij gisteren beweerde de wedstrijdleiding wel.
Jules Bianchi Japan GP 2014quote:
Gewoon weer een schoolvoorbeeld van een te vage regel in het veel te dikke boek van de FIA.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:23 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)geeft-iede/10834312/
Dit werd gisteren hier door meerderen al geopperd. Dit is natuurlijk het gevolg van wat gisteren gebeurde. Geen enkele coureur gaat meer echt liften, want de kans dat je ermee weg komt is enorm.
Ik ben wel voorstander ervan dat hij geel gewoon geen enkele verbetering meer geldt. Dan heb je ook geen enkele reden meer om risico te nemen en heb je ook geen discussie.
Nee, maar je bent niet teruggekomen op mijn post van gisteren dat de wedstrijdleiding wel een hoop te verwijten valt. Het was binnen 1 seconde duidelijk dat in bocht 9 een gevaarlijke situatie gold, dus had er veel eerder dubbel geel gezwaaid moeten worden. Dat kun je niet ontkennen. Uiteindelijk werd het ook dubbel geel, dus de discussie het is het nu veilig was of niet hoeven er niet te voeren. Het gaat er puur over of er zoveel tijd nodig was om tot dat besluit te komen. Dat beslist dus geen marshall (wat ook heel raar zou zijn) zoals het gisteren beweerde, maar de wedstrijdleiding. En kom op zeg, 15-20 seconden bij een auto in de grindbak, kom op zeg.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Daar heb ik het nu niet over, ik heb het nu over het feit dat de stewards de schuld wordt gegeven terwijl die weinig grond hadden om hier degenen te pleasen die nu Russell van alles verwijten.
Iemand die tijdens de kwalificatie crasht en daar overduidelijk nooit meer weg gaat komen zou gewoon automatisch rood moeten zijn. Ze hebben gewoon de middelen.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Gewoon weer een schoolvoorbeeld van een te vage regel in het veel te dikke boek van de FIA.
of dubbel geel.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand die tijdens de kwalificatie crasht en daar overduidelijk nooit meer weg gaat komen zou gewoon automatisch rood moeten zijn. Ze hebben gewoon de middelen.
Ik doelde meer op de hele gele vlag situatie en de je moet je tempo een beetje minderen om te voldoen aan de verwachtingen.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand die tijdens de kwalificatie crasht en daar overduidelijk nooit meer weg gaat komen zou gewoon automatisch rood moeten zijn. Ze hebben gewoon de middelen.
Klinkt gewoon precies als hoe we hem al kennen.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
Wat mij stoort is dat Russell de andere coureurs wijst op om de regels te volgen en hij prat gaat op veiligheid, maar als er hij zelf niet aanhoudt. Dan mag het allemaal. Het is gewoon schijnheilig.
2-faced Sjorsquote:Op zondag 28 juni 2026 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klinkt gewoon precies als hoe we hem al kennen.
Dat zeg ikquote:Op zondag 28 juni 2026 12:23 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)geeft-iede/10834312/
Dit werd gisteren hier door meerderen al geopperd. Dit is natuurlijk het gevolg van wat gisteren gebeurde. Geen enkele coureur gaat meer echt liften, want de kans dat je ermee weg komt is enorm.
Ik ben wel voorstander ervan dat hij geel gewoon geen enkele verbetering meer geldt. Dan heb je ook geen enkele reden meer om risico te nemen en heb je ook geen discussie.
Een marshal is degene die de vlaggen zwaait, waarom zou die niet mogen kiezen voor dubbel geel?quote:Op zondag 28 juni 2026 12:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nee, maar je bent niet teruggekomen op mijn post van gisteren dat de wedstrijdleiding wel een hoop te verwijten valt. Het was binnen 1 seconde duidelijk dat in bocht 9 een gevaarlijke situatie gold, dus had er veel eerder dubbel geel gezwaaid moeten worden. Dat kun je niet ontkennen. Uiteindelijk werd het ook dubbel geel, dus de discussie het is het nu veilig was of niet hoeven er niet te voeren. Het gaat er puur over of er zoveel tijd nodig was om tot dat besluit te komen. Dat beslist dus geen marshall (wat ook heel raar zou zijn) zoals het gisteren beweerde, maar de wedstrijdleiding. En kom op zeg, 15-20 seconden bij een auto in de grindbak, kom op zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |