abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221164722
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 15:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het patroon is dat Israël wordt aangevallen door omringende landen of groeperingen en mensen de tegenreactie direct problematiseren omdat de verwachting is dat Israël aangevallen mag worden, maar vooral niets terugdoen.

Doet men dat wel dat ontaard de discussie helaas vrij snel in complottheorieën over Israël, Zionisme of soms zelfs Joden. Dat zien we hier ook weer. Israël heeft nog nooit 'settlers' in Libanon gehad en daar zijn de plannen ook niet voor.
Fun fact: het Romeinse rijk is ook gevormd door de ene na de andere "defensieve" oorlog. Fun fact: de nederzettingen die aangevallen waren op oktober 7 zijn ook grotendeels begonnen als bufferzone. Nu is er een bufferzone voor de bufferzone. Fun fact: op de Golanhoogte heeft Israël volgens de toenmalige commandanten en ministers jarenlang geprobeerd met klein geweld een oorlog uit te lokken. Na de oorlog zijn er nederzettingen in de bufferzone gekomen die nu ook beschermd "moeten" worden met een nieuwe bufferzone. Fun fact: hetzelfde verhaal op de west Bank.

Fun fact: het is eigenlijk allemaal dieptriest.
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 16:09:24 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221164854
All of this has happened before!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 16:38:37 #178
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221165103
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 15:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Fun fact: het Romeinse rijk is ook gevormd door de ene na de andere "defensieve" oorlog. Fun fact: de nederzettingen die aangevallen waren op oktober 7 zijn ook grotendeels begonnen als bufferzone. Nu is er een bufferzone voor de bufferzone. Fun fact: op de Golanhoogte heeft Israël volgens de toenmalige commandanten en ministers jarenlang geprobeerd met klein geweld een oorlog uit te lokken. Na de oorlog zijn er nederzettingen in de bufferzone gekomen die nu ook beschermd "moeten" worden met een nieuwe bufferzone. Fun fact: hetzelfde verhaal op de west Bank.

Die dorpen vallen allemaal binnen de grenzen van 1948 en hebben nooit deel uitgemaakt van een bufferzone. Daar ga je al. Tweede zin, meteen een leugen. Het valt ook op dat het in jouw tegenwoordige wereldbeeld, altijd aan Israël ligt, nooit aan de vermeend vredelievende Arabieren. Hoe komt dat?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221165377
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 16:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die dorpen vallen allemaal binnen de grenzen van 1948 en hebben nooit deel uitgemaakt van een bufferzone. Daar ga je al. Tweede zin, meteen een leugen. Het valt ook op dat het in jouw tegenwoordige wereldbeeld, altijd aan Israël ligt, nooit aan de vermeend vredelievende Arabieren. Hoe komt dat?
Fun fact: het een sluit het ander niet uit en is slechts een indicatie dat Israël toen nog wat minder dominant was dan een paar jaar later. Het is geen toeval dat er een kring van dorpen op regelmatige afstand precies om gaza gebouwd zijn.

Niemand dwingt Israël nederzettingen te bouwen in bezet gebied die dan later een bufferzone nodig hebben. Beetje triest dat je Arabieren neerzet als een soort ubermenschen die vanuit de schaduwen Israël besturen.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 17:07:40 #180
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221165454
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Fun fact: het een sluit het ander niet uit en is slechts een indicatie dat Israël toen nog wat minder dominant was dan een paar jaar later. Het is geen toeval dat er een kring van dorpen op regelmatige afstand precies om gaza gebouwd zijn.

Niemand dwingt Israël nederzettingen te bouwen in bezet gebied die dan later een bufferzone nodig hebben. Beetje triest dat je Arabieren neerzet als een soort ubermenschen die vanuit de schaduwen Israël besturen.
Totaalidiote claim weer, letterlijk nergens in mijn post suggereer ik ook maar iets in die richting. Ik vraag waarom jij het probleem altijd bij Israël zoekt ... Maar daar komt geen normaal antwoord op zo blijkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221165521
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Totaalidiote claim weer, letterlijk nergens in mijn post suggereer ik ook maar iets in die richting. Ik vraag waarom jij het probleem altijd bij Israël zoekt ... Maar daar komt geen normaal antwoord op zo blijkt.
In het beste geval vond je voornamelijk joodse mensen niet verantwoordelijk voor hun eigen keuzes. Alsof het beesten zijn.

Ik keur je antisemitisme af.
pi_221165626
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:23 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Dat bedoel ik dus. Jij ziet het niet eens als verdediging.
Alles plat bombarderen en bezetten in een ander land/gebied is geen verdediging.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:29 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Moraal? Wat is moraal?

Burgers objecten mogen gewoon vernietigd worden bij militair gebruik, aldus Aanvullende Protocollen.
Nee, dat mag dus helemaal niet.
Moraal is iets wat Israel weggegooid heeft.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 17:43:40 #183
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221165784
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:24 schreef bianconeri het volgende:
Alles plat bombarderen en bezetten in een ander land/gebied is geen verdediging.
Zeg dat maar tegen Mohammed en zijn aanhang.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 17:52:41 #184
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221165837
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Nee, dat mag dus helemaal niet.
Moraal is iets wat Israel weggegooid heeft.
Hmm.

Interessant. Dat vonden we tijdens de Tweede Wereldoorlog nog wel, daarom zijn er talloze Duitse steden in de as gelegd. In het topic over de oorlog in Oekraïne zijn er herhaaldelijk zulke dingen geopperd om tegen Rusland te doen.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 17:53:48 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221165841
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In het beste geval vond je voornamelijk joodse mensen niet verantwoordelijk voor hun eigen keuzes. Alsof het beesten zijn.

Ik keur je antisemitisme af.
Ook dit is weer een hele rare post en vormt geen antwoord op de vraag. Ik zal deze nog eens stellen: waarom zoek jij het probleem eenzijdig bij Israël en niet bij de Arabieren?
pi_221165886
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 15:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Fun fact, als we de Romeinen aan gaan halen moeten alle Palestijnen terug naar Griekenland.
graag verwijderen
pi_221165910
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:01 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Fun fact, als we de Romeinen aan gaan halen moeten alle Palestijnen terug naar Griekenland.
Wees welkom!

Maar waarom?
  zaterdag 27 juni 2026 @ 18:08:04 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221165924
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:01 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Waarom naar Griekenland?
pi_221165930
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook dit is weer een hele rare post en vormt geen antwoord op de vraag. Ik zal deze nog eens stellen: waarom zoek jij het probleem eenzijdig bij Israël en niet bij de Arabieren?
Ik zie gewoon niet in waarom Arabieren verantwoordelijk zouden zijn voor keuzes van een ander. Waarom jij wel? Waarom heeft het joodse volk geen agency volgens jou?
pi_221165950
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wees welkom!

Maar waarom?
Als je er historisch prat op gaat dat je Palestijns bent dan is het land wat je voorouders veroverd hebben op de Joden en hun koninkrijken Juda en Israël slechts Gaza, zijn je thuislanden die van Mycene en behoor je tot het volk der Filistijnen.

Toen werden ze overigens al de vernietigers van Gods volk genoemd trouwens.
graag verwijderen
  zaterdag 27 juni 2026 @ 18:15:07 #191
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221165959
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie gewoon niet in waarom Arabieren verantwoordelijk zouden zijn voor keuzes van een ander. Waarom jij wel? Waarom heeft het joodse volk geen agency volgens jou?
De Arabieren zijn met name verantwoordelijk voor keuzes die zij zelf maken, zoals de keuze om herhaaldelijke met alles en iedereen in conflicten te komen omdat Arabieren (vooral Arabische moslims) het niet kunnen hebben als zij niet ergens de onomstreden heerser zijn. Arabieren mogen land veroveren, maar geen land verliezen.

Nog voordat Israël überhaupt was gesticht, waren de Arabieren al bezig met bruut geweld jegens Joden in een poging hen weg te krijgen uit dit gebied. Dit terwijl Arabieren hier al culturele en religieuze identiteit, helemaal niets te zoeken hebben. Arabieren hebben zoals we weten dit gebied veroverd in de 7e eeuw op de lokale bewoners, toen grotendeels Christelijk met een aanzienlijke Joodse minderheid.

Wetende dus dat Arabieren zelf de aanstichters van het conflict hier zijn, vraag ik jou waarom je het probleem eenzijdig bij Israël zoekt? En wat moet Israël volgens jou doen? Het zou inmiddels niet meer verbazen als je op het punt bent gekomen dat je vindt dat Israël volledig opgedoekt moet worden, maar ik stel de vraag toch maar even.
pi_221165962
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:13 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je er historisch prat op gaat dat je Palestijns bent dan is het land wat je voorouders veroverd hebben op de Joden en hun koninkrijken Juda en Israël slechts Gaza, zijn je thuislanden die van Mycene en behoor je tot het volk der Filistijnen.

Je gaat hier volgens mij helemaal terug naar de bronze age collapse en het hele ding daarvan was dat we niet zo goed weten wie wat heeft gedaan, alleen dat veel oude koninkrijken stopten te bestaan en er veel steden zijn afgebrand.
pi_221165964
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom naar Griekenland?
De Myceense landen en Kreta zijn de oorspronkelijke gronden der Palestijnen (= Filistijnen)
graag verwijderen
pi_221165973
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je gaat hier volgens mij helemaal terug naar de bronze age collapse en het hele ding daarvan was dat we niet zo goed weten wie wat heeft gedaan, alleen dat veel oude koninkrijken stopten te bestaan en er veel steden zijn afgebrand.
Staat gewoon in de boekjes knul.
graag verwijderen
  zaterdag 27 juni 2026 @ 18:18:12 #195
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221165981
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:13 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Correct.

Echter zijn dat niet de hedendaagse Palestijnen. De hedendaagse Palestijnen zijn een mix van (vrijwillig of met dwang) tot de Islam bekeerde lokale Kanaänieten, vermengd met Arabieren, Noord-Afrikanen en slaven uit Sub-Sahara Afrika. Zij hebben de cultuur van hun heersers overgenomen en zijn daarom tegenwoordig Arabisch sprekend en nagenoeg allemaal Islamitisch. De Islam en het Arabisch, zijn natuurlijk alles behalve inheems in dit gebied.
pi_221166000
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Arabieren zijn met name verantwoordelijk voor keuzes die zij zelf maken, zoals de keuze om herhaaldelijke met alles en iedereen in conflicten te komen omdat Arabieren (vooral Arabische moslims) het niet kunnen hebben als zij niet ergens de onomstreden heerser zijn. Arabieren mogen land veroveren, maar geen land verliezen.

Nog voordat Israël überhaupt was gesticht, waren de Arabieren al bezig met bruut geweld jegens Joden in een poging hen weg te krijgen uit dit gebied. Dit terwijl Arabieren hier al culturele en religieuze identiteit, helemaal niets te zoeken hebben. Arabieren hebben zoals we weten dit gebied veroverd in de 7e eeuw op de lokale bewoners, toen grotendeels Christelijk met een aanzienlijke Joodse minderheid.

Wetende dus dat Arabieren zelf de aanstichters van het conflict hier zijn, vraag ik jou waarom je het probleem eenzijdig bij Israël zoekt? En wat moet Israël volgens jou doen? Het zou inmiddels niet meer verbazen als je op het punt bent gekomen dat je vindt dat Israël volledig opgedoekt moet worden, maar ik stel de vraag toch maar even.
Bedenk mij net dat je originele post niet eens klopt want de bufferzone dorpen rond gaza hadden vroeger wel nederzettingen in een nieuwe bufferzone. Buffer op buffer op buffer en het overkomt ze allemaal maar volgens Howie, want joodse mensen zijn volgens jou niet in staat zelf keuzes te maken.
pi_221166017
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Staat gewoon in de boekjes knul.
Nee hoor jochie.
pi_221166060
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zeg dat maar tegen Mohammed en zijn aanhang.
Ah, dus ineens onschuldige burgers kapot knallen en doelbewust alles vernietigen en innemen is ineens ok daardoor?
Jij steunt Rusland zeker ook?

quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Interessant. Dat vonden we tijdens de Tweede Wereldoorlog nog wel, daarom zijn er talloze Duitse steden in de as gelegd. In het topic over de oorlog in Oekraïne zijn er herhaaldelijk zulke dingen geopperd om tegen Rusland te doen.
Scheelt dat we niet in WO2 leven.
En ja heel leuk dat mensen zoiets opperen over Rusland, maar wat moet dat mij zeggen?

Israel gaat veel en veel te ver, dat hebben alle feiten ons allang laten zien.
pi_221166733
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hmm.

Bijzondere projectie wel dit. Want Is het niet precies andersom? Israël zit de droom van een 'From the River to the Sea' in de weg van de Palestijnen. En trouwens niet alleen van de Palestijnen, maar van menig moslim.

Israël kent gewoon een multiculturele samenleving met ruim 2 miljoen Arabische moslims, sommige vechten zelfs mee in het Israëlische leger. Een Palestijnse staat dient per definitie etnisch homogeen te zijn. Dit is ook waarom voor de creatie van zo een Palestijnse staat, alle Joden van de Westelijke Jordaanoever moeten. Iets dat zelfs Westerse NGOs steunen.
[..]
Oh, en waar zijn die beelden dan?
Gaza fights for freedom. Genoeg te zien. En zoek er gewoon op het internet. Kom je ook ex soldaten die dit toegeven. Maar daar heb je vast weer een excuus voor.

From the river to the sea is inderdaad terecht. Palestijnse eisen daar hun rechten op. Terecht!
  zaterdag 27 juni 2026 @ 20:13:40 #200
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221166775
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Bedenk mij net dat je originele post niet eens klopt want de bufferzone dorpen rond gaza hadden vroeger wel nederzettingen in een nieuwe bufferzone. Buffer op buffer op buffer en het overkomt ze allemaal maar volgens Howie, want joodse mensen zijn volgens jou niet in staat zelf keuzes te maken.
Ons hele bestaansrecht komt voort uit een bufferzone. Wij waren de buffer voor de Duitsers, Fransen en Britten.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')