Dat weet ik ook wel.quote:Op zondag 5 juli 2026 15:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Amerika is meer dan Trump of welke president dan ook
En een groot deel aan Rusland.quote:Op zondag 5 juli 2026 15:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel.
Maar je kan prima bondgenoot zijn van Amerika zonder dat je met al hun geopolitieke rivaliteit mee gaat.
Een deel van de huidige ellende hebben wij te danken aan Amerika.
Zeker. Bondgenoot met Amerika moeten wij ook zeker blijven.quote:Op zondag 5 juli 2026 13:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het bondgenootschap met de VS heeft ons heel veel opgeleverd.
Dus dat land wil ik zeker in ons team hebben.
Op enig moment wordt ook met Rusland de verhouding weer genormaliseerd. Poetin is niet voor eeuwig, en de Kallasjes van de EU zijn over enige tijd ook weg. Wij deden na '45 ook weer zaken met Duitsland. We hoeven Rusland ook niet in ons team, maar wat mij betreft hoeven wij dat land ook niet te destabiliseren.quote:Rusland heeft laten zien dat ze niet in ons team passen.
We hebben het geprobeerd, maar uiteindelijk is Rusland heel vijandig richting ons gebleken.
Nou dat hebben wij gemerkt met digi d dat aanvankelijk zouden worden overgenomen door Solvinity. Op de valreep niet doorgegaan.quote:Gelukkig ziet Nederland dat nu ook en kiest de huidige regering voor grotere digitale soevereiniteit bijvoorbeeld.
Ik hoop dat dat nu doorzet.
Tot woede van Trump hebben we dan ook terughoudend gereageerd op zijn oorlog tegen Iran.quote:Op zondag 5 juli 2026 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zeker. Bondgenoot met Amerika moeten wij ook zeker blijven.
Maar moeten wij blijven meedoen in haar geopolitieke waanzin? Dat is de vraag. Ik vind van niet. Wij krijgen de vluchtelingen, wij hebben problemen met Rusland en die moeten wij nu zelf oplossen en ook betalen.
[..]
Rusland probeert de EU te destabiliseren.quote:Op enig moment wordt ook met Rusland de verhouding weer genormaliseerd. Poetin is niet voor eeuwig, en de Kallasjes van de EU zijn over enige tijd ook weg. Wij deden na '45 ook weer zaken met Duitsland. We hoeven Rusland ook niet in ons team, maar wat mij betreft hoeven wij dat land ook niet te destabiliseren.
[..]
Nee, Solvinity zou worden overgenomen.quote:Nou dat hebben wij gemerkt met digi d dat aanvankelijk zouden worden overgenomen door Solvinity. Op de valreep niet doorgegaan.
Oh, jij mag best Amerikaanse producten blijven gebruiken.quote:Op digitaal terrein moeten we juist close blijven met de VS, veel innovatie -eigenlijk alle- komt daarvandaan. Microsoft producten bevallen mij erg goed, een iphone werkt voor mij zoveel makkelijker dan android, en Tesla werkt ook heerlijk en is ook nog eens betaalbaar.
Moet er niet aan denken dat ik straks verplicht wordt om veel te dure Franse producten aan te schaffen die ook nog eens niet prettig werken.
Ik ben het eigenlijk best wel eens met het beleid van Trump.quote:Op zondag 5 juli 2026 12:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Niemand in Europa wil 'in het team' van Trump zitten. Wat niet wegneemt dat het prettig is om steun op wat voor manier te krijgen van hem in deze oorlog. En dat het heel nadelig kan zijn als Trump hulp zou geven aan Poetin.
Zoveel mogelijk corruptie en nepotisme plegen ten koste van je eigen bevolking om jezelf maximaal te verrijken?quote:Op zondag 5 juli 2026 17:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben het eigenlijk best wel eens met het beleid van Trump.
Op de oorlog in Iran na.
Die corruptie is niks nieuws hoor.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk corruptie en nepotisme plegen ten koste van je eigen bevolking om jezelf maximaal te verrijken?
Klopt ook, al ligt de VS wel wat dichter bij. Maar als we waarden kunnen delen met Oekraïne kan dat ook met Rusland. Zouden scheelt dat niet.quote:Op zondag 5 juli 2026 14:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch hebben we ook wel gedeelde waarden met Rusland nu ze niet meer communistisch zijn.
Cultureel blijken we mijlenver uit elkaar te liggen.quote:Op zondag 5 juli 2026 14:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch hebben we ook wel gedeelde waarden met Rusland nu ze niet meer communistisch zijn.
Nou, zijn beleid zorgt er juist voor dat er minder criminelen het land uit getrapt worden.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die corruptie is niks nieuws hoor.
Alleen Trump heeft er schijt aan en doet het openlijk.
Dat mag ik wel.
En dankzij hem is de woke shit terug gedrongen en hij trapt criminelen het land uit.
Veel dingen uit de USA waaien over naar Europa.
Deze juich ik van harte toe.
Choose your enemies more wiselyquote:Russian hackers steal government logins
Credentials for Foreign Office and council staff being offered on dark web for more than £40,000
https://www.telegraph.co.(...)l-government-logins/
En die willen dan Digital ID invoerenquote:Hackers gained access to 80,000 computers of the British government and the Ministry of Foreign Affairs, stealing confidential data. This was reported by The Telegraph.
According to the publication, the stolen email addresses and passwords provide access to critical government IT systems. Journalists claim that the stolen information has already been put up for sale on the darknet, with its estimated value being around $60,000.
quote:Armed Forces in Kiev, UAV production enterprises have been damaged — Ministry of Defense.
Also affected are:
- The instrument-making plant "Kvant", which produces "Neptune-MD" missiles;
- The shipbuilding plant "Kuznya na Rybalskom", where "Gyurza-M" artillery boats are produced;
- The "Burevestnik" plant, which manufactures UAVs;
- "Ukr Armo Tech", one of the key manufacturers and suppliers of armored vehicles;
- The Zhulyany machine-building plant "Vizar", where anti-aircraft missile systems are repaired;
- The fuel depot of the "Nefteeksperimentalnogo KP", from where gasoline and diesel are supplied to the combat zone
quote:In the Kyiv region, on the territory of the "Vizar" plant, which was hit by the Russian army today, there was also an ammunition warehouse with depleted uranium tank shells. This was stated by former Verkhovna Rada deputy Igor Mosiychuk*.
Mosiychuk also criticized Zelensky and the leadership of the Armed Forces of Ukraine for locating a military warehouse right in the middle of a residential area.
"I don't know what scumbag placed it in the suburbs of Kyiv," he stated.
In 2023, first the UK and then the USA announced the transfer of 120mm depleted uranium tank shells for the Challenger 2 and Abrams tanks to Ukraine.
Ik volg sowieso media van beide kanten. Enige manier om totaalbeeld te krijgen van de 2 propagandakanalen. Op gegeven moment wordt toch duidelijk wie al of niet waarheid verkondigde.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 09:35 schreef Candymannetje het volgende:
Ik zat toevallig even te kijken in de telegram kanalen.
Al een tijd niet meer gedaan.
Toch wel interessant om de andere kant te zien.
Ik luister regelmatig naar boekestijn en de wijk maar dat is meer een spreekbuis van Kiev geworden.
Maakt niet uit, Rusland moet gewoon ophouden met bombarderen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 09:23 schreef UncleScorp het volgende:
Voor zelensky weer roept dat alleen civiele doelen geviseerd werden.
Telegram:
[..]
Voor Rusland en Oekraïne valt er niets te onderhandelen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:04 schreef UncleScorp het volgende:
Er is al 4 jaar plaats aan de onderhandelingstafel, waar het conflict uiteindelijk toch afgesloten zal worden.
Als zelensky (en VS/EU) liever wacht tot alles naar de kloten is, en hij en zn vriendjes zoveel mogelijk hun zakken gevuld hebben...so be it.
Is het wel echt Rusland die aanvalt en niet Zelensky zelf die false flags of zelfs bommen op eigen land laat vallen voor tranentrekkers?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maakt niet uit, Rusland moet gewoon ophouden met bombarderen.
De raketten zijn te volgen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:23 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Is het wel echt Rusland die aanvalt en niet Zelensky zelf die false flags of zelfs bommen op eigen land laat vallen voor tranentrekkers?
epicbeardman in BNW / Russia vs Ukraine #73
Toen ik dit zag hoefde ik eigenlijk geen aandacht er meer aan te besteden.
Zelensky gooit het liefste een atoombom op de Krim en wijst dan naar Putler
Waarom is het zo belangrijk voor jou wie de oorlog begon?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
De raketten zijn te volgen.
Brokstukken zijn te identificeren.
En hoe je het ook wendt of keert: Poetin is deze oorlog begonnen.
Dat is wel de essentie.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom is het zo belangrijk voor jou wie de oorlog begon?
Logisch, ze willen geen Russische spionnen in het land.quote:Daarnaast, er mogen alleen pro Zelenskie journalisten voeten aan de grond zetten in Oekraïne
Oorlogen beginnen niet zomaar. Maar meeste mensen kijken/denken niet verder dan wie de 1e stap zet.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:39 schreef epicbeardman het volgende:
Waarom is het zo belangrijk voor jou wie de oorlog begon?
Geen pottenkijkers en zelensky bepaalt wat wij mogen zien/weten.quote:Daarnaast, er mogen alleen pro Zelenskie journalisten voeten aan de grond zetten in Oekraïne
Niemand cared daarom, alleen jij vindt dat interessant blijkbaar. Want voor jou is het altijd simplistisch.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is wel de essentie.
Rusland is de oorlog begonnen met als doel Oekraïne te annexeren.
Alles wat er gebeurt in Oekraïne valt onder dat perspectief.
[..]
Logisch, ze willen geen Russische spionnen in het land.
De oorlog gebeurt puur in het voordeel van en onder agenda van de VS, maar die doen nooit iets fout ntl. Het is steeds de ander en zij komen het "oplossen"..quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:01 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Niemand cared daarom, alleen jij vindt dat interessant blijkbaar. Want voor jou is het altijd simplistisch.
Zolang je naar iemand kan wijzen die niet pro EU of woke is het voldoende.
Alle EU journalisten in Oekraïne zijn allemaal fake news lui, je mag daar alleen komen als je Zelenskies propaganda propageert
Mwa ik ben wel van mening dat dit de oorlog is van Obama/Biden/McCain/Nuland en de EU.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De oorlog gebeurt puur in het voordeel van en onder agenda van de VS, maar die doen nooit iets fout ntl. Het is steeds de ander en zij komen het "oplossen"..
En die opgedrongen geforceerde woke-shit motten ze niet in Rusland
En oekr fake news is ntl om geldstroom aan de gang te houden.
Ah, dus omdat ik een andere kijk heb val jij mij daar op aan.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:01 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Niemand cared daarom, alleen jij vindt dat interessant blijkbaar. Want voor jou is het altijd simplistisch.
En nog een aanval...quote:Zolang je naar iemand kan wijzen die niet pro EU of woke is het voldoende.
Dat is jouw mening.quote:Alle EU journalisten in Oekraïne zijn allemaal fake news lui, je mag daar alleen komen als je Zelenskies propaganda propageert
Dus de oorlog is nep zodat Oekraïne geld krijgt, en tegelijkertijd wijs je er op dat Oekraïne oorlogsmateriaal heeft verborgen onder de bevolking en dat Rusland daarom een flatgebouw heeft geraakt.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De oorlog gebeurt puur in het voordeel van en onder agenda van de VS, maar die doen nooit iets fout ntl. Het is steeds de ander en zij komen het "oplossen"..
Je weet dat de vrijheid van pers in Oekraine al heel lang er laag isquote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, dus omdat ik een andere kijk heb val jij mij daar op aan.
[..]
En nog een aanval...
[..]
Dat is jouw mening.
Geen feit.
En een te verwachten mening, aangezien je Zelensky er voor aan ziet false flag aanvallen op de eigen bevolking te voeren tijdens een oorlog tegen Rusland.
Ik vraag me wel af wat er met de EU economie gebeurt als Rusland wint.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het is nu al een verliespost, en iedereen heeft het sowieso al moeilijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 15:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat er met de EU economie gebeurt als Rusland wint.
En zijn zo veel miljarden daar heen gegaan.
Dat is overduidelijk een investering, maar als Rusland wint is de kans groot dat die investering een grote verliespost wordt.
In Rusland nog lager.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je weet dat de vrijheid van pers in Oekraine al heel lang er laag is
https://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_the_press_in_Ukraine
Weer zo'n jijbak.quote:Christian Wehrschütz (Oostenrijk, ORF): In 2019 een jaar lang de toegang tot Oekraïne ontzegd door de SBU (vanwege reportages over Crimea).
Matilde Kimer (Denemarken, DR): In december 2022 accreditatie ingetrokken door het Oekraïense Ministerie van Defensie. Reden: beschuldigd van pro-Russische bias en schending van regels rond fronttoegang. Later (begin 2023) deels hersteld na diplomatieke druk
Andrea Sceresini & Alfredo Bosco (Italië, freelancers voor o.a. RAI): In februari 2023 accreditaties ingetrokken terwijl ze in Oekraïne werkten. Ze mochten niet meer werken aan het front en werden tijdelijk vastgehouden voor ondervraging. Beschuldigingen rond fixers en vermeende pro-Russische contacten
En er zijn tal van journalisten verbannen omdat ze "kuch" pro Russisch of andere valse redenen weggemoffeld of getrapt uit Oekraïne. Zoals bij jou zo is, alles wat ook maar iets anti EU of anti Oekraïne is gelijk russische spionnen of propaganda.
Maar dan zelf niet kunnen inzien dat je zelf in een propaganda fuik bevindt, zelfde als FvD als pro-Russen beschouwen omdat ze de oorlog gestopt zien worden. Simplistischer kan niet, maar velen zijn daar helaas wel vatbaar voor. Headlines scoren.
Hoezo een investering? Dat geld is gewoon op. Het product is dode soldaten en in puin geschoten infrastructuur. Daar is geen geld meer uit terug te halen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 15:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat er met de EU economie gebeurt als Rusland wint.
En zijn zo veel miljarden daar heen gegaan.
Dat is overduidelijk een investering, maar als Rusland wint is de kans groot dat die investering een grote verliespost wordt.
Ik vond het ook al een bijzondere constatering.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo een investering? Dat geld is gewoon op. Het product is dode soldaten en in puin geschoten infrastructuur. Daar is geen geld meer uit terug te halen.
Er is geen geld in beslag genomen? Dat zou wel heel ver gaan.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vond het ook al een bijzondere constatering.
Enfin: er is het nodige geld van Rusland in beslag genomen. Kan kan dan mooi ter compensatie worden gebruikt.
Bevroren is de juiste term geloof ik.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is geen geld in beslag genomen? Dat zou wel heel ver gaan.
Dat geld komt na de oorlog weer vrij.quote:
Het economische stelsel van de EU is gebaseerd op groei.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo een investering? Dat geld is gewoon op. Het product is dode soldaten en in puin geschoten infrastructuur. Daar is geen geld meer uit terug te halen.
Elke economie werkt op groei.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het economische stelsel van de EU is gebaseerd op groei.
Hoe groter de EU wordt des te meer schulden ze zich kunnen permitteren want die worden dan verdeeld over een groter economie en grotere populatie.
Daarom moet de EU ook blijven groeien.
Zonder groei klapt alles in elkaar.
En met een land als Oekraïne erbij kunnen ze een tijdje vooruit.
-edit- ik heb hier niet voor geleerd, een econoom heeft mij dit uitgelegd.
Voor de EU wel.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Elke economie werkt op groei.
Voor economische groei had het niet uitgemaakt of Oekraïne een zelfstandig land was of onderdeel van Rusland.
Ik heb het over de EU.quote:
Dat slaat als een tang op een varken.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb het over de EU.
De EU deed al flink zaken met Rusland en profiteerde daarvan.
Als de speciale militaire operatie was gelukt en Oekraïne aan Rusland toegevoegd: dan was er een grotere Russische markt geweest waar de EU van kon profiteren.
Maar Oekraïne geeft zich niet gewonnen.
Omdat het niet in je agenda past..quote:Op dinsdag 7 juli 2026 23:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat slaat als een tang op een varken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |