Uw enthousiasme is ontroerend.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Verkeerde hoeveelheid. Ik zou rekenen in flessen ipv glazen.
Mwah, met alcohol krijg je toch echt een fijne roes. 24/7 nuchter blijven is mij te constant. Variatie vind ik leuker.quote:
Niemand die je tegenhoudt wel alcohol te drinken.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Niemand die je tegenhoudt geen alcohol te drinken.
Ik heb er zelf nooit wat aan gevonden om eerlijk te zijn. Alcohol smaakt me nooit goed, maakt niet uit welk drankje, en de roes vind ik niet fijn.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:30 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Mwah, met alcohol krijg je toch echt een fijne roes. 24/7 nuchter blijven is mij te constant. Variatie vind ik leuker.
Haha het zal je verbazen maar het word nog steeds niet overal zomaar geaccepteerd als je nee zegt. Ik heb al zo vaak gehad dat mensen me op een feestje helemaal gaan ondervragen of proberen me toch een drankje op te drinkenquote:Op maandag 22 juni 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Niemand die je tegenhoudt geen alcohol te drinken.
Klopt. Ik merk dat zelf ook heel vaak. Als iemand geen alcohol wil, ga dan niet lopen drammen.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:40 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Haha het zal je verbazen maar het word nog steeds niet overal zomaar geaccepteerd als je nee zegt. Ik heb al zo vaak gehad dat mensen me op een feestje helemaal gaan ondervragen of proberen me toch een drankje op te drinken
En ik ben er niet moeilijk mee ofzo, ik doe niet aan prediken enzo, ik drink gewoon niet.
Zolang je met mate doet, is niet slecht. Te veel water is ook niet goed voorje, Te veel suiker is weer ook niet goed voor je. enzovoorts.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:45 schreef TAmaru het volgende:
Alcohol is heel slecht voor je, maar de overheid moet zich er niet mee bemoeien.
De alcohol zorgt er wel voor dat de meeste drinkers snel hun evenwicht kwijt zijn.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:30 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Mwah, met alcohol krijg je toch echt een fijne roes. 24/7 nuchter blijven is mij te constant. Variatie vind ik leuker.
Dat klinkt oprecht. Prima toch.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:39 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb er zelf nooit wat aan gevonden om eerlijk te zijn. Alcohol smaakt me nooit goed, maakt niet uit welk drankje, en de roes vind ik niet fijn.
Hoeveel drink je op een dag?
Ik werk metrisch met liters.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Verkeerde hoeveelheid. Ik zou rekenen in flessen ipv glazen.
Dat is waar, maar is over het algemeen geen probleem tov het ontspannen zijn. Verkeersdeelname is een ander verhaal natuurlijk.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:47 schreef torentje het volgende:
[..]
De alcohol zorgt er wel voor dat de meeste drinkers snel hun evenwicht kwijt zijn.
Gek genoeg werkt één biertje uitstekend op rolschaatsen voor de losheid, maar twee is te veel.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:51 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat is waar, maar is over het algemeen geen probleem tov het ontspannen zijn. Verkeersdeelname is een ander verhaal natuurlijk.
Da's prima dan. Overigens snap ik het gedram vanuit de andere kant dan ook weer niet, als je geen alcohol wil drinken, prima toch? En als je dat wel wil, ook prima toch? Laat elkaar toch eens met rust.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:40 schreef summer2bird het volgende:
En ik ben er niet moeilijk mee ofzo, ik doe niet aan prediken enzo
Nja, met rust laten is nu net het probleem. Ik snap het gedram wel. Die mensen zijn echt begaan met het lot van hun medemens en willen hun norm tot 'de norm' maken. Wat gezondheidsevangelisatie hoort daar waarschijnlijk bij. Tot aan het kwaadaardig afschilderen als alcoholist door de fanatici.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:53 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Da's prima dan. Overigens snap ik het gedram vanuit de andere kant dan ook weer niet, als je geen alcohol wil drinken, prima toch? En als je dat wel wil, ook prima toch? Laat elkaar toch eens met rust.
quote:Op maandag 22 juni 2026 12:06 schreef vosss het volgende:
Ik drink nu sinds 12 oktober vorig jaar (wegens redenen) geen druppel alcohol meer.
Hoewel dat ongetwijfeld gezonder is dan de hoeveelheid alcohol die ik daarvoor dronk, 1 krat bier per week, merk ik er geen enkel verschil van.
Dus als die reden over een paar maandjes achter de rug is dan proost ik daar gewoon op hoor![]()
![]()
Geef het de tijd en net als met roken gaat dat stapje voor stapje aangepakt worden.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nja, met rust laten is nu net het probleem. Ik snap het gedram wel. Die mensen zijn echt begaan met het lot van hun medemens en willen hun norm tot 'de norm' maken. Wat gezondheidsevangelisatie hoort daar waarschijnlijk bij. Tot aan het kwaadaardig afschilderen als alcoholist door de fanatici.
Het is een advies van Gezondheidsraad, maar nog geen verplichting.
quote:Op maandag 22 juni 2026 11:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
Die mensen zijn echt begaan met het lot van hun medemens
Ja, en dat vind ik helemaal niet terecht. Roken heeft effect op andere mensen via het meeroken. Drinken heeft dat effect niet. Je kunt niet alle ongezondheden 1 op 1 vergelijken qua impact.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Geef het de tijd en net als met roken gaat dat stapje voor stapje aangepakt worden.
Die mensen bestaan en zijn pas tevreden als iedereen aan de ranja zit, en zij dan weer afgelost worden door de anti-suiker droogstoppels.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:22 schreef PurifieR het volgende:
[..]![]()
Zeg me aub dat je dit niet werkelijk gelooft.
Chardonnay, dude...quote:Op maandag 22 juni 2026 12:18 schreef Hathor het volgende:
Over glazen praten.![]()
Als ik een avondje aan de gang ga tik ik gewoon 3 flessen chardonnay achterover.
Nou, agressiviteit, mafklappers die zich in het verkeer begeven. Die kunnen meer schade aanrichten dan je zou denken. Een maand geleden nog een kind van 3 dood gereden en moeder zwaar gewond door iemand onder invloed in mijn buurt. Daar had beter een roker naast kunnen staan. Had dat kind nu nog geleefdquote:Op maandag 22 juni 2026 12:25 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ja, en dat vind ik helemaal niet terecht. Roken heeft effect op andere mensen via het meeroken. Drinken heeft dat effect niet.
Je kunt ook niet alle ongezondheden 1 op 1 vergelijken qua impact.
Genotsmiddelen gebruiken ontslaat je zeker niet van je verantwoordelijkheid naar anderen, aldus Tom Waes.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou, agressiviteit, mafklappers die zich in het verkeer begeven. Die kunnen meer schade aanrichten dan je zou denken. Een maamd geleden nog een kind van 3 dood gereden en moeder zwaar gewond door iemand onder invloed.
Maar wees gerust. Ik zou fel tegen zijn als men alcohol zou verbieden ook al ben ik een gelegenheids drinker die zo nu en dan goed doorzakt.
Oké, Mohammed. Noted.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Mensen hebben zichzelf niet in de hand. Daarom helpt de overheid ze een handje.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
De overheid adviseert. De burger consumeert.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mensen hebben zichzelf niet in de hand. Daarom helpt de overheid ze een handje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |