abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220956352
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:03 schreef deedeetee het volgende:
Ik vraag mij dan af hoe heeft t kind zo dik kunnen worden ? Zo is het immers niet geboren en van 3x per dag een normale maaltijd zonder tussendoortjes, water ipv van frisdrank, chips in t weekend wordt het toch niet te dik ?
Het zal er wel oa op uitdraaien dat veel mensen geen geld hebben voor gezond eten....
pi_220956418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:10 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Het zal er wel oa op uitdraaien dat veel mensen geen geld hebben voor gezond eten....
Wat een onzin zeg. Gezond eten is een stuk goedkoper dan ongezond eten.

Diepvriesspinazie, doperwten, rode kool, prei, broccoli, rijst, bananen, appels, bonen, linzen, pindakaas... behoren tot de goedkoopste spullen in de supermarkt.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220956438
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:10 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Het zal er wel oa op uitdraaien dat veel mensen geen geld hebben voor gezond eten....
Terwijl gezond eten veruit de goedkoopste optie is in Nederland. Je hebt een paar kilo rijst voor een paar euro bij de AH. Groenten zijn ook echt niet duur, alleen vlees is relatief prijzig maar met gehakt kun je nog steeds relatief goedkoop eten.
Het probleem is dat mensen nauwelijks nog de moeite nemen om fatsoenlijk te koken.
Ergens snap ik dat ook wel, als beide ouders alle twee volop aan het werk zijn dan kan ik mij goed voorstellen dat de maaltijden altijd snel en makkelijk moeten zijn. Dan is de keuze voor ongezonde troep helaas snel gemaakt.
pi_220956460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. Gezond eten is een stuk goedkoper dan ongezond eten.

Diepvriesspinazie, doperwten, rode kool, prei, broccoli, rijst, bananen, appels, bonen, linzen, pindakaas... behoren tot de goedkoopste spullen in de supermarkt.
Klopt, maar veel mensen denken van niet.
Je kan voor een paar ¤ een gezonde maaltijd op tafel zetten hoor.

Moet je wel een vrouw/man hebben/zijn die een beetje kan koken....
pi_220956491
quote:
quote:
En het zijn geen kinderen die "gewoon minder chips moeten eten", benadrukt kinderarts Anita Vreugdenhil van het Maastricht UMC+.

Dat ziekenhuis begeleidde elf Nederlandse jongeren die al zo'n operatie gehad hebben als onderdeel van een wetenschappelijk onderzoek.
"Dit zijn jongeren die een chronische ziekte hebben", zegt Vreugdenhil. "
Het gaat dan echt niet over wilskracht of 'te veel chips eten'.
En het is ook niet 'de schuld van de ouders
Oke. Maar zo'n maagverkleining zorgt er toch juist voor dat je minder gaat eten/trek krijgt etc? Waarom zou je die operatie dan uitvoeren als minder eten toch geen zin heeft? Zorgt alleen maar voor onnodige complicaties.
Gewoon meer bewegen en gezonder eten.
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:33:49 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220956539
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:28 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
[..]
Oke. Maar zo'n maagverkleining zorgt er toch juist voor dat je minder gaat eten/trek krijgt etc? Waarom zou je die operatie dan uitvoeren als minder eten toch geen zin heeft? Zorgt alleen maar voor onnodige complicaties.
Gewoon meer bewegen en gezonder eten.
Er staat niet dat minder eten geen zin heeft maar dat het geen kwestie is van een simpele ingreep als geen chips meer eten. Deze kinderen hebben hun hele leven een buitengewoon afgewogen dieet nodig.

Als het een kwestie was van "gewoon meer bewegen en gezonder eten" dan had die arts dat ook gezegd over die kinderen en had ze heen gezonden zonder dat er een operatie in beeld kwam.
pi_220956574
Tieners met obesitas moet je een sportschool abo geven :{w
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220956588
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik at vroeger hele zakken met chips weg, maar ben er nooit een grammetje door aangekomen. Ik geloof dus wel dat het niet komt door teveel chips eten. Waarom zoiets wel in het basispakket komt en tandheelkunde niet is me dan wel weer een raadsel.
Even een checkvraag, wat deed je naast al dat chips naar binnen werken?
pi_220956611
Tieners met obesitas moet je een sportieve vakantie aanbieden. Weg van hun ouders die blijkbaar geen moer om ze geven en denken dat een maagverkleining de oplossing is. Misschien dat ze dan zelf het licht gaan zien. Het is niet even een paracetamolletje die je je kind geeft.
pi_220956614
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er staat niet dat minder eten geen zin heeft maar dat het geen kwestie is van een simpele ingreep als geen chips meer eten. Deze kinderen hebben hun hele leven een buitengewoon afgewogen dieet nodig.

Als het een kwestie was van "gewoon meer bewegen en gezonder eten" dan had die arts dat ook gezegd over die kinderen en had ze heen gezonden zonder dat er een operatie in beeld kwam.
Een maagverkleining zorgt er in essentie voor dat je minder gaat eten. Waarom zou dat dan meerwaarde hebben om af te vallen? Omdat ze dan letterlijk gelimiteerd worden in wat ze eten. Dus fysiek kunnen ze dan echt niet meer eten. Staat ook bij dat je na zo'n operatie ook voedingsstoffen tekort krijgt omdat je, jawel, minder voeding binnen krijgt.
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:49:09 #51
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220956623
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:47 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Een maagverkleining zorgt er in essentie voor dat je minder gaat eten. Waarom zou dat dan meerwaarde hebben om af te vallen? Omdat ze dan letterlijk gelimiteerd worden in wat ze eten. Dus fysiek kunnen ze dan echt niet meer eten. Staat ook bij dat je na zo'n operatie ook voedingsstoffen tekort krijgt omdat je, jawel, minder voeding binnen krijgt.
Bij een maagverkleining zit altijd een intensief begeleidingstraject. Het is niet dat je balg dicht wordt geniet en je daarna met een folder met de tekst En nu minder friet naar huis wordt gestuurd. Het is onderdeel van het traject. Daarom zegt de arts ook het is geen kwestie van gewoon meer bewegen en gezonder eten.
  Spellchecker donderdag 4 juni 2026 @ 09:55:05 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220956665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:20 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Klopt, maar veel mensen denken van niet.
Je kan voor een paar ¤ een gezonde maaltijd op tafel zetten hoor.

Moet je wel een vrouw/man hebben/zijn die een beetje kan koken....

Nog meer onzin.
Het krioelt overal van de kookfilmpjes.
pi_220956698
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 07:42 schreef TAmaru het volgende:

[..]
toe maar en wat moet dat kosten?
Het kost alleen moed om gezamenlijk de fabrikanten te dwingen om nog slechts gezonde etenswaren te produceren.
pi_220956704
Ik zal wel een klootzak zijn maar dit is wat mij betreft idioterie van de bovenste plank.

Ja je kan een trage schildklier hebben en of metabolisme. Maar wat je eet en drinkt is ook je eigen verantwoordelijkheid. Kinderen een maagverkleining geven....Hoe zot wil je het hebben/maken.
Ook in moeilijke tijden.
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:06:30 #55
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220956796
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. Gezond eten is een stuk goedkoper dan ongezond eten.

Diepvriesspinazie, doperwten, rode kool, prei, broccoli, rijst, bananen, appels, bonen, linzen, pindakaas... behoren tot de goedkoopste spullen in de supermarkt.
klopt

een pot witte bonen in tomatensaus kost 59 cent in de super en dat is het aller gezondste wat er te koop is aan voedsel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:08:19 #56
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220956811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:59 schreef Gibson88 het volgende:
Ik zal wel een klootzak zijn maar dit is wat mij betreft idioterie van de bovenste plank.

Ja je kan een trage schildklier hebben en of metabolisme. Maar wat je eet en drinkt is ook je eigen verantwoordelijkheid. Kinderen een maagverkleining geven....Hoe zot wil je het hebben/maken.
Kinderen hebben vaak nog geen idee.
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:13:24 #57
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220956841
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:59 schreef Gibson88 het volgende:
Ik zal wel een klootzak zijn maar dit is wat mij betreft idioterie van de bovenste plank.

Ja je kan een trage schildklier hebben en of metabolisme. Maar wat je eet en drinkt is ook je eigen verantwoordelijkheid. Kinderen een maagverkleining geven....Hoe zot wil je het hebben/maken.
misschien is het voor hun een kans , wil jij die afpakken??
wil jij iets zeggen van mensen die te dol op eten zijn, sommigen roken, anderen drinken , anderen vechten , of gebruiken cocaïne, of xtc, niemand is perfect

kinderen moet je helpen op de juiste weg
misschien hebben ouders schuld misschien niet

maar daar heeft dat kind niets aan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Spellchecker donderdag 4 juni 2026 @ 10:18:54 #58
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220956861
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:08 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Kinderen hebben vaak nog geen idee.
Maar die doen meestal ook niet de boodschappen. Ze zullen best weleens mogen kiezen wat ze gaan eten.

Maar verder is dit aan de ouders/verzorgers.
pi_220956937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Bij een maagverkleining zit altijd een intensief begeleidingstraject. Het is niet dat je balg dicht wordt geniet en je daarna met een folder met de tekst En nu minder friet naar huis wordt gestuurd. Het is onderdeel van het traject. Daarom zegt de arts ook het is geen kwestie van gewoon meer bewegen en gezonder eten.
Dat snap ik. Maar toch kan er veel bereikt worden zonder een maagverkleining, mits de persoon in kwestie zich ook echt houdt aan zijn opgedragen schema's.

Bovendien is een maagverkleining niet de totale oplossing. Heb kennissen die dat ook gedaan hebben en na een aantal jaren gewoon weer dik zijn.
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:34:06 #60
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220956938
Op zich een goede maatregel. Je moet toch iets van maatregelen nemen bij zulke ernstige problemen.

Waarom kunnen sommige mensen wel op gewicht blijven in deze tijden van overvloed? Dit is toch een gebrek aan opvoeding en beheersing wegsnijden.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220956964
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:08 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Kinderen hebben vaak nog geen idee.
Dat is dus aan de ouders die hier de verantwoordelijkheid voor dragen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
misschien is het voor hun een kans , wil jij die afpakken??
wil jij iets zeggen van mensen die te dol op eten zijn, sommigen roken, anderen drinken , anderen vechten , of gebruiken cocaïne, of xtc, niemand is perfect

kinderen moet je helpen op de juiste weg
misschien hebben ouders schuld misschien niet

maar daar heeft dat kind niets aan
Wat een overdreven reactie, afpakken. Neen. Opvoeden en bewustwording. Het staat je verder vrij om te zuipen, te snuiven, te roken, vol te proppen met fastfood, ga zo maar door. En het staat mij net zo vrij om daar een mening over te hebben. Dat die niet populair is zal mij een zorg zijn.
Ook in moeilijke tijden.
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:40:13 #62
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220956968
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 06:36 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik ook niet.
Nog steeds kan ik eten wat ik wil maar dik wordt ik niet...

En van bier drinken wordt je al zeker niet dik...
_O-
Ik heb eerder het idee dat het drinken er mede voor zorgt dat ik inderdaad ook niets aankom, maar het is wel van alle tijden. Ben altijd al een ecto geweest en of ik nu veel of weinig eet, ik kom niets aan en ik val niets af.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Misschien eten die betreffende kinderen naast chips tussendoor ook alleen fastfood als maaltijden? Of misschien bewegen ze er niet bij. Als kind heb je normaal gesproken een snellere stofwisseling dus als je dan dik wordt heb je misschien ook genetische pech, maar ik denk niet dat dat het enige is en ik vind het ook vreemd dat we volgens de OP de ouders er niet op mogen aankijken.

Volledig eens met je laatste opmerking.
Ik zat vroeger ook veel liever achter de computer en daarna de playstation en dan had ik van de gepu of makro zo'n hele bak met rollen mentos of zakken droptoffees en dan gingen die er zo hard doorheen dat ik zwarte kleverige poep had.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:41 schreef smizy het volgende:

[..]
Even een checkvraag, wat deed je naast al dat chips naar binnen werken?
Veel snoep en ander ongezond spul. Bruine boterhammen heb ik altijd een allergie voor gehad. Was geen makkelijke eter, maar wel een langzame omdat ik ongeveer 3x langer kauw dan anderen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:42:52 #63
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220956991
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik heb eerder het idee dat het drinken er mede voor zorgt dat ik inderdaad ook niets aankom, maar het is wel van alle tijden. Ben altijd al een ecto geweest en of ik nu veel of weinig eet, ik kom niets aan en ik val niets af.
[..]
Ik zat vroeger ook veel liever achter de computer en daarna de playstation en dan had ik van de gepu of makro zo'n hele bak met rollen mentos of zakken droptoffees en dan gingen die er zo hard doorheen dat ik zwarte kleverige poep had.
[..]
Veel snoep en ander ongezond spul. Bruine boterhammen heb ik altijd een allergie voor gehad. Was geen makkelijke eter, maar wel een langzame omdat ik ongeveer 3x langer kauw dan anderen.
Ja, je kan natuurlijk ook gewoon geluk hebben met een snelle verbranding.

Maar stel nou dat je op datzelfde dieet moddervet was geworden. Had je er dan iets aan gedaan, of hadden je ouders er iets mee gedaan?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:45:02 #64
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220957005
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik at vroeger hele zakken met chips weg, maar ben er nooit een grammetje door aangekomen.
Ja eens.
Saucijzenbroodjes, blikjes aldi cola de een na de andere, zakken sour cream onion chips, McDonalds, broodjes bal, en dan bij het avondeten de groenten laten staan en alleen het vlees of wat aardappelen eten.

Ook ik was niet te dik.

Dit zullen inderdaad tieners zijn die er sterke aanleg voor hebben, of een soort ziekte hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:51:56 #65
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220957059
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja eens.
Saucijzenbroodjes, blikjes aldi cola de een na de andere, zakken sour cream onion chips, McDonalds, broodjes bal, en dan bij het avondeten de groenten laten staan en alleen het vlees of wat aardappelen eten.

Ook ik was niet te dik.

Dit zullen inderdaad tieners zijn die er sterke aanleg voor hebben, of een soort ziekte hebben.
Hier ook een soort van wandelende vuilnisbak (vroeger), waarbij vooral chips en zoutjes zwaktes waren. En tijdens een dagje weg lette ik nergens op. Ik at wel veel volkorenbrood en at m'n groente ook gewoon op, dat dan weer wel.

Ondertussen waaide ik alsnog bijna weg als je twee ramen tegen elkaar open zette.
pi_220957060
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:55 schreef maily het volgende:

[..]
Nog meer onzin.
Het krioelt overal van de kookfilmpjes.
Dan heb je nog de basiskennis nodig, zelf Vietnamese loempia’s maken via YouTube filmpjes zorgt voor recepten voor de vulling met het vergif Ve-tsen en zeven (!) blokjes kippenbouillon.
pi_220957086
De porties hier zijn veel te groot, mensen eten vaak het dubbele van wat ze nodig hebben.

Kijk maar eens in een restaurant wat je op je bord hebt liggen, stuk vlees van 200 gram is geen uitzondering.
Mensen eten alsof ze bouwvakkers of landarbeiders zijn, die overtollige energie wordt allemaal opgeslagen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:04:00 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220957138
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:34 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Dat snap ik. Maar toch kan er veel bereikt worden zonder een maagverkleining, mits de persoon in kwestie zich ook echt houdt aan zijn opgedragen schema's.
Weet jij dit als medisch professional?
quote:
Bovendien is een maagverkleining niet de totale oplossing. Heb kennissen die dat ook gedaan hebben en na een aantal jaren gewoon weer dik zijn.
Oh je bent een kennis van. Nou, hopelijk hebben ze bij het UMC behoefte aan die kennis (<- woordgrap).
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:07:00 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220957183
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Dan heb je nog de basiskennis nodig, zelf Vietnamese loempia’s maken via YouTube filmpjes zorgt voor recepten voor de vulling met het vergif Ve-tsen
Dat gebruiken die Vietnamezen en Chinezen toch ook zelf?
Als je een gerecht qua smaak net zoals van de Chinees wil maken moet dat er echt in volgens mij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220957204
Stelen ze al dat vreten of zo? Zo niet dan ligt het aan de ouders, punt. Gebrek aan ruggengraat moet je niet medicaliseren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Spellchecker donderdag 4 juni 2026 @ 11:14:48 #71
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220957264
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dan heb je nog de basiskennis nodig, zelf Vietnamese loempia’s maken via YouTube filmpjes zorgt voor recepten voor de vulling met het vergif Ve-tsen en zeven (!) blokjes kippenbouillon.
Als je niet kan koken moet je zeker niet beginnen met Vietnamese loempia's.
pi_220957282
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Gebrek aan ruggengraat moet je niet medicaliseren.
Ik zou mensen die geen ruggegraat-wervel bezitten, eerder absoluut aanraden een arts op te zoeken!
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_220957294
Is onderdeel van het traject ook training van de ouders in opvoeding en gezond eten?
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:20:03 #74
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220957335
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ja, je kan natuurlijk ook gewoon geluk hebben met een snelle verbranding.

Maar stel nou dat je op datzelfde dieet moddervet was geworden. Had je er dan iets aan gedaan, of hadden je ouders er iets mee gedaan?
Zelf sowieso niet _O- ouders denk ik ook niet, want die wilden mij ook al pertinent niet aan broodnodige medicatie hebben of aan groeihormonen waar ooit weleens over werd gesproken. Die vonden dat ik dat soort dingen maar op eigen kracht moest doen. Maar goed, dat is gissen.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:51 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Hier ook een soort van wandelende vuilnisbak (vroeger), waarbij vooral chips en zoutjes zwaktes waren. En tijdens een dagje weg lette ik nergens op. Ik at wel veel volkorenbrood en at m'n groente ook gewoon op, dat dan weer wel.

Ondertussen waaide ik alsnog bijna weg als je twee ramen tegen elkaar open zette.
Voor mij was het veel snoepgoed en uitsluitend wit brood, maar met mijn groente had ik ook zelden problemen. Was alleen nooit een fan van paprika, courgette en aubergine. Dat laatste wel heel herkenbaar ja _O-
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220957375
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:14 schreef maily het volgende:

[..]
Als je niet kan koken moet je zeker niet beginnen met Vietnamese loempia's.
Dat weten mensen toch niet? Er staat ook bij gemakkelijk recept.
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:25:58 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220957424
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Is onderdeel van het traject ook training van de ouders in opvoeding en gezond eten?
Ja dat staat ook gewoon in het bericht, dit is de maatregel als niks anders mogelijk is.

Maar dit topic trekt weer een hoop oude verzuurde types aan om eens lekker hun onderbuik te laten leeglopen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:29:07 #77
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220957465
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:10 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Het zal er wel oa op uitdraaien dat veel mensen geen geld hebben voor gezond eten....
Maar wel geld voor de hele dag door fast food snacks snoep frisdrank enz ?
Laat dat weg voor 3 gewone maaltijden en je kunt prima normaal eten hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220957481
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik at vroeger hele zakken met chips weg, maar ben er nooit een grammetje door aangekomen. Ik geloof dus wel dat het niet komt door teveel chips eten. Waarom zoiets wel in het basispakket komt en tandheelkunde niet is me dan wel weer een raadsel.
Geld.

Uit het artikel hierover op de NOS blijkt dat jaarlijks maar 10 tot 20 kinderen ook daadwerkelijk zo'n maagverkleining gaan krijgen, dat is qua kosten een peulenschil vergeleken met tandheelkunde waar in principe heel NL gebruik van zal maken.
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:38:39 #79
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220957568
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:30 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Geld.

Uit het artikel hierover op de NOS blijkt dat jaarlijks maar 10 tot 20 kinderen ook daadwerkelijk zo'n maagverkleining gaan krijgen, dat is qua kosten een peulenschil vergeleken met tandheelkunde waar in principe heel NL gebruik van zal maken.
Klopt. Erg jammer want de gezondheidswinst zou enorm zijn, de drempel voor een tandartsbezoek is voor veel mensen al hoog en vanwege de kosten zal dit nog vaker worden uitgesteld.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220957593
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Klopt. Erg jammer want de gezondheidswinst zou enorm zijn, de drempel voor een tandartsbezoek is voor veel mensen al hoog en vanwege de kosten zal dit nog vaker worden uitgesteld.
Eens, wat mij betreft zou het er ook in moeten zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')