Voorlopig maken ze nog niet veel tijd goed op die tweequote:
Tuckwell verliest na al ruim een minuut. Zal aan de finish wel boven de anderhalve minuut zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Voorlopig maken ze nog niet veel tijd goed op die twee
Morgen nog een bergrit maar toch
Tuckwell blijft binnen een minuut zo te zien nu
Jij denkt dat Tuckwell gaat winnen?quote:
2x Parijs-Nice gewonnen, daar dromen Pogacar, Vingegaard en Evenepoel van!quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:11 schreef Mani89 het volgende:
Jorgensen moet je nooit favoriet noemen om ook maar iets te winnen.
Nee, normaal Del Toroquote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jij denkt dat Tuckwell gaat winnen?
Dauphine + Tour 2024 was wel echt enorm sterk, ook in het echte hooggebergte. Dat niveau heeft hij daarna niet meer gehaald, mogelijk ook wat meer focus op het kortere werkquote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jorgenson is gewoon te zwaar voor echte hooggebergte. Die gaat niets winnen inderdaad
Zou Seixas normaal wel hoger inschatten, maar die moet het ook nog maar 3 weken laten zien (en niet crashen.. )quote:
Qua uitslagen niet, niveau niet achteruit gegaan.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dauphine + Tour 2024 was wel echt enorm sterk, ook in het echte hooggebergte. Dat niveau heeft hij daarna niet meer gehaald, mogelijk ook wat meer focus op het kortere werk
Dauphine, Tour en ook Vuelta 2025 was toch wel duidelijk minder dan 2024?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:15 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Qua uitslagen niet, niveau niet achteruit gegaan.
Vooral de jonge renners zijn een stuk sterker geworden. Met de cijfers van twee jaar geleden kom je niet in de buurt van een top vijf.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dauphine, Tour en ook Vuelta 2025 was toch wel duidelijk minder dan 2024?
Tirreno was sterk dit jaar, maar dat is niet echt hooggebergte
7 seconden toch? Of zijn er boni's?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:19 schreef H.Vviv het volgende:
Jorgenson blijft wel voor Del Toro. Denk met één seconde.
Ja, dat is ook wel een goede optie inderdaad, dat hijzelf niet minder is geworden, maar de rest enorme stappen heeft gezetquote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:18 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Vooral de jonge renners zijn een stuk sterker geworden. Met de cijfers van twee jaar geleden kom je niet in de buurt van een top vijf.
Questions parlementaires!quote:
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
7 seconden toch? Of zijn er boni's?
Bobbie zou er 5 minuten over doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:21 schreef Felagund het volgende:
200 meter doe je geen minuut over Bobbie.
Jasch is ook lekker bezig.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Caja Ruralgoden
2.33 voor Tuckwell
Lars Craps.quote:Op woensdag 10 juni 2026 17:10 schreef Mani89 het volgende:
Crassement watch, zijn we terug?
[ afbeelding ]
Nou ja, we kunnen eerder concluderen dat Pol een totaalidioot is. Waarom neem je zo veel risico op 100km van de finish..?quote:
quote:In de afdaling van de Côte de Saint-Maurice-de-Rotherens, op zo’n kleine honderd kilometer van de finish, maakt Seixas in de zevende rit van de Tour Auvergne – Rhône-Alpes (het vroegere Critérium du Dauphiné) een grote fout. Door grind op de weg is een deel van de afzink al geneutraliseerd, maar wanneer de vlag weer omlaag gaat, duikt de 19-jarige kopman van Decathlon CMA CGM snel de afdaling in. Totdat hij in een bocht onderuitgaat.
“Het is een fout van mijn kant. Ik heb geen enkel excuus. Dit was een stommiteit”, is Seixas na de finish eerlijk, met de pleisters over zijn halve lijf geplakt. “In een bocht kwam ik te snel aan. Ik heb de gewoonte aangenomen om bepaalde renners in de afdaling in te halen om zo, zonder te veel krachten te verspillen, posities te winnen. Dat is een strategie die niet zonder risico is. Vandaag heb ik de prijs betaald. Ik dacht de afdaling goed te kennen, omdat ik hem al eens gereden had tijdens de Tour de l’Ain. Maar toch nam ik te veel risico en schatte ik een bocht verkeerd in. Ik kwam aan de buitenkant van een renner terecht.”
Seixas verontschuldigt zich via de media bij alle renners die hij bij zijn manoeuvre in gevaar heeft gebracht. “We daalden met zo’n zeventig kilometer per uur. Ik ging de bewuste bocht te snel in. Er lag grind aan de linkerkant van de weg, waardoor mijn wiel weggleed. Ik maakte een zweefvlucht over het asfalt. Ik gleed door op mijn handen en ja… eigenlijk met mijn hele lichaam. Ik ben daardoor ook overal geschaafd.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |