https://www.rijksoverheid(...)ein-start-op-15-juniquote:Het ticket waarmee mensen deze zomer voordelig met de trein kunnen reizen gaat ‘Nederland Dal Vrij Trein’ heten. Zowel de Eerste als Tweede Kamer zijn akkoord met de budgettaire aanpassing die dit tijdelijke product mogelijk maakt. Ook heeft het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat afspraken gemaakt met vervoerders en overheden over de uitvoering. Nederland Dal Vrij Trein gaat op maandag 15 juni van start.
Nou vertel: ga je hem aanschaffen en leuke dingen doen met de trein?quote:Reizigers kunnen met Nederland Dal Vrij Trein in de periode van 15 juni tot en met vrijdag uiterlijk 31 augustus voor ¤ 49 per maand in de daluren en in de weekenden onbeperkt tweedeklas reizen in alle binnenlandse treinen. Omdat er weinig tijd is om dit nieuwe product in te voeren, is ervoor gekozen om zoveel mogelijk aan te sluiten bij een bestaand product, het huidige NS Flex Dal Vrij-abonnement van ¤ 127,95 per maand. Het maandabonnement is uiterlijk af te sluiten tot 31 juli.
Nieuwe gebruikers van Nederland Dal Vrij Trein kunnen dit abonnement vanaf 15 juni aanschaffen via de NS-kaartautomaten op stations (‘reizen-op-saldo’, met een persoonsgebonden ov-chipkaart) of via de NS-webshop (‘reizen-op-rekening’). Voor bestaande abonnementhouders van NS Flex Dal Vrij geldt tijdelijk een lagere prijs. Het ticket is maandelijks opzegbaar. Het kabinet stelt in totaal ¤ 118 miljoen beschikbaar voor Nederland Dal Vrij Trein.
Ja. Dat kan ik mij ook herinneren. Al het OV in heel Nederland.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:12 schreef Ama het volgende:
Oh flauw, het zou eerst ook voor de bus enz zijn.
Dat was wel leuk geweest.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat kan ik mij ook herinneren. Al het OV in heel Nederland.
En nu is het alleen de trein.
Maar wel zolang de voorraad strekt. Als het budget van de overheid hiervoor op is heeft de rest die zo'n goedkoop abbo wil pech. Snel erbij zijn dus.quote:Het maandabonnement is uiterlijk af te sluiten tot 31 juli.
Ik neem aan dat de mensen die nu NS Flex Dal Vrij op hun kaart hebben staan, automatisch die goedkopere versie krijgen?quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar wel zolang de voorraad strekt. Als het budget van de overheid hiervoor op is heeft de rest die zo'n goedkoop abbo wil pech. Snel erbij zijn dus.
Ik heb zowat gratis vervoer voor 12 euro per maand voor 2 personen in dal tot een max van 700 euro per jaar aan wat de reis kost. Daar maak ik al amper gebruik van. En in de zomerperiode al helemaal niet want die actie zal wel zorgen voor een enorme drukte.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)ein-start-op-15-juni
Dat is die OV-kaart voor de zomer die 49 euro gaat kosten. Vanaf maandag is ie er.
Het is alleen wel alleen voor de trein. Niet ook voor de bus, zoals eerst gedacht werd.
[..]
Nou vertel: ga je hem aanschaffen en leuke dingen doen met de trein?
Ja, die berichten heb ik ook gelezen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de mensen die nu NS Flex Dal Vrij op hun kaart hebben staan, automatisch die goedkopere versie krijgen?
Dan kan het wel eens snel op zijn, ja.
Neen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:00 schreef capricia het volgende:
Nou vertel: ga je hem aanschaffen en leuke dingen doen met de trein?
Die gaan minder betalen maar er staat nergens dat ze dat tarief gaan betalen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de mensen die nu NS Flex Dal Vrij op hun kaart hebben staan, automatisch die goedkopere versie krijgen?
Dan kan het wel eens snel op zijn, ja.
Waarom verwacht je enorme drukte?quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik heb zowat gratis vervoer voor 12 euro per maand voor 2 personen in dal tot een max van 700 euro per jaar aan wat de reis kost. Daar maak ik al amper gebruik van. En in de zomerperiode al helemaal niet want die actie zal wel zorgen voor een enorme drukte.
Maar voor kinderen/jong volwassenen uiteraard een welkome actie. Die kunnen die drukte wel handelen.
Vanwege de aanbeiding. Dat gaat zeker veel mensen aantrekken.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom verwacht je enorme drukte?
Waarom?quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vanwege de aanbeiding. Dat gaat zeker veel mensen aantrekken.
Kinderen tot 12 kunnen op een Railrunner.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom?
Met een gezin ben je nog steeds 200¤ kwijt en je kunt alleen reizen van station naar station op kut tijden.
En je moet voor ieder persoon een persoonlijke OV-chipkaart aanschaffen a 7,50. Ook voor kinderen. En daar moet je onder de 12 dan weer Kids-vrij op zetten.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom?
Met een gezin ben je nog steeds 200¤ kwijt en je kunt alleen reizen van station naar station op kut tijden.
Je kunt dan beter een groepsticket kopen. Dat is voor een beetje treinreis als interessant vanaf twee personen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
En je moet voor ieder persoon een persoonlijke OV-chipkaart aanschaffen a 7,50. Ook voor kinderen. En daar moet je onder de 12 dan weer Kids-vrij op zetten.
Als ik het allemaal goed begrijp.![]()
[ x ]
Maar werkt dat ook met dat Nederland Dal Vrij van 49 euro?quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt dan beter een groepsticket kopen. Dat is voor een beetje treinreis als interessant vanaf twee personen.
Nee, maar als je met meerdere personen exact dezelfde reis gaat maken, is dat gewoon goedkoper.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar werkt dat ook met dat Nederland Dal Vrij van 49 euro?
En dan sta je in Kaatsheuvel en dan moet je nog voor 20 euro met de bus. Om rond 12'en eindelijk aan je dagje efteling te beginnenquote:Op donderdag 11 juni 2026 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
En je moet voor ieder persoon een persoonlijke OV-chipkaart aanschaffen a 7,50. Ook voor kinderen. En daar moet je onder de 12 dan weer Kids-vrij op zetten.
Als ik het allemaal goed begrijp.![]()
[ x ]
Er is precies geen doelgroep voor deze zomer actie.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Kinderen tot 12 kunnen op een Railrunner.
Dat is voor een dag. Wat ik begrijp is die aanbieding een maand product onbeperkt reizen. Of heb ik het mis?quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt dan beter een groepsticket kopen. Dat is voor een beetje treinreis als interessant vanaf twee personen.
Ja. Is 49 euro voor een maand (daluren).quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is voor een dag. Wat ik begrijp is die aanbieding een maand product onbeperkt reizen. Of heb ik het mis?
Mooi, zeker voor de jeugd zoals wij vroeger de tienertoer hadden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Is 49 euro voor een maand (daluren).
Hele volksstammen zullen niet doorhebben dat dit gaat gebeuren als ze het laten doorlopen na 15 augustus, dus gewoon een verdienmodel voor de spoorwegen. Echt schandalig dat het abonnement niet automatisch stopt na 31 augustus. En natuurlijk is er de hoop dat velen vergeten hun abonnement na 15 september ook stop te zetten, zodat het nog meer cashen wordt.quote:Goed om te weten
Je kunt het abonnement van 15 juni t/m 31 juli 2026 afsluiten voor ¤ 49 per maand. Bestel je het abonnement bijvoorbeeld op 15 juli? Dan reis je voordelig t/m 15 augustus. Na deze maand loopt je abonnement automatisch door als NS Flex Dal Vrij. Dit kost ¤ 127,95 per maand of ¤ 59,95 per maand als je 65 jaar of ouder bent
Nou ja ik zie veel jeugd daar dan toch gebruik van maken. Ik ben geen 14-18 meer maar zou dat zo zijn dan wist ik het wel.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom?
Nee, zeker ook niet onbeperkt. Alleen in de daluren.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is voor een dag. Wat ik begrijp is die aanbieding een maand product onbeperkt reizen. Of heb ik het mis?
Oke, maar ik bedoel door geheel Nederland kunnen reizen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, zeker ook niet onbeperkt. Alleen in de daluren.
Zoals ik het nu begrijp kun je de korting op het abonnement maximaal een of twee volle kalendermaanden laten lopen. Dus als je op 15 juni of 15 juli afsluit, stopt jouw korting op 15 augustus. Sluit je bijvoorbeeld op 23 juni of 23 juli af, dan stopt jouw korting op 23 augustus. Daarna betaal je doodleuk ¤ 127,95 als je niet of vergeet op te zeggen.quote:Goed om te weten
Je kunt het abonnement van 15 juni t/m 31 juli 2026 afsluiten voor ¤ 49 per maand. Bestel je het abonnement bijvoorbeeld op 15 juli? Dan reis je voordelig t/m 15 augustus. Na deze maand loopt je abonnement automatisch door als NS Flex Dal Vrij. Dit kost ¤ 127,95 per maand of ¤ 59,95 per maand als je 65 jaar of ouder bent
Dat ben ik wel met je eens. Het zou ook automatisch stopgezet moeten worden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:16 schreef Zelva het volgende:
Oh, wacht even, ik heb denk verkeerd gelezen.
[..]
Zoals ik het nu begrijp kun je de korting op het abonnement maximaal een of twee volle kalendermaanden laten lopen. Dus als je op 15 juni of 15 juli afsluit, stopt jouw korting op 15 augustus. Sluit je bijvoorbeeld op 23 juni of 23 juli af, dan stopt jouw korting op 23 augustus. Daarna betaal je doodleuk ¤ 127,95 als je niet of vergeet op te zeggen.
Dat is helemáál een volstrekt bi-zar-re constructie als de overheid adverteert dat het tot en met 31 augustus loopt. Hoe onduidelijk wil je het hebben?
Stukje teleurstelling. Maar ik overweeg toch aanschaf.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:00 schreef capricia het volgende:
Niet ook voor de bus, zoals eerst gedacht werd.
Als je vaker gaat reizen is het zo slecht niet. Voor een dagje Efteling met je kinderen zijn er veel betere opties zoals groeps/railrunner of auto etc. Maar zeker voor jeugd die gewoon op pad willen gaan in de vakantie bijvoorbeeld dagje strand om de beest uit te hangen of stedentripjes kan het een voordeel zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:35 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Stukje teleurstelling. Maar ik overweeg toch aanschaf.
Meen ook gelezen te hebben dat 't niet samen met een dal voordeel op één kaart kan. Moet je ook nog 'n extra kaart aanschaffen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:22 schreef Adames het volgende:
Ik dacht dat OV Chipkaart al ten einde was
Duf dat je hem alsnog moet aanschaffen hiervoor, terwijl er al een alternatief ligt.
Idd, ook net alsof ze iets doen tegen hoge brandstofprijzen (dat was toch de aanleiding). Maar hier hebben mensen die met de auto naar hun werk moeten helemaal niks aan. En dan ook nog alleen in de zomer. Echt alleen iets voor dagjes uit.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:33 schreef Zelva het volgende:
De overheid gaat 118 miljoen hiervoor overmaken aan de spoorwegen. De maximale besparing voor een consument is ¤ 157,90, twee keer ¤ 127,95 - twee keer ¤ 49,00. Deel je dat door 118 miljoen, dan zouden dus 747.308 reizigers dit abonnement volledig voor beide maanden moeten gaan afsluiten! Dat gaat natuurlijk nooit gebeurenWat gaan ze met al dat geld doen?
Ook hilarisch dat ze net doen alsof dit moeilijk te realiseren was of zo. Dit is een kwestie van een knopje omzetten, er zijn zo vaak kortingen op abonnementen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |