abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221117606
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat klopt dat die cijfers zo zijn dat ontken ik ook niet maar waarom moet dan juist dit topic ook nog verziekt worden door users die niks positiefs erover uit hun toetsenbord kunnen krijgen
Ben ik deels met je eens, maar dit verhaal lijkt heel gestuurd. vraag het mij af. Intervieuw gezien en ze kan echt helemaal geen Nederlands na 3 jaar. Ik geloof dat niet als je het echt wil leren.
pi_221117613
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:56 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ben ik deels met je eens, maar dit verhaal lijkt heel gestuurd. vraag het mij af. Intervieuw gezien en ze kan echt helemaal geen Nederlands na 3 jaar. Ik geloof dat niet als je het echt wil leren.
Dit is niet het eerste positieve topic wat zo benaderd word, ik vind dat jammer, gelijk naar het negatieve
Dat het verhaal wat gestuurd word kan maar dat vind ik ook regelmatig van de negatieve verhalen
pi_221117618
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:56 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ben ik deels met je eens, maar dit verhaal lijkt heel gestuurd. vraag het mij af. Intervieuw gezien en ze kan echt helemaal geen Nederlands na 3 jaar. Ik geloof dat niet als je het echt wil leren.
Je kan je dus niet inschrijven voor taallessen zonder status.
pi_221117656
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat klopt dat die cijfers zo zijn dat ontken ik ook niet maar waarom moet dan juist dit topic ook nog verziekt worden door users die niks positiefs erover uit hun toetsenbord kunnen krijgen
Omdat de NOS nooit de slechte verhalen zal propageren
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221117663
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:08 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Omdat de NOS nooit de slechte verhalen zal propageren
En ON nooit de goede verhalen zal propageren
  maandag 22 juni 2026 @ 14:11:36 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221117678
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:33 schreef Cupfighter het volgende:
Waarom kan rechts het niet hebben dat er ook migranten zijn die wel hun best doen zich aan te passen, past waarschijnlijk niet in hun denkbeeld en moeten ze het weer naar het negatieve draaien want er zal toch eens per ongeluk een goede tussen zitten , nee die moeten we ook even afkraken
De meerderheid zijn prima mensen. Maar dat wil niet zeggen dat wij afscheid moeten nemen van onze eigen identiteit en voortbestaan om al die mensen een leventje in Nederland te gunnen.
The End Times are wild
pi_221117681
Nou Bushra, net zoals de rest van Nederland jaren op een woning kan wachten, mag jij jarenlang op een asieloordeel wachten. Welkom in Nederland.
pi_221117697
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:08 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Omdat de NOS nooit de slechte verhalen zal propageren
Kan je dat onderbouwen met feiten?

Met dit soort posts draag je mee aan een klimaat van haat aan geweld. Als er straks een tweede Tarik Z of Chris T met slechte bedoelingen hardwerkende journalisten iets wilt aandoen, heb jij daar mede schuld aan.
pi_221117723
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
De meerderheid zijn prima mensen. Maar dat wil niet zeggen dat wij afscheid moeten nemen van onze eigen identiteit en voortbestaan om al die mensen een leventje in Nederland te gunnen.
Wat is onze eigen identiteit
Met een blikje schultenbrau in de voortuin gaan zitten en roddelen over de buren?
pi_221117778
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:13 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat is onze eigen identiteit
Met een blikje schultenbrau in de voortuin gaan zitten en roddelen over de buren?
Blank, blauwe ogen en blond haar natuurlijk.

Natuurlijk een beetje pech voor iedereen met indisch bloed.
pi_221117804
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:59 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit is niet het eerste positieve topic wat zo benaderd word, ik vind dat jammer, gelijk naar het negatieve
Dat het verhaal wat gestuurd word kan maar dat vind ik ook regelmatig van de negatieve verhalen
Ik denk ook dat dat zo is helaas. De journalistiek is steeds minder objectief.
pi_221117806
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:00 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Je kan je dus niet inschrijven voor taallessen zonder status.
:O
pi_221117816
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
:O
Lastig he als iemand de feiten presenteert.

DobbyDobby:

>Ze integeren niet
>Dat komt omdat ze jarenlang moeten wachten op een status

>Ze spreken geen Nederlands
>Dat komt omdat ze geen taallessen mogen nemen zonder status

>Ze werken niet
>...

Was er maar een simpel woord voor mensen die het niet nauw nemen met feiten en de realiteit.
pi_221117857
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Lastig he als iemand de feiten presenteert.

DobbyDobby:

>Ze integeren niet
>Dat komt omdat ze jarenlang moeten wachten op een status

>Ze spreken geen Nederlands
>Dat komt omdat ze geen taallessen mogen nemen zonder status

>Ze werken niet
>...

Was er maar een simpel woord voor mensen die het niet nauw nemen met feiten en de realiteit.
:Z
pi_221117905
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:19 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
:Z
quote:
13s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:34 schreef DobbyDobby het volgende:
En na 3 jaar nog geen Nederlands kunnen, flikker toch op. En stop met dat gejank dat dit niet mag van de overheid. Je kan best zelf een curcus volgen of het leren in het dagelijks leven,
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:36 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
En waarom denk je dat ze toevallig op iemand valt uit haar eigen land die al asiel heeft. Wat iemand al zegt, de volgende stap is kinderen maken en wallah je hebt levenslang gratis geld.
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:44 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Niet ons probleem ofwel? Als ik naar een ander land ga, moet ik ook de taal zelf gaan leren. En waar een wil is, is een weg. En 3 jaar is echt een hele lange tijd om de basis onder de knie te krijgen.
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:11 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dus? Jouw oplossing is dat ze lekker thuis kan blijven zitten en geen moeite doet om de taal te leren, of dat de belastingbetaler er weer voor kan opdraaien. Dan lekker teruggaan. Iedereen die op de normale manier Nederlander wil worden moet ook binnen 3 jaar slagen voor de examens. Maar dit volk krijgt alles cadeau. En lijkt mij sterk, want volgens onze regering zijn het allemaal dokters en ingenieurs.
Best apart, in het begin van dit topic was je vocaler.

Nu heb je niks anders te posten dan emoji's (wat in mijn opinie ook beter past bij je)

Mensen zoals jou zijn het die het voor anderen verzieken in Nederland. Liever een Bushra dan iemand die de Nos verdacht maakt en niks heeft met de feiten.
  maandag 22 juni 2026 @ 14:21:36 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221117913
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:13 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat is onze eigen identiteit
Met een blikje schultenbrau in de voortuin gaan zitten en roddelen over de buren?
Die van jou denkbaar
The End Times are wild
pi_221117937
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die van jou denkbaar
Leg maar uit dan.
  maandag 22 juni 2026 @ 14:22:56 #78
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221117956
Moet je een Nederlander zien wiens pakje pas morgen komt. Het huis is te klein.
pi_221117986
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Moet je een Nederlander zien wiens pakje pas morgen komt. Het huis is te klein.
We zijn dan ook een verwend volk.

Vooral de types met hun 24 uurige werkweken die doen alsof ze het harder hebben dan de arbeidsmigranten uit Sri Lanka in het Midden-Oosten die 80 uurige werkweken maken. Een keer kritiek van de baas en ze lopen al een burn-out op.
pi_221118009
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Kan je dat onderbouwen met feiten?

Met dit soort posts draag je mee aan een klimaat van haat aan geweld. Als er straks een tweede Tarik Z of Chris T met slechte bedoelingen hardwerkende journalisten iets wilt aandoen, heb jij daar mede schuld aan.
Journalistiek is tegenwoordig in een bepaald hokje moeten passen. De NOS selecteert natuurlijk geen journalisten die hen agenda niet volgen. (Als je je haar in een groen/paars kleurtje verft sta je al 1-0 voor bij NOS)

Realiteit volgens veel waarnemers: er is een cultuur op de redactie die progressieve waarden (diversiteit, klimaat, migratie als kans, wantrouwen tegenover populisme) als normaal ziet.

Wie daar sterk van afwijkt, past cultureel vaak minder goed en komt moeilijker binnen of omhoog. Dat is geen complot, maar een klassiek “groupthink”-probleem dat je bij veel legacy-media ziet (vergelijkbaar met BBC, NYT, etc.).

Kortom: rechtse journalisten krijgen inderdaad minder makkelijk een kans bij de NOS dan linkse of progressieve. Het is geen officiële discriminatie, maar een combinatie van zelfselectie, redactiecultuur en verschillende definities van wat “neutraal” is. Dit draagt bij aan het wantrouwen dat veel mensen hebben tegen de publieke omroep.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221118031
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:29 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Journalistiek is tegenwoordig in een bepaald hokje moeten passen. De NOS selecteert natuurlijk geen journalisten die hen agenda niet volgen. (Als je je haar in een groen/paars kleurtje verft sta je al 1-0 voor bij NOS)

Realiteit volgens veel waarnemers: er is een cultuur op de redactie die progressieve waarden (diversiteit, klimaat, migratie als kans, wantrouwen tegenover populisme) als normaal ziet.

Wie daar sterk van afwijkt, past cultureel vaak minder goed en komt moeilijker binnen of omhoog. Dat is geen complot, maar een klassiek “groupthink”-probleem dat je bij veel legacy-media ziet (vergelijkbaar met BBC, NYT, etc.).

Kortom: rechtse journalisten krijgen inderdaad minder makkelijk een kans bij de NOS dan linkse of progressieve. Het is geen officiële discriminatie, maar een combinatie van zelfselectie, redactiecultuur en verschillende definities van wat “neutraal” is. Dit draagt bij aan het wantrouwen dat veel mensen hebben tegen de publieke omroep.
Hap er nou niet op.
pi_221118046
Het is gewoon vaak geen neutrale journalistiek, je ziet het bij Trump, Orban, Putin, FvD, PVV en alles wat botst met hen agenda.

We moeten niet vergeten dat het vak journalistiek door AI en digitalisering grotendeels is uitgehold. Er zitten amper nog echte journalisten; het zijn vooral copy-paste-teams geworden die met control+C en control+V sites volgooien en dat dan “journalistiek” noemen.

De journalistiek van tegenwoordig is vooral armleuningjournalistiek. Ze zitten op socials te wachten naar de nieuwste breaking nieuws en klaar met hen google translate.

De propaganda items van Amerikaanse outlets gaan door de vertaler en worden op NOS gedumpt.

Het doel is vaak niet om te informeren, maar om het volk te indoctrineren. Je ziet bijna geen journalisten meer die écht het veld in gaan. Op een paar tv-programma’s na zoals Radar, of een enkele eigenzinnige figuur zoals Nick Shirley / DutchTerrorManiac (of hoe die gast ook heet).
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221118060
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die van jou denkbaar
Nee, ik heb niet eens een voortuin
Maar je ontwijkt mijn vraag
Wat is dan de Nederlandse identiteit?
pi_221118073
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:39 schreef epicbeardman het volgende:
Het is gewoon vaak geen neutrale journalistiek, je ziet het bij Trump, Orban, Putin, FvD, PVV en alles wat botst met hen agenda.

We moeten niet vergeten dat het vak journalistiek door AI en digitalisering grotendeels is uitgehold. Er zitten amper nog echte journalisten; het zijn vooral copy-paste-teams geworden die met control+C en control+V sites volgooien en dat dan “journalistiek” noemen.

De journalistiek van tegenwoordig is vooral armleuningjournalistiek. Ze zitten op socials te wachten naar de nieuwste breaking nieuws en klaar met hen google translate.

De propaganda items van Amerikaanse outlets gaan door de vertaler en worden op NOS gedumpt.

Het doel is vaak niet om te informeren, maar om het volk te indoctrineren. Je ziet bijna geen journalisten meer die écht het veld in gaan. Op een paar tv-programma’s na zoals Radar, of een enkele eigenzinnige figuur zoals Nick Shirley / DutchTerrorManiac (of hoe die gast ook heet).
Natuurlijk ligt het aan de journalistiek en links dat er op rechts diverse gekken zitten zoals Trump
pi_221118109
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Natuurlijk ligt het aan de journalistiek en links dat er op rechts diverse gekken zitten zoals Trump
Ik vind gewoon dat er altijd van beide kanten geluid hoorbaar moet zijn, we weten allemaal hoe veel mensen bezig zijn met de verwijdering van ON.

Juist door alleen maar een geluid te propageren krijg je dat burgers zich niet gehoord voelen.

De NOS is juist schuldig aan dat mensen steeds meer naar rechtse partijen gaan in de toekomst. Des te meer ze niet de echte problematiek durven te benoemen waar de burgers en vooral vrouwen steeds meer last van krijgen vallen ze steeds meer door de mand.

Je kan niet alleen mooi weer praten als de burgers dagelijks in slecht weer bevinden.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 14:53:43 #86
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221118124
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik vind gewoon dat er altijd van beide kanten geluid hoorbaar moet zijn, we weten allemaal hoe veel mensen bezig zijn met de verwijdering van ON.


Nee, dat weet ik niet. Hoeveel zijn het er precies?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221118144
quote:
5s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee, dat weet ik niet. Hoeveel zijn het er precies?
Te veel 😙 dat weet ik wel.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221118145
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik vind gewoon dat er altijd van beide kanten geluid hoorbaar moet zijn, we weten allemaal hoe veel mensen bezig zijn met de verwijdering van ON.

Juist door alleen maar een geluid te propageren krijg je dat burgers zich niet gehoord voelen.

De NOS is juist schuldig aan dat mensen steeds meer naar rechtse partijen gaan in de toekomst. Des te meer ze niet de echte problematiek durven te benoemen waar de burgers en vooral vrouwen steeds meer last van krijgen vallen ze steeds meer door de mand.

Je kan niet alleen mooi weer praten als de burgers dagelijks in slecht weer bevinden.
Toch vreemd dat ik persoonlijk geen enkel persoon ken die last heeft van de echte problematiek die je noemt,
pi_221118155
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:55 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Te veel 😙 dat weet ik wel.
Je weet niks dus, kom met feiten
Of is het wederom rechts populistisch gelul
  maandag 22 juni 2026 @ 15:00:19 #90
3542 Gia
User under construction
pi_221118186
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:55 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Toch vreemd dat ik persoonlijk geen enkel persoon ken die last heeft van de echte problematiek die je noemt,
Dus, omdat jij die vrouwen niet persoonlijk kent die lastig gevallen worden, verkracht worden, of zelfs vermoord worden, is er geen probleem. Dat heet wegkijken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 22-06-2026 15:22:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')