Waarom is het zo belangrijk voor jou wie de oorlog begon?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
De raketten zijn te volgen.
Brokstukken zijn te identificeren.
En hoe je het ook wendt of keert: Poetin is deze oorlog begonnen.
Dat is wel de essentie.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom is het zo belangrijk voor jou wie de oorlog begon?
Logisch, ze willen geen Russische spionnen in het land.quote:Daarnaast, er mogen alleen pro Zelenskie journalisten voeten aan de grond zetten in Oekraïne
Oorlogen beginnen niet zomaar. Maar meeste mensen kijken/denken niet verder dan wie de 1e stap zet.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:39 schreef epicbeardman het volgende:
Waarom is het zo belangrijk voor jou wie de oorlog begon?
Geen pottenkijkers en zelensky bepaalt wat wij mogen zien/weten.quote:Daarnaast, er mogen alleen pro Zelenskie journalisten voeten aan de grond zetten in Oekraïne
Niemand cared daarom, alleen jij vindt dat interessant blijkbaar. Want voor jou is het altijd simplistisch.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is wel de essentie.
Rusland is de oorlog begonnen met als doel Oekraïne te annexeren.
Alles wat er gebeurt in Oekraïne valt onder dat perspectief.
[..]
Logisch, ze willen geen Russische spionnen in het land.
De oorlog gebeurt puur in het voordeel van en onder agenda van de VS, maar die doen nooit iets fout ntl. Het is steeds de ander en zij komen het "oplossen"..quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:01 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Niemand cared daarom, alleen jij vindt dat interessant blijkbaar. Want voor jou is het altijd simplistisch.
Zolang je naar iemand kan wijzen die niet pro EU of woke is het voldoende.
Alle EU journalisten in Oekraïne zijn allemaal fake news lui, je mag daar alleen komen als je Zelenskies propaganda propageert
Mwa ik ben wel van mening dat dit de oorlog is van Obama/Biden/McCain/Nuland en de EU.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De oorlog gebeurt puur in het voordeel van en onder agenda van de VS, maar die doen nooit iets fout ntl. Het is steeds de ander en zij komen het "oplossen"..
En die opgedrongen geforceerde woke-shit motten ze niet in Rusland
En oekr fake news is ntl om geldstroom aan de gang te houden.
Ah, dus omdat ik een andere kijk heb val jij mij daar op aan.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:01 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Niemand cared daarom, alleen jij vindt dat interessant blijkbaar. Want voor jou is het altijd simplistisch.
En nog een aanval...quote:Zolang je naar iemand kan wijzen die niet pro EU of woke is het voldoende.
Dat is jouw mening.quote:Alle EU journalisten in Oekraïne zijn allemaal fake news lui, je mag daar alleen komen als je Zelenskies propaganda propageert
Dus de oorlog is nep zodat Oekraïne geld krijgt, en tegelijkertijd wijs je er op dat Oekraïne oorlogsmateriaal heeft verborgen onder de bevolking en dat Rusland daarom een flatgebouw heeft geraakt.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De oorlog gebeurt puur in het voordeel van en onder agenda van de VS, maar die doen nooit iets fout ntl. Het is steeds de ander en zij komen het "oplossen"..
Je weet dat de vrijheid van pers in Oekraine al heel lang er laag isquote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, dus omdat ik een andere kijk heb val jij mij daar op aan.
[..]
En nog een aanval...
[..]
Dat is jouw mening.
Geen feit.
En een te verwachten mening, aangezien je Zelensky er voor aan ziet false flag aanvallen op de eigen bevolking te voeren tijdens een oorlog tegen Rusland.
Ik vraag me wel af wat er met de EU economie gebeurt als Rusland wint.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het is nu al een verliespost, en iedereen heeft het sowieso al moeilijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 15:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat er met de EU economie gebeurt als Rusland wint.
En zijn zo veel miljarden daar heen gegaan.
Dat is overduidelijk een investering, maar als Rusland wint is de kans groot dat die investering een grote verliespost wordt.
In Rusland nog lager.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je weet dat de vrijheid van pers in Oekraine al heel lang er laag is
https://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_the_press_in_Ukraine
Weer zo'n jijbak.quote:Christian Wehrschütz (Oostenrijk, ORF): In 2019 een jaar lang de toegang tot Oekraïne ontzegd door de SBU (vanwege reportages over Crimea).
Matilde Kimer (Denemarken, DR): In december 2022 accreditatie ingetrokken door het Oekraïense Ministerie van Defensie. Reden: beschuldigd van pro-Russische bias en schending van regels rond fronttoegang. Later (begin 2023) deels hersteld na diplomatieke druk
Andrea Sceresini & Alfredo Bosco (Italië, freelancers voor o.a. RAI): In februari 2023 accreditaties ingetrokken terwijl ze in Oekraïne werkten. Ze mochten niet meer werken aan het front en werden tijdelijk vastgehouden voor ondervraging. Beschuldigingen rond fixers en vermeende pro-Russische contacten
En er zijn tal van journalisten verbannen omdat ze "kuch" pro Russisch of andere valse redenen weggemoffeld of getrapt uit Oekraïne. Zoals bij jou zo is, alles wat ook maar iets anti EU of anti Oekraïne is gelijk russische spionnen of propaganda.
Maar dan zelf niet kunnen inzien dat je zelf in een propaganda fuik bevindt, zelfde als FvD als pro-Russen beschouwen omdat ze de oorlog gestopt zien worden. Simplistischer kan niet, maar velen zijn daar helaas wel vatbaar voor. Headlines scoren.
Hoezo een investering? Dat geld is gewoon op. Het product is dode soldaten en in puin geschoten infrastructuur. Daar is geen geld meer uit terug te halen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 15:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat er met de EU economie gebeurt als Rusland wint.
En zijn zo veel miljarden daar heen gegaan.
Dat is overduidelijk een investering, maar als Rusland wint is de kans groot dat die investering een grote verliespost wordt.
Ik vond het ook al een bijzondere constatering.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo een investering? Dat geld is gewoon op. Het product is dode soldaten en in puin geschoten infrastructuur. Daar is geen geld meer uit terug te halen.
Er is geen geld in beslag genomen? Dat zou wel heel ver gaan.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vond het ook al een bijzondere constatering.
Enfin: er is het nodige geld van Rusland in beslag genomen. Kan kan dan mooi ter compensatie worden gebruikt.
Bevroren is de juiste term geloof ik.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is geen geld in beslag genomen? Dat zou wel heel ver gaan.
Dat geld komt na de oorlog weer vrij.quote:
Het economische stelsel van de EU is gebaseerd op groei.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo een investering? Dat geld is gewoon op. Het product is dode soldaten en in puin geschoten infrastructuur. Daar is geen geld meer uit terug te halen.
Elke economie werkt op groei.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het economische stelsel van de EU is gebaseerd op groei.
Hoe groter de EU wordt des te meer schulden ze zich kunnen permitteren want die worden dan verdeeld over een groter economie en grotere populatie.
Daarom moet de EU ook blijven groeien.
Zonder groei klapt alles in elkaar.
En met een land als Oekraïne erbij kunnen ze een tijdje vooruit.
-edit- ik heb hier niet voor geleerd, een econoom heeft mij dit uitgelegd.
Voor de EU wel.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Elke economie werkt op groei.
Voor economische groei had het niet uitgemaakt of Oekraïne een zelfstandig land was of onderdeel van Rusland.
Ik heb het over de EU.quote:
Dat slaat als een tang op een varken.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb het over de EU.
De EU deed al flink zaken met Rusland en profiteerde daarvan.
Als de speciale militaire operatie was gelukt en Oekraïne aan Rusland toegevoegd: dan was er een grotere Russische markt geweest waar de EU van kon profiteren.
Maar Oekraïne geeft zich niet gewonnen.
Omdat het niet in je agenda past..quote:Op dinsdag 7 juli 2026 23:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat slaat als een tang op een varken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |