abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2026 @ 12:40:44 #51
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117136
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:39 schreef YoopY het volgende:
Ik mis de optie "zuipen"?

Halve liters is echt wel het minimum met dit weer.
Sorry. Wilde niet te mateloos overkomen
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:41:37 #52
117098 Hathor
Effe niet
pi_221117142
quote:
8s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:29 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Chardonnay, dude...
Ben jij nou een eckte man!??

Plas je ook zittend?!!?????
Er is een reden dat ik tegenwoordig wijn drink. Ik dronk vroeger altijd bier (heb ook bijna 10 jaar bij Heineken gewerkt) en bacootjes tijdens het uitgaan. Zo rond mijn 30ste kreeg ik ineens vanuit het niets een hele opgezwollen voet en voelde aan als een botbreuk. Na een bezoekje aan de huisarts bleek ik jicht te hebben, en als je weet wat dat is dan weet je ook dat je daar nooit meer vanaf komt. In het begin drong het nog niet echt tot me door, maar steeds nadat ik een avondje flink had doorgehaald met bier en/of bacootjes kreeg ik steeds weer een dikke opgezwollen voet, en later ook in mijn knie en uiteindelijk ook in sommige vingers. Kortom, overal waar gewrichten zitten. Toen heb ik voor mezelf de keuze gemaakt om accuut met bier en likeuren te stoppen. omdat het me het gewoon niet waard is om steeds maar weer die vlammende pijn in mijn gewrichten te moeten voelen, het was gewoon een garantie dat ik weer zo'n episode kreeg na een avondje zuipen.

Dat is inmiddels al bijna 20 jaar geleden dat ik voor het laatst bier en sterke drank gedronken heb. Vreemd genoeg is wijn geen trigger voor jicht, dus is dat de enige vorm van alcohol die ik nog hebben kan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221117153
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Ah, het enge verbiedclubje is ook weer aanwezig.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:45:44 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117182
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:42 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ah, het enge verbiedclubje is ook weer aanwezig.
Als je geen alcohol gebruikt, heb je niks te vrezen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221117255
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:34 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Genotsmiddelen gebruiken ontslaat je zeker niet van je verantwoordelijkheid naar anderen, aldus Tom Waes.
Dat gaat met roken niet anders. Het probleem met al die adviezen is dat het uiteindelijk gaat naar verbieden of het zo duur maken dat het voor Jan met de Pet onbetaalbaar gaat worden . Van eten tot vrijetijds bestedingen zoals vliegreizen etc.

En de zwarte markt gaat toenemen met alle gevolgen.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:54:14 #57
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117262
quote:
82s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je geen alcohol gebruikt, heb je niks te vrezen.
Hoe willen jullie dat thuis aanpakken? Drooglegging? Ik ga compleet Al Capone op je. Met je vrezen...
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:55:05 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117269
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:54 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Hoe willen jullie dat thuis aanpakken? Drooglegging? Ik ga compleet Al Capone op je. Met je vrezen...
Je slimme thermostaat houdt alles in de gaten, vriend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 22 juni 2026 @ 12:55:15 #59
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117270
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:52 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat gaat met roken niet anders. Het probleem met al die adviezen is dat het uiteindelijk gaat naar verbieden of het zo duur maken dat het voor Jan met de Pet onbetaalbaar gaat worden . Van eten tot vrijetijds bestedingen zoals vliegreizen etc.

En de zwarte markt gaat toenemen met alle gevolgen.
Dat zou zo maar kunnen. De droogstoppels hebben dan gewonnen.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 13:00:46 #60
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117291
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je slimme thermostaat houdt alles in de gaten, vriend.
O, hemeltje lief. Ook dat nog, een droogstoppel als gluurder.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221117295
quote:
82s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je geen alcohol gebruikt, heb je niks te vrezen.
Ik gebruik alcohol, en ik heb ook niets te vrezen. Het gaat eerder de verbiedclub zijn die wat te vrezen heeft.
  maandag 22 juni 2026 @ 13:09:33 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117319
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:02 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik gebruik alcohol, en ik heb ook niets te vrezen. Het gaat eerder de verbiedclub zijn die wat te vrezen heeft.
Het is maar wat je niks te vrezen noemt.

https://www.alcoholinfo.n(...)ohol-met-je-lichaam/
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221117381
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:22 schreef Gibson88 het volgende:
Over een tijdje verdwijnt de alcohol ook gewoon uit de supermarkt. Stapje voor stapje.
Oh, maar dat is niet zo erg.
Heeft de slijter ook wat te doen.
pi_221117427
quote:
82s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is maar wat je niks te vrezen noemt.

https://www.alcoholinfo.n(...)ohol-met-je-lichaam/
:O :Z
pi_221117616
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:21 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Oh, maar dat is niet zo erg.
Heeft de slijter ook wat te doen.
Gewoon zelf lekker stoken joh :7
Ook in moeilijke tijden.
  maandag 22 juni 2026 @ 14:04:04 #66
483584 incel
they/them
pi_221117637
2 glazen wijn per dag is gezond voor je dus ik zou het daar op houden. Vanaf 3 wordt het veel
  maandag 22 juni 2026 @ 14:25:52 #67
3542 Gia
User under construction
pi_221117992
Ik denk dat het belangrijk is om elke week minstens 4 dagen geen druppel alcohol te drinken, liefst minstens drie aaneengesloten, zodat je lichaam kan herstellen als je een keer flink bent doorgezakt. Dat moet je ook niet te vaak doen, want is ongezond. Maar alles waar 'te' voor staat is niet goed. Dus.
  maandag 22 juni 2026 @ 14:36:39 #68
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221118038
quote:
82s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is maar wat je niks te vrezen noemt.

https://www.alcoholinfo.n(...)ohol-met-je-lichaam/
Ik ben hier wel enorm van geschrokken hoor. Ga nu snel een fruitsalade halen. Mijn zelfdestructieve gedrag is direct genezen.

De angst voor ongezondheid is nu groter geworden dan het relativeren van de bedreigingen voor mijn gezondheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koekoekmakto op 22-06-2026 14:44:19 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221118682
Zo lang je voor jezelf maar zegt dat je een hard drugs gebruiker bent vind ik het prima en moet je zelf weten wat je drinkt. Maakt mij niet uit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 22 juni 2026 @ 16:48:18 #70
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221118743
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:36 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik ben hier wel enorm van geschrokken hoor. Ga nu snel een fruitsalade halen. Mijn zelfdestructieve gedrag is direct genezen.

De angst voor ongezondheid is nu groter geworden dan het relativeren van de bedreigingen voor mijn gezondheid.
Je gaat hoe dan ook dood.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 22 juni 2026 @ 16:56:05 #71
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221118774
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:37 schreef Discombobulate het volgende:
Zo lang je voor jezelf maar zegt dat je een hard drugs gebruiker bent vind ik het prima en moet je zelf weten wat je drinkt. Maakt mij niet uit.
Hard of soft. Allebei lekker.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 17:00:45 #72
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221118860
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:48 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Je gaat hoe dan ook dood.
Zo is dat. Die droogstoppels willen enkel hun doodsangst sublimeren door gezond te leven. Helemaal prima. Maar ik leef liever wat korter met af en toe wat drank en andere genotsmiddelen. Scheelt ook nog eens AOW en ziektekosten.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221119126
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen.
pi_221119137
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:56 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Hard of soft. Allebei lekker.
Zeker.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221119157
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:00 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Zo is dat. Die droogstoppels willen enkel hun doodsangst sublimeren door gezond te leven. Helemaal prima. Maar ik leef liever wat korter met af en toe wat drank en andere genotsmiddelen. Scheelt ook nog eens AOW en ziektekosten.
Vind alcohol wel echt een hele matige drug hoor. Ik ben er helemaal van af nu ik wat in de 30 ben. Doe mij maar gewoon nuchter of sporadisch wat anders.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')