Oh, dat smoesje gebruiken ze niet alleen in Argentinië (al heet het daar geen DHL)?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik word stapelgek van DHL. Voor de 4e achtereenvolgende keer ben ik thuis, blijf ik thuis en krijg ik bericht dat ik niet thuis ben
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 6 juni 2026 15:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oh, dat smoesje gebruiken ze niet alleen in Argentinië (al heet het daar geen DHL)?
And now for something completely different... Het is vandaag 06-06-2026. Dus Tipica Reizen mag vandaag 20 kaarsjes uitblazen(ik vond 666 wel een leuke startdatum). En zo moeders maar even bellen, want ook die is jarig
Hoera…tijd voor Taarrrrt 🎂quote:Op zaterdag 6 juni 2026 15:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oh, dat smoesje gebruiken ze niet alleen in Argentinië (al heet het daar geen DHL)?
And now for something completely different... Het is vandaag 06-06-2026. Dus Tipica Reizen mag vandaag 20 kaarsjes uitblazen(ik vond 666 wel een leuke startdatum). En zo moeders maar even bellen, want ook die is jarig
😻quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Oehoe....ergens volgende week heb ik weer een kat in huis
Zo aso als mensen dat doen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Men tipte mij de biechtstoel voor mijn omkleedpraktijken. Daar heb ik vast meer dan 5 minuten nodig dus ik deed het toch maar int openbaar. Dak van de kerk zit er nog op
Optredens gingen oké, maar we hebben het weleens beter gedaan (wind/woei buiten vs akoestiek binnen).
Daarna ben ik bijna mensen gaan slaan.
Het is een zangdagje, overal in de stad optredens. Dus publiek komt en gaat. En op buitenplekken gaat het (markt)leven door.
In de kerk ook inloop.
Dan kun je onder een optreden (waar ik naar luisterde) gaan zitten of gaan ZITTEN .
Toen de dames eenmaal achter mij zaten en op gesprekstoon hadden overlegd over het eea heb ik me eens omgedraaid voor een Ssst. Kreeg ik een sorry voor terug.
De kwek was even stil, daarna startte het weer.
Toen ik ze verzocht ajb stil te zijn, omdat ik wél wil luisteren naar het optreden en dit ontzettend afleidt.
Dit keer geen sorry. Daarna wel nog steeds (minder veel) kwek.
Toen wilde ik gaan slaan maar dat heb ik toch maar niet gedaan.
Zo te zien zaten de dames zelf ook bij een koor, dan moet je zeker beter weten
Hopelijk wordt ie niet met DHL geleverdquote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Oehoe....ergens volgende week heb ik weer een kat in huis
Ik sprak laatst ook een paar dames op de rij voor ons aan, het is ZO irritant, dat oplichtende scherm (kennelijk was Instagram interessanter dan de film).quote:Op zaterdag 6 juni 2026 18:49 schreef Goitske het volgende:
[..]
Zo aso als mensen dat doen.
Vandaag in de bios werd een groep verwijderd wegens praten en klooien met hun telefoons. Was echt bloed irritant ga dan niet naar de bios en vervolgens zeggen we willen ons geld terug. Nee meid je hebt de regels overtreden je bent verwijderd uit de zaal de groeten
quote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hopelijk wordt ie niet met DHL geleverd
Wat een luxe dat de bioscoop daar wat aan doet!quote:Op zaterdag 6 juni 2026 18:49 schreef Goitske het volgende:
[..]
Zo aso als mensen dat doen.
Vandaag in de bios werd een groep verwijderd wegens praten en klooien met hun telefoons. Was echt bloed irritant ga dan niet naar de bios en vervolgens zeggen we willen ons geld terug. Nee meid je hebt de regels overtreden je bent verwijderd uit de zaal de groeten
Ze gingen eerst in de zaal de discussie aan en daarna buiten de zaal. Toevallig ging mn man even de zaal uit en heeft zich er mee bemoeid om het meisje van de Pathe even te helpen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik sprak laatst ook een paar dames op de rij voor ons aan, het is ZO irritant, dat oplichtende scherm (kennelijk was Instagram interessanter dan de film).
Pathe doet daar wat aan. In het begin krijg je een scherm dat je de overlast kan melden via een sms aan een bepaald nummer met welke pathe zaal nummer en klachtquote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat een luxe dat de bioscoop daar wat aan doet!
Is een van die stops ervoor dan bij jou in de buurt? Of moet ze van IJsselstein nog naar jou?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 18:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Nog meer nieuws, het gaat zaterdag worden. Ergens in de buurt van IJsselstein. En nog 2 stops ervoor. Ik zit nu in de "transport app groep" en van de week moet er even gekeken worden wat de stops ervoor worden.
Nou is degene die ik het eerst zou vragen zaterdag niet beschikbaar
quote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hopelijk wordt ie niet met DHL geleverd
Ja was erg gezelligquote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Is een van die stops ervoor dan bij jou in de buurt? Of moet ze van IJsselstein nog naar jou?
En een datumhoera!
@:Sarabi wat vervelend van het scherm! Is dat niet iets wat onder een verzekering zou kunnen vallen?
@:Cat-astrophe wat ergerlijk van die kwekkersga dan gewoon buiten zitten samen..
@:Tele6 en @:Vanyel hebben jullie het leuk gehad met de bootjes?
Op de site stonden 2 plekken (naast Duitsland waar het eerst naar toe gaat) Arnhem en IJsselstein. Maar nu hoorde ik dat het eindpunt IJsselstein is en dan nog 2 plekken (voorheen ooit een keer Tiel en in Haps).quote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Is een van die stops ervoor dan bij jou in de buurt? Of moet ze van IJsselstein nog naar jou?
En een datumhoera!
@:Sarabi wat vervelend van het scherm! Is dat niet iets wat onder een verzekering zou kunnen vallen?
@:Cat-astrophe wat ergerlijk van die kwekkersga dan gewoon buiten zitten samen..
@:Tele6 en @:Vanyel hebben jullie het leuk gehad met de bootjes?
Ik dacht dat je je kat altijd op Schiphol moest komen halenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Op de site stonden 2 plekken (naast Duitsland waar het eerst naar toe gaat) Arnhem en IJsselstein. Maar nu hoorde ik dat het eindpunt IJsselstein is en dan nog 2 plekken (voorheen ooit een keer Tiel en in Haps).
Maar mail gestuurd naar de adoptiedame met uitleg waarom IJsselstein (en ook Tiel) lastig is.
Schijnt te verschillen. De honden wel vanaf een vliegveld (ook Eindhoven langs zien komen) maar de katten gaan per busje, vertrekken op vrijdag en komen op zaterdag aan in Nederland (wist ik ook niet)quote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:21 schreef Blues het volgende:
Ik dacht dat je je kat altijd op Schiphol moest komen halen
Dat had ik ook bij een vriendin en bij mijn broer. Klaagzangen van hier tot Tokyo maar toen ik de foto's zag viel het enorm mee.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hopelijk morgen een vrolijkere nichtjesdag @:vlindertje89
Ik ben echt zo'n slecht referentiepunt als het gaat om ogen![]()
Collega heeft vorige week een ooglid correctie laten doen. Vandaag geīnformeerd hoe het ging.
Dik, gezwollen, bont en blauw moeilijkmoeilijk maar nu ging het een beetje beter.
Sneu voor haar. Bij mij viel de zwelling en blauwe plekken echt mee.
Net een foto gestuurd van hoe ik eruit zag toen (zelfde dag als haar). 'Ja, zo ziet het bij mij ook uit!'
Oké dan
Dit is wel ideaal hoor, 2 dagen een huilende baby en dan teruggevenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:06 schreef vlindertje89 het volgende:
En hoi!![]()
Nichtje2 kwam vanochtend om 10.15u en het is behoorlijk hard werken geweestze had in de auto even geslapen, maar wel maar halfuur en normaal slaapt ze 9-11. Broertje ging om 11 weg en ik ben maar met haar stukje gaan wandelen want ze was echt niet te genieten. Met stukjes cracotte en lopend was ze gelukkig wel stil. Daarna brood gegeten, fles gegeven en in bed gelegd, maar ze was zo moe dat het niet lukte. Steeds bijna in slaap en dan weer krijsen, ook als ik r vast had. Na een uur heb ik de draagzak gehaald en haar daarin gedaan en toen sliep ze binnen vijf minuten. Was wel heel schattig
en heb haar slapend in bed kunnen leggen
dus ik kon ook even twee uur op de bank. Toen ze wakker was, wilde ik mijn nieuwe tweedehands lens ophalen die ik heb gekocht begin vd week. Dus wagen en draagzak en baby in de auto. Eenmaal daar bedacht ik me dat ik mn camera en adapter eig mee had willen/moeten nemen
want tweedehands, dus wil dan natuurlijk wel even checken of alles echt goed werkt enz. Beetje jammer. Wel bij de supergrote supermarkt wat boodschappen gedaan, inclusief lekker avondeten voor mezelf, en daarna weer terug. Ze heeft alleen in de auto heen en terug deels gehuild gelukkig, niet in de winkel. Thuis spelen, eten, spelen, fles, slapen. Met een hoop gehuil ook tussendoor. In slaap krijgen ging gelukkig een stuk vlotter, ze was niet zķ veel te moe als vanmiddag. Hopelijk is morgen meer haar dag
.
Lekker bezig!quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:33 schreef Tuindier het volgende:
Rustige dag en ‘even’ in de tuin werken, werd een hele middag in de tuin, inclusief het snoeien van de haag in de voortuin, en daarna die van de buurvrouw als we dan toch bezig waren (uiteraard in overleg, ze was er erg blij mee). Toen nog ‘even’ het gras gemaaid en nu met de voetje omhoog op de bank. Ik overweeg friet voor het avondeten.
quote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:59 schreef vlindertje89 het volgende:
@Tele6 en @Vanyel hebben jullie het leuk gehad met de bootjes?
Mijn ouders zitten nu bij de Bokkenrijders (openlucht voorstelling)quote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmmm de regen waait m'n balkon op, waar de was staat. Hopelijk de laatste bui, dan heb ik ergens morgen misschien nog een droge was.
Wel sneu voor de mensen op het Free your mind festival, die zijn nu doorweekt.
Ja zoiets als mobiel aan plafond. Maar wij zijn zo onhandig en weet niet hoe dit zou moeten kunnenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:55 schreef AnneX het volgende:
Spannend Kaat!
@:Blues mooie Madeleines. En mooie bellen.![]()
Zit er een touwghie aan? Heeft Zus vanuit Leerdam suggesties?
In de woonkamer in de hoek als mobiel? Of zijn ze (te) zwaar?
Zegt Pinterest iets hierover?
Wat een gedoe met nichtje, Vlinder.
Vandaag was voor mij een hh dagje met allerlei bezigheden.
MnX zat op zijn bootje.
quote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja zoiets als mobiel aan plafond. Maar wij zijn zo onhandig en weet niet hoe dit zou moeten kunnen
Goed punt, even uitzoeken.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 19:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Als je nog iemand zoekt om te rijden, als ik thuis ben help ik graag.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Schijnt te verschillen. De honden wel vanaf een vliegveld (ook Eindhoven langs zien komen) maar de katten gaan per busje, vertrekken op vrijdag en komen op zaterdag aan in Nederland (wist ik ook niet)
Oh ja! Zoiets, alleen dan met het touw wat er aan hoort ipv visdraad. Maar visdraad zie je natuurlijk niet zo duidelijk..quote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou een paar van deze dingen in het plafond schroeven en met visdraad die bollen er aan hangen. Of eerst even testen met iets van gelijk gewicht.
Bij ons ookquote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:18 schreef Tele6 het volgende:
We hebben de boot met vluchtelingen een extra extra groot applaus gegeven.
Ja vinnik wel raar.quote:Mijn collega's wilden niet applaudisseren voor de politieboot. Maar zijn de agenten die hun nek uitsteken om op zo'n boot te gaan niet juist applauswaardig? Ik snapte het niet helemaal
Hé…een idee! Vraag het Marina zelf!quote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja zoiets als mobiel aan plafond. Maar wij zijn zo onhandig en weet niet hoe dit zou moeten kunnen
Zit aan allemaal touw in verschillende lengtes, dat Marinka er dan zelf omknoopt. Dus dat wil ik zo laten en dan in allemaal verschillende lengtes ook ophangen.
Ergens![]()
Inspiratie ja, had ook al gekeken op haar site.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:11 schreef AnneX het volgende:
Hé…een idee! Vraag het Marina zelf!
https://www.rtvutrecht.nl(...)ten-doen-wat-jij-wil
Dit beeld kwam ik tegen. Nu de ruimte nog…
Of in twee delen. https://www.marinkevanzandwijk.nl/work/refracties
Goedkoper dan een beeldscherm gelukkigquote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:56 schreef Sarabi het volgende:
En terugkomend op de OP, 2 van mijn regenboognagels zijn gesneuveld vandaag
Sigma 100-400 F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary met Nikon F Mount. Ben erg benieuwd! Op de fotocursus vorig weekend had iemand hem in canon mount, en ik mis toch op mn 80-200 en 50-250 vaak wat zoomvermogen voor mn gevoel. En haar foto's waren ook echt heel scherp. En toen was er een nauwelijks-gebruikssporen versie met de goede lensmount voor een oke prijs bij K-E, dus maar besteld. Ik bestel liever bij de paarse camerawinkel, die vind ik veel klantvriendelijker, maar die hadden hem niet en gezien afhankelijk van wat klanten aan hen verkopen ga ik daar ook niet op wachten.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goedkoper dan een beeldscherm gelukkig![]()
Wat voor een lens heb je gekocht @:vlindertje89
Oh wat ontzettend lief van je, hou ik zeker in gedachtenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goed punt, even uitzoeken.
Bierfietstocht was gezellig, daarna zijn we 20 minuten verder gereden naar Hengelo. Daar waren de Nederlande Kampioenschappen voor thuisbrouwers. Veel bekende van ons dus we wilden ze even aanmoedigen. Was ook nog erg gezellig. Nu naar huis en dan morgen nog een dag festival (helpen bij een bevriende brouwer dus niet zo druk als normaal).
[..]
Als je nog iemand zoekt om te rijden, als ik thuis ben help ik graag.
Leuk hč, GASquote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Sigma 100-400 F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary met Nikon F Mount. Ben erg benieuwd! Op de fotocursus vorig weekend had iemand hem in canon mount, en ik mis toch op mn 80-200 en 50-250 vaak wat zoomvermogen voor mn gevoel. En haar foto's waren ook echt heel scherp. En toen was er een nauwelijks-gebruikssporen versie met de goede lensmount voor een oke prijs bij K-E, dus maar besteld. Ik bestel liever bij de paarse camerawinkel, die vind ik veel klantvriendelijker, maar die hadden hem niet en gezien afhankelijk van wat klanten aan hen verkopen ga ik daar ook niet op wachten.
Mwah scheelt niet veelquote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goedkoper dan een beeldscherm gelukkig![]()
Haha, jepquote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Leuk hč, GASLeuk speelgoed, Sigma heeft wel leuk spul tegenwoordig. De Art serie objectieven vind ik gaaf. Wel duur, maar ook erg goed.
Ik dacht dat het nog wel mee viel met je maar twee 80-200 f/2.8 is best ernstigquote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:27 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, jep![]()
Ik ga wel mn af-d 80-200 en misschien ook mn af-s 80-200 (beide f2.8) verkopen. De af-d sowieso, want de af-s vind ik zowel scherper als heeft ook op mn z50ii body met ftz nog autofocus. Ik zat ook nog te gluren naar een 70-200 f4 van Nikon om evt de 80-200 door te vervangen; iets minder lichtsterk maar wel kilo lichter. Maar ik wil eerst de 100-400 proberen, misschien heb ik daar wel genoeg aan. En die bij cameranu is ook verkocht dus dat scheelt weer mezelf moeten inhouden
Haha ik had er wel een goede reden voor, hoor!quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat het nog wel mee viel met je maar twee 80-200 f/2.8 is best ernstig
Ik zou er eentje houden eerlijk gezegd. Als lichtsterkte geen punt is pak je de Sigma, is het wel een punt pak je de 2.8
Lichtsterkte laat zich door niets vervangen behalve door een nog hogere lichtsterkte
Het zegt niets over volgend jaar natuurlijk. Maar we hadden simpelweg geen tijd en zin om blaadje voor blaadje die boom te ontdoen van de plaag dus toen de schaar er maar bij gepakt. Twee van de drie hangen in elk geval vol met fruit dit jaar. De derde heeft een paar appeltjes maar het is al een wonder dat die leeft. We hebben hem van mijn schoonmoeder gekregen, waar hij 10 jaar in een pot heeft gestaan zonder enige verzorging.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:42 schreef derLudolf het volgende:
Fijn! Appelboom bij m'n ouders heeft er alle aantal jaar last van en dit jaar en vorig jaar geen/amper appels. Misschien maar rigoreus snoeien.
Wij hebben nog nooit genoeg appels in de boom gehad dat dat nodig was. Misschien dit jaarquote:Op zondag 7 juni 2026 08:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zegt niets over volgend jaar natuurlijk. Maar we hadden simpelweg geen tijd en zin om blaadje voor blaadje die boom te ontdoen van de plaag dus toen de schaar er maar bij gepakt. Twee van de drie hangen in elk geval vol met fruit dit jaar. De derde heeft een paar appeltjes maar het is al een wonder dat die leeft. We hebben hem van mijn schoonmoeder gekregen, waar hij 10 jaar in een pot heeft gestaan zonder enige verzorging.
Dunnen jij en @:sigme en @:gcjoel en andere appelboomeigenaren appels eigenlijk uit?
We hebben dat twee jaar terug niet gedaan, dat was onze eerste oogst maar met kleine harde appels. Vorig jaar wel en toen volgroeide smakelijke appels.
Verf en lenzen.quote:Op zondag 7 juni 2026 02:48 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik ken Sigma enkel van de verf
Mama had vroeger een verfwinkel
Dat doe ik wil in elk geval. Ik ga denk ik in de herfst brandhout maken van een hele grote appelboom in m'n tuin, vorig jaar zaten er vijf kleine appels aan. Ik wil dan een aantal nieuwe half stam bomen op die plek gaan zetten.quote:Op zondag 7 juni 2026 08:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dunnen jij en @:sigme en @:gcjoel en andere appelboomeigenaren appels eigenlijk uit?
We hebben dat twee jaar terug niet gedaan, dat was onze eerste oogst maar met kleine harde appels. Vorig jaar wel en toen volgroeide smakelijke appels.
Mijn pensioen potje dankt jequote:Op zondag 7 juni 2026 08:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Verf en lenzen.
Verf koop ik niet want Amerikaans. Ik heb net even gelezen hoe het met Akzo zit, ik dacht dat het werd overgenomen maar ze fuseren met een kleinere Amerikaanse partij en blijven in Nederland heeft hoofdkantoor houden. Gelukkig, want ik ben tevreden met de Trimetal verf die ik gebruik
Hier zit al jaren spinselmot in een appelboom. Het blijft ook alleen bij die boom. Maar de boom en appels hebben er geen last van. En de vogels zijn er blij mee. Een gratis makkelijk maaltje.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:derludolf, we hebben vorige week zo'n 15-20% van onze drie appelbomen gesnoeid vanwege de spinselmot en vandaag was er nul verdere verspreiding te zien. Heel blij mee.
Nee, ik ben er te lui voor. De Golden Delicious geeft om het jaar zo veel appels van redelijk formaat dat ik er niet aan begin. De perenbomen geven mooie grote peren. Formaat wat in de winkel ligt en groter. E de appelboom vol ongedierte hangt elk jaar weer zo vol dat ik selectief de mooiste en grootste appels er uit kan halen.quote:Op zondag 7 juni 2026 08:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zegt niets over volgend jaar natuurlijk. Maar we hadden simpelweg geen tijd en zin om blaadje voor blaadje die boom te ontdoen van de plaag dus toen de schaar er maar bij gepakt. Twee van de drie hangen in elk geval vol met fruit dit jaar. De derde heeft een paar appeltjes maar het is al een wonder dat die leeft. We hebben hem van mijn schoonmoeder gekregen, waar hij 10 jaar in een pot heeft gestaan zonder enige verzorging.
Misschien een hype: een theelepel op een liter- doodt beestjes en ‘bestrijdt’ pesticiden - 15 minuten - naspoelen en drogen. 🙃quote:Op zondag 7 juni 2026 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar is die baking soda voor dan? Ik zag je er ook al mee aan de slag met de perziken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gistermiddag ook de schil van de biologische gember afgeborsteld.
Poeh wat eraf kwam.
[ Bericht 27% gewijzigd door AnneX op 07-06-2026 10:25:18 ]
Nét écht.quote:Op zondag 7 juni 2026 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Om er nog maar even over door te gaanreligieuze propaganda is overal jongens en meisjes. Gisteren kocht ik voor de gein een 1 miljoen Euro biljet. Moet je zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 juni 2026 10:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
Misschien een hype: een theelepel op een liter- doodt beestjes en ‘bestrijdt’ pesticiden - 15 minuten - naspoelen en drogen. 🙃
Met name aardbeien.Ah, ik snap het. Er zitten geen pesticiden op mijn fruit en voor beestjes ben ik niet bang. En ik doe ook niet aan Amerikaanse influencerpraatjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar kwaad zal het niet kunnen.
Spoilers!
Psiesquote:Op zondag 7 juni 2026 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, ik snap het. Er zitten geen pesticiden op mijn fruit en voor beestjes ben ik niet bang. En ik doe ook niet aan Amerikaanse influencerpraatjesMaar kwaad zal het niet kunnen.
Invriezen, zelfpluk tegen betaling laten doen, doneren in de CUL SCquote:Op zondag 7 juni 2026 09:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier is het nog uitvogelen hoe het allemaal werkt met die fruitbomen. Het jaar van de kleine harde appels was het wel erg nat inderdaad.
Ik heb ook voor het eerst wat pruimen en kersen. Ik ga er niet vanuit dat wij die zelf kunnen opeten maar toch fijn.
Ik ben wel een beetje bang voor de afdeling braam/braamboos. Daar zit nog meer vrucht in dan vorig jaar en we hebben nog niet eens de oogst van vorig jaar opgegeten. Ik heb gisteren de eerste frambozen geplukt. De blauwe bessen zijn nu afgeschermd tegen de merels dus dat wordt ook een leuke oogst. Het aantal kiwibessen in die boom is ook wat beangstigend. En als alle bloemetjes in de cranberry een vrucht oplevert, kunnen we daar ook onze lol mee op. Ik heb zelfs enkele trosjes in de rode aalbes. Josta en kruisbes zien er ook prima uit.
T is dat jullie niet om de hoek wonenquote:Op zondag 7 juni 2026 09:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier is het nog uitvogelen hoe het allemaal werkt met die fruitbomen. Het jaar van de kleine harde appels was het wel erg nat inderdaad.
Ik heb ook voor het eerst wat pruimen en kersen. Ik ga er niet vanuit dat wij die zelf kunnen opeten maar toch fijn.
Ik ben wel een beetje bang voor de afdeling braam/braamboos. Daar zit nog meer vrucht in dan vorig jaar en we hebben nog niet eens de oogst van vorig jaar opgegeten. Ik heb gisteren de eerste frambozen geplukt. De blauwe bessen zijn nu afgeschermd tegen de merels dus dat wordt ook een leuke oogst. Het aantal kiwibessen in die boom is ook wat beangstigend. En als alle bloemetjes in de cranberry een vrucht oplevert, kunnen we daar ook onze lol mee op. Ik heb zelfs enkele trosjes in de rode aalbes. Josta en kruisbes zien er ook prima uit.
Nou zo ga je niet naar de hemel hoorquote:Op zondag 7 juni 2026 10:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Pardon.
Ben ik nu én wereldvreemd én een vuige zondAres?
Hoezo dan?
De Praxis moet je toch ook niet heen voor werkkleding? Welkoop kom ik nooit maar zou niet als eerste in me opkomen mocht ik op een onbekende plek werkkleding willen kopen.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:25 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Baking Soda is wel echt multi-inzetbaar bazenspul![]()
Wij gaan vandaag ook weer een dagje in de tuin prutsen. Gisteren gingen we op jacht naar een werk-tuinbroek maar we kwamen er voor de zoveelste keer weer achter waarom we nog zo weinig naar fysieke winkels afreizen. (Het is toch 20 heen en 20 min terug met de auto naar de dichtstbijzijnde Welkoop/Praxis/etc )
Ik heb nog een gewone overal, maar die is al snel wat aan de warme kant. Dus nu hebben we ze toch maar online besteld.
Ach ja. /firstworldproblems
Een overall vind ik een ramp. Die zijn of veel te groot of te klein. Zeker als je ook boven je hoofd moet werken. Een goede tuinbroek met een losse jas is veel fijner. Maar nog steeds warm.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:25 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Baking Soda is wel echt multi-inzetbaar bazenspul![]()
Wij gaan vandaag ook weer een dagje in de tuin prutsen. Gisteren gingen we op jacht naar een werk-tuinbroek maar we kwamen er voor de zoveelste keer weer achter waarom we nog zo weinig naar fysieke winkels afreizen. (Het is toch 20 heen en 20 min terug met de auto naar de dichtstbijzijnde Welkoop/Praxis/etc )
Ik heb nog een gewone overal, maar die is al snel wat aan de warme kant. Dus nu hebben we ze toch maar online besteld.
Ach ja. /firstworldproblems
Een glas wijn per maand is veel schadelijker dan de residuen op groente en fruit.quote:Op zondag 7 juni 2026 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, ik snap het. Er zitten geen pesticiden op mijn fruit en voor beestjes ben ik niet bang. En ik doe ook niet aan Amerikaanse influencerpraatjesMaar kwaad zal het niet kunnen.
Welkoop (boerenbond) heeft veel spul voor de landbouwer. Waaronder kleding en schoenen. Ook klompen zijn er standaard te koop.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Praxis moet je toch ook niet heen voor werkkleding? Welkoop kom ik nooit maar zou niet als eerste in me opkomen mocht ik op een onbekende plek werkkleding willen kopen.
Ik vind deze broeken erg fijn
https://www.indi.nl/nl-nl(...)aat-s-KW202545002085
Heb zelf een lange en een korte hier van. En drie van het werk dan dezelfde stof.
Welkoop heeft wel katoenen overalls, en ook wel werkkleding. Hoewel die laatsten voornamelijk voor de man. (Misschien hadden we niet in Veenendaal moeten kijkenquote:Op zondag 7 juni 2026 11:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Praxis moet je toch ook niet heen voor werkkleding? Welkoop kom ik nooit maar zou niet als eerste in me opkomen mocht ik op een onbekende plek werkkleding willen kopen.
Ik vind deze broeken erg fijn
https://www.indi.nl/nl-nl(...)aat-s-KW202545002085
Heb zelf een lange en een korte hier van. En drie van het werk dan dezelfde stof.
Aha, ik dacht dat het vooral voor particulieren was. In Emmen zit ie bijvoorbeeld nabij meubelwinkels en de Praxis.quote:Op zondag 7 juni 2026 11:47 schreef z80 het volgende:
[..]
Welkoop (boerenbond) heeft veel spul voor de landbouwer. Waaronder kleding en schoenen. Ook klompen zijn er standaard te koop.
quote:Op zondag 7 juni 2026 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Om er nog maar even over door te gaanreligieuze propaganda is overal jongens en meisjes. Gisteren kocht ik voor de gein een 1 miljoen Euro biljet. Moet je zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Trek het je niet aanquote:Op zondag 7 juni 2026 12:15 schreef AnneX het volgende:
[..]Inmiddels verder gelezen. Oef. Tenminste tot halverwege.
Daarna voelde ik ‘iets’ opkomen. Walging mogelijk.
Ik heb een zoon die volgens deze regels leeft... daar past geen smilie bij. Ja mss dezequote:Op zondag 7 juni 2026 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja best ernstig inderdaadquote:Op zondag 7 juni 2026 12:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb een zoon die volgens deze regels leeft... daar past geen smilie bij. Ja mss deze![]()
![]()
![]()
Overigens verbaasden we ons over die EO jongerendag. Dat er nog zoveel jongeren geindoctrineerd worden en in sprookjes geloven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |