abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2026 @ 14:21:36 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221117913
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:13 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat is onze eigen identiteit
Met een blikje schultenbrau in de voortuin gaan zitten en roddelen over de buren?
Die van jou denkbaar
The End Times are wild
pi_221117937
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die van jou denkbaar
Leg maar uit dan.
  maandag 22 juni 2026 @ 14:22:56 #78
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221117956
Moet je een Nederlander zien wiens pakje pas morgen komt. Het huis is te klein.
pi_221117986
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Moet je een Nederlander zien wiens pakje pas morgen komt. Het huis is te klein.
We zijn dan ook een verwend volk.

Vooral de types met hun 24 uurige werkweken die doen alsof ze het harder hebben dan de arbeidsmigranten uit Sri Lanka in het Midden-Oosten die 80 uurige werkweken maken. Een keer kritiek van de baas en ze lopen al een burn-out op.
pi_221118009
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Kan je dat onderbouwen met feiten?

Met dit soort posts draag je mee aan een klimaat van haat aan geweld. Als er straks een tweede Tarik Z of Chris T met slechte bedoelingen hardwerkende journalisten iets wilt aandoen, heb jij daar mede schuld aan.
Journalistiek is tegenwoordig in een bepaald hokje moeten passen. De NOS selecteert natuurlijk geen journalisten die hen agenda niet volgen. (Als je je haar in een groen/paars kleurtje verft sta je al 1-0 voor bij NOS)

Realiteit volgens veel waarnemers: er is een cultuur op de redactie die progressieve waarden (diversiteit, klimaat, migratie als kans, wantrouwen tegenover populisme) als normaal ziet.

Wie daar sterk van afwijkt, past cultureel vaak minder goed en komt moeilijker binnen of omhoog. Dat is geen complot, maar een klassiek “groupthink”-probleem dat je bij veel legacy-media ziet (vergelijkbaar met BBC, NYT, etc.).

Kortom: rechtse journalisten krijgen inderdaad minder makkelijk een kans bij de NOS dan linkse of progressieve. Het is geen officiële discriminatie, maar een combinatie van zelfselectie, redactiecultuur en verschillende definities van wat “neutraal” is. Dit draagt bij aan het wantrouwen dat veel mensen hebben tegen de publieke omroep.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221118031
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:29 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Journalistiek is tegenwoordig in een bepaald hokje moeten passen. De NOS selecteert natuurlijk geen journalisten die hen agenda niet volgen. (Als je je haar in een groen/paars kleurtje verft sta je al 1-0 voor bij NOS)

Realiteit volgens veel waarnemers: er is een cultuur op de redactie die progressieve waarden (diversiteit, klimaat, migratie als kans, wantrouwen tegenover populisme) als normaal ziet.

Wie daar sterk van afwijkt, past cultureel vaak minder goed en komt moeilijker binnen of omhoog. Dat is geen complot, maar een klassiek “groupthink”-probleem dat je bij veel legacy-media ziet (vergelijkbaar met BBC, NYT, etc.).

Kortom: rechtse journalisten krijgen inderdaad minder makkelijk een kans bij de NOS dan linkse of progressieve. Het is geen officiële discriminatie, maar een combinatie van zelfselectie, redactiecultuur en verschillende definities van wat “neutraal” is. Dit draagt bij aan het wantrouwen dat veel mensen hebben tegen de publieke omroep.
Hap er nou niet op.
pi_221118046
Het is gewoon vaak geen neutrale journalistiek, je ziet het bij Trump, Orban, Putin, FvD, PVV en alles wat botst met hen agenda.

We moeten niet vergeten dat het vak journalistiek door AI en digitalisering grotendeels is uitgehold. Er zitten amper nog echte journalisten; het zijn vooral copy-paste-teams geworden die met control+C en control+V sites volgooien en dat dan “journalistiek” noemen.

De journalistiek van tegenwoordig is vooral armleuningjournalistiek. Ze zitten op socials te wachten naar de nieuwste breaking nieuws en klaar met hen google translate.

De propaganda items van Amerikaanse outlets gaan door de vertaler en worden op NOS gedumpt.

Het doel is vaak niet om te informeren, maar om het volk te indoctrineren. Je ziet bijna geen journalisten meer die écht het veld in gaan. Op een paar tv-programma’s na zoals Radar, of een enkele eigenzinnige figuur zoals Nick Shirley / DutchTerrorManiac (of hoe die gast ook heet).
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221118060
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die van jou denkbaar
Nee, ik heb niet eens een voortuin
Maar je ontwijkt mijn vraag
Wat is dan de Nederlandse identiteit?
pi_221118073
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:39 schreef epicbeardman het volgende:
Het is gewoon vaak geen neutrale journalistiek, je ziet het bij Trump, Orban, Putin, FvD, PVV en alles wat botst met hen agenda.

We moeten niet vergeten dat het vak journalistiek door AI en digitalisering grotendeels is uitgehold. Er zitten amper nog echte journalisten; het zijn vooral copy-paste-teams geworden die met control+C en control+V sites volgooien en dat dan “journalistiek” noemen.

De journalistiek van tegenwoordig is vooral armleuningjournalistiek. Ze zitten op socials te wachten naar de nieuwste breaking nieuws en klaar met hen google translate.

De propaganda items van Amerikaanse outlets gaan door de vertaler en worden op NOS gedumpt.

Het doel is vaak niet om te informeren, maar om het volk te indoctrineren. Je ziet bijna geen journalisten meer die écht het veld in gaan. Op een paar tv-programma’s na zoals Radar, of een enkele eigenzinnige figuur zoals Nick Shirley / DutchTerrorManiac (of hoe die gast ook heet).
Natuurlijk ligt het aan de journalistiek en links dat er op rechts diverse gekken zitten zoals Trump
pi_221118109
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Natuurlijk ligt het aan de journalistiek en links dat er op rechts diverse gekken zitten zoals Trump
Ik vind gewoon dat er altijd van beide kanten geluid hoorbaar moet zijn, we weten allemaal hoe veel mensen bezig zijn met de verwijdering van ON.

Juist door alleen maar een geluid te propageren krijg je dat burgers zich niet gehoord voelen.

De NOS is juist schuldig aan dat mensen steeds meer naar rechtse partijen gaan in de toekomst. Des te meer ze niet de echte problematiek durven te benoemen waar de burgers en vooral vrouwen steeds meer last van krijgen vallen ze steeds meer door de mand.

Je kan niet alleen mooi weer praten als de burgers dagelijks in slecht weer bevinden.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 14:53:43 #86
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221118124
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik vind gewoon dat er altijd van beide kanten geluid hoorbaar moet zijn, we weten allemaal hoe veel mensen bezig zijn met de verwijdering van ON.


Nee, dat weet ik niet. Hoeveel zijn het er precies?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221118144
quote:
5s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee, dat weet ik niet. Hoeveel zijn het er precies?
Te veel 😙 dat weet ik wel.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221118145
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik vind gewoon dat er altijd van beide kanten geluid hoorbaar moet zijn, we weten allemaal hoe veel mensen bezig zijn met de verwijdering van ON.

Juist door alleen maar een geluid te propageren krijg je dat burgers zich niet gehoord voelen.

De NOS is juist schuldig aan dat mensen steeds meer naar rechtse partijen gaan in de toekomst. Des te meer ze niet de echte problematiek durven te benoemen waar de burgers en vooral vrouwen steeds meer last van krijgen vallen ze steeds meer door de mand.

Je kan niet alleen mooi weer praten als de burgers dagelijks in slecht weer bevinden.
Toch vreemd dat ik persoonlijk geen enkel persoon ken die last heeft van de echte problematiek die je noemt,
pi_221118155
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:55 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Te veel 😙 dat weet ik wel.
Je weet niks dus, kom met feiten
Of is het wederom rechts populistisch gelul
  maandag 22 juni 2026 @ 15:00:19 #90
3542 Gia
User under construction
pi_221118186
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:55 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Toch vreemd dat ik persoonlijk geen enkel persoon ken die last heeft van de echte problematiek die je noemt,
Dus, omdat jij die vrouwen niet persoonlijk kent die lastig gevallen worden, verkracht worden, of zelfs vermoord worden, is er geen probleem. Dat heet wegkijken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 22-06-2026 15:22:53 ]
pi_221118193
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:00 schreef Gia het volgende:

[..]
Dus, omdat jij die vrouwen niet persoonlijk kent die lastige gevallen worden, verkracht worden, of zelfs vermoord worden, is er geen probleem. Dat heet wegkijken!
Dat zeg ik niet
Vind het alleen wel toevallig
  maandag 22 juni 2026 @ 15:06:22 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221118221
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee, ik heb niet eens een voortuin
Maar je ontwijkt mijn vraag
Wat is dan de Nederlandse identiteit?
Het typische D66 antwoord als het om behoud van de Nederlandse identiteit gaat: geef eens een 100% sluitende definitie hiervan.. Kun je niet hé? Dan verklaar ik hierbij de Nederlandse identiteit voor niet bestaand en daarom mag ze verdwijnen!


Het ontkennen van de identiteit/ bestaan is een eerste stap op weg naar genocide. Je zult het eens van Joden of Afrikanen moeten proberen.
Het volkomen dedain en eigenhaat waarmee D66 te koop lopen en zich op de borst kloppen. Volkomen walgelijk. Nazistisch zelfs.
The End Times are wild
pi_221118222
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:52 schreef epicbeardman het volgende:
Des te meer ze niet de echte problematiek durven te benoemen waar de burgers en vooral vrouwen steeds meer last van krijgen vallen ze steeds meer door de mand.
Dat er geen betaalbare menswaardige woningen gebouwd werden en nog steeds niet gebouwd worden is de echte problematiek.
pi_221118239
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het typische D66 antwoord als het om behoud van de Nederlandse identiteit gaat: geef eens een 100% sluitende definitie hiervan.. Kun je niet hé? Dan verklaar ik hierbij de Nederlandse identiteit voor niet bestaand en daarom mag ze verdwijnen!

Het ontkennen van de identiteit/ bestaan is een eerste stap op weg naar genocide. Je zult het eens van Joden of Afrikanen moeten proberen.
Het volkomen dedain en eigenhaat waarmee D66 te koop lopen en zich op de borst kloppen. Volkomen walgelijk. Nazistisch zelfs.
Ik stem niet eens D66
Maar jij begint erover maar weet zelf het antwoord niet
Nazistisch?

[ Bericht 2% gewijzigd door Cupfighter op 22-06-2026 15:14:22 ]
pi_221118362
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:29 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Journalistiek is tegenwoordig in een bepaald hokje moeten passen. De NOS selecteert natuurlijk geen journalisten die hen agenda niet volgen. (Als je je haar in een groen/paars kleurtje verft sta je al 1-0 voor bij NOS)

Realiteit volgens veel waarnemers: er is een cultuur op de redactie die progressieve waarden (diversiteit, klimaat, migratie als kans, wantrouwen tegenover populisme) als normaal ziet.

Wie daar sterk van afwijkt, past cultureel vaak minder goed en komt moeilijker binnen of omhoog. Dat is geen complot, maar een klassiek “groupthink”-probleem dat je bij veel legacy-media ziet (vergelijkbaar met BBC, NYT, etc.).

Kortom: rechtse journalisten krijgen inderdaad minder makkelijk een kans bij de NOS dan linkse of progressieve. Het is geen officiële discriminatie, maar een combinatie van zelfselectie, redactiecultuur en verschillende definities van wat “neutraal” is. Dit draagt bij aan het wantrouwen dat veel mensen hebben tegen de publieke omroep.
Noem een journalist van de Nos met groen/paars verf
  maandag 22 juni 2026 @ 15:43:41 #96
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221118390
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
Lekker uithangbord voor het forum, dit topic.
Wat is er volgens jou niet goed aan de reacties in dit topic?
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik betaal ook voor je extreem-rechtse omroepen zoals WNL, Powned en de Evangelische EO. Maar jij bent daar op tegen?
Dit zijn extreemrechtse omroepen?
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat partijprostitué Keijzer een misselijk viswijf is lijkt me niks nieuws:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)-haar-deur~b0567c8c/
Wat een vrouwvriendelijke woorden weer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221118469
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is er volgens jou niet goed aan de reacties in dit topic?
[..]
Dit zijn extreemrechtse omroepen?
[..]
Wat een vrouwvriendelijke woorden weer.
Verkeerd topic. Je moet dit in FB zetten.
pi_221118546
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:39 schreef epicbeardman het volgende:
en alles wat botst met hen agenda.
nu.nl, dat extreemslinkse bolwerk, is vervolgens nog een stap of 100 erger.
pi_221118550
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
Lekker uithangbord voor het forum, dit topic.
Hoezo, zijn ze weer aan het censureren zoals gebruikelijk?
pi_221118601
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik betaal ook voor je extreem-rechtse omroepen zoals WNL, Powned en de Evangelische EO. Maar jij bent daar op tegen?
:')
Koekoek...

En WNL ook extreem-rechts?
Vanmorgen de uitzending niet gezien?
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')