Die van jou denkbaarquote:Op maandag 22 juni 2026 14:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat is onze eigen identiteit
Met een blikje schultenbrau in de voortuin gaan zitten en roddelen over de buren?
We zijn dan ook een verwend volk.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Moet je een Nederlander zien wiens pakje pas morgen komt. Het huis is te klein.
Journalistiek is tegenwoordig in een bepaald hokje moeten passen. De NOS selecteert natuurlijk geen journalisten die hen agenda niet volgen. (Als je je haar in een groen/paars kleurtje verft sta je al 1-0 voor bij NOS)quote:Op maandag 22 juni 2026 14:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Kan je dat onderbouwen met feiten?
Met dit soort posts draag je mee aan een klimaat van haat aan geweld. Als er straks een tweede Tarik Z of Chris T met slechte bedoelingen hardwerkende journalisten iets wilt aandoen, heb jij daar mede schuld aan.
Hap er nou niet op.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Journalistiek is tegenwoordig in een bepaald hokje moeten passen. De NOS selecteert natuurlijk geen journalisten die hen agenda niet volgen. (Als je je haar in een groen/paars kleurtje verft sta je al 1-0 voor bij NOS)
Realiteit volgens veel waarnemers: er is een cultuur op de redactie die progressieve waarden (diversiteit, klimaat, migratie als kans, wantrouwen tegenover populisme) als normaal ziet.
Wie daar sterk van afwijkt, past cultureel vaak minder goed en komt moeilijker binnen of omhoog. Dat is geen complot, maar een klassiek “groupthink”-probleem dat je bij veel legacy-media ziet (vergelijkbaar met BBC, NYT, etc.).
Kortom: rechtse journalisten krijgen inderdaad minder makkelijk een kans bij de NOS dan linkse of progressieve. Het is geen officiële discriminatie, maar een combinatie van zelfselectie, redactiecultuur en verschillende definities van wat “neutraal” is. Dit draagt bij aan het wantrouwen dat veel mensen hebben tegen de publieke omroep.
Nee, ik heb niet eens een voortuinquote:
Natuurlijk ligt het aan de journalistiek en links dat er op rechts diverse gekken zitten zoals Trumpquote:Op maandag 22 juni 2026 14:39 schreef epicbeardman het volgende:
Het is gewoon vaak geen neutrale journalistiek, je ziet het bij Trump, Orban, Putin, FvD, PVV en alles wat botst met hen agenda.
We moeten niet vergeten dat het vak journalistiek door AI en digitalisering grotendeels is uitgehold. Er zitten amper nog echte journalisten; het zijn vooral copy-paste-teams geworden die met control+C en control+V sites volgooien en dat dan “journalistiek” noemen.
De journalistiek van tegenwoordig is vooral armleuningjournalistiek. Ze zitten op socials te wachten naar de nieuwste breaking nieuws en klaar met hen google translate.
De propaganda items van Amerikaanse outlets gaan door de vertaler en worden op NOS gedumpt.
Het doel is vaak niet om te informeren, maar om het volk te indoctrineren. Je ziet bijna geen journalisten meer die écht het veld in gaan. Op een paar tv-programma’s na zoals Radar, of een enkele eigenzinnige figuur zoals Nick Shirley / DutchTerrorManiac (of hoe die gast ook heet).
Ik vind gewoon dat er altijd van beide kanten geluid hoorbaar moet zijn, we weten allemaal hoe veel mensen bezig zijn met de verwijdering van ON.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het aan de journalistiek en links dat er op rechts diverse gekken zitten zoals Trump
Nee, dat weet ik niet. Hoeveel zijn het er precies?quote:Op maandag 22 juni 2026 14:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat er altijd van beide kanten geluid hoorbaar moet zijn, we weten allemaal hoe veel mensen bezig zijn met de verwijdering van ON.
Te veel 😙 dat weet ik wel.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet. Hoeveel zijn het er precies?
Toch vreemd dat ik persoonlijk geen enkel persoon ken die last heeft van de echte problematiek die je noemt,quote:Op maandag 22 juni 2026 14:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat er altijd van beide kanten geluid hoorbaar moet zijn, we weten allemaal hoe veel mensen bezig zijn met de verwijdering van ON.
Juist door alleen maar een geluid te propageren krijg je dat burgers zich niet gehoord voelen.
De NOS is juist schuldig aan dat mensen steeds meer naar rechtse partijen gaan in de toekomst. Des te meer ze niet de echte problematiek durven te benoemen waar de burgers en vooral vrouwen steeds meer last van krijgen vallen ze steeds meer door de mand.
Je kan niet alleen mooi weer praten als de burgers dagelijks in slecht weer bevinden.
Dus, omdat jij die vrouwen niet persoonlijk kent die lastig gevallen worden, verkracht worden, of zelfs vermoord worden, is er geen probleem. Dat heet wegkijken!quote:Op maandag 22 juni 2026 14:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik persoonlijk geen enkel persoon ken die last heeft van de echte problematiek die je noemt,
Dat zeg ik nietquote:Op maandag 22 juni 2026 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, omdat jij die vrouwen niet persoonlijk kent die lastige gevallen worden, verkracht worden, of zelfs vermoord worden, is er geen probleem. Dat heet wegkijken!
Het typische D66 antwoord als het om behoud van de Nederlandse identiteit gaat: geef eens een 100% sluitende definitie hiervan.. Kun je niet hé? Dan verklaar ik hierbij de Nederlandse identiteit voor niet bestaand en daarom mag ze verdwijnen!quote:Op maandag 22 juni 2026 14:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee, ik heb niet eens een voortuin
Maar je ontwijkt mijn vraag
Wat is dan de Nederlandse identiteit?
Dat er geen betaalbare menswaardige woningen gebouwd werden en nog steeds niet gebouwd worden is de echte problematiek.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:52 schreef epicbeardman het volgende:
Des te meer ze niet de echte problematiek durven te benoemen waar de burgers en vooral vrouwen steeds meer last van krijgen vallen ze steeds meer door de mand.
Ik stem niet eens D66quote:Op maandag 22 juni 2026 15:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het typische D66 antwoord als het om behoud van de Nederlandse identiteit gaat: geef eens een 100% sluitende definitie hiervan.. Kun je niet hé? Dan verklaar ik hierbij de Nederlandse identiteit voor niet bestaand en daarom mag ze verdwijnen!
Het ontkennen van de identiteit/ bestaan is een eerste stap op weg naar genocide. Je zult het eens van Joden of Afrikanen moeten proberen.
Het volkomen dedain en eigenhaat waarmee D66 te koop lopen en zich op de borst kloppen. Volkomen walgelijk. Nazistisch zelfs.
Noem een journalist van de Nos met groen/paars verfquote:Op maandag 22 juni 2026 14:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Journalistiek is tegenwoordig in een bepaald hokje moeten passen. De NOS selecteert natuurlijk geen journalisten die hen agenda niet volgen. (Als je je haar in een groen/paars kleurtje verft sta je al 1-0 voor bij NOS)
Realiteit volgens veel waarnemers: er is een cultuur op de redactie die progressieve waarden (diversiteit, klimaat, migratie als kans, wantrouwen tegenover populisme) als normaal ziet.
Wie daar sterk van afwijkt, past cultureel vaak minder goed en komt moeilijker binnen of omhoog. Dat is geen complot, maar een klassiek “groupthink”-probleem dat je bij veel legacy-media ziet (vergelijkbaar met BBC, NYT, etc.).
Kortom: rechtse journalisten krijgen inderdaad minder makkelijk een kans bij de NOS dan linkse of progressieve. Het is geen officiële discriminatie, maar een combinatie van zelfselectie, redactiecultuur en verschillende definities van wat “neutraal” is. Dit draagt bij aan het wantrouwen dat veel mensen hebben tegen de publieke omroep.
Wat is er volgens jou niet goed aan de reacties in dit topic?quote:Op maandag 22 juni 2026 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
Lekker uithangbord voor het forum, dit topic.
Dit zijn extreemrechtse omroepen?quote:Op maandag 22 juni 2026 12:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik betaal ook voor je extreem-rechtse omroepen zoals WNL, Powned en de Evangelische EO. Maar jij bent daar op tegen?
Wat een vrouwvriendelijke woorden weer.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat partijprostitué Keijzer een misselijk viswijf is lijkt me niks nieuws:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)-haar-deur~b0567c8c/
Verkeerd topic. Je moet dit in FB zetten.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou niet goed aan de reacties in dit topic?
[..]
Dit zijn extreemrechtse omroepen?
[..]
Wat een vrouwvriendelijke woorden weer.
Hoezo, zijn ze weer aan het censureren zoals gebruikelijk?quote:Op maandag 22 juni 2026 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
Lekker uithangbord voor het forum, dit topic.
quote:Op maandag 22 juni 2026 12:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik betaal ook voor je extreem-rechtse omroepen zoals WNL, Powned en de Evangelische EO. Maar jij bent daar op tegen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |