abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221115735
En na 3 jaar nog geen Nederlands kunnen, flikker toch op. En stop met dat gejank dat dit niet mag van de overheid. Je kan best zelf een curcus volgen of het leren in het dagelijks leven,
pi_221115741
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 08:58 schreef Gia het volgende:
Moeten we hiervoor gevoelig worden? Een gevalletje emotie journalistiek van een jonge vrouw die alleen hierheen gekomen is, bijna 3 jaar geleden, hier de liefde gevonden heeft bij een landgenoot die al wel asiel heeft? Goh, zielig joh!!

Ik denk dat als Bushra haar inburgeringsexamen haalt en braaf gaat werken, dat ze nergens voor hoeft te vrezen. Het is ook niet zo dat ze vastzit in een AZC en geen kant op kan.

Dus waarom dit verhaal? Hier is niets schrijnends aan of zo. Ja, duurt lang. Dat komt door je soortgenoten, het zijn er teveel.
En waarom denk je dat ze toevallig op iemand valt uit haar eigen land die al asiel heeft. Wat iemand al zegt, de volgende stap is kinderen maken en wallah je hebt levenslang gratis geld.
pi_221115770
quote:
13s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:34 schreef DobbyDobby het volgende:
En na 3 jaar nog geen Nederlands kunnen, flikker toch op. En stop met dat gejank dat dit niet mag van de overheid. Je kan best zelf een curcus volgen of het leren in het dagelijks leven,
Het Nederlands is dan ook een van de ingewikkeldste talen om te leren. Waardoor het hier ontoegankelijk is voor mensen die niet zo goed kunnen studeren.
  maandag 22 juni 2026 @ 10:43:27 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221115782
Lekker uithangbord voor het forum, dit topic.
Huilen dan.
pi_221115791
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Het Nederlands is dan ook een van de ingewikkeldste talen om te leren. Waardoor het hier ontoegankelijk is voor mensen die niet zo goed kunnen studeren.
Niet ons probleem ofwel? Als ik naar een ander land ga, moet ik ook de taal zelf gaan leren. En waar een wil is, is een weg. En 3 jaar is echt een hele lange tijd om de basis onder de knie te krijgen.
pi_221116072
IET MAAK MAI SENOEWACHTIEG

Gebruik je tijd voor cursussen meid.
U MAD?
pi_221116114
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:44 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Niet ons probleem ofwel? Als ik naar een ander land ga, moet ik ook de taal zelf gaan leren. En waar een wil is, is een weg. En 3 jaar is echt een hele lange tijd om de basis onder de knie te krijgen.
Het is toch mogelijk dat zij geen bolleboos is?
pi_221116146
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:08 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is toch mogelijk dat zij geen bolleboos is?
Dus? Jouw oplossing is dat ze lekker thuis kan blijven zitten en geen moeite doet om de taal te leren, of dat de belastingbetaler er weer voor kan opdraaien. Dan lekker teruggaan. Iedereen die op de normale manier Nederlander wil worden moet ook binnen 3 jaar slagen voor de examens. Maar dit volk krijgt alles cadeau. En lijkt mij sterk, want volgens onze regering zijn het allemaal dokters en ingenieurs.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:11:14 #34
3542 Gia
User under construction
pi_221116149
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:36 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
En waarom denk je dat ze toevallig op iemand valt uit haar eigen land die al asiel heeft. Wat iemand al zegt, de volgende stap is kinderen maken en wallah je hebt levenslang gratis geld.
Zou zomaar kunnen, hoewel ze aangeeft te willen werken. Maar goed, heb in mijn eigen omgeving al gezien dat een vrouw, hier geboren en vrij modern en westers gekleed, binnen 1 vakantie in het 'thuis'land helemaal verandert naar traditioneel gekleed. Lange jurken, strakke hijab enz... en streng in de leer.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:13:06 #35
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221116181
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 07:18 schreef RamboDirk het volgende:
Het ligt er wel dik op he NOS :')

Misschien hadden ze er nog bij kunnen zetten dat ze vrijwilligerswerk doet bij het Sinterklaasfeest en dat ze elke ochtend ontbijt met een boterham met pindakaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je snapt het niet. De Sahara geeft geen gratis geld.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:21:37 #36
508677 DobbyDobby
pi_221116320
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Zou zomaar kunnen, hoewel ze aangeeft te willen werken. Maar goed, heb in mijn eigen omgeving al gezien dat een vrouw, hier geboren en vrij modern en westers gekleed, binnen 1 vakantie in het 'thuis'land helemaal verandert naar traditioneel gekleed. Lange jurken, strakke hijab enz... en streng in de leer.
Ze gaat natuurlijk niet in een interview met de NOS zeggen dat ze geen flikker wil doen.
  maandag 22 juni 2026 @ 11:23:20 #37
3542 Gia
User under construction
pi_221116356
quote:
13s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:34 schreef DobbyDobby het volgende:
En na 3 jaar nog geen Nederlands kunnen, flikker toch op. En stop met dat gejank dat dit niet mag van de overheid. Je kan best zelf een curcus volgen of het leren in het dagelijks leven,
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:41 schreef torentje het volgende:

Het Nederlands is dan ook een van de ingewikkeldste talen om te leren. Waardoor het hier ontoegankelijk is voor mensen die niet zo goed kunnen studeren.
Ik ken meerdere Syrische mensen, jong en volwassen, die vrij snel heel goed Nederlands spraken. Heb buren gehad uit Syrie waarvan de kinderen hier naar Havo en VWO gingen en waaraan je niet eens kon horen dat ze uit Syrië kwamen. Heb een taalmaatje gehad die ook best goed Nederlands sprak en ook haar dochters zaten op VWO en spraken vloeiend Nederlands.
Als iemand van 16/17 dat lukt, dan kan iemand van vooraan 20 dat ook best.

Maar misschien wil haar man geen Nederlands spreken thuis, dus dan blijf je in je eigen taal hangen en dat schiet niet op.

Ik ben altijd blij als ik de kleintjes hier in de buurt hoor spelen en ze keurig Nederlands hoor praten. Dan heb ik nog hoop voor de toekomst. Maar dan komt de opgeschoten jeugd thuis en is het weer 'wollah'.

Afgelopen weekend zaten we buiten en toen waren ze bij de buren aan 't rappen. Klonk echt verbazingwekkend goed, alleen de teksten: Wouten zwaailichten, polen die Kurva zeggen enz.....Da's dan weer minder. Maar, het klonk goed! De geur die er vandaan kwam rook ook goed. O-)
  maandag 22 juni 2026 @ 12:28:52 #38
512114 Ambtenaar030
pi_221117077
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2026 09:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, bij de NOS heerst steeds meer een progressief liberaal tot progressief links perspectief in hoe zij sommige actualiteiten belichten en tevens de keuze waar wel over te berichten en waar niet over. Dat is zorgwekkend, want dit wordt betaald van de belastingcenten van de Nederlandse burger. Zij betalen nu feitelijk voor een verkapte versie van de NRC.
Ik betaal ook voor je extreem-rechtse omroepen zoals WNL, Powned en de Evangelische EO. Maar jij bent daar op tegen?
  maandag 22 juni 2026 @ 12:31:35 #39
512114 Ambtenaar030
pi_221117086
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 09:53 schreef ToT het volgende:
Als ze voor een oorlog gevlucht is mag ze sowieso van geluk spreken dat ze hier die 3 jaar veilig heeft gezeten, in onzekerheid of niet: altijd nog beter dan in ene tentenkampje daar ergens in de woestijn.
Maar goed; dat kan ook altijd alsnog als alternatief aangeboden worden, natuurlijk.
Alleen kan ze niet integreren. Ze kan helemaal niks, niet studeren, werken, een eigen bankrekening openen.

Toch wel ironisch dat de mensen die extreem weinig vertrouwen hebben in de overheid in dit topic, juichen als een asielzoeker hetzelfde overkomt
  maandag 22 juni 2026 @ 12:34:13 #40
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221117098
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik betaal ook voor je extreem-rechtse omroepen zoals WNL, Powned en de Evangelische EO. Maar jij bent daar op tegen?
Serieus, die vindt je Extreem-Rechts? :')
  maandag 22 juni 2026 @ 12:36:08 #41
504895 Bofjijff
pi_221117103
Triest dat dat zo lang moet duren. Snap die onzekerheid wel. Wordt echt tijd hier stappen in te maken en hierin nog strenger te zijn :)
  maandag 22 juni 2026 @ 12:40:00 #42
464844 torentje
pi_221117133
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:11 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dus? Jouw oplossing is dat ze lekker thuis kan blijven zitten en geen moeite doet om de taal te leren, of dat de belastingbetaler er weer voor kan opdraaien. Dan lekker teruggaan. Iedereen die op de normale manier Nederlander wil worden moet ook binnen 3 jaar slagen voor de examens. Maar dit volk krijgt alles cadeau. En lijkt mij sterk, want volgens onze regering zijn het allemaal dokters en ingenieurs.
De meeste belastingbetalers-vooral de werkenden-snappen wel dat het tot studeren dwingen ook geen oplossing is.
  maandag 22 juni 2026 @ 13:01:27 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221117293
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 09:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Kan van alles zijn.
Hij of zijn familie komt uit een ander deel van Syrië en misschien viel hij onder de dienstplicht. Assad is ondertussen 18 maanden geleden gevallen en sindsdien vindt Nederland het daar, ondanks de duizenden doden, toch veilig.

Trouwen geeft niet automatisch recht op een verblijfstatus dus wellicht speelt dat geen enkele rol bij haar

Ik vind 33 maanden wachten uitermate triest, het zijn wel mensen hoor
Waarschijnlijk is ze al drie keer afgewezen maar blijft ze het proberen.
The End Times are wild
  maandag 22 juni 2026 @ 13:14:31 #44
512114 Ambtenaar030
pi_221117350
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:34 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Serieus, die vindt je Extreem-Rechts? :')
Als je Mees Wijnants uitnodigt die vindt dat vrouwen maar een recht hebben en dat is het aanrecht, oproept tot een blank Nederland en hem geen een kritische vraag stelt over zijn tweets dan ben je een extreme omroep ja. Met journalistiek heeft Powned vrij weinig te maken, overigens vanaf begin af aan al niet.
  maandag 22 juni 2026 @ 13:20:00 #45
152519 opgebaarde
pi_221117366
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is ze al drie keer afgewezen maar blijft ze het proberen.
Kan alleen de gemiddelde wachttijd behandeling eerste aanvraag is opgelopen tot 127 weken (dat is meer dan 29 maanden).
  maandag 22 juni 2026 @ 13:21:44 #46
512114 Ambtenaar030
pi_221117378
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Kan alleen de gemiddelde wachttijd behandeling eerste aanvraag is opgelopen tot 127 weken. Dit zal vast ook komen doordat de aanvragen van Syriers na de val van Assad een halfjaar lang niet behandeld werden
Je zou bijna zeggen dat het kabinet Schoof samen met Faber niet gepresteerd heeft.

Geen wetten, het kabinet laten vallen een week voor de NAVO top waardoor we het lachertje van de wereld werden en Wilders was zelfs tijdens verkiezingstijd nergens te bekennen
  maandag 22 juni 2026 @ 13:29:46 #47
152519 opgebaarde
pi_221117419
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Je zou bijna zeggen dat het kabinet Schoof samen met Faber niet gepresteerd heeft.

Geen wetten, het kabinet laten vallen een week voor de NAVO top waardoor we het lachertje van de wereld werden en Wilders was zelfs tijdens verkiezingstijd nergens te bekennen
Jij kwalificeert het als ‘niet presteren’, maar ik denk juist dat dit de bedoeling was. Hoe groter de puinhoop hoe groter de kans dat mensen op de PVV stemmen. Zelfs met een PVV minister op asiel en migratie zullen veel rechtse kiezers accepteren dat links de schuld krijgt.
  maandag 22 juni 2026 @ 13:30:42 #48
512114 Ambtenaar030
pi_221117425
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij kwalificeert het als ‘niet presteren’, maar ik denk juist dat dit de bedoeling was. Hoe groter de puinhoop hoe groter de kans dat mensen op de PVV stemmen. Zelfs met een PVV minister op asiel en migratie zullen veel rechtse kiezers accepteren dat links de schuld krijgt.
Dat is correct. Je ziet een Mona Keijzer al vanaf dag een dat ze geen minister van volkshuisvestiging is klagen dat er te weinig gebouwd is.
  maandag 22 juni 2026 @ 13:33:40 #49
495039 Cupfighter
pi_221117445
Waarom kan rechts het niet hebben dat er ook migranten zijn die wel hun best doen zich aan te passen, past waarschijnlijk niet in hun denkbeeld en moeten ze het weer naar het negatieve draaien want er zal toch eens per ongeluk een goede tussen zitten , nee die moeten we ook even afkraken
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 13:33:46 #50
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221117447
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:30 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dat is correct. Je ziet een Mona Keijzer al vanaf dag een dat ze geen minister van volkshuisvestiging is klagen dat er te weinig gebouwd is.
Dat partijprostitué Keijzer een misselijk viswijf is lijkt me niks nieuws:

quote:
Aanstaand woonminister Mona Keijzer procedeerde tot aan Raad van State tegen bouwplannen voor haar deur

Aanstaand woonminister Mona Keijzer bond samen met haar buren een procedure aan om de bouw van een woonzorgcomplex tegenover hun huizen tegen te houden. Als minister wordt ze straks verantwoordelijk om het aantal procedures tegen bouwprojecten juist fors terug te dringen.
https://www.parool.nl/ned(...)-haar-deur~b0567c8c/
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')