abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2026 @ 11:10:54 #1
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116139
Het laatste advies uit 2015 was max. 1 glas per dag. En daarvoor was max. 2 glazen per dag het advies. Binnenkort komt het nieuwe advies. Zal het nu gaan naar 1 glas per week? Wat vindt Fok! een goede maatstaf voor alcohol consumptie?

POLL
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 11:12:45 #2
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_221116179
Ligt eraan wat beter is voor het klimaat.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221116228
Mijn advies aan de gezondheidsraad is om eens lekker door te zakken en wat minder te drammen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221116241
Ze moeten eens ophouden met dat geprikkel en gezeur. Mensen met gezond verstand weten zelf wel maat te houden. De rest zal toch nooit luisteren.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:20:27 #5
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116286
Vooropgesteld. Ik vind heel veel alcoholische versnaperingen echt heerlijk. Ben van dagelijks een glas naar nu 2 keer per week een drankje gegaan.

Ik denk dat veel van die droogstoppels bezig zijn om hun neurotische doodsangsten proberen te controleren met gezond leven enzo. Macha, sla eten, geen koe, geen roes, geen feest. Hopelijk wel wat langer leven.

'It's better to burn out than to fade away" - Neil Young
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221116332
Verkeerde hoeveelheid. Ik zou rekenen in flessen ipv glazen. :P
pi_221116376
Geen alcohol is de beste alcohol
Twiddel
  maandag 22 juni 2026 @ 11:25:38 #8
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116416
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Verkeerde hoeveelheid. Ik zou rekenen in flessen ipv glazen. :P
Uw enthousiasme is ontroerend.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221116484
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:24 schreef summer2bird het volgende:
Geen alcohol is de beste alcohol
Niemand die je tegenhoudt geen alcohol te drinken.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:29:45 #10
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221116503
FF Pissen

@tong80
  maandag 22 juni 2026 @ 11:30:42 #11
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116528
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:24 schreef summer2bird het volgende:
Geen alcohol is de beste alcohol
Mwah, met alcohol krijg je toch echt een fijne roes. 24/7 nuchter blijven is mij te constant. Variatie vind ik leuker.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221116534
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Niemand die je tegenhoudt geen alcohol te drinken.
Niemand die je tegenhoudt wel alcohol te drinken.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221116634
Fok! Advies? Yolo?
Maar het zal wel 1 standaard glas per dag worden en dan nog niet elke dag.
Doe lekker wat je wil en gebruik je gezond verstand.
Iedere heikneuter weet dat een six-pack of fles wijn per dag wegtikken niet de meest verstandige manier van met alcohol omgaan is.
pi_221116732
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:30 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Mwah, met alcohol krijg je toch echt een fijne roes. 24/7 nuchter blijven is mij te constant. Variatie vind ik leuker.
Ik heb er zelf nooit wat aan gevonden om eerlijk te zijn. Alcohol smaakt me nooit goed, maakt niet uit welk drankje, en de roes vind ik niet fijn.

Hoeveel drink je op een dag?
Twiddel
pi_221116749
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Niemand die je tegenhoudt geen alcohol te drinken.
Haha het zal je verbazen maar het word nog steeds niet overal zomaar geaccepteerd als je nee zegt. Ik heb al zo vaak gehad dat mensen me op een feestje helemaal gaan ondervragen of proberen me toch een drankje op te drinken :')
En ik ben er niet moeilijk mee ofzo, ik doe niet aan prediken enzo, ik drink gewoon niet.
Twiddel
  maandag 22 juni 2026 @ 11:41:30 #16
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221116751
Dit land mist een ONGEZONDHEIDSRAAD. Vrijwilligers?
pi_221116769
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:40 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Haha het zal je verbazen maar het word nog steeds niet overal zomaar geaccepteerd als je nee zegt. Ik heb al zo vaak gehad dat mensen me op een feestje helemaal gaan ondervragen of proberen me toch een drankje op te drinken :')
En ik ben er niet moeilijk mee ofzo, ik doe niet aan prediken enzo, ik drink gewoon niet.
Klopt. Ik merk dat zelf ook heel vaak. Als iemand geen alcohol wil, ga dan niet lopen drammen.
pi_221116773
af en toe een drankje nemen is absoluut geen probleem. Het wordt pas probleem wanneer je doelbewust meer dan 2 nemen in zeer korte tijd en of wanneer je zeer emotioneel zijn.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221116774
Alcohol is heel slecht voor je, maar de overheid moet zich er niet mee bemoeien.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_221116788
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:45 schreef TAmaru het volgende:
Alcohol is heel slecht voor je, maar de overheid moet zich er niet mee bemoeien.
Zolang je met mate doet, is niet slecht. Te veel water is ook niet goed voorje, Te veel suiker is weer ook niet goed voor je. enzovoorts.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221116789
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:30 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Mwah, met alcohol krijg je toch echt een fijne roes. 24/7 nuchter blijven is mij te constant. Variatie vind ik leuker.
De alcohol zorgt er wel voor dat de meeste drinkers snel hun evenwicht kwijt zijn.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:49:23 #22
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116839
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:39 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik heb er zelf nooit wat aan gevonden om eerlijk te zijn. Alcohol smaakt me nooit goed, maakt niet uit welk drankje, en de roes vind ik niet fijn.

Hoeveel drink je op een dag?
Dat klinkt oprecht. Prima toch.

Ik drink 2 keer per week 1 a 2 glazen. Als traktatie. Bij 3 glazen vind ik de roes niet meer zo lekker. Iedere dag mezelf trakteren ben ik vanaf gestapt.

De echte anti-alcohol fanatici zeggen nu natuurlijk "jaja... maak daar maar 2 keer zoveel van, bolle Jan". Boeiuh. In hun ogen lig je al snel onder de brug met Korsakov. Die kennen geen recreatief middelengebruik. Enkel mateloosheid.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 11:51:14 #23
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221116886
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Verkeerde hoeveelheid. Ik zou rekenen in flessen ipv glazen. :P
Ik werk metrisch met liters.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:51:39 #24
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116895
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:47 schreef torentje het volgende:

[..]
De alcohol zorgt er wel voor dat de meeste drinkers snel hun evenwicht kwijt zijn.
Dat is waar, maar is over het algemeen geen probleem tov het ontspannen zijn. Verkeersdeelname is een ander verhaal natuurlijk.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 11:52:35 #25
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_221116902
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:53:15 #26
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116905
quote:
Hahahaha.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 11:53:22 #27
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221116907
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:51 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is waar, maar is over het algemeen geen probleem tov het ontspannen zijn. Verkeersdeelname is een ander verhaal natuurlijk.
Gek genoeg werkt één biertje uitstekend op rolschaatsen voor de losheid, maar twee is te veel.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221116909
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:40 schreef summer2bird het volgende:
En ik ben er niet moeilijk mee ofzo, ik doe niet aan prediken enzo
Da's prima dan. Overigens snap ik het gedram vanuit de andere kant dan ook weer niet, als je geen alcohol wil drinken, prima toch? En als je dat wel wil, ook prima toch? Laat elkaar toch eens met rust.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:58:39 #29
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116938
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:53 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Da's prima dan. Overigens snap ik het gedram vanuit de andere kant dan ook weer niet, als je geen alcohol wil drinken, prima toch? En als je dat wel wil, ook prima toch? Laat elkaar toch eens met rust.
Nja, met rust laten is nu net het probleem. Ik snap het gedram wel. Die mensen zijn echt begaan met het lot van hun medemens en willen hun norm tot 'de norm' maken. Wat gezondheidsevangelisatie hoort daar waarschijnlijk bij. Tot aan het kwaadaardig afschilderen als alcoholist door de fanatici.

Het is een advies van Gezondheidsraad, maar nog geen verplichting.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221116960
quote:
Deze is veel leuker.

Bekijk deze YouTube-video

_O-
pi_221116988
Ik drink nu sinds 12 oktober vorig jaar (wegens redenen) geen druppel alcohol meer.

Hoewel dat ongetwijfeld gezonder is dan de hoeveelheid alcohol die ik daarvoor dronk, 1 krat bier per week, merk ik er geen enkel verschil van.

Dus als die reden over een paar maandjes achter de rug is dan proost ik daar gewoon op hoor :+ :9 B:)B
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 12:12:23 #32
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_221117011
Alcohol drinken :') _O-

Wat een enorme proleet ben je dan zeg. :D

@GGMM
@Bezsen
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 22 juni 2026 @ 12:14:39 #33
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_221117025
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:06 schreef vosss het volgende:
Ik drink nu sinds 12 oktober vorig jaar (wegens redenen) geen druppel alcohol meer.

Hoewel dat ongetwijfeld gezonder is dan de hoeveelheid alcohol die ik daarvoor dronk, 1 krat bier per week, merk ik er geen enkel verschil van.

Dus als die reden over een paar maandjes achter de rug is dan proost ik daar gewoon op hoor :+ :9 B:)B
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221117029
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:58 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nja, met rust laten is nu net het probleem. Ik snap het gedram wel. Die mensen zijn echt begaan met het lot van hun medemens en willen hun norm tot 'de norm' maken. Wat gezondheidsevangelisatie hoort daar waarschijnlijk bij. Tot aan het kwaadaardig afschilderen als alcoholist door de fanatici.

Het is een advies van Gezondheidsraad, maar nog geen verplichting.
Geef het de tijd en net als met roken gaat dat stapje voor stapje aangepakt worden.
pi_221117035
Die hetze tegen alcohol begint wel een beetje zielig te worden om eerlijk te zijn. Een whiskey cola in de tuin bij zonsondergang is de perfecte ontstresser en we weten allemaal dat stress slecht is. _O_

En wat wordt er wat gesnoven en pillen geslikt tegenwoordig, maar dat is hip en doet de elite zelfs, dus daar horen we niks over.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:18:57 #36
117098 Hathor
Effe niet
pi_221117039
Over glazen praten. :')

Als ik een avondje aan de gang ga tik ik gewoon 3 flessen chardonnay achterover.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221117049
Over een tijdje verdwijnt de alcohol ook gewoon uit de supermarkt. Stapje voor stapje.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221117050
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
Die mensen zijn echt begaan met het lot van hun medemens
:')

Zeg me aub dat je dit niet werkelijk gelooft.
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2026 @ 12:23:07 #39
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_221117055
En nu eerlijk iedereen: Er is maar één juiste optie, nu nog toegeven. :D :D
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:25:32 #40
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117063
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:15 schreef Cherni het volgende:

[..]
Geef het de tijd en net als met roken gaat dat stapje voor stapje aangepakt worden.
Ja, en dat vind ik helemaal niet terecht. Roken heeft effect op andere mensen via het meeroken. Drinken heeft dat effect niet. Je kunt niet alle ongezondheden 1 op 1 vergelijken qua impact.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Forum Admin maandag 22 juni 2026 @ 12:27:27 #41
35723 crew  GGMM
pi_221117070
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  maandag 22 juni 2026 @ 12:29:18 #42
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117079
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:22 schreef PurifieR het volgende:

[..]
:')

Zeg me aub dat je dit niet werkelijk gelooft.
Die mensen bestaan en zijn pas tevreden als iedereen aan de ranja zit, en zij dan weer afgelost worden door de anti-suiker droogstoppels.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:29:27 #43
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_221117081
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:18 schreef Hathor het volgende:
Over glazen praten. :')

Als ik een avondje aan de gang ga tik ik gewoon 3 flessen chardonnay achterover.
Chardonnay, dude...
Ben jij nou een eckte man!??

Plas je ook zittend?!!?????
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221117088
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:25 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ja, en dat vind ik helemaal niet terecht. Roken heeft effect op andere mensen via het meeroken. Drinken heeft dat effect niet.
Je kunt ook niet alle ongezondheden 1 op 1 vergelijken qua impact.
Nou, agressiviteit, mafklappers die zich in het verkeer begeven. Die kunnen meer schade aanrichten dan je zou denken. Een maand geleden nog een kind van 3 dood gereden en moeder zwaar gewond door iemand onder invloed in mijn buurt. Daar had beter een roker naast kunnen staan. Had dat kind nu nog geleefd

Maar wees gerust. Ik zou fel tegen zijn als men alcohol zou verbieden ook al ben ik een gelegenheids drinker die zo nu en dan goed doorzakt.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:34:31 #45
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117100
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:32 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou, agressiviteit, mafklappers die zich in het verkeer begeven. Die kunnen meer schade aanrichten dan je zou denken. Een maamd geleden nog een kind van 3 dood gereden en moeder zwaar gewond door iemand onder invloed.

Maar wees gerust. Ik zou fel tegen zijn als men alcohol zou verbieden ook al ben ik een gelegenheids drinker die zo nu en dan goed doorzakt.
Genotsmiddelen gebruiken ontslaat je zeker niet van je verantwoordelijkheid naar anderen, aldus Tom Waes.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:37:40 #46
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117114
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Oké, Mohammed. Noted.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:38:21 #47
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117117
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Mensen hebben zichzelf niet in de hand. Daarom helpt de overheid ze een handje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221117129
Ik mis de optie "zuipen"?

Halve liters is echt wel het minimum met dit weer.
pi_221117130
Elke dag stomdronken achter het stuur is goed voor de wereldbevolking. Er gaat niets boven een alcomobilist!
  maandag 22 juni 2026 @ 12:40:14 #50
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117134
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mensen hebben zichzelf niet in de hand. Daarom helpt de overheid ze een handje.
De overheid adviseert. De burger consumeert.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:40:44 #51
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117136
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:39 schreef YoopY het volgende:
Ik mis de optie "zuipen"?

Halve liters is echt wel het minimum met dit weer.
Sorry. Wilde niet te mateloos overkomen
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:41:37 #52
117098 Hathor
Effe niet
pi_221117142
quote:
8s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:29 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Chardonnay, dude...
Ben jij nou een eckte man!??

Plas je ook zittend?!!?????
Er is een reden dat ik tegenwoordig wijn drink. Ik dronk vroeger altijd bier (heb ook bijna 10 jaar bij Heineken gewerkt) en bacootjes tijdens het uitgaan. Zo rond mijn 30ste kreeg ik ineens vanuit het niets een hele opgezwollen voet en voelde aan als een botbreuk. Na een bezoekje aan de huisarts bleek ik jicht te hebben, en als je weet wat dat is dan weet je ook dat je daar nooit meer vanaf komt. In het begin drong het nog niet echt tot me door, maar steeds nadat ik een avondje flink had doorgehaald met bier en/of bacootjes kreeg ik steeds weer een dikke opgezwollen voet, en later ook in mijn knie en uiteindelijk ook in sommige vingers. Kortom, overal waar gewrichten zitten. Toen heb ik voor mezelf de keuze gemaakt om accuut met bier en likeuren te stoppen. omdat het me het gewoon niet waard is om steeds maar weer die vlammende pijn in mijn gewrichten te moeten voelen, het was gewoon een garantie dat ik weer zo'n episode kreeg na een avondje zuipen.

Dat is inmiddels al bijna 20 jaar geleden dat ik voor het laatst bier en sterke drank gedronken heb. Vreemd genoeg is wijn geen trigger voor jicht, dus is dat de enige vorm van alcohol die ik nog hebben kan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221117153
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Ah, het enge verbiedclubje is ook weer aanwezig.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:45:44 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117182
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:42 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ah, het enge verbiedclubje is ook weer aanwezig.
Als je geen alcohol gebruikt, heb je niks te vrezen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221117255
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:34 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Genotsmiddelen gebruiken ontslaat je zeker niet van je verantwoordelijkheid naar anderen, aldus Tom Waes.
Dat gaat met roken niet anders. Het probleem met al die adviezen is dat het uiteindelijk gaat naar verbieden of het zo duur maken dat het voor Jan met de Pet onbetaalbaar gaat worden . Van eten tot vrijetijds bestedingen zoals vliegreizen etc.

En de zwarte markt gaat toenemen met alle gevolgen.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:54:14 #57
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117262
quote:
82s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je geen alcohol gebruikt, heb je niks te vrezen.
Hoe willen jullie dat thuis aanpakken? Drooglegging? Ik ga compleet Al Capone op je. Met je vrezen...
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:55:05 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117269
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:54 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Hoe willen jullie dat thuis aanpakken? Drooglegging? Ik ga compleet Al Capone op je. Met je vrezen...
Je slimme thermostaat houdt alles in de gaten, vriend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 22 juni 2026 @ 12:55:15 #59
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117270
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:52 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat gaat met roken niet anders. Het probleem met al die adviezen is dat het uiteindelijk gaat naar verbieden of het zo duur maken dat het voor Jan met de Pet onbetaalbaar gaat worden . Van eten tot vrijetijds bestedingen zoals vliegreizen etc.

En de zwarte markt gaat toenemen met alle gevolgen.
Dat zou zo maar kunnen. De droogstoppels hebben dan gewonnen.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 13:00:46 #60
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117291
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je slimme thermostaat houdt alles in de gaten, vriend.
O, hemeltje lief. Ook dat nog, een droogstoppel als gluurder.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221117295
quote:
82s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je geen alcohol gebruikt, heb je niks te vrezen.
Ik gebruik alcohol, en ik heb ook niets te vrezen. Het gaat eerder de verbiedclub zijn die wat te vrezen heeft.
  maandag 22 juni 2026 @ 13:09:33 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117319
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:02 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik gebruik alcohol, en ik heb ook niets te vrezen. Het gaat eerder de verbiedclub zijn die wat te vrezen heeft.
Het is maar wat je niks te vrezen noemt.

https://www.alcoholinfo.n(...)ohol-met-je-lichaam/
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221117381
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:22 schreef Gibson88 het volgende:
Over een tijdje verdwijnt de alcohol ook gewoon uit de supermarkt. Stapje voor stapje.
Oh, maar dat is niet zo erg.
Heeft de slijter ook wat te doen.
pi_221117427
quote:
82s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is maar wat je niks te vrezen noemt.

https://www.alcoholinfo.n(...)ohol-met-je-lichaam/
:O :Z
pi_221117616
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:21 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Oh, maar dat is niet zo erg.
Heeft de slijter ook wat te doen.
Gewoon zelf lekker stoken joh :7
Ook in moeilijke tijden.
  maandag 22 juni 2026 @ 14:04:04 #66
483584 incel
they/them
pi_221117637
2 glazen wijn per dag is gezond voor je dus ik zou het daar op houden. Vanaf 3 wordt het veel
  maandag 22 juni 2026 @ 14:25:52 #67
3542 Gia
User under construction
pi_221117992
Ik denk dat het belangrijk is om elke week minstens 4 dagen geen druppel alcohol te drinken, liefst minstens drie aaneengesloten, zodat je lichaam kan herstellen als je een keer flink bent doorgezakt. Dat moet je ook niet te vaak doen, want is ongezond. Maar alles waar 'te' voor staat is niet goed. Dus.
  maandag 22 juni 2026 @ 14:36:39 #68
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221118038
quote:
82s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is maar wat je niks te vrezen noemt.

https://www.alcoholinfo.n(...)ohol-met-je-lichaam/
Ik ben hier wel enorm van geschrokken hoor. Ga nu snel een fruitsalade halen. Mijn zelfdestructieve gedrag is direct genezen.

De angst voor ongezondheid is nu groter geworden dan het relativeren van de bedreigingen voor mijn gezondheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koekoekmakto op 22-06-2026 14:44:19 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221118682
Zo lang je voor jezelf maar zegt dat je een hard drugs gebruiker bent vind ik het prima en moet je zelf weten wat je drinkt. Maakt mij niet uit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 22 juni 2026 @ 16:48:18 #70
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221118743
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:36 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik ben hier wel enorm van geschrokken hoor. Ga nu snel een fruitsalade halen. Mijn zelfdestructieve gedrag is direct genezen.

De angst voor ongezondheid is nu groter geworden dan het relativeren van de bedreigingen voor mijn gezondheid.
Je gaat hoe dan ook dood.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 22 juni 2026 @ 16:56:05 #71
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221118774
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:37 schreef Discombobulate het volgende:
Zo lang je voor jezelf maar zegt dat je een hard drugs gebruiker bent vind ik het prima en moet je zelf weten wat je drinkt. Maakt mij niet uit.
Hard of soft. Allebei lekker.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 17:00:45 #72
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221118860
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:48 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Je gaat hoe dan ook dood.
Zo is dat. Die droogstoppels willen enkel hun doodsangst sublimeren door gezond te leven. Helemaal prima. Maar ik leef liever wat korter met af en toe wat drank en andere genotsmiddelen. Scheelt ook nog eens AOW en ziektekosten.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221119126
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen.
pi_221119137
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:56 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Hard of soft. Allebei lekker.
Zeker.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221119157
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:00 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Zo is dat. Die droogstoppels willen enkel hun doodsangst sublimeren door gezond te leven. Helemaal prima. Maar ik leef liever wat korter met af en toe wat drank en andere genotsmiddelen. Scheelt ook nog eens AOW en ziektekosten.
Vind alcohol wel echt een hele matige drug hoor. Ik ben er helemaal van af nu ik wat in de 30 ben. Doe mij maar gewoon nuchter of sporadisch wat anders.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221119161
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:59 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Gewoon zelf lekker stoken joh :7
Kan. Ik heb een T500 in de opslag.
Maar met brouwen kan je ook al leuke dingen doen.
Voor het stoken uit moet je eerst wat te stoken maken. Een bier of een wijn.

Ik heb nu Karvan Cevitam in de fermentatie staan.
marc0871 in GC / De aller aller allergoedkoopste wijn die op de markt is?
Na 3 glazen heb je dan ook een leuke buzz
  maandag 22 juni 2026 @ 17:19:05 #77
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_221119165
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:20 schreef Koekoekmakto het volgende:
Vooropgesteld. Ik vind heel veel alcoholische versnaperingen echt heerlijk. Ben van dagelijks een glas naar nu 2 keer per week een drankje gegaan.

Ik denk dat veel van die droogstoppels bezig zijn om hun neurotische doodsangsten proberen te controleren met gezond leven enzo. Macha, sla eten, geen koe, geen roes, geen feest. Hopelijk wel wat langer leven.

'It's better to burn out than to fade away" - Neil Young
Hunter S. Thompson :
quote:
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!”
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 22 juni 2026 @ 17:25:46 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221119214
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:19 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Hunter S. Thompson :
[..]

Party hard.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221120723
Al 35 jaar geen alcohol meer.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 22 juni 2026 @ 19:46:03 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221120843
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:18 schreef marc0871 het volgende:

[..]


Ik heb nu Karvan Cevitam in de fermentatie staan.
marc0871 in GC / De aller aller allergoedkoopste wijn die op de markt is?
Na 3 glazen heb je dan ook een leuke buzz
Oude Roosvicee ontwikkelde tzt. ook een fris zuurtje. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221121101
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
Het laatste advies uit 2015 was max. 1 glas per dag. En daarvoor was max. 2 glazen per dag het advies. Binnenkort komt het nieuwe advies. Zal het nu gaan naar 1 glas per week? Wat vindt Fok! een goede maatstaf voor alcohol consumptie?

[poll=10049]
Ligt aan het weer. Als het warm is moet je goed drinken.
pi_221121172
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:46 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Oude Roosvicee ontwikkelde tzt. ook een fris zuurtje. :P
Kijk. Dan weten we waar we over praten ;)
  maandag 22 juni 2026 @ 20:29:13 #83
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221121445
Wel leuk. De poll gaat redelijk gelijk op tussen 3+ glazen en geheelonthouders. Ons drankgebruik is ook al gepolariseerd!
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221121493
Gewoon zuipen en feesten als Boris Jeltsin zodat je 's nachts in een vreemde stad in een ander land in je ondergoed een taxi probeert te regelen.
Hij is er ook mooi 76 mee geworden! ^O^
pi_221121507
Ik stem trouwens niet. Natuurlijk is 0 glazen per dag/week/leven het meest verstandige, maar het leven is al kut genoeg als je dronken bent; moet je nagaan wat voor doffe ellende het is als je nuchter bent! :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')