abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2026 @ 11:10:54 #1
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116139
Het laatste advies uit 2015 was max. 1 glas per dag. En daarvoor was max. 2 glazen per dag het advies. Binnenkort komt het nieuwe advies. Zal het nu gaan naar 1 glas per week? Wat vindt Fok! een goede maatstaf voor alcohol consumptie?

POLL
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 11:12:45 #2
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_221116179
Ligt eraan wat beter is voor het klimaat.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221116228
Mijn advies aan de gezondheidsraad is om eens lekker door te zakken en wat minder te drammen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221116241
Ze moeten eens ophouden met dat geprikkel en gezeur. Mensen met gezond verstand weten zelf wel maat te houden. De rest zal toch nooit luisteren.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:20:27 #5
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116286
Vooropgesteld. Ik vind heel veel alcoholische versnaperingen echt heerlijk. Ben van dagelijks een glas naar nu 2 keer per week een drankje gegaan.

Ik denk dat veel van die droogstoppels bezig zijn om hun neurotische doodsangsten proberen te controleren met gezond leven enzo. Macha, sla eten, geen koe, geen roes, geen feest. Hopelijk wel wat langer leven.

'It's better to burn out than to fade away" - Neil Young
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221116332
Verkeerde hoeveelheid. Ik zou rekenen in flessen ipv glazen. :P
pi_221116376
Geen alcohol is de beste alcohol
Twiddel
  maandag 22 juni 2026 @ 11:25:38 #8
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116416
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Verkeerde hoeveelheid. Ik zou rekenen in flessen ipv glazen. :P
Uw enthousiasme is ontroerend.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221116484
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:24 schreef summer2bird het volgende:
Geen alcohol is de beste alcohol
Niemand die je tegenhoudt geen alcohol te drinken.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:29:45 #10
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221116503
FF Pissen

@tong80
  maandag 22 juni 2026 @ 11:30:42 #11
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116528
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:24 schreef summer2bird het volgende:
Geen alcohol is de beste alcohol
Mwah, met alcohol krijg je toch echt een fijne roes. 24/7 nuchter blijven is mij te constant. Variatie vind ik leuker.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221116534
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Niemand die je tegenhoudt geen alcohol te drinken.
Niemand die je tegenhoudt wel alcohol te drinken.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221116634
Fok! Advies? Yolo?
Maar het zal wel 1 standaard glas per dag worden en dan nog niet elke dag.
Doe lekker wat je wil en gebruik je gezond verstand.
Iedere heikneuter weet dat een six-pack of fles wijn per dag wegtikken niet de meest verstandige manier van met alcohol omgaan is.
pi_221116732
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:30 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Mwah, met alcohol krijg je toch echt een fijne roes. 24/7 nuchter blijven is mij te constant. Variatie vind ik leuker.
Ik heb er zelf nooit wat aan gevonden om eerlijk te zijn. Alcohol smaakt me nooit goed, maakt niet uit welk drankje, en de roes vind ik niet fijn.

Hoeveel drink je op een dag?
Twiddel
pi_221116749
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Niemand die je tegenhoudt geen alcohol te drinken.
Haha het zal je verbazen maar het word nog steeds niet overal zomaar geaccepteerd als je nee zegt. Ik heb al zo vaak gehad dat mensen me op een feestje helemaal gaan ondervragen of proberen me toch een drankje op te drinken :')
En ik ben er niet moeilijk mee ofzo, ik doe niet aan prediken enzo, ik drink gewoon niet.
Twiddel
  maandag 22 juni 2026 @ 11:41:30 #16
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221116751
Dit land mist een ONGEZONDHEIDSRAAD. Vrijwilligers?
pi_221116769
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:40 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Haha het zal je verbazen maar het word nog steeds niet overal zomaar geaccepteerd als je nee zegt. Ik heb al zo vaak gehad dat mensen me op een feestje helemaal gaan ondervragen of proberen me toch een drankje op te drinken :')
En ik ben er niet moeilijk mee ofzo, ik doe niet aan prediken enzo, ik drink gewoon niet.
Klopt. Ik merk dat zelf ook heel vaak. Als iemand geen alcohol wil, ga dan niet lopen drammen.
pi_221116773
af en toe een drankje nemen is absoluut geen probleem. Het wordt pas probleem wanneer je doelbewust meer dan 2 nemen in zeer korte tijd en of wanneer je zeer emotioneel zijn.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221116774
Alcohol is heel slecht voor je, maar de overheid moet zich er niet mee bemoeien.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_221116788
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:45 schreef TAmaru het volgende:
Alcohol is heel slecht voor je, maar de overheid moet zich er niet mee bemoeien.
Zolang je met mate doet, is niet slecht. Te veel water is ook niet goed voorje, Te veel suiker is weer ook niet goed voor je. enzovoorts.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221116789
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:30 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Mwah, met alcohol krijg je toch echt een fijne roes. 24/7 nuchter blijven is mij te constant. Variatie vind ik leuker.
De alcohol zorgt er wel voor dat de meeste drinkers snel hun evenwicht kwijt zijn.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:49:23 #22
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116839
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:39 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik heb er zelf nooit wat aan gevonden om eerlijk te zijn. Alcohol smaakt me nooit goed, maakt niet uit welk drankje, en de roes vind ik niet fijn.

Hoeveel drink je op een dag?
Dat klinkt oprecht. Prima toch.

Ik drink 2 keer per week 1 a 2 glazen. Als traktatie. Bij 3 glazen vind ik de roes niet meer zo lekker. Iedere dag mezelf trakteren ben ik vanaf gestapt.

De echte anti-alcohol fanatici zeggen nu natuurlijk "jaja... maak daar maar 2 keer zoveel van, bolle Jan". Boeiuh. In hun ogen lig je al snel onder de brug met Korsakov. Die kennen geen recreatief middelengebruik. Enkel mateloosheid.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 11:51:14 #23
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221116886
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Verkeerde hoeveelheid. Ik zou rekenen in flessen ipv glazen. :P
Ik werk metrisch met liters.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:51:39 #24
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221116895
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:47 schreef torentje het volgende:

[..]
De alcohol zorgt er wel voor dat de meeste drinkers snel hun evenwicht kwijt zijn.
Dat is waar, maar is over het algemeen geen probleem tov het ontspannen zijn. Verkeersdeelname is een ander verhaal natuurlijk.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 11:52:35 #25
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_221116902
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')