Dan koop ik nooit meer een kaartje.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:36 schreef pmponer het volgende:
Waarschijnlijk geen compensatie ivm overmacht.
Lekker verdiend wel.
Ik neem aan dat men hier tegen verzekerd is? En een van de redenen waarom het laten doorgaan problematisch is omdat er weinig schuilplaatsen zijn, weinig verkoeling, en het enorm overcrowded is.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Her is afgelast vanwege de KNMI code rood waarschuwing. Dan is er sprake van overmacht en anders zou de organisatie bij het annuleren van het festival alles zelf moeten betalen.
Ik had het fout, kennelijk is er al een bericht dat de kaartjes iig vergoed worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan koop ik nooit meer een kaartje.
Klopt: Dat is wel netjes als het volledige bedrag wordt terugbetaald, er was inmiddels al een mogelijkheid om donderdag al heen te gaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:48 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik had het fout, kennelijk is er al een bericht dat de kaartjes iig vergoed worden.
Die kans was er geweest, hitte icm alcohol, drugs en dan voluit meegaan op de muziek kan gevaarlijk zijn. Maar kun je dat Q dance verwijten?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Ik neem wel aan dat ze hier geen winst uit mogen pakken. En een dergelijk festival zal ook wel verzekerd zijn.
Maar er is denk ik ook geen andere keuze. Als ze door waren gegaan en er was iemand dood gegaan dan hadden ze een immens probleem gehad.
Luchtvochtigheid en die twee zeer warme nachtenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:23 schreef vosss het volgende:
Waarom is nu eigenlijk wel code rood en een paar jaar geleden, dacht in 2019(?), toen het nog warmer was dan nu niet?
Komt wel goedquote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:58 schreef Stoorzendert het volgende:
Benieuwd wat ze dan met de TT-Assen gaan doen @:R-woud93
Daar worden dit weekend 200.000 mensen verwacht.
Cursus omgaan met teleurstellingen is ook afgelast.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toen was nog niet bekend dat er een code rood zou komen.
En het praat natuurlijk niet goed om de boel maar te gaan slopen.
Het is heel vervelend, maar soms missen mensen nogal het vermogen om om te gaan met tegenslag in het leven.
Maar als ze het een week van tevoren al cancelen zegt iedereen: ja pff het duurt nog een week he, er kan veel veranderen, wacht het ff af!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Op zich begrijpelijk, maar dan moet je niet zeggen dat het je om de veiligheid gaat, geld weegt dan namelijk blijkbaar zwaarder.
Nu hebben je bezoekers (veel) meer kosten gemaakt omdat jij zo lang hebt gewacht dat het jou geen geld kost.
De veiligheidssituatie is de afgelopen dagen niet gewijzigd.
De organisatie zal een groot deel van de kosten gewoon moeten maken en zal niks verdienen aan drank en eten en riskeren dat mensen volgend jaar niet meer komen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:36 schreef pmponer het volgende:
Lekker verdiend wel.
Eerst even lekker wat slopenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan maak je er toch gewoon een leuk weekendje nederland van? KAn je wel thuis blijven en janken dat je geen geld terugkrijgt van vlucht en hotel. Maar maak er dan wat leuks van.
Geen buitenlanders dus geen breaking nieuws bij de Nos, WNL, Powned en Telegraaf.quote:Op het terrein van hardstylefestival Defqon.1 in Biddinghuizen zijn afgelopen nacht rellen ontstaan nadat de organisatie bekendmaakte dat het festival vanwege de verwachte extreme hitte voortijdig wordt beëindigd. Bezoekers van de camping beukten hekken omver, waarna de situatie uit de hand liep.
Rond middernacht werden alle aanwezigen geïnformeerd dat het festival wordt stopgezet. Festivalgangers is gevraagd de camping vrijdag uiterlijk om 18.00 uur te verlaten.
Op beelden is te zien hoe mensen de toegangspoortjes slopen en hekken omver beuken. Sommige tenten worden naar de grond getrokken en vernield. Al snel ontstaat een grimmige sfeer. Er wordt geschreeuwd. Daarnaast worden er vlaggen uit masten gehaald en dansen mensen op dixi’s.
Beveiligers probeerden de menigte tegen te houden. Er werden veel politie-eenheden opgeroepen, waaronder meerdere hondengeleiders, om de situatie onder controle te houden. Ondanks de flinke aanwezigheid van agenten, grepen zij niet in.
De woordvoerder van het festival laat weten dat hij de frustratie van mensen begrijpelijk vindt. „Het ging om minder dan honderd mensen die baldadig werden. 99 procent van de mensen was dat niet.”
De organisatie nam het besluit nadat het KNMI donderdag code rood had afgekondigd voor acht provincies, waaronder Flevoland. Het is de eerste keer dat een dergelijk weeralarm vanwege extreme hitte van kracht is.
‘Onvergetelijke editie’
„Op een gegeven moment kom je op een kantelpunt met betrekking tot de veiligheid van je bezoekers en medewerkers. Code rood is dat zonder meer”, laat Sander Bijlstra weten, directeur van organisator Q-dance.
„Wij willen onze bezoekers tot in lengte der jaren blijven ontvangen en als medewerkers willen wij ook in de toekomst een onvergetelijke Defqon.1 organiseren. De editie van 2026 is ook onvergetelijk, maar niet op de manier die we voor ogen hadden.”
Eerder besloot Defqon.1 de capaciteit op het festival al te verlagen vanwege de warmte. Op vrijdag en zaterdag waren alleen de 55.000 bezoekers met een weekendticket welkom. Per dag waren dat 15.000 mensen minder.
De bezoekers krijgen ruim de tijd om te vertrekken. Q-dance wil dat de camping om 18.00 uur leeg is. Voor gasten die geen eigen vervoer hebben of kunnen regelen, probeert de organisatie pendelbussen in te zetten. Na het weekend worden tickethouders ingelicht over het compensatiebeleid.
De politie houdt de situatie op en rond het festivalterrein nauwlettend in de gaten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KNMI kwam ook laat met de Co de Roodtquote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:40 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je dit besluit neemt. Wat ik niet begrijp is dat ze het zo lang hebben laten duren.
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat deze mensen pissed zijn. De verwachting voor vandaag is nog steeds hetzelfde als een week geleden. Maak dit besluit dan ook veel eerder, dan zijn mensen er niet al.
De organisatie is laks geweest en dacht 'het zal allemaal wel meevallen' en daar zijn de bezoekers de dupe van
Dagje Almere kan geen kwaadquote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan maak je er toch gewoon een leuk weekendje nederland van? KAn je wel thuis blijven en janken dat je geen geld terugkrijgt van vlucht en hotel. Maar maak er dan wat leuks van.
Zo, jij bent een feestnummer.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:25 schreef RamboDirk het volgende:
Dat mensen hier uberhaupt vrijwillig heen gaan is al een gotspe.
Dit zijn bezorgde burgers. Die horen juist gehoord te worden als ze de boel slopen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:29 schreef Ama het volgende:
De mensen die vervolgens het terrein gingen slopen moeten ze een levenslang verbod geven.
Wel als ze tegen adviezen van autoriteiten in doorgaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die kans was er geweest, hitte icm alcohol, drugs en dan voluit meegaan op de muziek kan gevaarlijk zijn. Maar kun je dat Q dance verwijten?
Ik denk dat je voor de verzekering ook een KNMI advies nodig hebt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:21 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Maar als ze het een week van tevoren al cancelen zegt iedereen: ja pff het duurt nog een week he, er kan veel veranderen, wacht het ff af!
Al zou het wel een hoop gereis hebben gescheeld
Op het nieuws was te horen dat mensen hun geld terug gaan krijgen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:36 schreef pmponer het volgende:
Lekker verdiend wel.
Ja, natuurlijk kun je dat doen, zal een aantal ook wel doen. Maar da's toch bij lange na niet hetzelfde als keihard sparen voor dit festival, tentjes of andere accomodatie, vlucht, etc. waar je misschien maanden naar uitkijkt om een weekend lang helemaal uit je plaat te gaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik snap dat je stevig baalt maat absoluut geen reden om de boel kort en klein te slaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:16 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk kun je dat doen, zal een aantal ook wel doen. Maar da's toch bij lange na niet hetzelfde als keihard sparen voor dit festival, tentjes of andere accomodatie, vlucht, etc. waar je misschien maanden naar uitkijkt om een weekend lang helemaal uit je plaat te gaan.
Ik kan me dat gevoel helemaal voorstellen, zeker als je in je twintiger jaren zit.
Waarom zou dit groot nieuws zijn? Voor een paar vlaggen die van de muur getrokken worden? Wat teleurgestelde gabbertjes?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:40 schreef bianconeri het volgende:
Geen moslims als daders, dus geen nieuws.
De teleurstelling is zeker te begrijpen, de boel gaan slopen niet. Er is achter de schermen werkelijk niemand die hier blij mee is, en dan geef je ze ook nog een flinke trap na.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:16 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk kun je dat doen, zal een aantal ook wel doen. Maar da's toch bij lange na niet hetzelfde als keihard sparen voor dit festival, tentjes of andere accomodatie, vlucht, etc. waar je misschien maanden naar uitkijkt om een weekend lang helemaal uit je plaat te gaan.
Ik kan me dat gevoel helemaal voorstellen, zeker als je in je twintiger jaren zit.
Het was gisteren al bekend, voordat die mensen er waren.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toen was nog niet bekend dat er een code rood zou komen.
En het praat natuurlijk niet goed om de boel maar te gaan slopen.
Het is heel vervelend, maar soms missen mensen nogal het vermogen om om te gaan met tegenslag in het leven.
Nee hoor, festival was al bezig.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was gisteren al bekend, voordat die mensen er waren.
En gezien de reactie op die van jou ook nog kinderachtig.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zo, jij bent een feestnummer.
Saai spul, die FOK!kers.
Waar haal je dat weer vandaan?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:36 schreef Ama het volgende:
Er schijnt ook van alles in de fik gezet te zijn. En de merchandise kraam leeg geroofd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |