abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221116988
Ik drink nu sinds 12 oktober vorig jaar (wegens redenen) geen druppel alcohol meer.

Hoewel dat ongetwijfeld gezonder is dan de hoeveelheid alcohol die ik daarvoor dronk, 1 krat bier per week, merk ik er geen enkel verschil van.

Dus als die reden over een paar maandjes achter de rug is dan proost ik daar gewoon op hoor :+ :9 B:)B
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 12:12:23 #32
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_221117011
Alcohol drinken :') _O-

Wat een enorme proleet ben je dan zeg. :D

@GGMM
@Bezsen
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 22 juni 2026 @ 12:14:39 #33
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_221117025
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:06 schreef vosss het volgende:
Ik drink nu sinds 12 oktober vorig jaar (wegens redenen) geen druppel alcohol meer.

Hoewel dat ongetwijfeld gezonder is dan de hoeveelheid alcohol die ik daarvoor dronk, 1 krat bier per week, merk ik er geen enkel verschil van.

Dus als die reden over een paar maandjes achter de rug is dan proost ik daar gewoon op hoor :+ :9 B:)B
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221117029
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:58 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nja, met rust laten is nu net het probleem. Ik snap het gedram wel. Die mensen zijn echt begaan met het lot van hun medemens en willen hun norm tot 'de norm' maken. Wat gezondheidsevangelisatie hoort daar waarschijnlijk bij. Tot aan het kwaadaardig afschilderen als alcoholist door de fanatici.

Het is een advies van Gezondheidsraad, maar nog geen verplichting.
Geef het de tijd en net als met roken gaat dat stapje voor stapje aangepakt worden.
pi_221117035
Die hetze tegen alcohol begint wel een beetje zielig te worden om eerlijk te zijn. Een whiskey cola in de tuin bij zonsondergang is de perfecte ontstresser en we weten allemaal dat stress slecht is. _O_

En wat wordt er wat gesnoven en pillen geslikt tegenwoordig, maar dat is hip en doet de elite zelfs, dus daar horen we niks over.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:18:57 #36
117098 Hathor
Effe niet
pi_221117039
Over glazen praten. :')

Als ik een avondje aan de gang ga tik ik gewoon 3 flessen chardonnay achterover.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221117049
Over een tijdje verdwijnt de alcohol ook gewoon uit de supermarkt. Stapje voor stapje.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221117050
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
Die mensen zijn echt begaan met het lot van hun medemens
:')

Zeg me aub dat je dit niet werkelijk gelooft.
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2026 @ 12:23:07 #39
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_221117055
En nu eerlijk iedereen: Er is maar één juiste optie, nu nog toegeven. :D :D
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:25:32 #40
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117063
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:15 schreef Cherni het volgende:

[..]
Geef het de tijd en net als met roken gaat dat stapje voor stapje aangepakt worden.
Ja, en dat vind ik helemaal niet terecht. Roken heeft effect op andere mensen via het meeroken. Drinken heeft dat effect niet. Je kunt niet alle ongezondheden 1 op 1 vergelijken qua impact.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Forum Admin maandag 22 juni 2026 @ 12:27:27 #41
35723 crew  GGMM
pi_221117070
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  maandag 22 juni 2026 @ 12:29:18 #42
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117079
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:22 schreef PurifieR het volgende:

[..]
:')

Zeg me aub dat je dit niet werkelijk gelooft.
Die mensen bestaan en zijn pas tevreden als iedereen aan de ranja zit, en zij dan weer afgelost worden door de anti-suiker droogstoppels.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:29:27 #43
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_221117081
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:18 schreef Hathor het volgende:
Over glazen praten. :')

Als ik een avondje aan de gang ga tik ik gewoon 3 flessen chardonnay achterover.
Chardonnay, dude...
Ben jij nou een eckte man!??

Plas je ook zittend?!!?????
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221117088
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:25 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ja, en dat vind ik helemaal niet terecht. Roken heeft effect op andere mensen via het meeroken. Drinken heeft dat effect niet.
Je kunt ook niet alle ongezondheden 1 op 1 vergelijken qua impact.
Nou, agressiviteit, mafklappers die zich in het verkeer begeven. Die kunnen meer schade aanrichten dan je zou denken. Een maand geleden nog een kind van 3 dood gereden en moeder zwaar gewond door iemand onder invloed in mijn buurt. Daar had beter een roker naast kunnen staan. Had dat kind nu nog geleefd

Maar wees gerust. Ik zou fel tegen zijn als men alcohol zou verbieden ook al ben ik een gelegenheids drinker die zo nu en dan goed doorzakt.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:34:31 #45
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117100
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:32 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou, agressiviteit, mafklappers die zich in het verkeer begeven. Die kunnen meer schade aanrichten dan je zou denken. Een maamd geleden nog een kind van 3 dood gereden en moeder zwaar gewond door iemand onder invloed.

Maar wees gerust. Ik zou fel tegen zijn als men alcohol zou verbieden ook al ben ik een gelegenheids drinker die zo nu en dan goed doorzakt.
Genotsmiddelen gebruiken ontslaat je zeker niet van je verantwoordelijkheid naar anderen, aldus Tom Waes.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:37:40 #46
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117114
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Oké, Mohammed. Noted.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:38:21 #47
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117117
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Mensen hebben zichzelf niet in de hand. Daarom helpt de overheid ze een handje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221117129
Ik mis de optie "zuipen"?

Halve liters is echt wel het minimum met dit weer.
pi_221117130
Elke dag stomdronken achter het stuur is goed voor de wereldbevolking. Er gaat niets boven een alcomobilist!
  maandag 22 juni 2026 @ 12:40:14 #50
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117134
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mensen hebben zichzelf niet in de hand. Daarom helpt de overheid ze een handje.
De overheid adviseert. De burger consumeert.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:40:44 #51
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117136
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:39 schreef YoopY het volgende:
Ik mis de optie "zuipen"?

Halve liters is echt wel het minimum met dit weer.
Sorry. Wilde niet te mateloos overkomen
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:41:37 #52
117098 Hathor
Effe niet
pi_221117142
quote:
8s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:29 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Chardonnay, dude...
Ben jij nou een eckte man!??

Plas je ook zittend?!!?????
Er is een reden dat ik tegenwoordig wijn drink. Ik dronk vroeger altijd bier (heb ook bijna 10 jaar bij Heineken gewerkt) en bacootjes tijdens het uitgaan. Zo rond mijn 30ste kreeg ik ineens vanuit het niets een hele opgezwollen voet en voelde aan als een botbreuk. Na een bezoekje aan de huisarts bleek ik jicht te hebben, en als je weet wat dat is dan weet je ook dat je daar nooit meer vanaf komt. In het begin drong het nog niet echt tot me door, maar steeds nadat ik een avondje flink had doorgehaald met bier en/of bacootjes kreeg ik steeds weer een dikke opgezwollen voet, en later ook in mijn knie en uiteindelijk ook in sommige vingers. Kortom, overal waar gewrichten zitten. Toen heb ik voor mezelf de keuze gemaakt om accuut met bier en likeuren te stoppen. omdat het me het gewoon niet waard is om steeds maar weer die vlammende pijn in mijn gewrichten te moeten voelen, het was gewoon een garantie dat ik weer zo'n episode kreeg na een avondje zuipen.

Dat is inmiddels al bijna 20 jaar geleden dat ik voor het laatst bier en sterke drank gedronken heb. Vreemd genoeg is wijn geen trigger voor jicht, dus is dat de enige vorm van alcohol die ik nog hebben kan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221117153
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat we weer een stapje dichter naar verbieden gaan.
Als je ziet hoeveel mensen in de blinde paniek schieten als ze dit vergif niet langer kunnen nuttigen dat is wel een beetje eng die afhankelijkheid.
Ah, het enge verbiedclubje is ook weer aanwezig.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:45:44 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117182
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:42 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ah, het enge verbiedclubje is ook weer aanwezig.
Als je geen alcohol gebruikt, heb je niks te vrezen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221117255
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:34 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Genotsmiddelen gebruiken ontslaat je zeker niet van je verantwoordelijkheid naar anderen, aldus Tom Waes.
Dat gaat met roken niet anders. Het probleem met al die adviezen is dat het uiteindelijk gaat naar verbieden of het zo duur maken dat het voor Jan met de Pet onbetaalbaar gaat worden . Van eten tot vrijetijds bestedingen zoals vliegreizen etc.

En de zwarte markt gaat toenemen met alle gevolgen.
  maandag 22 juni 2026 @ 12:54:14 #57
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117262
quote:
82s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je geen alcohol gebruikt, heb je niks te vrezen.
Hoe willen jullie dat thuis aanpakken? Drooglegging? Ik ga compleet Al Capone op je. Met je vrezen...
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 12:55:05 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117269
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:54 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Hoe willen jullie dat thuis aanpakken? Drooglegging? Ik ga compleet Al Capone op je. Met je vrezen...
Je slimme thermostaat houdt alles in de gaten, vriend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 22 juni 2026 @ 12:55:15 #59
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117270
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:52 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat gaat met roken niet anders. Het probleem met al die adviezen is dat het uiteindelijk gaat naar verbieden of het zo duur maken dat het voor Jan met de Pet onbetaalbaar gaat worden . Van eten tot vrijetijds bestedingen zoals vliegreizen etc.

En de zwarte markt gaat toenemen met alle gevolgen.
Dat zou zo maar kunnen. De droogstoppels hebben dan gewonnen.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 13:00:46 #60
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221117291
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je slimme thermostaat houdt alles in de gaten, vriend.
O, hemeltje lief. Ook dat nog, een droogstoppel als gluurder.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')