abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2026 @ 11:10:54 #1
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116139
Het laatste advies uit 2015 was max. 1 glas per dag. En daarvoor was max. 2 glazen per dag het advies. Binnenkort komt het nieuwe advies. Zal het nu gaan naar 1 glas per week? Wat vindt Fok! een goede maatstaf voor alcohol consumptie?

POLL
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 11:12:45 #2
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_221116179
Ligt eraan wat beter is voor het klimaat.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221116228
Mijn advies aan de gezondheidsraad is om eens lekker door te zakken en wat minder te drammen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221116241
Ze moeten eens ophouden met dat geprikkel en gezeur. Mensen met gezond verstand weten zelf wel maat te houden. De rest zal toch nooit luisteren.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:20:27 #5
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116286
Vooropgesteld. Ik vind heel veel alcoholische versnaperingen echt heerlijk. Ben van dagelijks een glas naar nu 2 keer per week een drankje gegaan.

Ik denk dat veel van die droogstoppels bezig zijn om hun neurotische doodsangsten proberen te controleren met gezond leven enzo. Macha, sla eten, geen koe, geen roes, geen feest. Hopelijk wel wat langer leven.

'It's better to burn out than to fade away" - Neil Young
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221116332
Verkeerde hoeveelheid. Ik zou rekenen in flessen ipv glazen. :P
pi_221116376
Geen alcohol is de beste alcohol
Twiddel
  maandag 22 juni 2026 @ 11:25:38 #8
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116416
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Verkeerde hoeveelheid. Ik zou rekenen in flessen ipv glazen. :P
Uw enthousiasme is ontroerend.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221116484
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:24 schreef summer2bird het volgende:
Geen alcohol is de beste alcohol
Niemand die je tegenhoudt geen alcohol te drinken.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:29:45 #10
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221116503
FF Pissen

@tong80
  maandag 22 juni 2026 @ 11:30:42 #11
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116528
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:24 schreef summer2bird het volgende:
Geen alcohol is de beste alcohol
Mwah, met alcohol krijg je toch echt een fijne roes. 24/7 nuchter blijven is mij te constant. Variatie vind ik leuker.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221116534
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Niemand die je tegenhoudt geen alcohol te drinken.
Niemand die je tegenhoudt wel alcohol te drinken.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221116634
Fok! Advies? Yolo?
Maar het zal wel 1 standaard glas per dag worden en dan nog niet elke dag.
Doe lekker wat je wil en gebruik je gezond verstand.
Iedere heikneuter weet dat een six-pack of fles wijn per dag wegtikken niet de meest verstandige manier van met alcohol omgaan is.
pi_221116732
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:30 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Mwah, met alcohol krijg je toch echt een fijne roes. 24/7 nuchter blijven is mij te constant. Variatie vind ik leuker.
Ik heb er zelf nooit wat aan gevonden om eerlijk te zijn. Alcohol smaakt me nooit goed, maakt niet uit welk drankje, en de roes vind ik niet fijn.

Hoeveel drink je op een dag?
Twiddel
pi_221116749
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Niemand die je tegenhoudt geen alcohol te drinken.
Haha het zal je verbazen maar het word nog steeds niet overal zomaar geaccepteerd als je nee zegt. Ik heb al zo vaak gehad dat mensen me op een feestje helemaal gaan ondervragen of proberen me toch een drankje op te drinken :')
En ik ben er niet moeilijk mee ofzo, ik doe niet aan prediken enzo, ik drink gewoon niet.
Twiddel
  maandag 22 juni 2026 @ 11:41:30 #16
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221116751
Dit land mist een ONGEZONDHEIDSRAAD. Vrijwilligers?
pi_221116769
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:40 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Haha het zal je verbazen maar het word nog steeds niet overal zomaar geaccepteerd als je nee zegt. Ik heb al zo vaak gehad dat mensen me op een feestje helemaal gaan ondervragen of proberen me toch een drankje op te drinken :')
En ik ben er niet moeilijk mee ofzo, ik doe niet aan prediken enzo, ik drink gewoon niet.
Klopt. Ik merk dat zelf ook heel vaak. Als iemand geen alcohol wil, ga dan niet lopen drammen.
pi_221116773
af en toe een drankje nemen is absoluut geen probleem. Het wordt pas probleem wanneer je doelbewust meer dan 2 nemen in zeer korte tijd en of wanneer je zeer emotioneel zijn.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221116774
Alcohol is heel slecht voor je, maar de overheid moet zich er niet mee bemoeien.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_221116788
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:45 schreef TAmaru het volgende:
Alcohol is heel slecht voor je, maar de overheid moet zich er niet mee bemoeien.
Zolang je met mate doet, is niet slecht. Te veel water is ook niet goed voorje, Te veel suiker is weer ook niet goed voor je. enzovoorts.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221116789
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:30 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Mwah, met alcohol krijg je toch echt een fijne roes. 24/7 nuchter blijven is mij te constant. Variatie vind ik leuker.
De alcohol zorgt er wel voor dat de meeste drinkers snel hun evenwicht kwijt zijn.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:49:23 #22
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116839
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:39 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik heb er zelf nooit wat aan gevonden om eerlijk te zijn. Alcohol smaakt me nooit goed, maakt niet uit welk drankje, en de roes vind ik niet fijn.

Hoeveel drink je op een dag?
Dat klinkt oprecht. Prima toch.

Ik drink 2 keer per week 1 a 2 glazen. Als traktatie. Bij 3 glazen vind ik de roes niet meer zo lekker. Iedere dag mezelf trakteren ben ik vanaf gestapt.

De echte anti-alcohol fanatici zeggen nu natuurlijk "jaja... maak daar maar 2 keer zoveel van, bolle Jan". Boeiuh. In hun ogen lig je al snel onder de brug met Korsakov. Die kennen geen recreatief middelengebruik. Enkel mateloosheid.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 11:51:14 #23
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221116886
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Verkeerde hoeveelheid. Ik zou rekenen in flessen ipv glazen. :P
Ik werk metrisch met liters.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:51:39 #24
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116895
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:47 schreef torentje het volgende:

[..]
De alcohol zorgt er wel voor dat de meeste drinkers snel hun evenwicht kwijt zijn.
Dat is waar, maar is over het algemeen geen probleem tov het ontspannen zijn. Verkeersdeelname is een ander verhaal natuurlijk.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 11:52:35 #25
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_221116902
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:53:15 #26
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116905
quote:
Hahahaha.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 11:53:22 #27
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221116907
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:51 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is waar, maar is over het algemeen geen probleem tov het ontspannen zijn. Verkeersdeelname is een ander verhaal natuurlijk.
Gek genoeg werkt één biertje uitstekend op rolschaatsen voor de losheid, maar twee is te veel.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221116909
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:40 schreef summer2bird het volgende:
En ik ben er niet moeilijk mee ofzo, ik doe niet aan prediken enzo
Da's prima dan. Overigens snap ik het gedram vanuit de andere kant dan ook weer niet, als je geen alcohol wil drinken, prima toch? En als je dat wel wil, ook prima toch? Laat elkaar toch eens met rust.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:58:39 #29
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116938
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:53 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Da's prima dan. Overigens snap ik het gedram vanuit de andere kant dan ook weer niet, als je geen alcohol wil drinken, prima toch? En als je dat wel wil, ook prima toch? Laat elkaar toch eens met rust.
Nja, met rust laten is nu net het probleem. Ik snap het gedram wel. Die mensen zijn echt begaan met het lot van hun medemens en willen hun norm tot 'de norm' maken. Wat gezondheidsevangelisatie hoort daar waarschijnlijk bij. Tot aan het kwaadaardig afschilderen als alcoholist door de fanatici.

Het is een advies van Gezondheidsraad, maar nog geen verplichting.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221116960
quote:
Deze is veel leuker.

Bekijk deze YouTube-video

_O-
pi_221116988
Ik drink nu sinds 12 oktober vorig jaar (wegens redenen) geen druppel alcohol meer.

Hoewel dat ongetwijfeld gezonder is dan de hoeveelheid alcohol die ik daarvoor dronk, 1 krat bier per week, merk ik er geen enkel verschil van.

Dus als die reden over een paar maandjes achter de rug is dan proost ik daar gewoon op hoor :+ :9 B:)B
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 12:12:23 #32
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_221117011
Alcohol drinken :') _O-

Wat een enorme proleet ben je dan zeg. :D

@GGMM
@Bezsen
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 22 juni 2026 @ 12:14:39 #33
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_221117025
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:06 schreef vosss het volgende:
Ik drink nu sinds 12 oktober vorig jaar (wegens redenen) geen druppel alcohol meer.

Hoewel dat ongetwijfeld gezonder is dan de hoeveelheid alcohol die ik daarvoor dronk, 1 krat bier per week, merk ik er geen enkel verschil van.

Dus als die reden over een paar maandjes achter de rug is dan proost ik daar gewoon op hoor :+ :9 B:)B
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221117029
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:58 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nja, met rust laten is nu net het probleem. Ik snap het gedram wel. Die mensen zijn echt begaan met het lot van hun medemens en willen hun norm tot 'de norm' maken. Wat gezondheidsevangelisatie hoort daar waarschijnlijk bij. Tot aan het kwaadaardig afschilderen als alcoholist door de fanatici.

Het is een advies van Gezondheidsraad, maar nog geen verplichting.
Geef het de tijd en net als met roken gaat dat stapje voor stapje aangepakt worden.
pi_221117035
Die hetze tegen alcohol begint wel een beetje zielig te worden om eerlijk te zijn. Een whiskey cola in de tuin bij zonsondergang is de perfecte ontstresser en we weten allemaal dat stress slecht is. _O_

En wat wordt er wat gesnoven en pillen geslikt tegenwoordig, maar dat is hip en doet de elite zelfs, dus daar horen we niks over.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:18:57 #36
117098 Hathor
Effe niet
pi_221117039
Over glazen praten. :')

Als ik een avondje aan de gang ga tik ik gewoon 3 flessen chardonnay achterover.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221117049
Over een tijdje verdwijnt de alcohol ook gewoon uit de supermarkt. Stapje voor stapje.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221117050
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
Die mensen zijn echt begaan met het lot van hun medemens
:')

Zeg me aub dat je dit niet werkelijk gelooft.
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2026 @ 12:23:07 #39
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_221117055
En nu eerlijk iedereen: Er is maar één juiste optie, nu nog toegeven. :D :D
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:25:32 #40
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117063
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:15 schreef Cherni het volgende:

[..]
Geef het de tijd en net als met roken gaat dat stapje voor stapje aangepakt worden.
Ja, en dat vind ik helemaal niet terecht. Roken heeft effect op andere mensen via het meeroken. Drinken heeft dat effect niet. Je kunt niet alle ongezondheden 1 op 1 vergelijken qua impact.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Forum Admin maandag 22 juni 2026 @ 12:27:27 #41
35723 crew  GGMM
pi_221117070
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  maandag 22 juni 2026 @ 12:29:18 #42
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117079
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:22 schreef PurifieR het volgende:

[..]
:')

Zeg me aub dat je dit niet werkelijk gelooft.
Die mensen bestaan en zijn pas tevreden als iedereen aan de ranja zit, en zij dan weer afgelost worden door de anti-suiker droogstoppels.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:29:27 #43
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_221117081
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:18 schreef Hathor het volgende:
Over glazen praten. :')

Als ik een avondje aan de gang ga tik ik gewoon 3 flessen chardonnay achterover.
Chardonnay, dude...
Ben jij nou een eckte man!??

Plas je ook zittend?!!?????
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221117088
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:25 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ja, en dat vind ik helemaal niet terecht. Roken heeft effect op andere mensen via het meeroken. Drinken heeft dat effect niet.
Je kunt ook niet alle ongezondheden 1 op 1 vergelijken qua impact.
Nou, agressiviteit, mafklappers die zich in het verkeer begeven. Die kunnen meer schade aanrichten dan je zou denken. Een maand geleden nog een kind van 3 dood gereden en moeder zwaar gewond door iemand onder invloed in mijn buurt. Daar had beter een roker naast kunnen staan. Had dat kind nu nog geleefd

Maar wees gerust. Ik zou fel tegen zijn als men alcohol zou verbieden ook al ben ik een gelegenheids drinker die zo nu en dan goed doorzakt.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:34:31 #45
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117100
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:32 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou, agressiviteit, mafklappers die zich in het verkeer begeven. Die kunnen meer schade aanrichten dan je zou denken. Een maamd geleden nog een kind van 3 dood gereden en moeder zwaar gewond door iemand onder invloed.

Maar wees gerust. Ik zou fel tegen zijn als men alcohol zou verbieden ook al ben ik een gelegenheids drinker die zo nu en dan goed doorzakt.
Genotsmiddelen gebruiken ontslaat je zeker niet van je verantwoordelijkheid naar anderen, aldus Tom Waes.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:37:40 #46
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117114
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Oké, Mohammed. Noted.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:38:21 #47
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117117
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Mensen hebben zichzelf niet in de hand. Daarom helpt de overheid ze een handje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221117129
Ik mis de optie "zuipen"?

Halve liters is echt wel het minimum met dit weer.
pi_221117130
Elke dag stomdronken achter het stuur is goed voor de wereldbevolking. Er gaat niets boven een alcomobilist!
  maandag 22 juni 2026 @ 12:40:14 #50
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117134
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mensen hebben zichzelf niet in de hand. Daarom helpt de overheid ze een handje.
De overheid adviseert. De burger consumeert.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')