quote:Op maandag 22 juni 2026 12:40 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste belastingbetalers-vooral de werkenden-snappen wel dat het tot studeren dwingen ook geen oplossing is.
Eindelijk geef je toe dat de meesten dus kut zijn.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:33 schreef Cupfighter het volgende:
want er zal toch eens per ongeluk een goede tussen zitten , nee die moeten we ook even afkraken
En terecht.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:38 schreef Hathor het volgende:
Er zijn in dit land mensen die al jaren op een wachtlijst staan voor een woning, dus Bushra moet maar even lekker wat in haar mikkie nemen.
Nou ja ik vind het wel meevallen, heb zelf zelden last van deze mensen maar volgens een deel van dit forum deugt er weinig van en als er dan een positief verhaal komt moeten ze dat ook nog afkraken of is het linkse propogandaquote:Op maandag 22 juni 2026 13:40 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Eindelijk geef je toe dat de meesten dus kut zijn.
Xenofobie he.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:33 schreef Cupfighter het volgende:
Waarom kan rechts het niet hebben dat er ook migranten zijn die wel hun best doen zich aan te passen, past waarschijnlijk niet in hun denkbeeld en moeten ze het weer naar het negatieve draaien want er zal toch eens per ongeluk een goede tussen zitten , nee die moeten we ook even afkraken
Leuke trollquote:Op maandag 22 juni 2026 13:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
En terecht.
Een woning moet je verdienen, de hele dag zeiken en niks doen, nee dat soort mensen ruil ik liever om voor Bushra.
Als je de cijfers ziet klopt het ook dat ze oververtegenwoordigd zijn in veel negatieve zaken. Neemt niet weg dat er natuurlijk ook echte vluchtelingen tussen zitten die zich wel goed willen aanpassen. Sneu voor de goedwillende.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nou ja ik vind het wel meevallen, heb zelf zelden last van deze mensen maar volgens een deel van dit forum deugt er weinig van en als er dan een positief verhaal komt moeten ze dat ook nog afkraken of is het linkse propoganda
Dat klopt dat die cijfers zo zijn dat ontken ik ook niet maar waarom moet dan juist dit topic ook nog verziekt worden door users die niks positiefs erover uit hun toetsenbord kunnen krijgenquote:Op maandag 22 juni 2026 13:49 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Als je de cijfers ziet klopt het ook dat ze oververtegenwoordigd zijn in veel negatieve zaken. Neemt niet weg dat er natuurlijk ook echte vluchtelingen tussen zitten die zich wel goed willen aanpassen. Sneu voor de goedwillende.
Nee die cijfers kloppen niet.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:49 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Als je de cijfers ziet klopt het ook dat ze oververtegenwoordigd zijn in veel negatieve zaken. Neemt niet weg dat er natuurlijk ook echte vluchtelingen tussen zitten die zich wel goed willen aanpassen. Sneu voor de goedwillende.
Ben ik deels met je eens, maar dit verhaal lijkt heel gestuurd. vraag het mij af. Intervieuw gezien en ze kan echt helemaal geen Nederlands na 3 jaar. Ik geloof dat niet als je het echt wil leren.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat klopt dat die cijfers zo zijn dat ontken ik ook niet maar waarom moet dan juist dit topic ook nog verziekt worden door users die niks positiefs erover uit hun toetsenbord kunnen krijgen
Dit is niet het eerste positieve topic wat zo benaderd word, ik vind dat jammer, gelijk naar het negatievequote:Op maandag 22 juni 2026 13:56 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ben ik deels met je eens, maar dit verhaal lijkt heel gestuurd. vraag het mij af. Intervieuw gezien en ze kan echt helemaal geen Nederlands na 3 jaar. Ik geloof dat niet als je het echt wil leren.
Je kan je dus niet inschrijven voor taallessen zonder status.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:56 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ben ik deels met je eens, maar dit verhaal lijkt heel gestuurd. vraag het mij af. Intervieuw gezien en ze kan echt helemaal geen Nederlands na 3 jaar. Ik geloof dat niet als je het echt wil leren.
Omdat de NOS nooit de slechte verhalen zal propagerenquote:Op maandag 22 juni 2026 13:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat klopt dat die cijfers zo zijn dat ontken ik ook niet maar waarom moet dan juist dit topic ook nog verziekt worden door users die niks positiefs erover uit hun toetsenbord kunnen krijgen
En ON nooit de goede verhalen zal propagerenquote:Op maandag 22 juni 2026 14:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Omdat de NOS nooit de slechte verhalen zal propageren
De meerderheid zijn prima mensen. Maar dat wil niet zeggen dat wij afscheid moeten nemen van onze eigen identiteit en voortbestaan om al die mensen een leventje in Nederland te gunnen.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:33 schreef Cupfighter het volgende:
Waarom kan rechts het niet hebben dat er ook migranten zijn die wel hun best doen zich aan te passen, past waarschijnlijk niet in hun denkbeeld en moeten ze het weer naar het negatieve draaien want er zal toch eens per ongeluk een goede tussen zitten , nee die moeten we ook even afkraken
Kan je dat onderbouwen met feiten?quote:Op maandag 22 juni 2026 14:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Omdat de NOS nooit de slechte verhalen zal propageren
Wat is onze eigen identiteitquote:Op maandag 22 juni 2026 14:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
De meerderheid zijn prima mensen. Maar dat wil niet zeggen dat wij afscheid moeten nemen van onze eigen identiteit en voortbestaan om al die mensen een leventje in Nederland te gunnen.
Blank, blauwe ogen en blond haar natuurlijk.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat is onze eigen identiteit
Met een blikje schultenbrau in de voortuin gaan zitten en roddelen over de buren?
Ik denk ook dat dat zo is helaas. De journalistiek is steeds minder objectief.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit is niet het eerste positieve topic wat zo benaderd word, ik vind dat jammer, gelijk naar het negatieve
Dat het verhaal wat gestuurd word kan maar dat vind ik ook regelmatig van de negatieve verhalen
quote:Op maandag 22 juni 2026 14:00 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Je kan je dus niet inschrijven voor taallessen zonder status.
Lastig he als iemand de feiten presenteert.quote:
quote:Op maandag 22 juni 2026 14:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Lastig he als iemand de feiten presenteert.
DobbyDobby:
>Ze integeren niet
>Dat komt omdat ze jarenlang moeten wachten op een status
>Ze spreken geen Nederlands
>Dat komt omdat ze geen taallessen mogen nemen zonder status
>Ze werken niet
>...
Was er maar een simpel woord voor mensen die het niet nauw nemen met feiten en de realiteit.
quote:
quote:Op maandag 22 juni 2026 10:34 schreef DobbyDobby het volgende:
En na 3 jaar nog geen Nederlands kunnen, flikker toch op. En stop met dat gejank dat dit niet mag van de overheid. Je kan best zelf een curcus volgen of het leren in het dagelijks leven,
quote:Op maandag 22 juni 2026 10:36 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
En waarom denk je dat ze toevallig op iemand valt uit haar eigen land die al asiel heeft. Wat iemand al zegt, de volgende stap is kinderen maken en wallah je hebt levenslang gratis geld.
quote:Op maandag 22 juni 2026 10:44 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Niet ons probleem ofwel? Als ik naar een ander land ga, moet ik ook de taal zelf gaan leren. En waar een wil is, is een weg. En 3 jaar is echt een hele lange tijd om de basis onder de knie te krijgen.
Best apart, in het begin van dit topic was je vocaler.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:11 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dus? Jouw oplossing is dat ze lekker thuis kan blijven zitten en geen moeite doet om de taal te leren, of dat de belastingbetaler er weer voor kan opdraaien. Dan lekker teruggaan. Iedereen die op de normale manier Nederlander wil worden moet ook binnen 3 jaar slagen voor de examens. Maar dit volk krijgt alles cadeau. En lijkt mij sterk, want volgens onze regering zijn het allemaal dokters en ingenieurs.
Die van jou denkbaarquote:Op maandag 22 juni 2026 14:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat is onze eigen identiteit
Met een blikje schultenbrau in de voortuin gaan zitten en roddelen over de buren?
We zijn dan ook een verwend volk.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Moet je een Nederlander zien wiens pakje pas morgen komt. Het huis is te klein.
Journalistiek is tegenwoordig in een bepaald hokje moeten passen. De NOS selecteert natuurlijk geen journalisten die hen agenda niet volgen. (Als je je haar in een groen/paars kleurtje verft sta je al 1-0 voor bij NOS)quote:Op maandag 22 juni 2026 14:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Kan je dat onderbouwen met feiten?
Met dit soort posts draag je mee aan een klimaat van haat aan geweld. Als er straks een tweede Tarik Z of Chris T met slechte bedoelingen hardwerkende journalisten iets wilt aandoen, heb jij daar mede schuld aan.
Hap er nou niet op.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Journalistiek is tegenwoordig in een bepaald hokje moeten passen. De NOS selecteert natuurlijk geen journalisten die hen agenda niet volgen. (Als je je haar in een groen/paars kleurtje verft sta je al 1-0 voor bij NOS)
Realiteit volgens veel waarnemers: er is een cultuur op de redactie die progressieve waarden (diversiteit, klimaat, migratie als kans, wantrouwen tegenover populisme) als normaal ziet.
Wie daar sterk van afwijkt, past cultureel vaak minder goed en komt moeilijker binnen of omhoog. Dat is geen complot, maar een klassiek “groupthink”-probleem dat je bij veel legacy-media ziet (vergelijkbaar met BBC, NYT, etc.).
Kortom: rechtse journalisten krijgen inderdaad minder makkelijk een kans bij de NOS dan linkse of progressieve. Het is geen officiële discriminatie, maar een combinatie van zelfselectie, redactiecultuur en verschillende definities van wat “neutraal” is. Dit draagt bij aan het wantrouwen dat veel mensen hebben tegen de publieke omroep.
Nee, ik heb niet eens een voortuinquote:
Natuurlijk ligt het aan de journalistiek en links dat er op rechts diverse gekken zitten zoals Trumpquote:Op maandag 22 juni 2026 14:39 schreef epicbeardman het volgende:
Het is gewoon vaak geen neutrale journalistiek, je ziet het bij Trump, Orban, Putin, FvD, PVV en alles wat botst met hen agenda.
We moeten niet vergeten dat het vak journalistiek door AI en digitalisering grotendeels is uitgehold. Er zitten amper nog echte journalisten; het zijn vooral copy-paste-teams geworden die met control+C en control+V sites volgooien en dat dan “journalistiek” noemen.
De journalistiek van tegenwoordig is vooral armleuningjournalistiek. Ze zitten op socials te wachten naar de nieuwste breaking nieuws en klaar met hen google translate.
De propaganda items van Amerikaanse outlets gaan door de vertaler en worden op NOS gedumpt.
Het doel is vaak niet om te informeren, maar om het volk te indoctrineren. Je ziet bijna geen journalisten meer die écht het veld in gaan. Op een paar tv-programma’s na zoals Radar, of een enkele eigenzinnige figuur zoals Nick Shirley / DutchTerrorManiac (of hoe die gast ook heet).
Ik vind gewoon dat er altijd van beide kanten geluid hoorbaar moet zijn, we weten allemaal hoe veel mensen bezig zijn met de verwijdering van ON.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het aan de journalistiek en links dat er op rechts diverse gekken zitten zoals Trump
Nee, dat weet ik niet. Hoeveel zijn het er precies?quote:Op maandag 22 juni 2026 14:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat er altijd van beide kanten geluid hoorbaar moet zijn, we weten allemaal hoe veel mensen bezig zijn met de verwijdering van ON.
Te veel 😙 dat weet ik wel.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet. Hoeveel zijn het er precies?
Toch vreemd dat ik persoonlijk geen enkel persoon ken die last heeft van de echte problematiek die je noemt,quote:Op maandag 22 juni 2026 14:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat er altijd van beide kanten geluid hoorbaar moet zijn, we weten allemaal hoe veel mensen bezig zijn met de verwijdering van ON.
Juist door alleen maar een geluid te propageren krijg je dat burgers zich niet gehoord voelen.
De NOS is juist schuldig aan dat mensen steeds meer naar rechtse partijen gaan in de toekomst. Des te meer ze niet de echte problematiek durven te benoemen waar de burgers en vooral vrouwen steeds meer last van krijgen vallen ze steeds meer door de mand.
Je kan niet alleen mooi weer praten als de burgers dagelijks in slecht weer bevinden.
Dus, omdat jij die vrouwen niet persoonlijk kent die lastig gevallen worden, verkracht worden, of zelfs vermoord worden, is er geen probleem. Dat heet wegkijken!quote:Op maandag 22 juni 2026 14:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik persoonlijk geen enkel persoon ken die last heeft van de echte problematiek die je noemt,
Dat zeg ik nietquote:Op maandag 22 juni 2026 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, omdat jij die vrouwen niet persoonlijk kent die lastige gevallen worden, verkracht worden, of zelfs vermoord worden, is er geen probleem. Dat heet wegkijken!
Het typische D66 antwoord als het om behoud van de Nederlandse identiteit gaat: geef eens een 100% sluitende definitie hiervan.. Kun je niet hé? Dan verklaar ik hierbij de Nederlandse identiteit voor niet bestaand en daarom mag ze verdwijnen!quote:Op maandag 22 juni 2026 14:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee, ik heb niet eens een voortuin
Maar je ontwijkt mijn vraag
Wat is dan de Nederlandse identiteit?
Dat er geen betaalbare menswaardige woningen gebouwd werden en nog steeds niet gebouwd worden is de echte problematiek.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:52 schreef epicbeardman het volgende:
Des te meer ze niet de echte problematiek durven te benoemen waar de burgers en vooral vrouwen steeds meer last van krijgen vallen ze steeds meer door de mand.
Ik stem niet eens D66quote:Op maandag 22 juni 2026 15:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het typische D66 antwoord als het om behoud van de Nederlandse identiteit gaat: geef eens een 100% sluitende definitie hiervan.. Kun je niet hé? Dan verklaar ik hierbij de Nederlandse identiteit voor niet bestaand en daarom mag ze verdwijnen!
Het ontkennen van de identiteit/ bestaan is een eerste stap op weg naar genocide. Je zult het eens van Joden of Afrikanen moeten proberen.
Het volkomen dedain en eigenhaat waarmee D66 te koop lopen en zich op de borst kloppen. Volkomen walgelijk. Nazistisch zelfs.
Noem een journalist van de Nos met groen/paars verfquote:Op maandag 22 juni 2026 14:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Journalistiek is tegenwoordig in een bepaald hokje moeten passen. De NOS selecteert natuurlijk geen journalisten die hen agenda niet volgen. (Als je je haar in een groen/paars kleurtje verft sta je al 1-0 voor bij NOS)
Realiteit volgens veel waarnemers: er is een cultuur op de redactie die progressieve waarden (diversiteit, klimaat, migratie als kans, wantrouwen tegenover populisme) als normaal ziet.
Wie daar sterk van afwijkt, past cultureel vaak minder goed en komt moeilijker binnen of omhoog. Dat is geen complot, maar een klassiek “groupthink”-probleem dat je bij veel legacy-media ziet (vergelijkbaar met BBC, NYT, etc.).
Kortom: rechtse journalisten krijgen inderdaad minder makkelijk een kans bij de NOS dan linkse of progressieve. Het is geen officiële discriminatie, maar een combinatie van zelfselectie, redactiecultuur en verschillende definities van wat “neutraal” is. Dit draagt bij aan het wantrouwen dat veel mensen hebben tegen de publieke omroep.
Wat is er volgens jou niet goed aan de reacties in dit topic?quote:Op maandag 22 juni 2026 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
Lekker uithangbord voor het forum, dit topic.
Dit zijn extreemrechtse omroepen?quote:Op maandag 22 juni 2026 12:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik betaal ook voor je extreem-rechtse omroepen zoals WNL, Powned en de Evangelische EO. Maar jij bent daar op tegen?
Wat een vrouwvriendelijke woorden weer.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat partijprostitué Keijzer een misselijk viswijf is lijkt me niks nieuws:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)-haar-deur~b0567c8c/
Verkeerd topic. Je moet dit in FB zetten.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou niet goed aan de reacties in dit topic?
[..]
Dit zijn extreemrechtse omroepen?
[..]
Wat een vrouwvriendelijke woorden weer.
Hoezo, zijn ze weer aan het censureren zoals gebruikelijk?quote:Op maandag 22 juni 2026 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
Lekker uithangbord voor het forum, dit topic.
quote:Op maandag 22 juni 2026 12:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik betaal ook voor je extreem-rechtse omroepen zoals WNL, Powned en de Evangelische EO. Maar jij bent daar op tegen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |