abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221068986
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Lijkt me ook (alhoewel derde toch?). Vermoed ook dat-ie deze week nog wel alsnog betaald wordt.
Inderdaad derde, maar eerste en tweede bij dezelfde hypotheekhouder.
pi_221069191
Florencia V.O.F.
¤ 3.800.000 | 7,5 % rente | 48 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221069224
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:21 schreef ovdm het volgende:
Florencia V.O.F.
¤ 3.800.000 | 7,5 % rente | 48 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekende ijsmakers naam. Ruim 10 jaar geleden was deze aan de beurt:
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:56 schreef didi80 het volgende:

[..]
Iemand die dit aan mij uit kan leggen?

Talamini-Gelato B.V. is failliet.

In de pitch stond:

Wat is de globale organisatorische structuur van de onderneming?
Op advies van mijn accountant is in 2013 mijn bedrijf geherstructureerd.
Teneinde de voortgang van het bedrijf te borgen is er een Stichting Administratiekantoor opgericht, hieronder staat een holding en twee werkmaatschappijen, Talamini Gelato B.V. als productie B.V. en Talamini Gelato Franchise B.V. voor de franchise activiteiten.
In de stichting wordt het bestuur gevormd door mijn tweetal adviseurs ( advocaat en een register accountant) en ikzelf.

Is de stichting Administratiekantoor niet verantwoordelijk voor de onderliggende BV?
pi_221070289
Ilyas binnen 2 minuten ruim 700.000 binnen.

Nog klein beetje beschikbaar. Geinvesteerd bedrag ging net van 750.000 naar 650.000
pi_221070425
Basis meegenomen en morgen is dat ook de bedoeling.
Probleem is wel dat ik nu van zowel Ilyas als Serkan een aantal projecten heb lopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221070704
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Probleem is wel dat ik nu van zowel Ilyas als Serkan een aantal projecten heb lopen.
Dat geldt voor velen denk ik. Ik zie het in dit geval niet als probleem omdat ze inmiddels wel weten hoe ze eea aan moeten pakken. Dat vind ik juist een voordeel tov iemand die zijn eerste object gaat verbouwen. De projecten passen prima binnen hun comfort zone qua locatie en grootte.
  woensdag 17 juni 2026 @ 16:10:07 #82
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_221070738
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die weten goed waar ze mee bezig zijn. Voor beide kan ik het aantal projecten niet op 2 handen tellen.
Nog geen betaling gemist en veel vervroegd afgelost.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_221070775
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:10 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Die weten goed waar ze mee bezig zijn. Voor beide kan ik het aantal projecten niet op 2 handen tellen.
Nog geen betaling gemist en veel vervroegd afgelost.
Ik heb ook vertrouwen in beide, maar het is gewoon prettig om te weten dat als er toch iets gebeurt met een ondernemer, dat je dan maar 1 of 2 projecten van zo iemand hebt. Denk bijvoorbeeld dat er niet veel mensen hier hadden verwacht dat Kas zo in de fout zou gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221070924
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik heb ook vertrouwen in beide, maar het is gewoon prettig om te weten dat als er toch iets gebeurt met een ondernemer, dat je dan maar 1 of 2 projecten van zo iemand hebt. Denk bijvoorbeeld dat er niet veel mensen hier hadden verwacht dat Kas zo in de fout zou gaan.
Je hebt gelijk dat wanneer Serkan volgende maand een, ik noem maar een dwarsstraat, een golfresort in aanbouw zou kopen, een eventueel falen al zijn projecten in gevaar zou kunnen brengen. Daarom voor mij vrijwel altijd schijf 1a, dan moet het raar lopen wil een courant object dat niet opbrengen.
pi_221071018
Project met tweede hypotheek op een 2-onder-1 kap woning in Vinkeveen met een waarde van 185k
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=32721

Dat is wel een hele lage waarde voor een 2-onder-1 kap. Oorzaak: geen bestemming wonen
pi_221073239
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bekende ijsmakers naam. Ruim 10 jaar geleden was deze aan de beurt:
[..]

Talamini-Gelato was volgens mij nooit verbonden met Florencia - voor zover ik weet is Florencia nooit failliet gegaan (en bestaat al sinds 1932).

De failliete ijsfabriek in Dordrecht was van Riccardo Talamini. De oprichter van Florencia heeft wel een zoon Riccardo, maar die moet ouder zijn en was tandarts zijn volgens deze pagina. De Dordrechtse Riccardo heeft zelfmoord gepleegd en stond niet op goede voet met zijn naamgenoten in Nederland. https://www.ad.nl/dordrec(...)l-praatjes~aa97ca04/

Tot zover deze familiegeschiedenis. :) Florencia is in Den Haag echt een begrip, kwam er vroeger vaak.
pi_221075867
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:43 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Talamini-Gelato was volgens mij nooit verbonden met Florencia - voor zover ik weet is Florencia nooit failliet gegaan (en bestaat al sinds 1932).

De failliete ijsfabriek in Dordrecht was van Riccardo Talamini. De oprichter van Florencia heeft wel een zoon Riccardo, maar die moet ouder zijn en was tandarts zijn volgens deze pagina. De Dordrechtse Riccardo heeft zelfmoord gepleegd en stond niet op goede voet met zijn naamgenoten in Nederland. https://www.ad.nl/dordrec(...)l-praatjes~aa97ca04/

Tot zover deze familiegeschiedenis. :) Florencia is in Den Haag echt een begrip, kwam er vroeger vaak.
Voor zover ik weet ( als voormalig inwoner van Den Haag) is de familie Talamini wel degelijk eigenaar van Florencia, in elk geval toen ik er woonde en ik heb nooit gehoord dat deze zaak in andere handen is gekomen. Uit een boek dat ik las over deze branche leerde ik dat er vele takken van deze familie zijn. Volgens mij was er trouwens vroeger ( tot jaren 90) ook een ijssalon die Talamini heette en waarvan de eigenaar niet direct met de Florencia Talamini’s verbonden waren. Deze zaak is overigens het bewijs dat om als winkel / horeca succesvol te zijn het helemaal niet nodig is het interieur telkens voor een vermogen te vernieuwen. Hun inrichting doen ze al decennia mee en de klanten blijven maar komen.
En on topic, ik neem m mee!

[ Bericht 2% gewijzigd door Zonnigetoekomst62 op 17-06-2026 23:33:18 ]
pi_221076686
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 23:22 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Voor zover ik weet ( als voormalig inwoner van Den Haag) is de familie Talamini wel degelijk eigenaar van Florencia, in elk geval toen ik er woonde en ik heb nooit gehoord dat deze zaak in andere handen is gekomen.
Grootmoeder Adriana is zo te lezen een nicht die de zaak in 1985 over heeft genomen. Dus ja, nog steeds familie maar niet de naam Talamini.
http://uitgeverdaarom.nl/(...)cia%20Den%20Haag.pdf

Verder ken ik als niet Hagenaar alleen ijssalon Marinello, daar kwam ik altijd langs wanneer ik naar Den Haag ging om Amerikaanse import LP's en CD's te kopen bij o.a Rhytym Import, die toevallig ook in de Torenstraat zat. Op de terugweg naar het station nam ik daar vaak een ijsje.
pi_221076961
Marinello zat in de Spuistraat, ook een begrip idd!
pi_221076984

[ Bericht 100% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 18-06-2026 08:15:54 ]
pi_221077085
Back on topic, zat nog even naar de nieuwe SIG te kijken, was benieuwd naar de koopprijs. Kadaster heeft alleen info van de winkel (16), niet van 16B.

WILLEM VLIEGENSTRAAT 16 6214AT MAASTRICHT datum: 20-04-2026 koopsom: EUR 275.000,000,-.
pi_221077349
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:43 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Vraagje,…
Maar heb je hem alles afwegende zelf ook meegenomen?
Zelf twijfelde ik een beetje maar heb hem uiteindelijk wel klein meegenomen.
pi_221077416
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 09:46 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
Vraagje,…
Maar heb je hem alles afwegende zelf ook meegenomen?
Zelf twijfelde ik een beetje maar heb hem uiteindelijk wel klein meegenomen.
Nee natuurlijk niet. 😀
Rente te laag voor in feite een bouwproject door onervaren ontwikkelaars. Geen koop-aanneemovereenkomsten dus hoog risico. Als het serieus mis gaat biedt de ijssalon maar matig comfort vrees ik.
pi_221077579
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 08:05 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Marinello zat in de Spuistraat, ook een begrip idd!
En daarna aan de Lange Poten.
En nu heb ik trek in Italiaans ijs. :P

Ik neem hem ook niet mee, al was het alleen maar omdat de investeringcentjes even op zijn en ik er dus niet serieus naar heb gekeken. Volgende maand weer nieuwe kansen.
pi_221077829
Linkje bedrijfs units Leeuwarden bij collin
SPOILER
pi_221078031
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:51 schreef Fredericm het volgende:
SPOILER
Units zijn niet state of the art, maar met een pimp-verduurzamings-actie zeker weer goed courant. Zie zelf de woonbestemming niet zo snel komen, maar als je verder een beetje street-viewed wordt er meer gewoond wordt op het indu-terrein. Veel huuskes met bootjes in de sloot. Risico niet groot maar daar is de rente ook naar.
pi_221078526
Achterstand bij CCF, woonhuis waarop hypotheek is gevestigd staat op Funda.

SPOILER
pi_221078563
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 08:47 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Back on topic, zat nog even naar de nieuwe SIG te kijken, was benieuwd naar de koopprijs. Kadaster heeft alleen info van de winkel (16), niet van 16B.

WILLEM VLIEGENSTRAAT 16 6214AT MAASTRICHT datum: 20-04-2026 koopsom: EUR 275.000,000,-.
Ik vermoed 3 nullen teveel? :)
Zeker dat dit niet inclusief 16B is? In dat geval komt ¤275 (koopsom 16) + ¤279 (WOZ 16B) = ¤554 redelijk in de buurt van de vermelde marktwaarde van ¤600 en kleiner dan het leenbedrag van ¤480 (x1000).

Meeste winkels rondom de broodjeszaak lijken de afgelopen jaren gestopt te zijn, dus de huurinkomsten hiervan zijn op termijn niet zo zeker. Misschien dat verbouwen tot appartement dan een optie is.
pi_221078605
Alle nullen stonden zo in het sms bericht van het kadaster. 🤔

Voor 16 en 16b samen zou het te weinig zijn lijkt me, maar wel raar dat 16b geen koopsom gaf.

Edit: toch maar een volledig koopsomoverzicht opgevraagd en ik twijfel - wonen met bedrijvigheid staat er, dus dan zou het om 16 + 16B gaan.

https://drive.google.com/(...)C-s/view?usp=sharing

[ Bericht 50% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 18-06-2026 13:31:10 ]
pi_221079276
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:51 schreef Fredericm het volgende:
SPOILER
Is dat dezelfde mevr. N.F. Dijkstra als in dit faillissementsdossier dat zich al 15 jaar voortsleept? Ik kan het nadrukkelijk zo niet bewijzen, maar wie hier wel in investeert zou er goed aan doen dit even na te kijken.
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')