abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2026 @ 00:50:20 #1
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220955543
https://www.nu.nl/binnenl(...)het-basispakket.html
ik zeg , goede zaak
quote:
Tieners die maar niet van hun ernstige overgewicht afkomen, kunnen voortaan een maagverkleining krijgen.
Die operatie komt per direct in het basispakket, meldt het Zorginstituut donderdag aan NU.nl.

Eerder was er onvoldoende bewijs dat zo'n operatie nuttig en veilig is voor jongeren.

Het gaat specifiek om dertien- tot achttienjarigen die bijna uitgegroeid zijn en die een BMI van meer dan 40 hebben.

Zo'n BMI heb je als je bijvoorbeeld 1,70 meter lang bent en 116 kilo weegt.

Tieners met een BMI van minstens 35 én een ziekte die te maken heeft met hun overgewicht, kunnen de operatie ook krijgen.
Alle tieners moeten leefstijlbegeleiding hebben gehad zonder voldoende resultaat.
n zo'n programma leer je gezonder te eten en meer te bewegen.

Een groeiend aantal Nederlandse jongeren kampt met ernstig of zeer ernstig overgewicht.
Inmiddels zijn het er naar schatting vijf- tot achthonderd.

En het zijn geen kinderen die "gewoon minder chips moeten eten", benadrukt kinderarts Anita Vreugdenhil van het Maastricht UMC+.

Dat ziekenhuis begeleidde elf Nederlandse jongeren die al zo'n operatie gehad hebben als onderdeel van een wetenschappelijk onderzoek.
"Dit zijn jongeren die een chronische ziekte hebben", zegt Vreugdenhil. "
Het gaat dan echt niet over wilskracht of 'te veel chips eten'.
En het is ook niet 'de schuld van de ouders
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220955562
Hard gelachen om de uitspraken in de laatste alinea. Maar goed, fijn voor de kinderen die erop zitten te wachten.
...hier om je mars te breken.
  donderdag 4 juni 2026 @ 04:04:48 #3
3542 Gia
User under construction
pi_220955665
Geen woorden voor, echt!
pi_220955669
Schandalig.

Je zou dit ook zo kunnen formuleren: "Belastingbetaler gaat maagverkleining van kinderen betalen die te veel chips eten"
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220955686
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 04:19 schreef TAmaru het volgende:
Schandalig.

Je zou dit ook zo kunnen formuleren: "Belastingbetaler gaat maagverkleining van kinderen betalen die te veel chips eten"
Eetverslaafden dient men te helpen o.a. door fabrikanten te dwingen nog slechts gezonde etenswaren te produceren.
  donderdag 4 juni 2026 @ 05:08:12 #6
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220955694
Ik at vroeger hele zakken met chips weg, maar ben er nooit een grammetje door aangekomen. Ik geloof dus wel dat het niet komt door teveel chips eten. Waarom zoiets wel in het basispakket komt en tandheelkunde niet is me dan wel weer een raadsel.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220955700
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik at vroeger hele zakken met chips weg, maar ben er nooit een grammetje door aangekomen. Ik geloof dus wel dat het niet komt door teveel chips eten. Waarom zoiets wel in het basispakket komt en tandheelkunde niet is me dan wel weer een raadsel.
Dan heb je gewoon mazzel met je genen denk ik. Maar verder wel eens; tandheelkunde mag er dan ook wel in.
pi_220955704
Die kosten zullen me een zorg zijn, ik maak me meer zorgen dat je jongeren een maagverkleining gaat geven, ze hebben het over leeftstijl begeleiding maar dat klinkt allemaal: Geen chips meer eten he beste jongen!
Stop ze in een internaat zodat ze niet te veel kunnen vreten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 juni 2026 @ 06:25:42 #9
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220955732
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik at vroeger hele zakken met chips weg, maar ben er nooit een grammetje door aangekomen. Ik geloof dus wel dat het niet komt door teveel chips eten.
Idem. Maar wat er verder nog in die chips zat wat niet zo goed was, los van zout en caloriën, daar zei vroeger niemand iets over.
pi_220955738
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:33 schreef raptorix het volgende:
Stop ze in een internaat zodat ze niet te veel kunnen vreten.
Niet naar de eetverslaafden moet de dwang, maar de dwang moet naar de fabrikanten van ongezonde etenswaren.
pi_220955741
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 06:25 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Idem. Maar wat er verder nog in die chips zat wat niet zo goed was, los van zout en caloriën, daar zei vroeger niemand iets over.
Kinderen zaten vroeger niet de hele dag achter de spelcomputer maar speelden volop buiten dus dan zijn calorieen helemaal geen probleem, en zou is ook helemaal niet zo erg. Daarnaast werd er veel meer vers gekookt dus die zak chips kon je best hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220955746
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik at vroeger hele zakken met chips weg, maar ben er nooit een grammetje door aangekomen. Ik geloof dus wel dat het niet komt door teveel chips eten. Waarom zoiets wel in het basispakket komt en tandheelkunde niet is me dan wel weer een raadsel.
Ik ook niet.
Nog steeds kan ik eten wat ik wil maar dik wordt ik niet...

En van bier drinken wordt je al zeker niet dik...
_O-
pi_220955756
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 06:36 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik ook niet.
Nog steeds kan ik eten wat ik wil maar dik wordt ik niet...

En van bier drinken wordt je al zeker niet dik...
_O-
Ik leef sinds dit jaar een stuk gezonder, en ben ook bijna 20 kilo afgevallen, niet door minder te eten, maar wel door beter en vooral niet te veel vette troep, groente kun je bijna onbeperkt eten, dus voor mensen die snel honger hebben, knal er gewoon meer groenten in :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220955767
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 06:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik leef sinds dit jaar een stuk gezonder, en ben ook bijna 20 kilo afgevallen, niet door minder te eten, maar wel door beter en vooral niet te veel vette troep, groente kun je bijna onbeperkt eten, dus voor mensen die snel honger hebben, knal er gewoon meer groenten in :)
Ik beweeg ook veel, op mijn werk loop ik veel en thuis elke dag 5 tot 10 km met de hond.
En nauwelijks snoep oid.
En cola oid drink ik al helemaal niet.

Als je er ergens dik van wordt...
pi_220955770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:33 schreef raptorix het volgende:
Die kosten zullen me een zorg zijn, ik maak me meer zorgen dat je jongeren een maagverkleining gaat geven, ze hebben het over leeftstijl begeleiding maar dat klinkt allemaal: Geen chips meer eten he beste jongen!
Stop ze in een internaat zodat ze niet te veel kunnen vreten.
Nou, schop ze naar buiten en laat ze bewegen.
Het beeld wat je in de maatschappij ziet dat jongeren op fatbike's zitten, hele dag gamen of op hun telefoon zitten, ja dan kun je niet echt positief over dit bericht zijn...
pi_220955773
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 06:53 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, schop ze naar buiten en laat ze bewegen.
Het beeld wat je in de maatschappij ziet dat jongeren op fatbike's zitten, hele dag gamen of op hun telefoon zitten, ja dan kun je niet echt positief over dit bericht zijn...
Ouders vinden het prima, want ze zijn lekker rustig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220955779
Die dikke hun fatbike inleveren en op een gewone fiets naar school en op een sportvereniging zetten helpt veel beter.
pi_220955798
In de jaren 50 hadden we dit probleem niet, dus onzin dat het niet om wilskracht of slecht ouderschap zou gaan. De medische wereld heeft weer geld geroken.
  donderdag 4 juni 2026 @ 07:16:32 #19
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220955807
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 06:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Kinderen zaten vroeger niet de hele dag achter de spelcomputer maar speelden volop buiten dus dan zijn calorieen helemaal geen probleem, en zou is ook helemaal niet zo erg. Daarnaast werd er veel meer vers gekookt dus die zak chips kon je best hebben.
Met mate.

[ Bericht 6% gewijzigd door Eightyone op 04-06-2026 13:15:27 ]
pi_220955820
Je moet ze gewoon opsluiten en een tijd geen eten geven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220955867
pi_220955887
Minder computeren. Meer buiten spelen. En goede begeleiding. Want of een mvk gezond is zo jong betwijfel ik
pi_220955900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 04:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Eetverslaafden dient men te helpen o.a. door fabrikanten te dwingen nog slechts gezonde etenswaren te produceren.
toe maar en wat moet dat kosten?
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  donderdag 4 juni 2026 @ 07:44:44 #24
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220955904
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:33 schreef raptorix het volgende:
Die kosten zullen me een zorg zijn, ik maak me meer zorgen dat je jongeren een maagverkleining gaat geven, ze hebben het over leeftstijl begeleiding maar dat klinkt allemaal: Geen chips meer eten he beste jongen!
Stop ze in een internaat zodat ze niet te veel kunnen vreten.
Dat lijkt me wel noodzakelijk.

Als de moeder er daarna weer blikjes energydrank en zakken chips in stopt als ontbijt omdat dat lekker makkelijk is, dan schiet het niet op.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:14:25 #25
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220955981
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik at vroeger hele zakken met chips weg, maar ben er nooit een grammetje door aangekomen. Ik geloof dus wel dat het niet komt door teveel chips eten. Waarom zoiets wel in het basispakket komt en tandheelkunde niet is me dan wel weer een raadsel.
Misschien eten die betreffende kinderen naast chips tussendoor ook alleen fastfood als maaltijden? Of misschien bewegen ze er niet bij. Als kind heb je normaal gesproken een snellere stofwisseling dus als je dan dik wordt heb je misschien ook genetische pech, maar ik denk niet dat dat het enige is en ik vind het ook vreemd dat we volgens de OP de ouders er niet op mogen aankijken.

Volledig eens met je laatste opmerking.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220955996
Maak de gymlessen maar wat harder. Drie keer per week gym waar er heel veel word hardgelopen en de rest van de tijd besteden we aan krachttraining.
Mijn oude gymleraar liet ons elke week een aantal kilometer door het bos rennen. Andere lessen bestonden uit boksen, worstelen en in de zomer voetbal en rugby. Het was altijd zweten met de gymles en we waren allemaal redelijk fit.
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:25:07 #27
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220956008
Ah, de echte deskundigen hebben zich al gemeld zie ik. "Gewoon rennen" of "stop ze in een internaat" want "vroeger had ik ook gym en at ook chips".

Ik hoop dat ze via het UMC van Maastricht de ouders kunnen bereiken met hun expertise, anders is dit natuurlijk een gemiste kans!
pi_220956009
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:19 schreef Chivaz het volgende:
Maak de gymlessen maar wat harder. Drie keer per week gym waar er heel veel word hardgelopen en de rest van de tijd besteden we aan krachttraining.
Mijn oude gymleraar liet ons elke week een aantal kilometer door het bos rennen. Andere lessen bestonden uit boksen, worstelen en in de zomer voetbal en rugby. Het was altijd zweten met de gymles en we waren allemaal redelijk fit.
Idd.
Klinkt het raar als ik zeg dat in mijn klassen vroeger nooit echt dikke kinderen zaten?
Als ik de klassenfoto's terugzie dan zie ik alleen maar "gezonde" kinderen..

Denk ook dat er minder ongezond eten was. Frisdrank was bij ons alleen maar in het weekend.
pi_220956028
Je kunt ook voldoende gaan bewegen en gezond eten.
Corporate translator
pi_220956063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 00:50 schreef michaelmoore het volgende:
Zo'n BMI heb je als je bijvoorbeeld 1,70 meter lang bent en 116 kilo weegt.
Sorry hoor, maar dit is toch gewoon kindermishandeling door de ouders??? Man man man
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:39:27 #31
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220956072
Een maagverkleining kost 9.000¤. Als dit besluit je 2.000.000 per jaar kost en je 25.000.000 aan extra zorgkosten bespaart per jaar. Dan is dit een koopje.
pi_220956087
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:29 schreef HSG het volgende:
Je kunt ook voldoende gaan bewegen en gezond eten.
En dit zeg je nu pas! Hadden de onderzoekers dit maar geweten...!
pi_220956091
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:25 schreef Qarrad het volgende:
Ah, de echte deskundigen hebben zich al gemeld zie ik. "Gewoon rennen" of "stop ze in een internaat" want "vroeger had ik ook gym en at ook chips".

Ik hoop dat ze via het UMC van Maastricht de ouders kunnen bereiken met hun expertise, anders is dit natuurlijk een gemiste kans!
Ligt aan de ouders. Ik ben niet tegen de keuzes van deze experts. Als dit tot minde obesitas zorgt, dan is dat altijd goed.

We moeten alleen niet doen alsof deze kinderen boven de natuurwetten staan. Dit gaat niet om een buikje, maar om klasse 3 morbide obesitas... Mogen de ouders echt wel wat bezoek van jeugdzorg van krijgen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220956093
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:25 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Idd.
Klinkt het raar als ik zeg dat in mijn klassen vroeger nooit echt dikke kinderen zaten?
Als ik de klassenfoto's terugzie dan zie ik alleen maar "gezonde" kinderen..

Denk ook dat er minder ongezond eten was. Frisdrank was bij ons alleen maar in het weekend.
We hadden wel wat dikkere kinderen maar niet van die vetkleppen die je nu ziet. Maar goed andere tijden, wij kwamen nog buiten en sommigen onder ons waren sowieso actief in de sport of iets dergelijks. Tegenwoordig hangt de jeugd vooral binnen achter de PlayStation. Als je dat combineert met slecht eten dan snap ik wel dat het fout gaat.
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:44:14 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220956100
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:42 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ligt aan de ouders. Ik ben niet tegen de keuzes van deze experts. Als dit tot minde obesitas zorgt, dan is dat altijd goed.

We moeten alleen niet doen alsof deze kinderen boven de natuurwetten staan. Dit gaat niet om een buikje, maar om klasse 3 morbide obesitas... Mogen de ouders echt wel wat bezoek van jeugdzorg van krijgen.
Ik gok dat er al jeugdhulpverlening bij komt kijken op dit niveau, al dan niet ingezet door de ouders zelf. Artsen gaan in de regel ook niet snijden zonder dat het dossier goed bekeken en afgewogen is.
pi_220956119
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:39 schreef RamboDirk het volgende:
Een maagverkleining kost 9.000¤. Als dit besluit je 2.000.000 per jaar kost en je 25.000.000 aan extra zorgkosten bespaart per jaar. Dan is dit een koopje.
De zorgkosten zullen eerder stijgen dan dalen. Men moet zich ook realiseren dat ouderdomsziektes het gros van onze uitgaven zijn.

Mensen met morbide obesitas leven een stuk minder lang. Calculeer daar misgelopen AOW/pensioen e.d. in en je komt meestal goedkoper uit. Zelfde als bij rokers. Dat was eens uitgerekend door het RIVM. 15% minder kosten over de hele levensloop bij rokers.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220956125
Stuur ze naar de sportschool
  Spellchecker donderdag 4 juni 2026 @ 08:49:18 #38
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220956126
Kunnen ze niet Ozempic in die vapes doen?
pi_220956132
Dan mogen ze haartransplantaties ook wel eens gaan doen

Daar kunnen mensen echt niets aan doen, dikheid wel natuurlijk
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:03:26 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220956275
Ik vraag mij dan af hoe heeft t kind zo dik kunnen worden ? Zo is het immers niet geboren en van 3x per dag een normale maaltijd zonder tussendoortjes, water ipv van frisdrank, chips in t weekend wordt het toch niet te dik ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220956352
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:03 schreef deedeetee het volgende:
Ik vraag mij dan af hoe heeft t kind zo dik kunnen worden ? Zo is het immers niet geboren en van 3x per dag een normale maaltijd zonder tussendoortjes, water ipv van frisdrank, chips in t weekend wordt het toch niet te dik ?
Het zal er wel oa op uitdraaien dat veel mensen geen geld hebben voor gezond eten....
pi_220956418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:10 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Het zal er wel oa op uitdraaien dat veel mensen geen geld hebben voor gezond eten....
Wat een onzin zeg. Gezond eten is een stuk goedkoper dan ongezond eten.

Diepvriesspinazie, doperwten, rode kool, prei, broccoli, rijst, bananen, appels, bonen, linzen, pindakaas... behoren tot de goedkoopste spullen in de supermarkt.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220956438
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:10 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Het zal er wel oa op uitdraaien dat veel mensen geen geld hebben voor gezond eten....
Terwijl gezond eten veruit de goedkoopste optie is in Nederland. Je hebt een paar kilo rijst voor een paar euro bij de AH. Groenten zijn ook echt niet duur, alleen vlees is relatief prijzig maar met gehakt kun je nog steeds relatief goedkoop eten.
Het probleem is dat mensen nauwelijks nog de moeite nemen om fatsoenlijk te koken.
Ergens snap ik dat ook wel, als beide ouders alle twee volop aan het werk zijn dan kan ik mij goed voorstellen dat de maaltijden altijd snel en makkelijk moeten zijn. Dan is de keuze voor ongezonde troep helaas snel gemaakt.
pi_220956460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. Gezond eten is een stuk goedkoper dan ongezond eten.

Diepvriesspinazie, doperwten, rode kool, prei, broccoli, rijst, bananen, appels, bonen, linzen, pindakaas... behoren tot de goedkoopste spullen in de supermarkt.
Klopt, maar veel mensen denken van niet.
Je kan voor een paar ¤ een gezonde maaltijd op tafel zetten hoor.

Moet je wel een vrouw/man hebben/zijn die een beetje kan koken....
pi_220956491
quote:
quote:
En het zijn geen kinderen die "gewoon minder chips moeten eten", benadrukt kinderarts Anita Vreugdenhil van het Maastricht UMC+.

Dat ziekenhuis begeleidde elf Nederlandse jongeren die al zo'n operatie gehad hebben als onderdeel van een wetenschappelijk onderzoek.
"Dit zijn jongeren die een chronische ziekte hebben", zegt Vreugdenhil. "
Het gaat dan echt niet over wilskracht of 'te veel chips eten'.
En het is ook niet 'de schuld van de ouders
Oke. Maar zo'n maagverkleining zorgt er toch juist voor dat je minder gaat eten/trek krijgt etc? Waarom zou je die operatie dan uitvoeren als minder eten toch geen zin heeft? Zorgt alleen maar voor onnodige complicaties.
Gewoon meer bewegen en gezonder eten.
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:33:49 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220956539
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:28 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
[..]
Oke. Maar zo'n maagverkleining zorgt er toch juist voor dat je minder gaat eten/trek krijgt etc? Waarom zou je die operatie dan uitvoeren als minder eten toch geen zin heeft? Zorgt alleen maar voor onnodige complicaties.
Gewoon meer bewegen en gezonder eten.
Er staat niet dat minder eten geen zin heeft maar dat het geen kwestie is van een simpele ingreep als geen chips meer eten. Deze kinderen hebben hun hele leven een buitengewoon afgewogen dieet nodig.

Als het een kwestie was van "gewoon meer bewegen en gezonder eten" dan had die arts dat ook gezegd over die kinderen en had ze heen gezonden zonder dat er een operatie in beeld kwam.
pi_220956574
Tieners met obesitas moet je een sportschool abo geven :{w
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220956588
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 05:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik at vroeger hele zakken met chips weg, maar ben er nooit een grammetje door aangekomen. Ik geloof dus wel dat het niet komt door teveel chips eten. Waarom zoiets wel in het basispakket komt en tandheelkunde niet is me dan wel weer een raadsel.
Even een checkvraag, wat deed je naast al dat chips naar binnen werken?
pi_220956611
Tieners met obesitas moet je een sportieve vakantie aanbieden. Weg van hun ouders die blijkbaar geen moer om ze geven en denken dat een maagverkleining de oplossing is. Misschien dat ze dan zelf het licht gaan zien. Het is niet even een paracetamolletje die je je kind geeft.
pi_220956614
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er staat niet dat minder eten geen zin heeft maar dat het geen kwestie is van een simpele ingreep als geen chips meer eten. Deze kinderen hebben hun hele leven een buitengewoon afgewogen dieet nodig.

Als het een kwestie was van "gewoon meer bewegen en gezonder eten" dan had die arts dat ook gezegd over die kinderen en had ze heen gezonden zonder dat er een operatie in beeld kwam.
Een maagverkleining zorgt er in essentie voor dat je minder gaat eten. Waarom zou dat dan meerwaarde hebben om af te vallen? Omdat ze dan letterlijk gelimiteerd worden in wat ze eten. Dus fysiek kunnen ze dan echt niet meer eten. Staat ook bij dat je na zo'n operatie ook voedingsstoffen tekort krijgt omdat je, jawel, minder voeding binnen krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')