Waarom niet? Ik heb handelingsvrijheid en zelfbeschikking: ik verkies vrouwen om aan mijn plezier te komen en ik kies ervoor om homobars te laten voor wat ze zijn.quote:
je verkiest vrouwen ...quote:Op maandag 15 juni 2026 23:21 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb handelingsvrijheid en zelfbeschikking: ik verkies vrouwen om aan mijn plezier te komen en ik kies ervoor om homobars te laten voor wat ze zijn.
luidt de titel van dit topic.quote:Hoe denkt God echt over homo-seksualiteit
dat weten we nietquote:Op maandag 15 juni 2026 23:27 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
luidt de titel van dit topic.
Echter, hierin zit besloten de stelling dat God denkt.
Dat lijkt mij een misverstand. Denken is een menselijke vaardigheid. Wij kunnen denken, omdat wij moeten denken om onze overlevingskansen te optimaliseren. Kortom, het denken van de mens heeft nut.
Een boom, bijvoorbeeld, denkt niet. Waarom niet? Omdat het voor een boom nutteloos zou zijn te kunnen denken.
Zo is het, denk ik, ook voor God (mits hij bestaat) volkomen nutteloos om te denken. Hij weet immers alles al, hypothetisch. God denkt dus niet.
Ergo, God denkt ook niet over homo-seksualiteit. Hij weet precies hoe het zit. Logisch want hij is immers de Schepper van de homo.
God heeft toch geen primitieve kleitabletten nodig om iets kenbaar te maken? Nee hoor, die tafelen zijn gewoon door Mozes in elkaar geflanst.quote:Op maandag 15 juni 2026 23:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat weten we niet
de stenen tafelen komen rechtstreeks van god maar die zeggen gek genoeg niets over wel of niet homo
welquote:Op maandag 15 juni 2026 23:33 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
God heeft toch geen primitieve kleitabletten nodig om iets kenbaar te maken? Nee hoor, die tafelen zijn gewoon door Mozes in elkaar geflanst.
De vrije wil bestaat niet "Victor Lama".quote:Op maandag 15 juni 2026 22:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee god gaf ons vrije wil zodat we konden kiezen gods weg te volgen
ik doe gewoon waar ik zin in hebquote:Op maandag 15 juni 2026 23:38 schreef blomke het volgende:
[..]
De vrije wil bestaat niet "Victor Lama".
Dan ben je dus biseksueel.quote:Op maandag 15 juni 2026 23:21 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb handelingsvrijheid en zelfbeschikking: ik verkies vrouwen om aan mijn plezier te komen en ik kies ervoor om homobars te laten voor wat ze zijn.
Maar hoe sta je dan tegenover orale en anale seks in een heterorelatie?quote:Op maandag 15 juni 2026 22:49 schreef Watuntrik het volgende:
God denkt niet, hij is omnipotent en overal in alles dus ook in iedereen. Hij deelde slechts opdrachten en de denkende mens moet deze naar eigen interpretatie invullen hoe deze opdrachten te vervullen en te handhaven.
De allereerste scheppingsopdracht was "Gaat heen wees vruchtbaar en vermenigvuldig u" en het heilige fundament hiervoor was vanzelfsprekend het huwelijk met dat andere geslacht.
Simpel optelsommetje is 'huwelijk + vermenigvuldigen', dit doet men traditioneel gezien niet met je piemel in andermans kont te duwen of dan wel aan elkaars kutje te wrijven.
Een andere heilige opdracht luide "pleeg geen overspel."
Weer een optelsommetje waar je zelfs als bekrompen denkend mens niet zo heel erg lang over hoeft na te denken. Huwen vermenigvuldigen en dan daarnaast alsnog je piemel in andermans kont te proppen, of scharen met je beste vriendinnetje. Dat je dan als zondaar niet geheel volgens de goddelijke opdrachten handelt is geen ruimtevaart wetenschap.
Hoe gemakkelijk wil je het hebben?
Niet getreurd, vraag vergiffenis en god is barmhartig, wederom een bewijs dat god niet denkt...
Laat ik de ochtend beginnen met aardig zijn tegen homoseksuelen in plaats van dwingende, lastige vragen stellen die niet beantwoord kunnen worden: ik denk dat homoseksuelen het mensenras meer kleur (in casu de diversiteit van de menselijke ervaring) geven. Homoseksualiteit draagt bij aan de veelzijdigheid van onze cultuur, onze sociale interacties en ons begrip van wat het betekent om mens te zijn. Het maakt de menselijke ervaring rijker, complexer en diverser. Maar ja, de meeste mensen vinden "dat zij er toe doen" en dat de wereld wacht op een persoon zoals hen (ten onrechte dus).quote:
Hoe ik daar tegenover sta is toch totaal irrelevant... Maar goed, ik sta er geheel neutraal tegenover iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet in de privésfeer. Ik ben overigens niet gelovig, wijs ik god af? Dan zeg ik nee, ik weet het niet en daarom is het voor mij ook irrelevant om er lang over na te denken of te geloven. En natuurlijk ik heb me stiekem ook suf gerukt in mijn jonge jaren. Er is niemand anders op de wereld dan jezelf die jouw lekkerste plekjes weet te vinden.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 04:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hoe sta je dan tegenover orale en anale seks in een heterorelatie?
En masturbatie?
En tegenover een relatie tussen 2 mannen of vrouwen waarbij er geen seksuele handelingen plaatsvinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. voor het zingen de kerk uit en spoot haar tegen de kont. Wederom een bewijs dat god niet nadenkt, god is wispelturig en doet maar wat, want vond het afwijzen van de zwagerplicht en de zaadverspilling van Onan een doodzonde en zo geschiede.
Gelovigen die dus het woord onaneren met nadenken hebben bedacht grijpen bij masturbatie dus tussen de regels terug op de heilige opdrachten, de veroordeling van Onan en maken wederom een optelsommetje, 1: vermenigvuldig u 2: huw een vrouw: 3: pleeg geen overspel. Dat sommetje komt uit op behoud seksuele lusten uitsluitend voor het huwelijk. En verspil geen zaad, klaarkomen zonder vermenigvuldiging als doel is zaadverspilling, overspel, onrein en plichtsverzuim. En dus een zonde... Het staat er niet en heeft god nooit zo expliciet gedeeld. Maar is dus een menselijke interpretatie van het optelsommetje van de heilige opdrachten. Als dit zus is en dat zo is, kan het dus niet anders dan... Om die correlatie te zien hoef je niet gelovig voor te zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 16-06-2026 09:55:44 ]
Jose Mourinho heeft dat toch ook? Dat is the special one!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 09:41 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Laat ik de ochtend beginnen met aardig zijn tegen homoseksuelen in plaats van dwingende, lastige vragen stellen die niet beantwoord kunnen worden: ik denk dat homoseksuelen het mensenras meer kleur (in casu de diversiteit van de menselijke ervaring) geven. Homoseksualiteit draagt bij aan de veelzijdigheid van onze cultuur, onze sociale interacties en ons begrip van wat het betekent om mens te zijn. Het maakt de menselijke ervaring rijker, complexer en diverser. Maar ja, de meeste mensen vinden "dat zij er toe doen" en dat de wereld wacht op een persoon zoals hen (ten onrechte dus).
Kortom, homo-zijn is niet meer bijzonder dan een individu die zich een 'special one' voelt, zoals bijvoorbeeld een godsdienstwaanzinnige.
Mourinho geeft inderdaad de voetbalwereld meer kleur met zijn uitspraken en gedrag. Niet iedereen is daar blij mee.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 10:27 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Jose Mourinho heeft dat toch ook? Dat is the special one!
Een narcistisch trekje bij homo's neerleggen is wel een heel oud vooroordeel.
Speciaal, apart, uniek, aandachtsvragend etc...
En daarna quasi verongelijkt 'ik ben maar heeeeel gewoon, vraag nooit aandacht, en ben wel bescheiden' te roepen. Zielig gedoe om niks, van mensen die misschien eigenlijk ook wel eens in het zonnetje gezet willen worden.
Laat ik dan de dag ook maar eens goed beginnen. Hetero's houden het mensenras in stand, zorgen voor standvastige sociale interacties en een normatieve cultuur die geborgenheid kan waarborgen voor het selecte gezelschap.
Alle eigenschappen die mensen aan "God" toekennen zijn complete verzinsels, onbewezen aannames.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 10:29 schreef Solispolar het volgende:
'Hoe denkt God'. God denkt niet, want God is een door mensen bedacht figuur.
Kleine aanpassing dit hoort in de juiste tijdsgeest eigenlijk volgens de oude traditie in meervoud te zijn... En het was eigenlijk huwen met vrouwen, polygamie was de normaalste zaak van de wereld. Mannen konden huwen met een vrouw en daarnaast huwen met bijvrouwen om nog meer nageslacht te verwekken. Dus vermenigvuldigen met meerdere echtgenoten is in deze geen overspel zelfs een pre.quote:
Als een huwelijk? Dus ik moet als man een soort homoseksuele liefdesrelatie aangaan met Jezus?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jezus als bruidegom, en Zijn volk als bruid.
We zijn allemaal zondig volgens jouw uitleg. Waarom zijn we niet allemaal homoseksueel?quote:Op maandag 15 juni 2026 21:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God heeft de mens gemaakt, de mens plant zich voort.
Maar de zonde zit in de mens, en een van die uitingen van de zonde is homoseksualiteit. Of egoïsme. Of arrogantie. Of trots. Of hoogmoed. Of een neiging tot stelen. Een neiging tot geweld. Jaloesie. Enzovoorts. We worden allemaal wel met iets geboren, of ontwikkelen iets.
Het wijkt allemaal af van Gods oorspronkelijke bedoeling met ons.
Maar de vraag in de OP was niet of mensen zondig zijn omdat ze met homoseksualiteit worden geboren of niet, maar waarom het als zondig wordt beschouwd. Dat heb ik proberen uit te leggen. Ga daar eens op in.
Dus homo wordt je van en in homobars?quote:Op maandag 15 juni 2026 23:21 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens. Ik wil persé zeggen dat mensen geboren zijn met een bepaalde geaardheid, echter ik kan wel uit eigen ervaring beamen dat het heel diep zit en de seksualiteit zit helemaal verweven in de persoonlijkheid.quote:Op maandag 15 juni 2026 23:12 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om de vrije wil. De vraag is dus waarom homoseksuelen kiezen voor de moeilijke weg terwijl er geen enkel nut of voordeel is om homoseksueel te zijn, althans dit hebben we inmiddels hier in gezamenlijkheid geconstateerd.. Ja, je bent vrij om je geaardheid te volgen maar waarom wil men dan niet zijn of haar geaardheid veranderen?
Waar een wil is, is een weg.
Homoseksueel zijn is geen keuze.quote:Op maandag 15 juni 2026 23:12 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om de vrije wil. De vraag is dus waarom homoseksuelen kiezen voor de moeilijke weg terwijl er geen enkel nut of voordeel is om homoseksueel te zijn, althans dit hebben we inmiddels hier in gezamenlijkheid geconstateerd.. Ja, je bent vrij om je geaardheid te volgen maar waarom wil men dan niet zijn of haar geaardheid veranderen?
Waar een wil is, is een weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |