Zoals ik al eerder aangaf, jij hebt een soort zelfhaat / minachting voor leven en onze eigen diersoort en kan het alleen maar bekijken in termen als 'overbevolking / vervuilers / sick joke'. Wat neerslachtig allemaal.quote:Op maandag 15 juni 2026 12:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Het universum draait gewoon door, incl. onze aarde. Ook als er geen (mensen)leven meer te vinden is. Het leven is gewoon een tijdelijke vibratie in een kakofonie van orkestgeluiden in het universum. Eigenlijk is het leven een "sick joke", een toevallige samenloop van omstandigheden.
Het staat gewoon in mijn reactie.quote:Op maandag 15 juni 2026 11:43 schreef Pixelman het volgende:
[..]
[..]
Het klopt dus weer niet wat je zegt. Dus de vraag blijft: "wat is in hemelsnaam het voordeel van homoseksualiteit?"
Dat het 'beter' is dat je meer dan gemiddeld intelligent of fysiek sterker bent is een duidelijk voordeel maar waarom zou het beter zijn om homoseksueel te zijn dan heteroseksueel? Ik zie dat niet maar ik ben dan ook maar een rationeel heteromannetje.
quote:De 'Seksueel Antagonistische' genen (Het voordeel voor moeders en zussen)
Genetisch onderzoek wijst erop dat de genen die gelinkt zijn aan homoseksualiteit bij mannen, mogelijk een heel ander, positief effect hebben wanneer ze worden doorgegeven aan vrouwen.
Studies tonen aan dat vrouwelijke familieleden van homoseksuele mannen (zoals moeders en zussen) gemiddeld vruchtbaarder zijn en meer kinderen krijgen. Dezelfde genetische factoren die er bij een man voor zorgen dat hij zich aangetrokken voelt tot mannen, zorgen er bij zijn vrouwelijke familieleden voor dat ze evolutionair gezien succesvoller zijn in de voortplanting. Het voordeel voor de vrouwen weegt in dat geval ruimschoots op tegen het feit dat de homoseksuele man zelf minder of geen kinderen krijgt.
Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:16 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf, jij hebt een soort zelfhaat / minachting voor leven en onze eigen diersoort en kan het alleen maar bekijken in termen als 'overbevolking / vervuilers / sick joke'. Wat neerslachtig allemaal.
Zonder intelligent en bewust leven, waarvan wij (de mens) momenteel (nog) het enige levende bewijs van zijn, is er niets om de pracht en praal van het universum te aanschouwen. Ons bestaan, onze vragen, onze kunst, onze creaties, onze wetenschap, ze geven betekenis aan alles wat er is. Zonder ons (en wellicht nog ander intelligent leven op andere planeten) is het universum maar een betekenisloze bedoeling.
Ik omarm dit. Ik maak muziek die hierover gaat. Ik stel vragen. Ik filosofeer. Ik waardeer. Dit is de kern van ons mens zijn. Zo komen we ergens. Misschien wel ooit letterlijk.
Maar daarvoor moeten we wel 100% eerlijk durven zijn. Alles kunnen benoemen zoals het is. We moeten écht durven zijn. En met échte mensen voel ik me verbonden. Dan kunnen we alles zeggen, denken, voelen. En benoemen. Hardop nadenken. Emoties delen en ontleden.
Wanneer eerlijke en intelligente mensen met en voor elkaar communiceren, aanschouwen en creeëren, dan is dat waar het leven om draait. Dat is betekenis. En hopelijk houden we onszelf en elkaar dan ook in leven. En daar hoort inderdaad heteroseksuele voortplanting bij. Het is de basis van ons bestaan.
En God erbij halen. Of 'toevalligheid'. En 'overbevolking'. Allemaal verzonnen om maar niet tot de kern durven te komen.
Waarom mag je hier de vraag niet stellen wat in hemelsnaam het nut is van homoseksualiteit? Ik wil best het antwoord geven omdat niemand anders hier bereid is deze te gevenquote:Op maandag 15 juni 2026 12:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waarom moet er uberhaupt een waardeoordeel op?
Alsof 'het universum' daar ook maar iets om geeft of op is ingericht.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:16 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Zonder intelligent en bewust leven, waarvan wij (de mens) momenteel (nog) het enige levende bewijs van zijn, is er niets om de pracht en praal van het universum te aanschouwen. Ons bestaan, onze vragen, onze kunst, onze creaties, onze wetenschap, ze geven betekenis aan alles wat er is. Zonder ons (en wellicht nog ander intelligent leven op andere planeten) is het universum maar een betekenisloze bedoeling.
Ik omarm dit. Ik maak muziek die hierover gaat. Ik stel vragen. Ik filosofeer. Ik waardeer. Dit is de kern van ons mens zijn. Zo komen we ergens. Misschien wel ooit letterlijk.
In mijn perceptie zijn ze wel degelijk intelligenter, onderzoekend en creatiever. Ook vaak succesvoller qua opleidingen en carrières, even aangenomen dat ze niet tegengewerkt worden.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:33 schreef Pixelman het volgende:
Er is helemaal geen nut of voordeel om homoseksueel te zijn. Er is bijvoorbeeld geen bewijs dat homoseksuelen een betere overlevingsstrategie hebben of dat zij biologisch gezien "beter uitgerust" zijn voor het leven. Homoseksuelen zijn ook niet intelligenter, creatiever of anderszins dan heteroseksuelen. De enige conclusie die overblijft, is dat homoseksualiteit een natuurlijke variatie is binnen het menselijk DNA.
Mag jij vinden. Ik vind het juist een mooi gegeven. Dat het universum, middels jou en mij, bewust is geworden van zichzelf. Dat geeft betekenis aan de vreemde mutaties die tot ons gigantische brein hebben geleid.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alsof 'het universum' daar ook maar iets om geeft of op is ingericht.
Het universum is. Wij zijn daar onderdeel van, maar zonder de mens is het universum, de aarde, andere diersoorten niet minder. Wat een hoogmoedswaan om de mens zo belangrijk te maken.
Het universum is zich helemaal niet bewust geworden van zichzelf. Wat een enorme nonsensquote:Op maandag 15 juni 2026 14:57 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Mag jij vinden. Ik vind het juist een mooi gegeven. Dat het universum, middels jou en mij, bewust is geworden van zichzelf. Dat geeft betekenis aan de vreemde mutaties die tot ons gigantische brein hebben geleid.
En ontopic: Dat is betekenis waar geen god(sdienst) voor nodig is.
Je weet wel dat deze boeken door mensen zijn bedacht en geschreven toch?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
De Christelijke religie en ook de Islam beschouwen homoseksualiteit als een zonde. Er wordt daarover meerdere keren in de Bijbel daarover geschreven.
35 Important Bible Verses About Homosexuality Being A Sin (Explained)
[..]
Wat zijn jouw gedachten daarover?
quote:Op maandag 15 juni 2026 14:42 schreef blomke het volgende:
In mijn perceptie zijn ze wel degelijk intelligenter, onderzoekend en creatiever. Ook vaak succesvoller qua opleidingen en carrières, even aangenomen dat ze niet tegengewerkt worden.
Mijn overtuiging blijft dus overeind: homoseksualiteit is niet gelijk aan superioriteitquote:Gemini zegt:
Conclusie
Het beeld dat homoseksuelen "succesvoller" of "creatiever" zijn, is een observatie van effecten, geen oorzaak. De verklaring ligt waarschijnlijk in de sociale dynamiek:
- de noodzaak om je te bewijzen of je te verplaatsen naar een betere omgeving.
- de neiging om je te begeven in stedelijke, progressieve gebieden waar onderwijs en carrièrekansen gemiddeld hoger zijn.
Het is dus geen "voorsprong" die ze van nature bezitten, maar een statistisch patroon dat voortkomt uit de manier waarop mensen reageren op hun omgeving. Het is een interessant sociologisch fenomeen maar het moet niet worden verward met een intrinsiek biologisch talent.
Dat heb ik nou juist proberen te omschrijven.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is een theologische beschrijving. Akkoord.
Maar waarom (de reden) schrijft de bijbel voor (ot) dat homoseksualiteit zondig is? Is dat om dat vroeger het menselijk voortbestaan niet gegarandeerd kan worden?
Er zal een goede reden zijn om homoseksualiteit -vanuit religieus perspectief) af te wijzen. Er is eigelijk binnen geeen enkele cultuur of religie plaats voor homoseksualiteit.
Over wie heb je het? De homo-seksueel?quote:Op maandag 15 juni 2026 15:01 schreef rival het volgende:
Wil je het echt weten?
Niet, want hij bestaat niet.
Heb je er nooit eens over nagedacht dat je zelf niet kiest voor hetero- of homoseksualiteit?quote:Op maandag 15 juni 2026 15:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat heb ik nou juist proberen te omschrijven.
Het leven is zo gemaakt dat het ons als schepsels in staat stelt een beter begrip van God te krijgen. We hebben de verantwoordelijkheid gekregen om over deze planeet te heersen, en nieuw leven voort te brengen en daarvoor te zorgen.
Zo kunnen we ook begrijpen hoe God zelf ten opzichte van zijn eigen schepping handelt: met verantwoordelijkheid en zorg.
Man en vrouw zijn duidelijk biologisch op elkaar afgestemd om nieuw leven voort te brengen. Homoseksuele relaties wijken daarvan af.
Dus biologie zelf getuigt van het feit dat het zondig is, waarbij zondig = afwijkend van de bedoeling. In het jodendom wordt 'zonde' dan ook wel omschreven als 'het doel missen'.
God heeft de dingen dus om een bepaalde reden gemaakt, en de zonde = alles wat daarvan afwijkt en tot een doodlopend spoor leidt.
Het gaat dus niet eens alleen om voortplanting, maar om het hele relationele aspect tussen man en vrouw en het leven dat die relatie voortbrengt als menselijke ervaring die ons meer bewust moet maken van wie en wat God is.
Want dat is uiteindelijk het doel van dit leven: wie ben je, waar kom je vandaan, waarom ben je er, wie heeft je gemaakt?
Menselijke relaties, en het leven op zich, bieden daar antwoord op als we leven volgens Gods wil.
Dus homoseksualiteit is krom?quote:Op maandag 15 juni 2026 12:11 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat ben jij toch allemaal aan het doen in je hoofd om het allemaal proberen recht te lullen wat krom is. Heel vreemd.
Daar ga je opnieuw de fout in, er worden meer jongetjes geboren dat meisjes.quote:Man zijn is inderdaad geen afwijking. Er zijn twee geslachten en er is een precieze 50% verdeling door de natuur gemaakt om dit te bewerkstelligen. Dus inderdaad, man zijn, of vrouw zijn, is geen afwijking van de norm.
Wat bij homoseksualiteit niet het geval is.quote:Als morgen door een of andere ziekte / genetische verstoring ineens 100% van alle kinderen man, of vrouw, zouden zijn, dan is dat wel degelijk een afwijking. Een extreme afwijking van de norm zelfs. En een gevaarlijke, want dan sterven we inderdaad na 1 generatie uit.
Nee, jij komt met een absurditeit dat als de mens 100% homo is, de mensheid uitsterft.quote:Wederom zit je overigens alleen moeilijk te doen, zo moelijk dat je het zelf niet eens meer begrijpt.
Ik zeg toch niet dat je het niet mag vragen?quote:Op maandag 15 juni 2026 14:33 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Waarom mag je hier de vraag niet stellen wat in hemelsnaam het nut is van homoseksualiteit? Ik wil best het antwoord geven omdat niemand anders hier bereid is deze te geven
Er is helemaal geen nut of voordeel om homoseksueel te zijn. Er is bijvoorbeeld geen bewijs dat homoseksuelen een betere overlevingsstrategie hebben of dat zij biologisch gezien "beter uitgerust" zijn voor het leven. Homoseksuelen zijn ook niet intelligenter, creatiever of anderszins dan heteroseksuelen. De enige conclusie die overblijft, is dat homoseksualiteit een natuurlijke variatie is binnen het menselijk DNA. Biologisch gezien profiteert een soort van maximale variatie. Hoe meer verschillende combinaties van genen en gedragingen er zijn, hoe groter de kans dat de soort als geheel kan overleven bij rampspoed en dergelijke. In die abstracte, evolutionaire zin is elke variatie een toevoeging aan het "pakket" van de soort. Tot zo ver de wetenschap.
Maar als je het mij vraagt en je kijkt naar het dagelijks leven is het onzin om te zeggen dat de mensheid "zwak" is zonder homoseksuelen. Ik hoef je niet uit te leggen - denk ik - dat zonder heteroseksuelen er een ander verhaal vertelt kan worden over de mensheid.
Ik heb daar uitgebreid antwoord op gegeven.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:33 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Waarom mag je hier de vraag niet stellen wat in hemelsnaam het nut is van homoseksualiteit?
Je beargumenteerde overtuigingen, overtuigen mij niet. Nog 1 keer dan: "welk voordeel krijg ik als ik nu besluit homoseksueel te worden?"quote:Op maandag 15 juni 2026 17:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb daar uitgebreid antwoord op gegeven.
Dat negeer je vervolgens en je stelt de vraag opnieuw.
Ik heb volgens mij nergens gezegd, erop gehint of aangegeven dat ik denk dat iemand daar zelf voor kiest. Ik heb een theologisch antwoord gegeven op de vraag in de OP: waarom homoseksualiteit als zonde wordt beschouwd binnen de Christelijke religie zoals ik die zie. Ik heb niets gezegd over hoe iemand daar persoonlijk in staat of zou moeten staan. Wel heb ik in mijn eerste post in dit topic aangegeven dat God een God van alle mensen is, compassie voor ons allen heeft en ons allemaal wil redden, omdat wij allemaal gezondigd hebben. Ik denk dat dat voorop staat: iets 'zondig' noemen wil niet zeggen dat je de persoon automatisch veroordeelt of beschuldigt van intentie of opzet. Ik begrijp je reactie dus ook niet.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Heb je er nooit eens over nagedacht dat je zelf niet kiest voor hetero- of homoseksualiteit?
Dat ik op vrouwen val, daar kan ik geen moer aan doen. Zo ben ik geboren. Dat ik graag seks wil hebben met vrouwen is niet iets als waar ik op ga stemmen bij verkiezingen, waar ik over na kan denken. Net zo min als een man graag seks wilt hebben met een andere man. Dat is geen keuze, dat is zoals je bent geboren. Daar beslist een god niet over, daar beslist een mens niet over.
Het is lekker makkelijk zoals jij erover praat. Net alsof het een wet is dat je bijvoorbeeld niet te hard mag rijden. Zo'n wet is gemakkelijk om op te volgen, gewoon niet te hard rijden, probleem opgelost. Maar zo werkt dit niet bij seksuele voorkeur. Dat is iets waar je helemaal niets aan kunt doen. Net zoals ik het smerig vind om een man te zoenen. Het zou maar eens andersom zijn. Dan zou ik een enorm probleem hebben.
Maar dat is wel het resultaat, althans geen superioriteit, maar wel beter carrière en onderwijs (omgekeerd). Plus de creatieve / spirituele / sociale & kunstzinnige kant.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:06 schreef Pixelman het volgende:
Mijn overtuiging blijft dus overeind: homoseksualiteit is niet gelijk aan superioriteit
Frappant, dat het leven een stuk beter wordt als je de pogingen dat begrijp te krijgen, opgeeft.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het leven is zo gemaakt dat het ons als schepsels in staat stelt een beter begrip van God te krijgen.
Weer verbazingwekkend als we zien hoeveel jong leven is misbruikt & verruïneerd in & door kerken.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
We hebben de verantwoordelijkheid gekregen om over deze planeet te heersen, en nieuw leven voort te brengen en daarvoor te zorgen.
Menselijke relaties, en het leven op zich, bieden daar antwoord op als we leven volgens Gods wil.
Dat onderstreept alleen maar het punt dat alle mensen zondigen en lidmaatschap van een kerk daar niets aan verandert.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant, dat het leven een stuk beter wordt als je de pogingen dat begrijp te krijgen, opgeeft.
[..]
Weer verbazingwekkend als we zien hoeveel jong leven is misbruikt & verruïneerd in & door kerken.
Minderheden, welke dan ook, moeten vaker meer inspanningen verrichten om doelen te realiseren. Het zijn de omstandigheden die bepaalde potentiële karaktertrekken activeren. Homoseksuelen zijn niet meer bijzonder dan andere minderheden.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Maar dat is wel het resultaat, althans geen superioriteit, maar wel beter carrière en onderwijs (omgekeerd). Plus de creatieve / spirituele / sociale & kunstzinnige kant.
Je kunt niet besluiten homoseksueel te worden, en de discussie ging over een evolutionair voordeel.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:10 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Je beargumenteerde overtuigingen, overtuigen mij niet. Nog 1 keer dan: "welk voordeel krijg ik als ik nu besluit homoseksueel te worden?"
Daar heb ik uitgebreid antwoord op gegevenquote:Op maandag 15 juni 2026 19:01 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Minderheden, welke dan ook, moeten vaker meer inspanningen verrichten om doelen te realiseren. Het zijn de omstandigheden die bepaalde potentiële karaktertrekken activeren. Homoseksuelen zijn niet meer bijzonder dan andere minderheden.
Nogmaals: welk voordeel heeft homoseksualiteit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |