Kijkend naar de sprint van boven is het mij ook een compleet raadsel waaromquote:
Hagenes is echt een beest geworden. Met wat vertraging lost hij toch eindelijk de hoge verwachtingen uit zijn juniorentijd in.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:19 schreef H.Vviv het volgende:
Belgische media kunnen weer wat rustiger aan doen. Trouwens wel goed werk van Hagenes en Affini.
Het is ook niet alsof hij ook maar iets dichterbij kwam toen hij eenmaal zelf in de wind kwam.quote:
Zouden ze hem al naar de Tour sturen als Bittner niet fit genoeg is? Ze hebben alleen nog een bejaarde Duitser verderquote:Op donderdag 11 juni 2026 17:23 schreef H.Vviv het volgende:
Mooie uitslagen deze week van Renard-Haquin. Tweede en vijfde.
Groen, geel, alles!quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:36 schreef DeeBee het volgende:
Wint WOUT hier de Tour?
Wat een ommekeer, dit worden 7 etappezeges in de Tour!
Vergeet jij nu het fenomeen Biesterbos?quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:26 schreef Marcoss het volgende:
Zo
[..]
Zouden ze hem al naar de Tour sturen als Bittner niet fit genoeg is? Ze hebben alleen nog een bejaarde Duitser verder
Ze zouden eigenlijk Snuffel jr. moeten sturen. Al mag dat helaas niet.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vergeet jij nu het fenomeen Biesterbos?
Oh ja, die is er ook nog. Die mag dan ook wel mee uiteraardquote:Op donderdag 11 juni 2026 20:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Moreel boegbeeld van mijn FPCL teamquote:Op donderdag 11 juni 2026 20:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nou ja, Wout stond zelf ook op standje Brienenoord als je die interviews na afloop hoorde.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:46 schreef Marcoss het volgende:
Gisteren gewonnen, maar gelukkig blijft Pistolero wel ouderwets in de depressieve modus bij Wout!
Die leest hier natuurlijk mee, we kunnen dus best wat positiever over WOUT zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nou ja, Wout stond zelf ook op standje Brienenoord als je die interviews na afloop hoorde.
Die belt nu alle sportmedia op om weer een ziedend interview te geven dat WOUT niet voor Jonas wil werken.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
Trine smijt nu haar telefoon al door de kamer.
Volgens een eerdere Sporza micro-analyse is dat niet aan de orde:quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:41 schreef Marcoss het volgende:
Is het trouwens heel vergezocht dat het ook een mooi excuus is om het BK te skippen straks?
Tobias Johannessen is nog wel een interessante naam als de voorsprong nog verder groeit.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
2 minuten voorsprong. Alle ballen op Decathlon.
Voorin staan Tuckwell, Filosoof en Armirail dichtbij. Dat zal niet voor grootste paniek zorgen lijkt me
Die verloor op dag 1 wel flink wat tijd, maar misschien was dat opstarten na een hoogtestage en is hij nu wat beterquote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:04 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Tobias Johannessen is nog wel een interessante naam als de voorsprong nog verder groeit.
Denk dat de finale vandaag zwaar genoeg is dat we daar snel genoeg meer over weten. Een goede Johannessen kan door deze aanval ineens weer mee gaan doen in het klassement, als hij matig is zal hij er wel snel af wapperen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die verloor op dag 1 wel flink wat tijd, maar misschien was dat opstarten na een hoogtestage en is hij nu wat beter
Wint Guillaume Martin hier de Dauphine?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Meer dan 4 minuten is toch wel serieus.
Wie wint hier? Ik ga voor een een enigszins verbeterde Tobias Halland Johanessen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wint Guillaume Martin hier de Dauphine?
Een pot Belge doet wonderen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:03 schreef Dutch_view het volgende:
José ziet WOUT snel genezen door de perfecte medische voorzieningen in België!
Nog nog fatsoenlijke wegen om die perfecte medische voorzieningen te bereiken!quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:03 schreef Dutch_view het volgende:
Luxemburg, Nederland, allebei rood-wit-blauwquote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mathieu Kockelmann, de Nederlander
Wens van Karrel?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
De vraag van de dag mag bij uitzondering ook over Wout van Aert gaan
(lol)
Ja, dat is wel jammer. Ze willen dat soort beklimmingen wel eens uitproberen in de Dauphine, als test voor de Tour. Moeten we nog wat langer op wachten dus.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
Overigens een totale blunder van de organisatie om niet over de Col de l'Arpettaz te gaan. Die begint op dezelfde plek als de klim waar ze nu aan bezig zijn en je komt ook weer aan de voet van de slotklim weer beneden.
Een van de leukste klimmen die ik ooit gereden heb.
Het houdt allemaal niet over, maar voor 9% bergop moet het wel volstaan. Denkt dat de Finestre bijvoorbeeld niet breder is.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, dat is wel jammer. Ze willen dat soort beklimmingen wel eens uitproberen in de Dauphine, als test voor de Tour. Moeten we nog wat langer op wachten dus.
Weg wel breed en goed genoeg? Dat wil ook nog wel eens een probleem zijn.
ATTESTED #neverforgetquote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:03 schreef Dutch_view het volgende:
Bolle wangen en 100 watt extra.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:30 schreef DeeBee het volgende:
[..]
ATTESTED #neverforget
We zien WOUT wel weer met z'n traditionele cortisonenbakkes in de Tour
Lijkt me niet dat hij dat moet, maar dat hij daar zelf voor kiest omdat Van Gils toch niet voor hem gaat rijden.quote:
Jorgenson bleef er nog lang aanhangen, als hij naar het podium wil in de Tour moet het beter.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:46 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Lost iedereen behalve Del Toro. Toch wel indrukwekkend.
Had hij wellicht wat bergop moeten proberenquote:
Tobias was kwaad, ziedend, woedend!quote:
Pogacar had de koplopers nog gepakt.quote:
Piganzoli maakte ook al zo'n stap, en ook Scheveningen lijkt nu zijn belofte in te lossen. Visma staat wel weer op punt.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:59 schreef Pistolero het volgende:
Nordhagen die in dit deelnemersveld, als je de vluchters wegdenkt, bij de 6 beste klimmers hoort is ook wel wonderbaarlijk. Die heeft echt een gigantische stap gezet dit jaar.
Jorgenson zegt dat hij hem over de rand/vangrail zag gaan in de afdaling.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Onley zou gevallen zijn?
Hebben ze zoveel betaald? En dan nog heeft Picnic financiele problemen?quote:
Als 129e binnengekomen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Jorgenson zegt dat hij hem over de rand/vangrail zag gaan in de afdaling.
Dat klinkt niet best.
Volgens de geruchten was dat zo ongeveer het bedrag dat Picnic heeft gekregen, ja.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hebben ze zoveel betaald? En dan nog heeft Picnic financiele problemen?
Picnic gebruikt dat geld om allerlei gaten te dichten. Contract met Post NL loopt ook af. Ze hebben ook wat (waarschijnlijk) goed betaalde veteranen die er niet veel van bakken.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hebben ze zoveel betaald? En dan nog heeft Picnic financiele problemen?
Dat zal dan wel als pro team zijn, als ze geen andere co-sponsor vinden. Ze kunnen nu ook niemand meer verpatsen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 18:18 schreef H.Vviv het volgende:
Verwachting is wel dat Picnic ook zonder PostNL doorgaat. Zou ook jammer als de structuur zal verdwijnen. Hebben toch aantal goede profs opgeleverd door de jaren heen.
De Vuelta is gespeeld?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:59 schreef Pistolero het volgende:
Nordhagen die in dit deelnemersveld, als je de vluchters wegdenkt, bij de 6 beste klimmers hoort is ook wel wonderbaarlijk. Die heeft echt een gigantische stap gezet dit jaar.
Zoveel geld voor Carlos Rodriguez 1.5.quote:
Dat valt dit jaar juist best mee, zeker vergeleken met andere ploegen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Die reden wel goed.
Verder mag er wel eens onderzocht worden wat er bij Visma allemaal gaande is. Al die gasten gaan van de ene naar de andere ziekte.
Nu klimmers opofferen heeft geen zin met de aankomende vlakke stuk. Klimmers kunnen nog altijd wachten.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:57 schreef Marcoss het volgende:
Hoole wacht, maar de klimmers laten ze voorin, dus denk dat ze wel weten dat het klaar is
Georges meegeweest op trainingskamp?quote:
Announce Olav.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:13 schreef Felagund het volgende:
Zonde zeg, hopelijk heeft Seixas er niet al te veel last van met oog op de Tour. Ondertussen zit Bisiaux in de kopgroep volgens Steef.
UAE lijkt wel te rijden in het peloton.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:25 schreef H.Vviv het volgende:
Nog maar 2.30 voor Seixas, die gaat wel terugkomen.
Het valt niet stil vooraan, denk nog steeds dat het lastig wordtquote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:25 schreef H.Vviv het volgende:
Nog maar 2.30 voor Seixas, die gaat wel terugkomen.
Zullen nog wel een aantal in het peloton zitten, maar die geven niks om Tuckwell.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nu al niemand meer van RedBull bij hem. Matig.
Door wie?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:57 schreef H.Vviv het volgende:
Word barrage gemaakt. Daar heb ik meer problemen mee.
Vind het vooral laf dat ze niet durven als Pogacar is gevallen, maar nu hebben ze elkaar allemaal gevonden.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:57 schreef H.Vviv het volgende:
Partijdige jury die een Fransman wil benadelen?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:57 schreef H.Vviv het volgende:
Vooral een fabeltje dat de renners uit eigen land worden geholpen door de wedstrijdjury.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:00 schreef Marcoss het volgende:
Fransoos in een Franse koers.. dan verwacht je dit zeker niet inderdaad
Sowieso is het waarschijnlijk/als het goed is geen Fransman die de jury voorzit.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:01 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Vooral een fabeltje dat de renners uit een eigen land worden geholpen door de wedstrijdjury.
Een partijdige koersdirecteur kan soms wel handig zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:01 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Vooral een fabeltje dat de renners uit eigen land worden geholpen door de wedstrijdjury.
quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een partijdige koersdirecteur kan soms wel handig zijn.
Volgens mij heeft hij zelf weinig hoeven doen, zal vooral de vraag zijn hoe het fysiek gaatquote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel benieuwd hoe erg Seixas gesloopt is.
Daar zal Olav ook wel benieuwd naar zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel benieuwd hoe erg Seixas gesloopt is.
Dat was enkel als hij uit koers was gegaan, lijkt me. Deze koerssituatie liet vooral zien waarom ze Kooij juist thuis willen latenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar zal Olav ook wel benieuwd naar zijn.
Zo slecht reed Tuckwell niet in Romandie. Die mag je nu wel beschermen, zeker nu hij in geel rijdt.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
De bv Van Gils zit er uiteraard niet bij om te helpen.
Zou hij het door hebben?quote:
quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:39 schreef Felagund het volgende:
Ach WOUT
https://wielerrevue.nl/ar(...)or-de-tour-de-france
Tulett lijkt vooral ongeduldig te koersen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tulett beter dan Jorgenson jeetje
Tuckwell gaat dit spel winnen?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:57 schreef Felagund het volgende:
De verschillen blijven voorlopig klein.
Bauke Ayuso.quote:
Denk dat dit redelijk hard gaat, cijfers zullen dat straks wel uitwijzen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:08 schreef TAmaru het volgende:
Ik krijg wel het idee dat ze vandaag allemaal viesslecht zijn
Als Uitdebroeks en Tullett er nog aanhangen dan kun je niet zeggen dat ze hard rijden
Del Toro speelt wel een mooi spelletje ... eerst op 90% rijden en dan opeens keihard versnellen. Deed hij in de UAE Tour ook al
Dat lijkt me nietquote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:09 schreef TAmaru het volgende:
Tuckwell en Jorgenson nog steeds wel de favorieten om de Dauphiné te winnen denk ik
Voorlopig maken ze nog niet veel tijd goed op die tweequote:
Tuckwell verliest na al ruim een minuut. Zal aan de finish wel boven de anderhalve minuut zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Voorlopig maken ze nog niet veel tijd goed op die twee
Morgen nog een bergrit maar toch
Tuckwell blijft binnen een minuut zo te zien nu
Jij denkt dat Tuckwell gaat winnen?quote:
2x Parijs-Nice gewonnen, daar dromen Pogacar, Vingegaard en Evenepoel van!quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:11 schreef Mani89 het volgende:
Jorgensen moet je nooit favoriet noemen om ook maar iets te winnen.
Nee, normaal Del Toroquote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jij denkt dat Tuckwell gaat winnen?
Dauphine + Tour 2024 was wel echt enorm sterk, ook in het echte hooggebergte. Dat niveau heeft hij daarna niet meer gehaald, mogelijk ook wat meer focus op het kortere werkquote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jorgenson is gewoon te zwaar voor echte hooggebergte. Die gaat niets winnen inderdaad
Zou Seixas normaal wel hoger inschatten, maar die moet het ook nog maar 3 weken laten zien (en niet crashen.. )quote:
Qua uitslagen niet, niveau niet achteruit gegaan.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dauphine + Tour 2024 was wel echt enorm sterk, ook in het echte hooggebergte. Dat niveau heeft hij daarna niet meer gehaald, mogelijk ook wat meer focus op het kortere werk
Dauphine, Tour en ook Vuelta 2025 was toch wel duidelijk minder dan 2024?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:15 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Qua uitslagen niet, niveau niet achteruit gegaan.
Vooral de jonge renners zijn een stuk sterker geworden. Met de cijfers van twee jaar geleden kom je niet in de buurt van een top vijf.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dauphine, Tour en ook Vuelta 2025 was toch wel duidelijk minder dan 2024?
Tirreno was sterk dit jaar, maar dat is niet echt hooggebergte
7 seconden toch? Of zijn er boni's?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:19 schreef H.Vviv het volgende:
Jorgenson blijft wel voor Del Toro. Denk met één seconde.
Ja, dat is ook wel een goede optie inderdaad, dat hijzelf niet minder is geworden, maar de rest enorme stappen heeft gezetquote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:18 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Vooral de jonge renners zijn een stuk sterker geworden. Met de cijfers van twee jaar geleden kom je niet in de buurt van een top vijf.
Questions parlementaires!quote:
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
7 seconden toch? Of zijn er boni's?
Bobbie zou er 5 minuten over doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:21 schreef Felagund het volgende:
200 meter doe je geen minuut over Bobbie.
Jasch is ook lekker bezig.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Caja Ruralgoden
2.33 voor Tuckwell
Lars Craps.quote:Op woensdag 10 juni 2026 17:10 schreef Mani89 het volgende:
Crassement watch, zijn we terug?
[ afbeelding ]
Nou ja, we kunnen eerder concluderen dat Pol een totaalidioot is. Waarom neem je zo veel risico op 100km van de finish..?quote:
quote:In de afdaling van de Côte de Saint-Maurice-de-Rotherens, op zo’n kleine honderd kilometer van de finish, maakt Seixas in de zevende rit van de Tour Auvergne – Rhône-Alpes (het vroegere Critérium du Dauphiné) een grote fout. Door grind op de weg is een deel van de afzink al geneutraliseerd, maar wanneer de vlag weer omlaag gaat, duikt de 19-jarige kopman van Decathlon CMA CGM snel de afdaling in. Totdat hij in een bocht onderuitgaat.
“Het is een fout van mijn kant. Ik heb geen enkel excuus. Dit was een stommiteit”, is Seixas na de finish eerlijk, met de pleisters over zijn halve lijf geplakt. “In een bocht kwam ik te snel aan. Ik heb de gewoonte aangenomen om bepaalde renners in de afdaling in te halen om zo, zonder te veel krachten te verspillen, posities te winnen. Dat is een strategie die niet zonder risico is. Vandaag heb ik de prijs betaald. Ik dacht de afdaling goed te kennen, omdat ik hem al eens gereden had tijdens de Tour de l’Ain. Maar toch nam ik te veel risico en schatte ik een bocht verkeerd in. Ik kwam aan de buitenkant van een renner terecht.”
Seixas verontschuldigt zich via de media bij alle renners die hij bij zijn manoeuvre in gevaar heeft gebracht. “We daalden met zo’n zeventig kilometer per uur. Ik ging de bewuste bocht te snel in. Er lag grind aan de linkerkant van de weg, waardoor mijn wiel weggleed. Ik maakte een zweefvlucht over het asfalt. Ik gleed door op mijn handen en ja… eigenlijk met mijn hele lichaam. Ik ben daardoor ook overal geschaafd.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |