abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221272205
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 06:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat het niet in je agenda past..
Welke agenda?
pi_221272874
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 08:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Welke agenda?
Die van jou.
Dat staat er toch :7
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221281211
Wow nog es iemand met ballen.
De anderen, onze grote leiders, staan gewoon in de rij op Trumps kont te kussen.

quote:

Deense reporter legt Rutte vuur aan schenen: “Je zit gewoon naast Trump terwijl hij zegt dat hij Groenland wil veroveren”

NAVO-topman Mark Rutte heeft kritiek gekregen van een Deense journalist op zijn houding tijdens de persconferentie met de Amerikaanse president op de NAVO-top in Turkije.

https://www.hln.be/buiten(...)veroveren~a0d519f5f/
Hoog tijd dat we nog es échte leiders krijgen, ipv de huidige bende mietjes.
Starmer ligt er al uit, Macron volgend jaar, Merz populariteit daalt zienderogen, dan nog corrupte VonDerLiar en dom bondje Kallas.
Maar eerst hopen dat ze ons niet in oorlog storten om hun wanbeleid te bedekken.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_221282100
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 10:49 schreef UncleScorp het volgende:
De anderen, onze grote leiders, staan gewoon in de rij op Trumps kont te kussen.
[..]
Starmer ligt er al uit, Macron volgend jaar, Merz populariteit daalt zienderogen, dan nog corrupte VonDerLiar en dom bondje Kallas.
Maar eerst hopen dat ze ons niet in oorlog storten om hun wanbeleid te bedekken.
Rutte is geen leider, maar voorzitter van de NAVO.
Die heeft helemaal niets in te brengen.

Maar wel eens dat we echte leiders nodig hebben die Rusland veel harder gaan aanpakken, zodat er snel een einde aan deze oorlog komt.

Overigens heeft Trump dat laatste wèl geprobeerd, maar toen bleken onze leiders sterker te zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Wantie op 09-07-2026 11:58:17 ]
  Moderator donderdag 9 juli 2026 @ 11:54:35 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221282125
rutte is meer de woordvoerder van de NAVO
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221284068
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 10:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Rutte heeft zich echt niet populair gemaakt door zich als schandknaapje op te stellen aan Trump.
Het is ook wel beschamend om te zien.
pi_221284960
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Rutte heeft zich echt niet populair gemaakt door zich als schandknaapje op te stellen aan Trump.
Het is ook wel beschamend om te zien.
Idd, NAVO/Europa maakt zich gewoon belachelijk op wereldniveau. Nu nog het onderspit delven in oekraine en niemand neemt ons nog serieus.

En het is niet alleen Rutte, al spant die wel de kroon. Zoals ik zei staan al onze "leiders" in rij om Trumps kont te kussen, moeten ze wel eerst zelenskys hoofd eruit krijgen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 9 juli 2026 @ 17:34:43 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221284992
dat blijkt letterlijk nergens uit

NAVO is NAVO, wat er in Oekraine gebeurt doet er geen reet toe

ik hoop dat ze niet het onderspit delven, lijkt er ook niet op dat ze dat nog gaan doen maar als ze het op een of andere magische manier toch doen gaat dat ons verder niet raken
pi_221285053
quote:
Franse president Macron plant gezamenlijke militaire oefeningen met 'Coalition of the willing'-landen

De Franse president Emmanuel Macron heeft woensdag zijn plannen uiteengezet over toekomstige militaire "oefeningen" samen met de landen van de "Coalition of the Willing"

Met de oefening wil hij de voorbereidingen van het bondgenootschap "geloofwaardiger en sterker" maken.

"Dit zal de gelegenheid zijn om, met betrekking tot de strijd tegen de spookvloot, nieuwe initiatieven op het gebied van capaciteitsopbouw en de mobilisatie van onze industrie ter ondersteuning van Oekraïne, aanvullende aankondigingen te doen en ook gezamenlijke oefeningen te plannen."

https://www.hln.be/buiten(...)ord-stream~a93df6b5/
Och kijk ze hebben nog es samen aan tafel gezeten en willen nog es aan Trump laten zien hoe stoer ze wel zijn.
:')

Voor Rusland is het ondertussen ook duidelijk geworden dat Europa een militaire alliantie aan het worden is die zich voorbereidt op oorlog tegen Rusland.
Denk dat ze er niet voor terug zullen deinzen om Europa een tik te geven indien nodig. Maar focus zal voorlopig op oekr blijven, beter eerst de proxy uitschakelen. Dan gaan ze niet weten wat te doen, ze hebben nu amper een plan omdat ze blijven geloven dat het goed gaat in oekr. Wordt een koude douche.
Heerlijk met dit weertje toch :P

Deed deugd om te zien hoe de belgen de VS uit hun eigen toernooi gekegeld hebben..zeker na het achterbaks gedoe van Trump :P
  Moderator donderdag 9 juli 2026 @ 17:45:27 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221285071
er zijn iedere week oefeningen

meerderen
pi_221285080
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:43 schreef UncleScorp het volgende:
Denk dat ze er niet voor terug zullen deinzen om Europa een tik te geven indien nodig. Maar focus zal voorlopig op oekr blijven, beter eerst de proxy uitschakelen. Dan gaan ze niet weten wat te doen, ze hebben nu amper een plan omdat ze blijven geloven dat het goed gaat in oekr. Wordt een koude douche.
Je bent er nog steeds van overtuigd dat Rusland deze oorlog gaat winnen en zelfs dat het goed gaat voor de Russen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221285408
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je bent er nog steeds van overtuigd dat Rusland deze oorlog gaat winnen en zelfs dat het goed gaat voor de Russen?
Jep.
Ik zie nergens iets concreet dat dit zou tegenspreken.

De oorlog loopt in oekraine. Die drones op Rusland (vooral die geladen met kerosine voor extra rookontwikkeling) veranderen niets aan het front. Beschadigen van wat olietankers evenmin en het pesten van burgers op de Krim nog veel minder. Geeft goeie krantekoppen voor westerse russofoben, dat wel, en daar doet zelensky het voor want hij moet zn geldschieters tevreden houden.
Maar aan het front gaat het nog steeds traag maar gestaag achteruit voor oekr, en dat zal nog wel duidelijk worden.

Of wacht....hoe ver staat het met zelenskys 40-dagen aftelkalender?? Ben de tel ff kwijt maar ben zeker dat jullie fanboys het wel op de voet volgen. Laat zeker weten wanneer D-day komt.
pi_221285579
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 18:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jep.
Ik zie nergens iets concreet dat dit zou tegenspreken.

De oorlog loopt in oekraine. Die drones op Rusland (vooral die geladen met kerosine voor extra rookontwikkeling) veranderen niets aan het front. Beschadigen van wat olietankers evenmin en het pesten van burgers op de Krim nog veel minder. Geeft goeie krantekoppen voor westerse russofoben, dat wel, en daar doet zelensky het voor want hij moet zn geldschieters tevreden houden.
Maar aan het front gaat het nog steeds traag maar gestaag achteruit voor oekr, en dat zal nog wel duidelijk worden.

Of wacht....hoe ver staat het met zelenskys 40-dagen aftelkalender?? Ben de tel ff kwijt maar ben zeker dat jullie fanboys het wel op de voet volgen. Laat zeker weten wanneer D-day komt.
Het verandert wel wat aan het front: er is materieel vanaf het front verplaatst naar Moskou om de hoofdstad te beschermen.

Het front zit verder muurvast.
Rusland neemt dan weer een paar meter in en Oekraïne wint dan weer een paar meter terug.
Vorig jaar is Rusland ongeveer 0,2% opgeschoten.
Tenzij er echt een doorbraak komt gaat het ruim 10 jaar duren voordat dat Donetsk en Luhansk volledig zijn ingenomen.
En dat met ongelooflijk zware verliezen aan Russische zijde.

En wat betreft die 40 dagen aftelkalender: ik ken hem niet. Ik zie het ook niet langskomen op NWS.
Maar ik snap de drukte daarover ook niet.
De oorlog wordt op verschillende vlakken gevoerd. We hebben ook een informatie oorlog.
Als die aftelkalender Oekraïense propaganda is, prima toch?
Alleen degenen die geen overwinning van Oekraïne willen worden daar zenuwachtig van.
  Moderator donderdag 9 juli 2026 @ 19:10:27 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221285580
het front verandert sowieso niet echt en de doelen (demilitarizatie, denazificatie, etc. etc.) zijn kilometers ver weg at this point

Oekraine gaat dit niet winnen maar Rusland ook niet
pi_221285592
quote:
Onderzoek in Oekraïne om menigte die ronselaars soldaten aanviel

De Oekraïense justitie is een onderzoek gestart naar een menigte die in Lviv woensdagavond een wagen van het leger aanviel die was bestemd voor het ronselen van soldaten. De onrust ontstond toen militairen in de West-Oekraïense stad een man oppakten die ze verdachten van het ontduiken van de militaire dienstplicht.

Justitie meldt dat het onderzoek zich richt op het gedrag van militairen, politiemensen en ongeveer tweehonderd mensen die geweld pleegden tegen die militairen en agenten. De menigte omsingelde de militaire wagen in Lviv en riep "schande".

Afgelopen jaar waren er volgens media ruim 340 incidenten waarbij het publiek zich tegen militairen keerde die vermeende dienstplichtigen wilden meenemen. Dit jaar waren er al honderd incidenten.

https://www.hln.be/buiten(...)ord-stream~a93df6b5/
Las hier onlangs de boude uitspraak "oekr geeft zich niet gewonnen".
Correctie : zelensky geeft zich niet gewonnen want die geilt op zijn media status, wil wanhopig zijn machtspositie behouden en de zakken van zichzelf en zn vriendjes eindeloos blijven vullen met het geld dat wij toesturen.
Met dat geld kan hij dit alles behouden door de oorlog gaande te houden.
En daarvoor worden dagelijks nog jongens en mannen met geweld van straat gehaald en naar het front gestuurd.
Dankzij jullie enthousiasme en russofobie, want "wij" willen dat de oorlog voortgaat. "Wij" zijn bang dat Rusland anders ons gaat komen aanvallen.
Wat zich nog steeds tegenspreekt met het spotten met de traagheid van het russisch leger. En toch volgt het vokk gedwee. Toont aan dat mensen gewoon niet meer zelfstandig nadenken.

Oorlogen worden beslecht aan de onderhandelingstafel, en dat had in 2022 moeten gebeuren. Zelfs nu zijn onze onderhandelingsinitiatieven (als ze zo mogen genoemd worden) enkel gericht op een staakthetvuren. Om oekr te kunnen herbewapenen, troepen te sturen om daarna de oorlog te herstarten en Rusland te verslaan.
Waanzin ten top
  Moderator donderdag 9 juli 2026 @ 19:13:09 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221285601
in 2022 wilde niemand onderhandelen

Rusland niet
Oekraine ook niet
pi_221285619
quote:
26 juni-Oekraïense geheime dienst heeft plan om Rusland in 40 dagen op de knieën te krijgen.
Betaalart dus geen link.
26 juni. Ze hebben nog even
Spannend
:P
pi_221285632
Leuk steeds die NWS insteek tussendoor.
:+
  Moderator donderdag 9 juli 2026 @ 19:27:07 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221285678
jajajajaja daar istie waar hoor :')
pi_221285679
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 19:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Las hier onlangs de boude uitspraak "oekr geeft zich niet gewonnen".
Correctie : zelensky geeft zich niet gewonnen want die geilt op zijn media status, wil wanhopig zijn machtspositie behouden en de zakken van zichzelf en zn vriendjes eindeloos blijven vullen met het geld dat wij toesturen.
Met dat geld kan hij dit alles behouden door de oorlog gaande te houden.
En daarvoor worden dagelijks nog jongens en mannen met geweld van straat gehaald en naar het front gestuurd.
Dankzij jullie enthousiasme en russofobie, want "wij" willen dat de oorlog voortgaat. "Wij" zijn bang dat Rusland anders ons gaat komen aanvallen.
Wat zich nog steeds tegenspreekt met het spotten met de traagheid van het russisch leger. En toch volgt het vokk gedwee. Toont aan dat mensen gewoon niet meer zelfstandig nadenken.

Oorlogen worden beslecht aan de onderhandelingstafel, en dat had in 2022 moeten gebeuren. Zelfs nu zijn onze onderhandelingsinitiatieven (als ze zo mogen genoemd worden) enkel gericht op een staakthetvuren. Om oekr te kunnen herbewapenen, troepen te sturen om daarna de oorlog te herstarten en Rusland te verslaan.
Waanzin ten top
Je vergeet telkens dat Rusland ook doorgaat met deze oorlog.
Dat is kennelijk prima.
Maar o wee als Oekraïne probeert zich daar tegen te verdedigen en daarbij hulp aan ons vraagt.

Dat Oekraïne achter het verdedigen van het land staat wil niet zeggen dat iedereen dat doet.
Net zoals Nederland achter steun aan Oekraïne staat, maar jij niet.

Vanuit Rusland zien we ook beelden van vrouwen die de bus tegenhouden waarin hun mannen zitten die naar het front worden gestuurd.
Echte protesten zie je in Rusland niet, omdat demonstranten worden opgepakt en een enkeltje naar het front krijgen.
Veel mannen zijn daarom gevlucht uit Rusland.

Een staakt het vuren is vooral in het voordeel van Rusland. En precies om de reden die je noemt.

Dus dat heeft geen zin.

Vredesonderhandelingen ook niet, want Rusland en Oekraïne willen geen strobreed toegeven.

Dus voorlopig gaat de oorlog verder.

En dan blijft het raar dat Oekraïne alle verwijten krijgt en Rusland geen enkele.
pi_221285683
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 19:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Betaalart dus geen link.
26 juni. Ze hebben nog even
Spannend
:P
Heeft plan.

Dat betekent wat anders dan jij nu stelt.
  Moderator donderdag 9 juli 2026 @ 19:40:16 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221285763
het is jammer, ik reageer normaal op jouw rare verzonnen praatjes (want ja dat zijn ze) en jij komt niet verder dan NWS is er weer hoor :')

heel jammer

maar kom volgende keer niet weer met die onzin dat ik BNW kapot probeer te maken want jij bent daar een stuk drukker mee bezig :{w
pi_221285784
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 19:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het verandert wel wat aan het front: er is materieel vanaf het front verplaatst naar Moskou om de hoofdstad te beschermen.
Jep. En nog effectief ook. In vergelijking met Kiev. Die hebben niets om te verzetten. Zo gaat dat in war of attrition

quote:
Het front zit verder muurvast.
Rusland neemt dan weer een paar meter in en Oekraïne wint dan weer een paar meter terug.
Het is niet omdat onze niets publiceert dat er niets gebeurt. Al meermaals gepost welke stad nu weer gevallen is en welke nu onder druk komen te staan. Als de media dit rapporteert spreken ze hun eigen narratief tegen dat oekr het momentum hernomen heeft.

quote:
Vorig jaar is Rusland ongeveer 0,2% opgeschoten.
Tenzij er echt een doorbraak komt gaat het ruim 10 jaar duren voordat dat Donetsk en Luhansk volledig zijn ingenomen.
Jep. Omdat russen "voorzichtig" tewerk gaan om verliezen te proberen beperken. En met een overvloed aan drones is blitzkrieg niet meer van deze tijd.

quote:
En dat met ongelooflijk zware verliezen aan Russische zijde.
Pure propaganda onzin. Het narratief hoog houden he met de slachtoffer cijfers.
Wederom breinloze aannames.
Hoogste aantal slachtoffers vallen door artillerie, en Rusland heeft al van begin extreem overwicht in artillerie. En bombardementen. Oekr heeft tijdje overwicht gehad met drone'tjes maar daar maak je geen massa's slachtoffers mee. Toch niet de aantallen waar jij van droomt :')
Oh en de uitwisseling van dode lichamen is bijna altijd bijv 1000 dode oekr tegen 10tal russen
quote:

Russia and Ukraine exchange more than 1,000 soldiers' bodies

Russia says it has handed over the remains of 1,000 soldiers to Ukraine and has received the bodies of 35 Russian soldiers in return.
https://www.bbc.com/news/articles/cg7ed4rp7x5o
Maar dat wordt dan maar verklaard doordat de russen oprukken.
Maar dat spreekt dan weer tegen dat het front vast zou zitten.
;')
Grappig...als je nadenkt

quote:
En wat betreft die 40 dagen aftelkalender: ik ken hem niet. Ik zie het ook niet langskomen op NWS.
Maar ik snap de drukte daarover ook niet.
De oorlog wordt op verschillende vlakken gevoerd. We hebben ook een informatie oorlog.
Als die aftelkalender Oekraïense propaganda is, prima toch?
Alleen degenen die geen overwinning van Oekraïne willen worden daar zenuwachtig van.
Nee hoor
Popcorn time
pi_221285834
quote:
88s.gif Op donderdag 9 juli 2026 19:40 schreef sp3c het volgende:
het is jammer, ik reageer normaal op jouw rare verzonnen praatjes (want ja dat zijn ze) en jij komt niet verder dan NWS is er weer hoor :')

heel jammer

maar kom volgende keer niet weer met die onzin dat ik BNW kapot probeer te maken want jij bent daar een stuk drukker mee bezig :{w
Aah mijn zijn verzonnen praatjes en jij hebt altijd gelijk.
Been there done that.
En BNW kan me ondertussen ook gestolen worden.
Doe wat je niet laten kan.
  Moderator donderdag 9 juli 2026 @ 19:47:27 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221285835
zelfs volgens Russische bronnen zijn de verliezen heel erg zwaar en de dronetjes veroorzaken het leeuwendeel aan beide kanten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')